Voimien nopea lasku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Siima
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olisipa se tosiaan noin lineaarista lihas- ja voimankasvun kanssa.

No niinhän minä kirjoitin, ettei varmasti ole totta eksaktina lukuna. En tosin purkanut auki sitä, että kun elimistö muutenkin on analoginen systeemi, niin tuskin tässäkään on selvää rajaa jossa lihas kasvaisi hetkellä T mutta ei enää hetkellä T + 1 minuutti.

Alkuperäinen kysyjä kirjoitti "max. 3 krt/vko on aika normi keskiarvo. - - Onhan tuo nyt ihan selvä että tollasella reenimäärällä ei hirveesti kehity". Olen kuvitellut ettei tuo pidä paikkaansa vaan kolmesti viikossa hyvinkin paljon voi kehittyä. Olenko ollut väärässä?

Kiitos kaikille kommenteista...ylikuntoon en usko, oireita ei ole....
ravintopuoleen pitää panostaa yhä enemmän ja tietysti perisyntini on, että lämmittely kuuluu vain homoille:)...no, oma syyni enemmänkin on se että kuudelta lähen puntille, niin tietää että vartin yli seiska alkaa iltatoimien aika, eikä kahden koiran rakkokaan ole terästä..eli kiireellä tässä nyt on reenattu välillä, välillä tietty järkkää silleen että on aikaakin...
mutta itse pidän tärkeimpänä sitä että kunto säilyy eikä sitten joskus tartte aloittaa nollista...

Kaksi asiaa, tuo mainitsemasi lämmittelyn puute johtaa siihen ettet saa kovassa liikkeessä kuten dipit lisäpainoilla vielä irti sitä mitä voisit saada kunnollisen lämmitelyn jälkeen.
Toinen on irtiottokyky, viikonkin välin jälkeen ei aina purista kaikkea vaan määrätyllä tavalla antaa periksi aikasemmin johtuen juuri siitä että tauon jälkeen psyyke oikeastaa unohtaa kuinka kovaa sisua sen tiukan sarjan puristaminen oiken vaatii.
Eli hyvä lämmittely ja vitunmoista asennetta peliin, muista muista tankata hiilareita pari päivää ennen tätä kovaa koitosta sillä samana paivänä nautittu hiilihydraattiateria ei auta kuin aerobisia kestävyysharjoitteita kun taas kova saliharjoittelu käyttää energianlähteenään lihasoluihin sitoutunutta glykogeeniä jonka on käytettävissä vasta 24-48h hiilihydraattien nauttimisen jälkeen, eli edeltävillä päivillä vedät kaurapuuroa, riisiä, perunaa, pastaa tai ruisleipää kunnolla, tai niitä kaikkia niin akut on ladattu valmiiksi raskasta lisäpainodippiä varten.

Mulla ainakin katoaa "liikekohtainen hermotus" hyvin nopeasti. Esimerkkinä en ollut tehnyt nyt pariin viikkoon käsipainovinopenkkiä. Pari viikkoa sitten meni 8*45kg, nyt 0*40kg. Kuitenkin tuli otettua ennätykset tänään lisäpainodipissä, ja penkki/smithvinopenkki on kehittynyt (vähän) näiden kahdenkin viikon aikana. Tosin olen nyt dieetillä, mutta sama on haivaittavissa plussillakin. Ei oikeen viitti pitää mitään viikonkaan kevennyksiä kun parhaillaan ottaa kuukauden takapakkia. Toisaalta nämä liikkeet, jotka jättää hetkeksi pois kehittyvät usein sieltä "kuopasta" melko nopeasti yli entisten ennätysten. Välillä vaan syö motivaatiota kun tulokset tippuu niin radikaalisti. Tosin mun keho ei toimikaan mitenkään hirveän normaalisti. Viikko sitten sai kahen päivän vatsataudin (en ollut syönyt kahteen päivään käytännössä mitään) jälkeen lisätä kyykkyyn 20kg. Viime kyykkytreenissä sai ottaa 10kg pois, vaikka edellisenä päivänä oli ollut hiilaritankkaus.

Vähän kyllä masentava fiilis salin jälkeen. Juuri ennen matkalle lähtöä tuli nostettua 140kg penkistä ja 120kg kuuden sarja. Tuon matkan jälkeen sitten sairastuin melkoisen häijyyn flunssaan. Nyt kun kävin melkein kolmenviikon tauon jälkeen salilla niin 120kg ei noussut kuin kaksi kertaa. Otti kyllä päähän aika raskaasti. Massaakaan ei ole ehtinyt lähteä kuin 2.5kg tuon sairastumisen aikana. Saa taas jonkin aikaa rehkiä ennen kuin pääsee siihen kuntoon takaisin missä noin kuukausi sitten oli.

Kiitos kaikille kommenteista...ylikuntoon en usko, oireita ei ole....
ravintopuoleen pitää panostaa yhä enemmän ja tietysti perisyntini on, että lämmittely kuuluu vain homoille:)...no, oma syyni enemmänkin on se että kuudelta lähen puntille, niin tietää että vartin yli seiska alkaa iltatoimien aika, eikä kahden koiran rakkokaan ole terästä..eli kiireellä tässä nyt on reenattu välillä, välillä tietty järkkää silleen että on aikaakin...
mutta itse pidän tärkeimpänä sitä että kunto säilyy eikä sitten joskus tartte aloittaa nollista...

Toi on kyllä huolestuttavaa jos kiirellä ilman lämmittelyjä yrität reenit vetää läpi. Eli kyllä jostain pitäis saada revittyä aikaa sille salille, niin että ku sinne mennään nii se on sitten aineski 1h keikka. Varmistajan pyytäminen voi kans auttaa jos painot ei meinaa nousta. Kokeile kanssa säätää välillä niille liikkeille missä voimat tuntuu häviivän niin jotain apuliikkeitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom