Voimien nopea lasku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Siima
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tässä 2 lapsen isänä olen koittanut reenata kuitenkin nousujohteisesti. tosin max. 3 krt/vko on aika normi keskiarvo. Sarjapainoja oon aina pyrkinyt kasvattamaan ja ravintopuoleenkin keskittymään.
Onhan tuo nyt ihan selvä että tollasella reenimäärällä ei hirveesti kehity mutta ainakin pyrin nyt pitämään massat yllä...Kyllä ne penikat kasvaa ja oma aika lisääntyy pikkuhiljaa...
Kuitenkin oon huomannu, että joskus tulee viikkoja, että tulee vaikka viikon tauko(nonii älkää naurako siellä teinipojat, kyllä tällänen teillekin sattuu kohdalle joskus :)) niin huomaan, että etenkin dipeissä lisäpainoilla painoilla voimatasot on laskenu ihan hitosti...jos oon esim. tehny kympin sarjoja: omapaino+30kg niin eikö sitten viikon päästä mee enää ku hikisesti omapaino+20kg...ja pitäis kuitenkin lisätä painoa seuraavaan reeniin, mutta ei mitään mahiksia...jo lämmittelyssä huomaa että ei tuu vittujakaan...

onko tuo nyt sitten että pienten lihasten voimatasot laskee nopeesti vai mitä?...rasittaa ku tietää että jaahas ei pääse viikkoon reenaamaan, että alotanpa ojentareenipainot taas pohjilta...

Ylirasitus voisi selittää, samoin ehkä huono syöminen. Viikon tauko on tosin aika pitkä, ja jos niitä on usein niin sekin voisi olla selityksenä. Riippuu aika paljon tasostakin.

Voisi myös se selittää että et ole ennen treenaamista syönyt kunnolla jotta keho saisi polttoainetta. Joskus itsellänikin on vain päiviä jolloin liikkeet ei kulje;syy näihin voisi olla liika väsymys tai stressi?

Ylirasitus voisi selittää, samoin ehkä huono syöminen. Viikon tauko on tosin aika pitkä, ja jos niitä on usein niin sekin voisi olla selityksenä. Riippuu aika paljon tasostakin.

no eikä ole, ei pitäis mitään dramaattista tapahtua tuossa ajassa. Oon nyt reenannu ehkä kerta viikkoon viimesen 4kk ja samoilla painoilla saa veivata, ei kyllä tule kehitystäkään, mut ei se saavutettu mihinkään häviä. Paitsi lainaliha mutta se nyt onkin sit jo ihan oma maailmansa.

Tässä 2 lapsen isänä olen koittanut reenata kuitenkin nousujohteisesti. tosin max. 3 krt/vko on aika normi keskiarvo. Sarjapainoja oon aina pyrkinyt kasvattamaan ja ravintopuoleenkin keskittymään.
Onhan tuo nyt ihan selvä että tollasella reenimäärällä ei hirveesti kehity mutta ainakin pyrin nyt pitämään massat yllä...Kyllä ne penikat kasvaa ja oma aika lisääntyy pikkuhiljaa...
Kuitenkin oon huomannu, että joskus tulee viikkoja, että tulee vaikka viikon tauko(nonii älkää naurako siellä teinipojat, kyllä tällänen teillekin sattuu kohdalle joskus :)) niin huomaan, että etenkin dipeissä lisäpainoilla painoilla voimatasot on laskenu ihan hitosti...jos oon esim. tehny kympin sarjoja: omapaino+30kg niin eikö sitten viikon päästä mee enää ku hikisesti omapaino+20kg...ja pitäis kuitenkin lisätä painoa seuraavaan reeniin, mutta ei mitään mahiksia...jo lämmittelyssä huomaa että ei tuu vittujakaan...

onko tuo nyt sitten että pienten lihasten voimatasot laskee nopeesti vai mitä?...rasittaa ku tietää että jaahas ei pääse viikkoon reenaamaan, että alotanpa ojentareenipainot taas pohjilta...

Minulle ei koskaan ole ollut 3 kertaa viikossa (3-jakoinen) liian vähän. Neljää ja viittä treeni kertaa joskus tullut kokeiltua viikossa, liikaa minulle. Kyllä tuolla lihasryhmä kerran viikossa treenilläkin olen saanut aika lahjakkaasti vedettyä itseni ylikuntoon, nyt kun ikää 40+ niin onnistuu varmasti vielä helpommin.
Volyymitreenin ystävä en koskaan ole ollut, nyt kyllä olen sitä aloittanut tekemään kun kovat sarjat pienillä toistomäärillä aiheuttaa kipua olkapäissä, polvissa. Tuosta hyytymisestä sarjoissa, ennen ojentajat ei niin nopeasti loppuneet, nyt kyllä loppuu kuin seinään. Penkissä saa olla aika tarkkana ettei jää rinnalle, muissa esim. selkä en tuota äkillistä hyytymistä ole huomannut, mistä sitten johtuukin.

Olisiko tuo dippi vaan niin raskas liike että hermosto ei ehdi toipua siitä, jotain muuta tilalle? edit tuossahan oli tullut vastauksia vaikka kuinka sillä aikaa kun tätä väsäsin...

Sitä on liikkeellä! Itekki oon aivan ihmeissäni, että mitä vittua TAPAHTUU! Maanantaina jäi penkissä ekan työsarjan 3.toisto rinnalle ku 2x6 piti tehä. Lopetin siihe ja lähin kiroillen kotii. Tänää maastavedossa sama homma, eihän ne painot mihinkää noussu ja lopetin taas. Vituttaa aivan s**tanasti.

Pinmppirasva: jos muutenkin on väsynyt olo, kyse voi olla vaikka allergiasta tähän aikaan vuodesta.

Siima: saan sen kuvan, että ei silti mee kauaa kun se 10-sarja menee taas 30 kg lisäpainolla? Ittellä on ainakin aina ollu niin, että jos vähänkin epäsäännöllisemmin treenaa niin joku sellanen valmius/paine/ote/fiilis laskee juuri tuolla tavalla pienenkin tauon jälkeen. Viikon tauko voi tehdä hyvääkin, mutta sillon tarviis olla alla pitkähkö tiheän treenin kausi niin, että viikko tuliskin hyödyksi palautumiseen / lepoon eikä lässähtämiseen. Henkkoht en ole koskaan myöntänyt, että varsinaisesti VOIMAT mihinkään häviäis, koska tuosta pienestä kuopasta kuitenkin aika nopeasti pääsee takaisin raiteille.

Ajattelisin niin, että voimien laskusta on kyse jos fiilis on huippuhyvä ja tuntuu että perskules, tänään rauta on KEVYTTÄ ja sitten kun innoissaan on nostelemassa, ei siitä kuitenkaan tulekaan mitään ja sitten ton valmiuden/paineiden laskusta, kun jo lämmittelysarjojen aikana tietää fiilispohjaisesti, että tästä ei taida tulla juuri mitään.

Kreatiinia suosittelen päivittäiseen käyttöön (varmaan moni muukin :) ) ja treenimetodiks kokeilisin tota Wendleriä siten, että taukoviikon osuessa kohdalle jättäis sitten sen ohjelmaan kuuluvan kevyen viikon välistä.

En ole allergikko. Joku puhu hermostollisesta väsymyksestä? Miten siitä palaudutaan paraiten? Voisko se nyt olla sitä? Koska penkissä kehitys on ollu hurjaa! n. 4kk aikana maksimi on noussu 30kg. Nyt menee 125kg:lla 6 toistoa. Tuo meni viimeviikolla aivan naurettavan kevyesti, mutta eilen ei mitään jakoa 127.5kg:lla. Kehitys on tullu 2x6 ohjelmalla, eli melkeen joka viikko uus ennätys. KOVAA ON VÄÄNNETTY. Mitähän ois järkevintä tehä. Pitää väliviikko tai kevennetty viikko?? Oon huomioinu että suuret liikkeet alko takkuamaan, mutta pienet, jokku hauiskäännöt menee entiseen malliin.

Joskus on vaan niitä päiviä, että rauta ei nouse niin ei nouse.
Itse kahden lapsen isänä treenannut nyt G6:sta 2kk ja tulokset senkun vaan nousee. Ravintopuolesta, että plussalla mennään ja protskuu aika reilusti. Eli kyllä 3 krt treeniä viikossa tulee kehitystä. Ainakin minun mielestäni. Voi tietysti olla, että itse olen vasta 4kk treenanut ( sitä ennen potkunyrkkeilyä 3 vuotta, muuta punttia ennen sitä) niin tuloksia tulee. Mahdollisesti lihasmuisti vielä tallessa, vai kuinka kauan se kestää?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En ole allergikko. Joku puhu hermostollisesta väsymyksestä? Miten siitä palaudutaan paraiten? Voisko se nyt olla sitä? Koska penkissä kehitys on ollu hurjaa! n. 4kk aikana maksimi on noussu 30kg. Nyt menee 125kg:lla 6 toistoa. Tuo meni viimeviikolla aivan naurettavan kevyesti, mutta eilen ei mitään jakoa 127.5kg:lla. Kehitys on tullu 2x6 ohjelmalla, eli melkeen joka viikko uus ennätys. KOVAA ON VÄÄNNETTY. Mitähän ois järkevintä tehä. Pitää väliviikko tai kevennetty viikko?? Oon huomioinu että suuret liikkeet alko takkuamaan, mutta pienet, jokku hauiskäännöt menee entiseen malliin.

Yleensä kun ylikunto pamahtaa päälle ollaan ennen sitä juurikin kovassa nousussa, treeni sujuu paremmin kuin koskaan. Siinä sitten ei enää romu liikukaan ja ollaan ihmeissään, helposti flunssa tai flunssan kaltainen olotila vielä pukkaa päälle. Täällä noita ylikunto artikkeleita on, varmaan myös parempia asiantuntijoita kuin minä :)

En näe muuta keinoa kuin keventää reilusti treeniä ja sitten taas nostaa tehoja. Onhan se kova paikka henkisesti kun kehitys pysähtyy tai ottaa takapakkia. Vaikka kokonaan taukoa hetkeksi uintia tai jotain muuta kivaa hetken. Noista mikrosykleistä täällä on puhuttu, pitäisi varmaan aina 1-2 kovan viikon jälkeen ottaa löysemmin, jos nyt ei niin olla toimittu.

Yleensä kun ylikunto pamahtaa päälle ollaan ennen sitä juurikin kovassa nousussa, treeni sujuu paremmin kuin koskaan. Siinä sitten ei enää romu liikukaan ja ollaan ihmeissään, helposti flunssa tai flunssan kaltainen olotila vielä pukkaa päälle. Täällä noita ylikunto artikkeleita on, varmaan myös parempia asiantuntijoita kuin minä :)

En näe muuta keinoa kuin keventää reilusti treeniä ja sitten taas nostaa tehoja. Onhan se kova paikka henkisesti kun kehitys pysähtyy tai ottaa takapakkia. Vaikka kokonaan taukoa hetkeksi uintia tai jotain muuta kivaa hetken. Noista mikrosykleistä täällä on puhuttu, pitäisi varmaan aina 1-2 kovan viikon jälkeen ottaa löysemmin, jos nyt ei niin olla toimittu.

Jeps. Luin noita ylikunto ketjuja ja melkee kaikki oireet löytyy unettomuudesta ihmeelliseen hikoiluun ja masentuneisuuteen, sekä treenihaluttomuuteen ja tehojen laskemiseen. Toivottavasti 1-2vk lepoo riittää :(

Siima:Ootko kokeillu sen viikon tauon aikana duunata kotona jotain pientä ojentajille, ojentajapunnerruksia yms. kokeile jos vaikka auttais. Aika outoa toi, että jos kympin sarjoja teet niin noin nopeesti laksis. Siis lihasta tossa ajassa ei pitäs hävitä, mutta hermostolla jos sen voiman tuottaisit niin sillon vois olla siinä vika, mutta kympin sarjoilla menee kehitys kyllä enemmän lihaksille ku hermostolle. Kannattaa kokeilla duunata kotona ees jotain pientä siinä viikon aikana ku et salille pääse ja salilla vetää kunnon lämmittelyt dipissä. Eli vaikka aluks 10 toistoa omalla painolla ja sit 10kg+ ja sit levätä ennen varsinaisia sarjoja ihan kunnolla esim. 5min

Kiitos kaikille kommenteista...ylikuntoon en usko, oireita ei ole....
ravintopuoleen pitää panostaa yhä enemmän ja tietysti perisyntini on, että lämmittely kuuluu vain homoille:)...no, oma syyni enemmänkin on se että kuudelta lähen puntille, niin tietää että vartin yli seiska alkaa iltatoimien aika, eikä kahden koiran rakkokaan ole terästä..eli kiireellä tässä nyt on reenattu välillä, välillä tietty järkkää silleen että on aikaakin...
mutta itse pidän tärkeimpänä sitä että kunto säilyy eikä sitten joskus tartte aloittaa nollista...

Itselläni on pari tenavaa myös, ikää 35. 3 krt/vko on tähän saakka lisännyt minulla voimaa jatkuvasti joskaan ei tasaisesti. Tosin olen treenannut vasta päälle puoli vuotta, ja voimat ovat muutenkin paljon pienemmät kuin sinulla (penkki-kyykky-mave ovat 57,5-95-120). Sikäli kun olen Pakkotoistoa lukenut, niin ei tuo kolmesti viikossa mitenkään erityisen vähän ole. En ole huomannut tuollaista voimien vähentymistä viikon jälkeen.

Kokeilin jossain vaiheessa oman painon liikkeitäkin kotona. Kannattaa ainakin miettiä, voisitko kotona tehdä vaikka yhden jalan kyykkyjä. Jos penkissä menee pitkälle yli sadan, niin punnerrus ei taida paljon auttaa, mutta kai tuota voi kokeilla, yhdellä kädellä ja jalat sohvalla.

Lisäksi olen venytellyt 10-15 minuutin pätkiä liki päivittäin. Menee leikkipuistossakin lapsia vahtiessa nyt kun kevät tuli, vaikka onkin vähän pöljän tuntuista tukea käsiä männynrunkoa vasten. Vaikea sanoa onko siitä apua, mutta ehkä se on auttanut ainakin vasempaan polveen.

Saatko tarpeeksi unta? Sehän on isukkien suurin treenitehoihin vaikuttava seikka, yleensä kotona ollessa saa ruokaa tarpeeksi...
Vinkki: Ota alkulämppä koirien kanssa hölkkäämällä ja sit puntille. Iltatoimet perheen kanssa = jäähdyttely. Toimii vielä paremmin jos vaimo on hyvällä tuulella:D

Lisäys: 2 krt viikko riittää, jos pystyy laittamaan sen 1,5h siihen treeniin. Tekee vaan isoja liikkeitä. Sit lisänä omalla ropalla kotona!

Jorin kanssa samoilla linjoilla. 2 pientä lasta itellä sekä nyrkkeilyharrastus joten salikäynnit rajottuu 2krt/viikko. 2.5kk nyt käyty salilla ja tulokset nostettu about 105/75/130 -> 140/100/170. 2kk aika paino nousi 74kg -> 81kg. Lihaakin ilmeisesti muiden kommenteista päätellen on vähän kertynyt. Ikääkin tosin vasta karvan alle 25, joten oma tuotanto vielä varmasti vilkkaampaa kun tuolla 35 nurkilla.

Muksuja liuta kotona, ikää se 36 vuotta ja 1-jakoisella mennään joka toinen päivä. Kehitys on tasaisesti nousujohteista vaikkei päätähuimaavan nopeaa olekaan. Mutta joskus on niitä päiviä että ei saa samaa irti kuin edellisellä kerralla. Mulla about kerran kuussa käynyt niin. Liian vähän unta, liian kiire, unohtunut venytellä välipäivänä, ainakin noi vaikuttaa mulla. Kuitenkin seuraavalla kerralla on aina taas menty eteenpäin, joten nou hätä.
Oon ajatellu että ei kai sille mitään voi, jos ei meekään kymmentä toistoo sillä millä viimeks meni, niin teen sitten niin monta kuin menee ja vaikka yhen sarjan enemmän kuin yleensä, vähän pitää rankasta kroppaa enemmän jos se on laiskalla päällä!

Minulla on myös hiukan sellainen tuntuma, että ehkä sairasviikko ei kelpaa lepoviikoksi. Olen niin vähän tätä hommaa tehnyt, ja muuten on aina tullut automaattisesti muun elämän takia viikkoja ilman treeniä, etten uskalla varmaksi sanoa. Mutta ikäänkuin viimeisin mahatauti ei olisi vähentänyt tuloksia mutta ei tarjonnut tarpeellista lepoakaan. Jotenkin lihakset puutuvat helpommin, vaikea kuvata sanoin miltä tuntuu. On kai mahdollista, että lepoviikoksi ei kelpaa muutenkaan pelkästään viikko ilman treeniä, jos viikon käyttää raskaaseen rakennustyöhön, viinanjuontiin, psyykkisesti ankaran stressaavaan työhön tms.

Eri lähteiden mukaan muuten proteiinisynteesi (eli oletettavasti lihaskasvu) olisi koholla kolme päivää treenin jälkeen. Se ei varmasti ole totta eksaktina lukuna. Mutta jos sitä käyttäisi sääntönä, niin 2 krt/vko -tahdillakin lihasta kasvaisi kuutena päivänä seitsemästä.

Minulla on myös hiukan sellainen tuntuma, että ehkä sairasviikko ei kelpaa lepoviikoksi. Olen niin vähän tätä hommaa tehnyt, ja muuten on aina tullut automaattisesti muun elämän takia viikkoja ilman treeniä, etten uskalla varmaksi sanoa. Mutta ikäänkuin viimeisin mahatauti ei olisi vähentänyt tuloksia mutta ei tarjonnut tarpeellista lepoakaan. Jotenkin lihakset puutuvat helpommin, vaikea kuvata sanoin miltä tuntuu. On kai mahdollista, että lepoviikoksi ei kelpaa muutenkaan pelkästään viikko ilman treeniä, jos viikon käyttää raskaaseen rakennustyöhön, viinanjuontiin, psyykkisesti ankaran stressaavaan työhön tms.

Eri lähteiden mukaan muuten proteiinisynteesi (eli oletettavasti lihaskasvu) olisi koholla kolme päivää treenin jälkeen. Se ei varmasti ole totta eksaktina lukuna. Mutta jos sitä käyttäisi sääntönä, niin 2 krt/vko -tahdillakin lihasta kasvaisi kuutena päivänä seitsemästä.

Olisipa se tosiaan noin lineaarista lihas- ja voimankasvun kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom