Voisiko joku kokenut pelastaa elämäni! :D

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Elikkä olen ruennut ajattelemaan taas urheiluun palaamista pienen "löhöilyn" jälkeen, mutta tarvitsen siinä teidän apua. Voisiko joku tehdä minulle sellaisen kunto-ohjelman, jossa olisi hyviä liikkeitä painon pudottamiseen (eteenkin mahasta ja reisistä) koska olen lihonu n. 15-20kg ja kömpelyys näkyy urheilusuorituksissani. Haluaisin myös kehittää lihaskuntoani ja jotain muitakin osa-alueita kuten leuanveto (en pysty tekemään nyt juuri yhtään leukaa koska painoa kertynyt niin paljon, mitä muita liikkeita voisi olla joka auttaisi minua jatkossa tekemään leukoja?) kunto, vatsalihakset ja jalat. Huom. en ala käymää salilla tämän takia, koska taloudellinen tilanteeni on tällä hetkellä niin heikko, mutta omistan puntit, tangon, n. 60kg painoja ja painonnostopenkin, haluaisin myös räjähtävyyttä ja nopeutta urheilusuorituksiini. haluaisin myös tehdä punnerruksia paremmin, joka on nyt vaikeaa kun en oikein jaksa tällä painollani, onko muita liikkeitä jotka auttavat tässä?
PS. tiedän että kirjoutkseni on hieman sekava ja että täältä ei pakosti löydy paljon sellaisia jolla olisi aikaa/kiinnostusta auttaa minua, mutta olisin sanoinkuvaamattoman kiitollinen sille joka minua auttaisi, pelastaisit todella elämäni!!!! :david:

Kiitos etukäteen jos joku jaksaa auttaa

Rasvaa poltat parhaiten oikealla ruokavaliolla. Syö siis vähemmän ku kulutat. Vältä pehmeää leipää, kaikenlaisia herkkuja ja sokeroituja juomia.

Sinuna kuitenkin lähtisin salille. Raskaat perusliikkeet on rasvanpolttotarkoituksessa ja muutenkin parhaita, ja niihin tarvitsee melko isot raudat. Esim. maveen ei sulle varmasti tuo 60kg riitä mihinkään. Tuskin kyykkyynkään. Kannattaa tosiaan kasata se ohjelma perusliikkeisä, esim. näistä: maastaveto (sumo?), suorin jaloin maastaveto, kyykky (sumo?), etukyykky, penkkipunnerrus, pystypunnerrus, leuanveto. Vatsalihaksille hyviä liikkeitä on esim. voimapyörä (muullekkin kropalle hyvä!), rutistukset ja istumaannousut tarvittaessa lisäpainojen kera.

Punnerrukset kehittyvät punnertamalla. Aloita pienemmistä määristä ja pyri aina seuraavalla kerralla tekemään enemmän. Tarvittaessa lisäpainojen kanssa, laitat esim. reppuun painoja ja repun selkään. Tämä toimii myös leuanvedossa.

Lueppa myös nämä läpi niin olet heti paljon viisaampi:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=73043
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=13927
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=53396

Jos kaveri ei saa leukoja, nii miks pitää tuputtaa et tee leukoja?? Ja talous ei anna myöten mennä salille, nii silti pitäs salille mennä?

Itse varmaan aluksi pudottelisin painoa, ilman salia. 3 kertaa viikossa lenkki/muu aerobinen + vaikka 2-3 kertaa viikossa kotosalla liikkeitä noilla omilla vehkeillä + vatsat,selät

Ruokavalio myös kuntoon, kaloreita n.-500kcal päivässä.

Tarkoitin että tekee vaikka negatiivisia, osatoistoja tms. niin kyllä äkkiä menee puhdas leuka.. Vaikka tällä ohjelmalla lähtee vääntämään, aloittaa week -2:sta niin rupeaa leukoja menemään.. En voi ymmärtää että talous ei anna periksi lähteä salille, lähes joka paikkakunnallahan on kunnalla/kaupungilla sali, joka on niin edullinen että sinne menee kuka tahansa! Esim. täällä salilla missä minä käyn on 1kk 6e, 6kk 30e tai vuosi 58e. Toisella salilla taas pääsee avainpantin hinnalla vuodeksi, eli oliko se 5e vai 10e. Eli jättää vaan vetämättä kännit tai käymättä mäkkärillä niin sillä rahalla luulis kuukauden bodailevan...

Jollain se pienikin summa saattaa olla iso summa jolla saadaan vaikka perheelle ruokaa viikoksi.. Kyllähän nyt jumalauta painoa saa pudotettua ilman saliakin (joka ei tosiaan ole paras liikuntamuoto laihdutuksen kannalta).

Jos kaveri ei saa leukoja, nii miks pitää tuputtaa et tee leukoja?? Ja talous ei anna myöten mennä salille, nii silti pitäs salille mennä?

Itse varmaan aluksi pudottelisin painoa, ilman salia. 3 kertaa viikossa lenkki/muu aerobinen + vaikka 2-3 kertaa viikossa kotosalla liikkeitä noilla omilla vehkeillä + vatsat,selät

Ruokavalio myös kuntoon, kaloreita n.-500kcal päivässä.

Samoilla linjoilla minäkin. Ja tuota lenkkiä ei tarvitse välttämättä suorittaa juosten, jos ei kunto siihen riitä. Reipas kävely maastossa riittää hyvin alkuun. Mieluiten vielä sauvojen kera.

Talvi tulee, jos löytyy jotkut sukset varastosta niin ladulle vaan. Monipuolisin ja tehokkain liikuntamuoto. Sali ei polta rasvaa yhtätehokkaasti kuin aerobinen, no tietysti riippuu henkilöstä ja siitä mitä salilla tekee. Yleisesti ottaen pari sarjaa hauista ja loppuaika lehtiä lukien ei paljon laihduta.

enkä mä lähtis ekana tekemän raskaita maastavetoja tahi kyykkyjä jos peruskuntokaan ei ole kohdallaan. Ensin aerobista, hapenottokykyä ja verenkiertoelimistöä rasittavaa liikuntaa (hiihto,sauvakävely kuntopoluilla, hölkkä, uinti),sitte siihen lisäksi lihaskuntoharjoittelua.

Jollain se pienikin summa saattaa olla iso summa jolla saadaan vaikka perheelle ruokaa viikoksi.. Kyllähän nyt jumalauta painoa saa pudotettua ilman saliakin (joka ei tosiaan ole paras liikuntamuoto laihdutuksen kannalta).

Tosin jos 15-20kg laihdutuksen aikana saisi pidettyä sen lihasmassan suunnilleen samoissa, tai jopa vähän lisättyä salin avulla niin onhan se lopputulos sitte hemmetisti paremman näkönen dieetin loputtua.

Suosittelen OP:lle, kuten muutkii on maininnu, jotain kevyttä aerobista muutamia kertoja viikossa ja sitten vaikka kotona jos salille ei pääse niin punneruksii, vatsoi, selkii, kyykkyjä jne.
Muista että painonpudotus lähtee pääosin ravinnosta, liikunta vaan tukee sitä.

Jos henkilö ei saa yhtään leukaa, tuskin hän omaa mitään lihasmassaa mitä menettääkkään. Ja löysässä ihmisessä 15-20kg ei kuitenkaan ole mikään ääretön kilomäärä, että lihaksikkaammankaan henkilön tarvitsisi lihaksia tuon kadottamisessa hukata.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä oon aina ihmetelly sitä lihaksen palamisen pelkoa, sen takia ei harrasteta aerobista. Onhan se hyvä selitys sille kun ei jaksa lähtä lenkille..

Uskon että lihas voi palaa jos sitä on paljon, eihän nyt bodilavalle tähtäävän kannata ehkä 2tunnin hiihtolenkkejä tehdä, mutta perus jantteri joka hakee voimaa ja lihaskasvua voi Mielestäni huoletta harrastaa aerobista runsaasti. Se kehittää kuntoa joten jaksaa salilla paremmin, sekä verenkierto tehostuu niin varmasti tuloksia tulee sitä myötä salillakin.

Viime talvena multa tippui paino lähes 15kg, hiihdin ihan helvetisti, enkä edes vilkaissut salille 3kk. Voisin silti väittää ettei lihaksia lähteny nimeksikäään(eihän niitä nyt ollut aikasemminkaan), pari vkoa treeniä ja tulostaso oli palautunu ennalleen. Osittain siis täyttä bullshittiä tuo lihashävikki

On huolestuttavaa ku porukka lukee palstoilta kaikkea shaibaa, salilla välillä kuuntelee 15v mopopoikien juttuja että "ei kannata pyöräl tulla salille et hävii lihakset" noin niinku kärjistetysti. Kyllä ihminen muutakin kuntoilua tarvii ku painojen kolistelua.

Eriasia tosiaan jos on menossa voimanosto kisoihin niin sitten ei ehkä se 10km hölkkälenkki sovellu treeniohjelmaan..

Viime talvena multa tippui paino lähes 15kg, hiihdin ihan helvetisti, enkä edes vilkaissut salille 3kk. Voisin silti väittää ettei lihaksia lähteny nimeksikäään(eihän niitä nyt ollut aikasemminkaan), pari vkoa treeniä ja tulostaso oli palautunu ennalleen. Osittain siis täyttä bullshittiä tuo lihashävikki
Tämä on ehkä viimenen neuvo minkä antaisin kenellekkään. Parin tunnin hiihtolenkit ei mitään lihaksia vie pois niin pitkään kun käy salilla ja antaa niille lihaksille kunnon ärsykettä. Eli aerobiset ei tuhoo lihasta läheskään niin paljon kuin salin jättäminen pois kalenterista. Jos haluaa säilyttää niitä lihaksia niin käykää siellä salilla ja antakaa niille lihaksille kunnon ärsykettä.

Tämä on ehkä viimenen neuvo minkä antaisin kenellekkään. Parin tunnin hiihtolenkit ei mitään lihaksia vie pois niin pitkään kun käy salilla ja antaa niille lihaksille kunnon ärsykettä. Eli aerobiset ei tuhoo lihasta läheskään niin paljon kuin salin jättäminen pois kalenterista. Jos haluaa säilyttää niitä lihaksia niin käykää siellä salilla ja antakaa niille lihaksille kunnon ärsykettä.

Näin just. Salitreeni on ''ainoa'' treenitapa joka antaa lihakselle kasvuun/ylläpitoon tarvittavaa ärsykettä.

Elikkä olen ruennut ajattelemaan taas urheiluun palaamista pienen "löhöilyn" jälkeen, mutta tarvitsen siinä teidän apua. Voisiko joku tehdä minulle sellaisen kunto-ohjelman, jossa olisi hyviä liikkeitä painon pudottamiseen (eteenkin mahasta ja reisistä) koska olen lihonu n. 15-20kg ja kömpelyys näkyy urheilusuorituksissani. Haluaisin myös kehittää lihaskuntoani ja jotain muitakin osa-alueita kuten leuanveto (en pysty tekemään nyt juuri yhtään leukaa koska painoa kertynyt niin paljon, mitä muita liikkeita voisi olla joka auttaisi minua jatkossa tekemään leukoja?) kunto, vatsalihakset ja jalat. Huom. en ala käymää salilla tämän takia, koska taloudellinen tilanteeni on tällä hetkellä niin heikko, mutta omistan puntit, tangon, n. 60kg painoja ja painonnostopenkin, haluaisin myös räjähtävyyttä ja nopeutta urheilusuorituksiini. haluaisin myös tehdä punnerruksia paremmin, joka on nyt vaikeaa kun en oikein jaksa tällä painollani, onko muita liikkeitä jotka auttavat tässä?
PS. tiedän että kirjoutkseni on hieman sekava ja että täältä ei pakosti löydy paljon sellaisia jolla olisi aikaa/kiinnostusta auttaa minua, mutta olisin sanoinkuvaamattoman kiitollinen sille joka minua auttaisi, pelastaisit todella elämäni!!!! :david:

Kiitos etukäteen jos joku jaksaa auttaa

Säbämän puhuu urheilusuorituksista (salibandy?), leuanvedosta, punnerruksista ja lihaskunnon parantamisesta yleensä. Mainitsee vielä parikin kertaa, että paino on tällä hetkellä esteenä. Vedän tästä johtopäätöksen, että kyykky tai penkki maksimi ei ole pääasia/-tavoite, vaan yleisesti kunnonkohennus ja painonpudotus.

Joten ei ole todellakaan välttämätöntä hankkia salikorttia. Mielestäni paras ratkaisu tässä tilanteessa on, kuten jo on mainittukin, ruokavalion tarkistus ja aerobinen liikunta, höystettynä tehokkaalla kuntopiirillä. Leuanvetoihin saat tulosta tekemällä niillä painoillasi kulmasoutua. Punnerruksiin saat tuloksia tekemällä punnerruksia ja penkkipunnerrusta (ymmärsin että se on mahdollista kotonasi).

Ensinäkin kiitos kaikille viesteistä, vinkkinne ovat auttaneet minua.
Paikkakunnallani halvin kuntosali maksaa n.20-30€ kuukauteen, ja iGrain olet oikeassa siinä että haluan ennen kaikkea että kuntoni olisi hyvä ja painoni putoisi, mutta tietysti haluan myös vähän lihasta, koska oletan että sitä tarvitsee monessa erilaisissa esim. joukkuelajeissa.
Lihakseni ovat ihan kohtalaisessa kunnossa (erityisesti jalat) mutta aina on parantamisen varaa erityisesti vatsalihaksissa, rintalihaksissa ja käsissä.
Jos teillä on vielä jotai neuvoja jakaa minulle/muille, jakakaa ihmeessä, koska uusi tieto ei ole koskaan pahitteeksi :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom