Volkkarin 1.4 TSI

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja D.Yates
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
7.1.2004
Viestejä
13 063
Ah, viimeinkin on pitkän diiselikauden jälkeen ruuvailtu mielenkiintoista bensakonetta. Menon takaa remmiahdin ja turbo. Tällaista olen jo ehtinyt odotellakin, vaikuttaa numeroiden perusteella hyvältä myllyltä perheautoon. Saa nähdä vielä miten noi 1.4:set hinnoitellaan...

"It is a successful synthesis between driving pleasure and economical responsibility. The compact power unit develops 125 kW / 170 PS and a maximum torque of 240 newton metres in the range between 1750 and 4500 rpm. With this engine, the Golf GT has a top speed of 220 km/h (136 mph) and reaches the 100 km/h (62 mph) mark in only 7.9 seconds. Its considerable torque makes the engine feel like a high-volume naturally aspirated engine, while the possibility of driving with fewer gearshifts keeps the overall fuel consumption down to a frugal 7.2 l/100 km (39.2 mpg). And, it goes without saying, there is plenty of power in reserve for overtaking on country roads."

Tuolla on vähän juttua ja kuvia:
http://www.vwvortex.com/artman/publish/volkswagen_news/printer_1496.shtml
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
D.Yates sanoi:
Saa nähdä vielä miten noi 1.4:set hinnoitellaan...
Ei varmaan kaukaa ole haettua, että hinta osuu 2.0 FSI ja 2.0 Turbo FSI moottorien välimaastoon, ehkä joku 32ke?
 
Mazdasta on paras ajella ohi siinä vaiheessa, kun kiertomäntämoottori on imenyt tyhjäksi joko öljy- tai polttoainesäiliön.
 
Mazdalle pärjää helposti. Noista 1.8T -koneista on otettu päälle 500hp ulos. (Tosin vaatii jo melkosta remppaa. Ei taida kauheesti alkuperäisosia jäädä :D )
 
Carhart sanoi:
Aika kireeltä padalta vaikuttaa, mitenkähän on keston laita?

Kyllähän noi padat tehdään nykyään kestämään vaikka minkälaista rääkkiä. Tosin yksilöllisiä ongelmia voi tietysti esiintyä. En usko, et VW päästäis tuotantoon täystorsoa konetta.
 
Odu sanoi:
Mazdalle pärjää helposti. Noista 1.8T -koneista on otettu päälle 500hp ulos. (Tosin vaatii jo melkosta remppaa. Ei taida kauheesti alkuperäisosia jäädä :D )
Eiköhän tässä ole kuitenkin puhe RX-8:n wankelista. Missa Mazdassa on muuten tuollainen 1.8 turbo, itse en heti keksi muuta kuin Mazdaspeed Miatan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
KyntöSika sanoi:
Kyllähän noi padat tehdään nykyään kestämään vaikka minkälaista rääkkiä. Tosin yksilöllisiä ongelmia voi tietysti esiintyä. En usko, et VW päästäis tuotantoon täystorsoa konetta.
Juu, aivan varmasti kestää!
 
Eikös idea kahdessa ahtimessa, turbossa ja remmiahtimessa, oo seuraava...

Mekaaninen remmiahdin on nopea, ei viivettä ja heti alakierroksilta lähtien mukana, kun taas turboahdin on hyvä yläkierroksilla, käy periaatteessa "hukkaenergialla" eli pakokaasun voimalla. Remmiahdin taas vaatii sen voiman, ja sen hyöty alkaa olla isoilla kierroksilla olematon. Eikö tossa koneessa remmiahdin lopeta toimintansakkin jossain tietyllä kierrosalueella jättäen yläkierrokset turbolle?
 
NHB sanoi:
Eiköhän tässä ole kuitenkin puhe RX-8:n wankelista. Missa Mazdassa on muuten tuollainen 1.8 turbo, itse en heti keksi muuta kuin Mazdaspeed Miatan.

Se tais tolla 1.8 turbolla tarkottaa omaa natsikaappiaan (Golffia).
 
Zone-sarja -42%
snj sanoi:
Ei varmaan kaukaa ole haettua, että hinta osuu 2.0 FSI ja 2.0 Turbo FSI moottorien välimaastoon, ehkä joku 32ke?
Aika hyvin arvattu. Hinnat alkaen 32 390e.
 
Onkos kellään mitään suurempia kokemuksia tästä kärrystä? Tollainen TSI 103KW GT SPORT olis haaveissa...
 
Jos jotain kiinnostaa sama pata eri autossa, niin myös audi on tuomassa saman koneen A3:n nokalle. Kuulin tämän just automyyjältä kun tilasin A3 SB 1.8T & DSG- yhdistelmän. Ei kai tuo 1.4 ole nopeampi kuin 1.8?? Argghhh..
 

Suositut

Back
Ylös Bottom