Voisiko joku hieman jelpata, tämä on aika tuskallinen tilanne minulle

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.

lihasperuna

Banned
Ikä
28
Nyt on alkanut tässä parin päivän sisään 1.sattua aika mukavasti käsiin lähinnä,esim.jos kääntää sitä liikeradalta.Lähinnä kipu tuntuu suurinpiirtein siellä käden alaosassa,ehkä hieman siinä koukistusnivelen kohdassa.Sitten kyynärvarressakin aika lailla sama juttu.Olen tosin tässä lähiaikoina jonkin verta pidentänyt ja tehostanut treeniä,mutta tämä nyt oli täysi yhtäkkinen yllätys.Sitten sellainenkin vaikutus on,että kun tekee hauiskääntöjä,niin sieltä alhaalta ylöspäin lähtevä liike hidastaa,jos siis vetää ihan alhaalta ainakin.Sitten tuntuu,että voimatkin olisivat laskeneet tai jotakin,kun ei pysty edes kunnolla pumppaamaan,kun ennen vielä pystyi.Siis,tekemään ripeitä liikkeitä.Eli yleisesti tuntuu siltä niinkuin voimat olisivat vain lähteneet!En tiedä,mistää johtuu.Voisiko johtua treeninlisäyksestä,väärästä tekniikasta,mistä?Yleensä kyllä yritän ihan täysillä tehdä ainakin tekniikan oikein,ja syön ainakin kunnolla.Vai voisiko tämä vain olla jotakin hetkellistä juttua,kun olen hieman kipeänäkin ollut...Sen huomaa jo siinäkin,että selvästi huomaa ettei tule enää samalla painolla yhtä paljon toistojakaan,tuntuu kuin kaikki olisivat vähän niinkuin "jumissa".Löytyisikö apua?

Ja muuten...Aina kun sarjan jälkeen painoja lasken pois käsistä,tulee kauhea kipu,siis sellainen oikein polttava tunne kyynärvarsiin.Voiko tässä olla ehkä jopa jokin tulehdus yms.?

Tuosta kirjoituksesta on taas kerran aika vitun vaikeaa saada mitään tolkkua, mutta jos sinnepäinkään oikein ymmärsin niin kuulostaa pieneltä ylirasitustilalta ja jos olet kipeänä ollut niin se voi tehdä samansuuntaisia juttuja. Ota muutama päivä breikkiä kunnes olo tuntuu taas normaalilta, treenaa sen jälkeen viikko tai pari vähän kevyemmin ja ala sitten pistämään taas täyttä höyryä päälle niin siinä vaiheessa treeni luultavasti kulkee taas kuten ennenkin.

Pelkkä lukeminen tuotti tuskaa. Sen kummemmin aiheeseen paneutumatta, jäsentely kunniaan.

OK,kiitos vastauksista,arvostan niitä.Ja ellei ala parantumaan ilman suurempia breikkejä,aloitan ne oitis!!!:)

Tuntuu jostakin syystä nyt ainakin taas menevän paljon paremmin,kun ei purista niin paljon sitä tankoa.Sitten soivat tieteelliset hälytyskellotkin päässäni,ja kävi mielessä,että jos varsinkin tämä kyynärvarsi yms.kipu johtuu jonkinlaisesta väärintehdystä liiketavasta,ja kaiken logiikan mukaanhan kättä puristaessa se voima osuukin juuri sinne kohtiin,josta nyt sattuu.Lopetan nyt turhia puristeluja ja tsekkaillaan jos paranisi sitenkin,koska en minä mielestänikään kuitenkaan niin kovasti treenaa.Eihän norm.hauiskääntöjä tehdessä pitäisikään kauheata poletta tulla tuonne kämmentä kohti?Koska minulla ei muutenkaan selvästi testattuna kovin hyvät kämmenlihakset yms.ole,joten kyllä se melkein siitä riippuu.Ylimääräisten lihasten(Varsinkin pienten)käyttö eri lihasten liikkeissä voi aiheuttaa jotakuten tällaista?:)

Ja muuten...Aina kun sarjan jälkeen painoja lasken pois käsistä,tulee kauhea kipu,siis sellainen oikein polttava tunne kyynärvarsiin.Voiko tässä olla ehkä jopa jokin tulehdus yms.?

Tosi yleinen vaiva, jos tarkoitat hauiskäännön lopettamisen aiheuttavaa kipua. Forkkujen ylirasitusta, yleensä pienee siedettävään kipuun kun pari viikkoa vääntää vain käsipainoilla tankojen tai kahvojen sijasta. Kokonaan kivun lähteminen niin ettei se tunnu mitenkään voi viedä pitkään: kun lopetin treenit joskus niin kipua esiintyi ainakin pari kuukautta totaali levon jälkeen.

Metallica,olet muuten aika kova jätkä,ellen väärin ole ymmärtänyt :).Mutta,tarkoitatko siis että ei välttämättä pidä välittää tästä forkkujutusta?Että se voi mennä itsekin sitten pois...Tai ei ehkä täysin,mutta eikös forkkulihasten kehittyessä voi myös mennä pois?Kiitos asiallisesta vastauksesta.

Kumma kyllä,mutta nyt on jo alkanut tuntumaan liikkeitä tehdessä äskettäin,että lähinnä tämä taisi olla muun kehon asettelusta yms.kyse tai liikkeen tekniikasta,kun nyt heti kun viahdoin hieman taktiikkaa alkoi aika normaalisti mennä.Olin varmaan vain unohtanut tekniikkani :) Tuli vielä mieleen,että olen muuten tässä lähiaikoina juurikin alkanut enemmän tehdä noita hammereita ja tosi suhteellisen kovilla painoilla,ja hieman väärin olen niitä tainut tehdäkin,niin eikös siinäkin olisi aika selvä syy? :)

luin kaikki tekstit kahteen kertaan enkä oikeen vieläkään ymmärrä mistä tässä on kyse!! huhhu...

Anteeksi,mutta voittehan ottaa tämän sitten vitsinä,kun minä vain kärsin tämän jutun kanssa? :) Tietääkö kukaan mitään suhtkoht helppoa tapaa saada kämmenlihaksia yms.?

Anteeksi,mutta voittehan ottaa tämän sitten vitsinä,kun minä vain kärsin tämän jutun kanssa? :) Tietääkö kukaan mitään suhtkoht helppoa tapaa saada kämmenlihaksia yms.?

Että kämmenlihaksia?? Jos nyt siis otevoimaa tarkotat tai kyynärvarsien kasvattamista, niin rannekäännöt eri suuntiin jne...Ei kai siinä muuta. Mutta jos nyt ihan tosissas KÄMMENIÄ meinaat kasvattaa niin onnea yritykseen :D

..........Koskahan joku kysyy miten silmäluomia treenataan...

Kämmeniä? Treenaa rannetta ja forkkuja... Toi sun kipuilu taas viittaa siihen, että forkut ylirasittuu ja hermot mahdollisesti joutuu puristuksiin. Pienennä painoja/lepuuta käsiä ja VENYTTELE. Ei niitä haukkareita tartte kokoajan tehä, varsinkin jos sillä saa forkut tukkoon.

Teetkö käsipainoilla, tangolla vai taljassa hauiskäännöt? Onko kyseessä suora tanko, EZ tanko? Scott -penkki? Hammerit? Hammereissa saa ainakin forkut tukkoon helposti jos niitä ei ole treenannut eikä niitä venyttele. Vielä jos lähet repimään liian isoilla painoilla niin lopputulos on aika selvä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Saatana:Saatana sait naurut aikaan! :))
Pandakarhu:Suostun neuvoihisi,sillä nämä olivat kaikista kullanarvoisimmat.Teen käsipainoilla,ja kyllä,minä kieltämättä teen aivan hirveitä voimaliikkeitä.Suora tanko,hammereja teen aina parit sarjat kässäreillä loppuun.Hyvä,nämä neuvot varmaan auttoivat aika paljon,kun tiedän nyt,ettei mitään kauheita voimanostoja aina pidä tehdä kuolemaan saakka.Korostat siis intensiivistä harjoitusta? Kiitos hyvistä vastuaksita ;)

Ja venyttely on ehdotonta/lämmittely? En olekaan tehnyt sitä IKINÄ.Ja kasvaako massa varmasti vielä ainakin 10-12 toiston sarjoilla?

Muttakun en mä edes tahtoisi pitää mitään taukoja tai lepopäiviä!Ja mistä ihmeestä tällaiset kauheat suonet ovat ilmestyneet ? :)

Suonien pinnassa olo/koko on osaltaan kiinni geeneistä, osaltaan niiden näkyvyys riippuu rasvaprosentista ja kyllä se treenikin niihin hiukan vaikuttaa.

Lihasta EI kannata treenata joka päivä. Kasvu tapahtuu LEVOSSA ja jatkuva rasitus johtaakin helposti ylikuntoon ja erilaisiin vammoihin. Lämmittely ja venyttely kannattavat aina. Vähentävät loukkaantumisriskiä ja venyttely myös auttaa lihaksen kasvun ja liikkeiden tekniikan puhtauden suhteen. Joskus kun paikat voivat olla niin jumissa, että liikerata jää vajaaksi tai lihaksen kireyden takia muut lihakset joutuvat auttamaan.

Massa kasvaa 8-12 toiston sarjoilla, kunhan syöt riittävästi ja saat tarpeeksi proteiineja sekä LEPÄÄT. Niille hauiksille riittää se 2-3 kertaa viikossa ainakin kun kyseessä on aloittelija ja tuloksetkin saattavat olla paremmat. Väsyneenä kun et saa niistä edes kaikkea irti.

Kokeile jättää hammerit pois hetkeksi, eli teet vaan suoralla tangolla hauiskäännöt ja keskityt siihen liikkeen puhtauteen. Voit vielä lopuksi tehdä vaikka yhden sarjan negatiivisia - eli nostat normaalisti ylös ja lasket hitaasti alas(laske vaikka kymmeneen jokaisen laskun aikana). Saat takuulla kunnon poltteen sinne haukkareihin. Pari viikkoa teet vaan sillä tangolla normisarjat ja kerran viikkoon nuo negatiiviset ja sitten alat pikkuhiljaa ottamaan niitä hammereita takaisin. Pitäs olla kivut tiessään tai vähentynyt mikäli muut liikkeet ei kuormita forkkuja hirveesti. Samalla saat niille haukkareille vähän vaihtelua.

Kiitos neuvoista todella paljon,et tiedäkään,mitä ne merkitsevät minulle.Jos puoletkaan tuosta on totta,aloitan heti tottelemaan noita juttuja,ainakin osittain.Mutta haboja kyllä väh.3-4kertaa viikossa voisin.Voiko se muka oikeasti olla niin,että jos treenaa joka päivä kauheasti(kuten minä),niin voiko se lihasmassa vain jurrata paikallansa?Ainakin kummasti tuntuukin,ettei oikein tunnu kasvavankaan.Syön kyllä tasan oikein ja proteiineja tulee jo pian liikaakin,jos 3g/kg olisi hyvä luokitus :) Lepään myös tarpeeksi,on tuntunut auttavan.Alan tosiaankin nyt panostamaan näihin,aion ainakin vakavasti kokeilla viikon ajan näitä.Kiitos asiallisesta vastauksesta taas :)

^ mitäs vittua siis....3-4 krt viikossa hauberia????? sit ei tarvii todellakaa ihmetellä jos ei kehity!! lihaksella kestää palautua n.48h-72h suorituksesta ja sen jälkeen sen on valmis ottamaan uutta ärsykettä vastaan...sanoisin että maksimissaan teet 2 krt viikossa jos nyt sitten ihan pakko sitä on vääntää koko ajan.

Ja sitten ajattelit oikeen VAKAVASTI KOKEILLA VIIKON AJAN NÄITÄ no huhhu..jos nyt kokeilet vaikka kuukauden tai pari niin voisit nähdä jotain vaikutusta..

Olis mielenkiintoista nähdä sun koko reeniohjelma?

^ se selittäisi tuon epämääräisen pilkkujen käytön sekä...tai no oikeastaan ihan kaiken!

Se minkä nuorena aloittaa se vanhana vituttaa!! vai miten se oli

Hei,jätkät,vakuutan kyllä teille,etten roinaa!Se vain on siinä,että voiko muka oikeasti sellaisessa aika rajussakin 30min-1tunnin habatreenissä yms.tulla se haba niin ärsytetyksi,että sitten ei ainakaan seuraavana päivänä kannata?Varsinkin,jos tahtoo juurikin sitä lihasta ja tulosta?Eli voisinko kuitenkin esim.tehdä niin,että teen aina haban lepopäivinä joidenkin muiden lihasten liikkeitä?Ei ihme,ellen ole saanut yhtään enempää tuloksia...Mutta,jos alkaisin pitääkin hieman enemmän tuollaisia "lepäpäiviä",niin kuinka pitkä treeni sitten lihakselle olisi sopiva?30min-1h,10h(vitsi)?

:) Saatana sannoo parahaimmat vitisit.Mutta päteekö tämä ihan täysin kuitenkaan minuun,sillä minä nyt vain kotona ihan heilun käsipainojen kanssa?

:hyper::hyvä::hyvä::hyper::hyper::hyvä::hyvä::hyper::hyper::hyvä::hyvä::hyper:

:dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2::dance2:

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom