Volyymitreeni ja dieetti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guns
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Olisko jollain hyviä kokemuksia volyymista / samaan aikaan diettauksesta.
Searchilla ei löytynyt vastausta jota etsin.

Tavoite saada kiristymistä aikaan ja suunnitteilla volyymitreeni.

Miten homma toimii parhaiten,

olen suunnitellut joko 5-jakoista tai sitten työntävät,vetävät ja jalat systeemillä 4 liikettä n.70-80% painolla loppuun asti vietyinä.
Onko perusteltua tehdä treeni toisella näistä vai muuttaa jotenkin?
Montako viikkoa olisi hyvä tehdä ohjelmaa?

Samaan aikaan diettaisin,
ongekma ollut että mennäänkö kokoajan samoilla kaloreilla vai ensin todella
alas ja vähitellen nostetaan määrää?

Kiitos jos joku voisi selventää ja korjata ettei mene kevätkausi aivan väärin väännetyksi.

Guns sanoi:
Olisko jollain hyviä kokemuksia volyymista / samaan aikaan diettauksesta.
Searchilla ei löytynyt vastausta jota etsin.

Tavoite saada kiristymistä aikaan ja suunnitteilla volyymitreeni.

Miten homma toimii parhaiten,

olen suunnitellut joko 5-jakoista tai sitten työntävät,vetävät ja jalat systeemillä 4 liikettä n.70-80% painolla loppuun asti vietyinä.
Onko perusteltua tehdä treeni toisella näistä vai muuttaa jotenkin?
Montako viikkoa olisi hyvä tehdä ohjelmaa?

Samaan aikaan diettaisin,
ongekma ollut että mennäänkö kokoajan samoilla kaloreilla vai ensin todella
alas ja vähitellen nostetaan määrää?

Kiitos jos joku voisi selventää ja korjata ettei mene kevätkausi aivan väärin väännetyksi.
Mä oon kovasti sen uskos et aluks lasket milloin sun kalorisaanti/menetys on +-0, ja siitä pudotat heti alkuun 200kcaloria. Sitten vetelet niillä muutaman viikon, jonka jälkeen pudotat jälleen parisataa kcaloria ja jne. Sit joskus kuukauden dieettailun jälkeen otat vaikka kuvioon mukaan hiilaritankkauspäivän ja kaloriheittopäivän, jolloin joka toinen päivä vedät vähän suuremmilla kalorimääril ja joka toinen vähän pienemmillä. Ja mitä mä oon yrittäny tääl toitottaa, ni ei sitä kaloripudotusta tartte tehä heti vähentämällä ruokamäärää, vaan ottamalla tilalle vähäkalorisempia ruokia, kuten jauhelihasta kanaan ja pastasta riisiin. Toi reeni kuulostaa ihan hyvält, mut sinuna silti keskittyisin jompaan kumpaan; jo dieettiruokaan ja aerobiseen tai volyymireenaamiseen ja kunnon syömiseen. Kova reeni ja dieetti ei oiken voi käsi kädes kulkee tai ainakin aina toinen osapuoli joutuu kärsiin

Jees,vedetään ensin kunnolla evästä ja sitten dietti päälle.

Kommentoisiko joku vielä volyymitreenin sarjoja,toistoja ja syklin pituutta.
Onko kokemuksia 3,4 tai 5-jakoisesta mikä toimisi hyvin?

Käy Guns lukemassa SSpowerin sivuilta Juha Ollin eli voimapuolen jto:n kirjoittamia artikkeleita volyymitreenistä. worldwideweb ja voimaharjoittelu piste ja net. Sieltä artikkelit. Ja muutenkin volyymeistä enemmän voimapuolella.

Sieltä tosiaan löytyy paljon tietoa,
oma epäkohtani perustuu volyymitreenillä kiristymiseen eikä niinkään
voimatason nostamiseen mihin sieltä tulee selkeä kaavio miten sarjoja ja painoja suhteutetaan.

Olen saannut vinkkiä tehdä treenin siten että 3-4 sarjaa samalla painolla aivan loppuun minuutin palautuksella. 2-3 liikettä / lihasryhmä.
Vaikuttaa ihan ok,mutta jos jotain pielessä niin korjatkaa ettei tuhoa kaikkea lihasmassaa väärällä systeemillä.

Mun mielestä varsinkin toi pumppailuvolyymitreeni on huono idea dieetille. Voimatreenin hermostollinen volyymitreeni on sekin rankkaa, mutta mahdollisuus toimia on varmasti parempi kuin tuollaisella shokkimetodilla. Tuollainen treeni on todella kuluttavaa. Muutenkin dieetillä en paljon volyymiä vetelisi.

Mutta jos tahtoo moista koittaa, koeta mieluummin tota voimapuolta, tai samaa kuin tuolla voimapuolella, mutta toistoja lisää yksi tai kaksi. Tuolla esitetyt mallit olivat aika palon myös lihaa tuovia.

Suositut

Back
Ylös Bottom