Voimistelijat ei punttaa ja hanskat on silti komeet

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja onion
  • Aloitettu Aloitettu
:D

ga3.jpg
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
MEV heitti viikon hämärimmät postaukset.
 
Tbm sanoi:
MEV heitti viikon hämärimmät postaukset.

Perustele. Nähtävästi sun ÄO on liian suuri minulle, auta minua ymmärtämään.

Mikä oli hämärää ekassa postissani tässä threadissa?

Ja mikä oli hämärää kolmannessa?
 
Heti alkuun sanon, että voimistelu on upea laji ja kaverit ovat huipputasolla mahtavassa kunnossa.

Joka tapauksessa voimistelijoiden vartalo ei ole kehonrakennusmielessä tasapainoinen, sillä ymmärrettävästikin lihasta tarvitaan ennen kaikkea olkapäissä, hauiksissa, ojentajissa, selässä ja keskivartalossa. Sen sijaan esimerkiksi rintalihakset ovat monella voimistelijalla tavallaan jäljessä, mikäli ajatellaan kehonrakennuskriteereitä (Näinhän ei tietenkään tulisi tehdä, koska kyse on voimistelusta).

Loppukaneettina voisin mainita, että on upeaa katsoa kavereiden olkapäitä kun voimistelevat renkailla. Siinä voima jyllää ja säikeet paukkuu...

EDIT: Tämä siis oli kommentti liittyen tuohon kehonrakentajien ja voimistelijoiden vertailuun.
 
MEV sanoi:
Nähtävästi sun ÄO on liian suuri minulle, auta minua ymmärtämään.
Tai sitten toisinpäin. Kolmannen postin ajaton mietelause sekä hymiösekamelska aiheuttaa päänvaivaa.

Menee ajatus ohi:
Voi olla jalkapalloilija, mutta onko hyvä jalkapalloilija?

Voi olla voimistelija, mutta onko hyvä voimistelija?

Voi olla kehonrakentaja, mutta onko hyvä kenhonrakentaja?

Voi olla fittness...ööhh... harjoittelija...? mutta onko hyvä sellainen?
 
Tbm sanoi:
Tai sitten toisinpäin. Kolmannen postin ajaton mietelause sekä hymiösekamelska aiheuttaa päänvaivaa.

Menee ajatus ohi:

Koska toi hulkki pisti mulle sarkasmi hymiön :rolleyes:

Niin pistin sille davidin :david: , sarkasmin :rolleyes: ja nörtin :arvi:

Sen vuoksi, koska tein mukamas "nolon virheen" sanoessani saman asian kuin hän itse oli sanonut joskus, sitten se ottaa päämuististaan jonkun hikisen linkin tästä "maailman huiput vs tavikset" aiheesta. Mitä väliä, että sanoin saman asian LOL! En tehnyt uutta threadiä kuitenkaan.

että :david:
 
MEV sanoi:
Sen vuoksi, koska tein mukamas "nolon virheen" sanoessani saman asian kuin hän itse oli sanonut joskus, sitten se ottaa päämuististaan jonkun hikisen linkin tästä "maailman huiput vs tavikset" aiheesta.
Se "hikinen linkki" oli tähän samaan threadiin. Olin sanonut samassa threadissa samalla sivulla saman asian ennen mullistavan totuuden paljastavaa postaustasi; siitä tuo sarkasmihymiö. :piis:
 
Hulkki sanoi:
Se "hikinen linkki" oli tähän samaan threadiin. Olin sanonut samassa threadissa samalla sivulla saman asian ennen mullistavan totuuden paljastavaa postaustasi; siitä tuo sarkasmihymiö. :piis:

Usko pois, tarkoitukseni ei ollut leikkiä tietävää, mutta muutamat ihmiset jatkoivat kateuden panettelua huolimatta siitä mitä olit jo sanonut. Ois varmaan pitänyt quotata :D
 
Taby sanoi:
Muistan kun ala-asteella ollessani (tais olla 6. luokka), opettajanamme oli väliaikaisesti Harri Tapio niminen telinevoimistelija, joka oli siihen aikaan joku kovakin nimi Suomen telinevoimistelupiireissä. Sen muistan, että oli sekin aika kovassa kunnossa. Liikuntatunneilla penikat roikku sen reppuselässä ja jaloissa kun tyyppi veteli rennosti leukoja :D Kateltiin vaan, että shiiiiiiish mikä äjjä. Pirun mukava tyyppi oli btw. :thumbs:
taitaa se olla vieläkin liikunnanopettajana oulussa.. joskus ouluhallisa nähny. kova äijjä :rock:
 
Gillyanne sanoi:
Jani Tanskanen sanoi joskus eräässä haastattelussa, että voimistelijoiden ei kannata hankkia voimaa punteilla sen takia, että tällöin jouduttaisiin tekemään tuplasti duunia - ensin hankkimaan se voima ja sitten "siirtämään" se telineisiin. Sen sijaan, jos voimaa treenataan lajinomaisesti telineillä, tätä ongelmaa ei ole. Sanoi siinä käyneensä itse puntilla oikeastaan vain armeija-aikanaan, kun mahdollisuutta säännölliseen telineharjoitteluun ei ollut.
aivan, koska lajivoimaahan ne tarvii, eikä punttisalivoimaa.. toisekseen voimistelijoiden täytyy olla niin jumalattoman notkeassa kunnossa, ettei missään punttisali treenauksessa olisi järkeä, koska sehän aina jonkin verran jäykistää, vaikka kuinka venyttelisi..
 
köpöö sanoi:
ettei missään punttisali treenauksessa olisi järkeä, koska sehän aina jonkin verran jäykistää, vaikka kuinka venyttelisi..

:anssi:
 
Elchubagabra sanoi:
Joo. Nyt kun aloin asiaa kelaamaan, niin onhan se näinkin. Viime olympialaisissa huomio kiinnittyi ainakin siihen yhteen venäläiseen naiseen, joka oli muistaakseni mestari 8 vuoden takaa. Anyway, se oli vähintäänkin jotain 20-25 vuotias. Se oli varmaan koko porukan laihin. Gimma sinänsä näytti pitkältä TV-kuvassa, ja muihin voimistelijoihin verrattuna. Selostajan mukaan sekin oli kuitenkin vaan luokkaa 160 cm.

Tietysti nämä kaikki ovat yksilöitä, ja joukossa saattaa olla skrodenkin näköisiä naisvoimistelijoita. Pääsääntöisesti kuitenkin tosi nuoren ja ennen kaikkea laihan näköisiä.

Svetlana Khorkina on todellakin lajinsa vanhimpia kilpailijoita. Liekkö jäänyt jo eläkkeelle? Paljonhan siitä on puhuttu. Yleensäkin naisvoimistelijoiden ikähaitari on paljon nuorempi kuin miehissä. Mönkköset ja Tanskaset ovat jo aikuisia miehiä, kun taas suurin osa näistä rimppakinttu tyttösistä on teini-iässä tai juuri ja juuri ohittanut sen vaiheen.

Miesten kisathan juuri poikkeavat naisista sillä, että heillä on esim. renkaat, eritaso nojapuiden sijasta miesten nojapuut, rekki ja hevonen. Näillä telineillä vartalon hallinta on todella raskasta. Koko kroppa ja erityisesti juuri olkapäät, kädet yms. ylävartalon lihakset tekevät hurjasti töitä. Tämä varmasti osaksi selittää miesvoimistelijoiden ylävartalon "hurjat" lihakset.

p.s miten olen voinut ohittaa tämä threadin viime keväänä :itku:
 
Viimeksi muokattu:
teemupii sanoi:
Jahas, haluaisin vähän selvennystä, oletteko itse sitten paljonkni notkistuneet punttailun myötä? tuli vaan mieleen,kun entinen liikunnanopettajani, joka on ollut mm-tason voimistelija, kertoi tämän jäykistymis jutun.. mutta ootte vissiin parempia asiantuntijoita :thumbs:
 
köpöö sanoi:
Jahas, haluaisin vähän selvennystä, oletteko itse sitten paljonkni notkistuneet punttailun myötä? tuli vaan mieleen,kun entinen liikunnanopettajani, joka on ollut mm-tason voimistelija, kertoi tämän jäykistymis jutun.. mutta ootte vissiin parempia asiantuntijoita :thumbs:

No ei kai kukaan nyt notkistu punttia tekemällä, mutta pointti onkin se, että ei sillä välttämättä jäykistykkään, kunhan muistaa yhden maagisen asian, venyttelyn. Tietenkin se, millä tyylillä punttailee, vaikuttaa myös jäykistymiseen. Tästä voi joku joka tietää paremmin, kertoa lisää.
 
rusakko-600 sanoi:
No ei kai kukaan nyt notkistu punttia tekemällä, mutta pointti onkin se, että ei sillä välttämättä jäykistykkään, kunhan muistaa yhden maagisen asian, venyttelyn. Tietenkin se, millä tyylillä punttailee, vaikuttaa myös jäykistymiseen. Tästä voi joku joka tietää paremmin, kertoa lisää.

hyvin sanottu,tota itsekkin vähän ajoin takaa :D
ei,mä en todellakaan ole mikään asiantuntija tässä(kään) asiassa,mutta mä en ole ikinä ollut mitenkään notkea kaveri,mutta silti olen tällä hetkellä venyttelyn ansiosta notkeampi kuin punttailun aloittaessani,jolloin en venytellyt juurikaan,eli tähän perustin tämän :anssi: väitteeni...
 
Alec sanoi:
hyvin sanottu,tota itsekkin vähän ajoin takaa :D
ei,mä en todellakaan ole mikään asiantuntija tässä(kään) asiassa,mutta mä en ole ikinä ollut mitenkään notkea kaveri,mutta silti olen tällä hetkellä venyttelyn ansiosta notkeampi kuin punttailun aloittaessani,jolloin en venytellyt juurikaan,eli tähän perustin tämän :anssi: väitteeni...
Juu,mutta se ei johdu punttaamisesta,vaan siitä venyttelystä.... :D
 
Back
Ylös Bottom