Voimasuhteet päin..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Squat
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
jej eka post! :kippis1:
en tiiä minne tää kuuluis mut laitetaan se tänne, fiksummat siirtäköön oikeelle paikalleen ;)

Eli kerron vähän taustaa ja sitten asiaan:
175/99 on mitat, rasvaa n.21% eli paljon fläsää löytyy ;) viimeksi kun mittailin niin mitat oli tyyliin 100 vyöt. 125cm rinta 65cm reisi ja esim 44cm haba

Treenannut olen on ja off n.5 vuotta, sitä ennen EI MITÄÄN liikuntaa, siis biletystä ja kaljan juontia since high school ;)

nyt oon vihdoin päättäny että kesäkuntoon hinnalla millä hyväänsä ekaa kertaa elämässäni niinpä olen aloittanu dietin. Tarkoitus olis tiputtaa ainaki 10% rasvaa, siis painot tonne alle 90.. ehkä joku 85

Nyt asiaan,eli homma on niin että kun oon taas painojen kimpussa ahertanut, sama vanha "ongelma" ilmenee jolle tuntuu etten voi tehdä mitää : kyykky on tuskaa ja en saa nostettua painoja!!

tekniikasta sen verran että se pitäis olla kunnossa, muutamat kaverit jotka on vuosia nostellu voimanostojen parissa voi allekirjoittaa sen!

esim. 60kg liike tuntuu ihan normi, voin tehdä n.25 puhdasta ja syvää kyykkyä mutta kun laitetaan esim 80kg niin "puhtaat" toistot jää 15 ja 100kg:lla 2!!!

joskus oon jopa 115 kg ykkösen saanut ylös ja se on ns noloa kun vertaa tämän kaiken penkkiin jota en ole painottanut yhtään enempää kun mihinkään muuhun eli en ole tehnyt mitään penkkiohjelmia sun muuta

Penkistä esim otan 110 vitosia pidemmankin tauon jälkeen ja viimeksi kun kokeilin keväällä sain 135kg ylös ( ei saa nauraa)

maasta vedin viime jouluna 205 leveällä otteella ja 185 kapealla, prässistä sarjapainot 300-350 kymppejä ja max 410 ilman pomppua ja suht syvää..

Jalat kyl näyttää et niissä on muutakin ku nahkaa ja läskiä mut pohkeet on ihan pillit.. kyl niistä potkuu löytyy (kaikki on suhteellista) mut ei oo kokoo..

Ohjelmasta sen verran et oon tehny samalla ohjelmalla AINA mutta muuttelen sarjojen pituuksia ja määrää sekä pidän kevyeitä viikoja, syklit on n. 3 viikon pituusia eli esim 1vk kova, 2 vk vielä kovempaa 3 vk kevyt ja joka 6 vk täys lepoo, tämä yleensä jatkuu koko syksy ja talvi, joskus jopa kevään, sitten kesällä grilli ja olut vie miehestä voiton:wall:

runko on periaatteessa sama eli 2 jaettu ohjelma, joka lihasryhmälle teen 2 treenia viikossa: kova ja palauttavan esim

maanantai
rinta kova
ojentajat kova
ylhäältä vedettävät selälle kevyt
hauis kevyt

torsta päinvastoin (eli rinta ja ojent kevyt jne.)

tiistai
etureidet kova
olkapäät kova
pohkeet
takareidet kevyt
alhaalta vedettävät kevyt

ja perjantaina päinvastoin

sarjoina esim lämmittely 2x20, sitten 8,6,4,4 ja viimeinen ekalla sarjalla käytetty painomäärä /2 niin paljon kun menee
painot pyrin nostamaan liikkeestä riippuen 0,5-2kg/viikko ja tulosta on tullu tasaisen tappavasti. Päiväkirjaa oon pitany alusta alkaen ja mulla on KAIKKI treenit arkistoituneena, kehityksestä sen verran että 5vuotta sitten kun pääsin intistä painoin 69kg ja silloinkin olin vähän pyöreä.. nyt on mitarissa 100 ja kyl massaa on tarttunut varteen, kyllä sen huomaa.. tosin on ollu taukoja mm 2002-2003 en tainnut treenata justiinkaan ollenkaan..

Liikkeinä teen mm. kyykky, prässi, penkki vinopenkki kp, kääntöja, leukoja jne
pääasiallisesti irtopainoilla mitä vaan voi tehdä ja loput koneilla

Nyt on elämäntilanne sen verran vakaampi että ajattelin alkaa treenata enemmän tosissaan ja kattoa mihin rahkeet riittää.. loppuu juopottelureissut ja tosissaan otan nyt ainakin 10% rasvaa päältä ka kattoa mitä sen alle on tullut!

mut mitä voin tehdä sen kyykyn kanssa? pitäiskö vaan jättää se pois vaan ihan kiltisti jatkaa pyristelua?Ny tuli kauheen pitkä post, mut toivottavasti joku jaksaa lukea ja antaa ehkä vähän neuvoja :worship:

kyykkäätkö millä leveydellä?? mavetulosten perusteella ainakin takaosastossa pitäisi voimaa löytyä. jos kyykkäät kapealla, kannattaa koittaa ottaa vähän leveämmältä. muut tuloksethan sulla näytti olevankin aika kovat, joten eiköhän se kyykkykin sieltä kyykkäämällä ala nousta :thumbs:

Muutamia ajatuksia tuohon kyykkyyn voisin heittää tähän. Monesti kyykyn tai vedon huonous (siis, että toinen noista on paljon toista parempi) johtuu siitä yksinkertaisesta faktasta, että toista ei ole treenattu niin paljoa kuin toista. En tiedä, miten sulla tuo on, mutta pointtina on, että se kyykky ei nouse kuin kyykkäämällä, noin karkeasti sanoen. Eli jos tunnet tässä vaiheessa omatunnon ääntä, niin hophop sinne kyykkytangon alle. Sun sarjakestävyytesi on melko kova maksimipainoihin nähden kyykyssä, joten hermotus puolella on ainakin parantamisen varaa. Omituista sinänsä, kun sanot sitten kuitenkin ottavasi myös melko lyhyitä sarjoja..Eihän nyt ole vain kysymys siitä niin monen treenaajaan kohdalla olevasta tiedostetusta/tiedostamattomasta laiskuudesta? Sillä 5 kovaa sarjaa kyykkyä vaativat todella paljon enemmän miestä kuin 5 kovaa sarjaa penkkiä, veto ja kyykky ovat niitä liikkeitä jossa sitä kovuutta aletaan mittaamaan.

Sitten tulee mieleen kyykyn leveys, kuten Huumor tuossa jo kysyi. Ja kyykyn leveyden mukana tulee kysymys venyvyydesta. Sillä jos olet kovinkin jäykkä ja et edes taivu kyykkyyn kunnon asennossa, voi sen tekeminen olla hieman hankalaa. :) Minä päivänä teet takakyykyn, kun teet etu- ja takareidet eri päivinä? Takareisi päiväänhän se todennäköisesti kuuluu, varsinkin jos voimanostokyykkyä teet, mutta rasittaa tietenkin tehokkaasti myös etureisiä, pakaroita ja alaselkää.

Pohdiskele ainakin noita asioita ja kerro mitä olet mieltä. Koska melko hankalaa sanoa näkemättä, että mikä siinä kyykyssä mahtaisi olla vikana. Suosittelen kokeilemaan 5x5 treeniohjelmaa, vaikka sitten pelkästään kyykylle, myös muillekkin (pää)liikkeille. Asiaa 5x5 -ohjelmasta löydät voimaosiolta, tästä:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=22726 ja käyttämällä searchia + selailemalla voimapuolta.

Tsemppiä treeneihin!

Kyykyn leveydestä sen verran että oon kokeillu hartian leveydellä ja kapeallakin, varpaat osoittamaan ulospäin ja suuntahan on suoraan alas, koetan tehdä kyykyt siten että mikään muu ei liiku kuin jalat..

sen verran taipuu että ko jalanleveydellä kun mennään tarpeeksi alas osuu persius kantapäihin.. oon aika notkee ihan luonnostaan..

Tosta takareisijutusta sen verran että etureisipäivänä siis teen "tavan kyykyn" ja hack/prässi, ja takareisi päivänä vedän maasta seka perinteistä että suorin jaloin..

oon joskus tehny jalat omana päivänä mutta nykyinen ohjelma on mulle sopivampi kun tuntuu ettei toi tavan kyykky osu ku etureisiin (tai itseasiassa etureidet on ainut jotka kyykystä tulee kipeeksi) ja jalat omana päivänä vie tuhottomasti energiaa.. kun pyrin pitämään treenit n. 30m + venyttely ja lämmittely (yritän treenata kevyet eli palauttavat treenit aamuaerobisen jälkeen aamulla)

Kyllä mä oon noita kyykkyjä hilannu ihan yhtäpaljon sarjoina kun mavet tai penat tai leuanvedot/ylataljat. en oo sorsinu yhtään vaikka samat painot on tangossa ku muutama vuos sitten vaik muut nousee kokoajan!

Pitää kokeilla jaloille jotain muuta, muut kyl pidän ennallaan kun tuntuu edelleen toimivan ;)

"don't fix it if it's not broken"

Squat sanoi:
Kyykyn leveydestä sen verran että oon kokeillu hartian leveydellä ja kapeallakin, varpaat osoittamaan ulospäin ja suuntahan on suoraan alas, koetan tehdä kyykyt siten että mikään muu ei liiku kuin jalat..
Kuulostaa mun korviin siltä että teet kyykyn aika bodykyykkynä. Millä korkeudella pidät tankoa? Mihin kohti toistoa kyykky jämähtää?

Tanko jämähtää takaolkapäiden päälle mut epäkkäiden taakse... sille on tullu sellanen oma kolo sinne :) perus ote niin kapea kun vaan saan kädet mahtumaan että se pysyy paketissa rinta ulos ja katse eteen, kenties hieman ylös..

Kyykky ei sinäänsä jämähdä mihinkään vaan kun kuormaa kasvatetaan esim se 100 niin koko liikkeestä tulee epästabiili, liike ei oo sulavaa ja liike alaspäin takkuilee.. pohjasta ylöspäin tultaessa sama homma..

tulin nim. äsken salilta ja kokeilin 60 70 80 90 100 110 ja 120! ja kyllä ne tulee aina ylös, ei se 120 mihinkään kohtaa "jumahtanu" vaan ukko heiluu ja paikat vapisevat.. olis varmaan enempikin menny mutten yksin uskaltanu kokeilla

tossa 90 ja 100 kohilla oli aika dramaattinen ero, lieneekö se psyykkinen?!?:eek:

mut 90 selkeesti oli sulava iha ku se 60llakin mut 100 alko taas paikat hytkyy ja heiluu ja ylös noustessa polvetkaan ei enää pysy linjassa :itku:

Squat sanoi:
Tanko jämähtää takaolkapäiden päälle mut epäkkäiden taakse... sille on tullu sellanen oma kolo sinne :) perus ote niin kapea kun vaan saan kädet mahtumaan että se pysyy paketissa rinta ulos ja katse eteen, kenties hieman ylös..
Kuulostaa niin oikealta kuin vaan voi.

Jos kyykyn parantaminen kiinnostaa, niin kannattaa lukaista mitä single factor reeni on syönyt sisäänsä. Eli katse tänne ja tänne. Tuolla tehdään koko kroppa kolmesti viikossa kyykyn ollessa se pääliike.

Juoppo sanoi:
Kuulostaa niin oikealta kuin vaan voi.

Jos kyykyn parantaminen kiinnostaa, niin kannattaa lukaista mitä single factor reeni on syönyt sisäänsä. Eli katse tänne ja tänne. Tuolla tehdään koko kroppa kolmesti viikossa kyykyn ollessa se pääliike.

joo kiitti linkeistä! taidan koittaa tuommosen 5x5 kun en oo ikinä kokeillu ennen :)

Mitenköhän toi soveltuu nyt kun dietti alkaa? ei tarvi paljon voiman nousua odotella dietillä:nolo:

kyykkyä,mavea ja suorinjaloinmaastavetoa.Noilla pitäisi alkaa tulosta tulemaan,no jos natikka niin kannattaa ottaa välillä vähän hillitymmin

Squat sanoi:
joo kiitti linkeistä! taidan koittaa tuommosen 5x5 kun en oo ikinä kokeillu ennen :)

Mitenköhän toi soveltuu nyt kun dietti alkaa? ei tarvi paljon voiman nousua odotella dietillä:nolo:
Toi 5x5 on mullakin menossa. Kyllä sun kyykky paranee varmasti kun teet sitä kolmasti viikossa vaikka dieetti onkin päällä. Sulla veto on kuitenkin niin paljon parempi, kapasiteettia pitäisi kyllä löytyä kyykkyynkin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mä koitan 5x5 ja kattellaan miltä näyttää 3kk päästä! tosin oon ihan varma että tulokset nousee varmasti nykyisistä ku en oo treenannu pitkään aikaan mut sit nähään kuika paljon ;)

.. ja ihan natuna treenaan, paitsi äidin mielestä koska jos vetää protskuu ja kreatiinia ni ne on katos hormooneja ;)

Oot vähän hakoteillä äitis kanssa ? Onko proteiini hormooni ? Sillonhan kaikki maitoa juodessaan vetää hormooneja ? Ja katsoskun lihas ei kasva ilman proteiinia. Ja kreatiinikaan ei ole mikään hormooni.

Directions^ sanoi:
Oot vähän hakoteillä äitis kanssa ? Onko proteiini hormooni ? Sillonhan kaikki maitoa juodessaan vetää hormooneja ? Ja katsoskun lihas ei kasva ilman proteiinia. Ja kreatiinikaan ei ole mikään hormooni.

OOO RLY?:thumbs:

Jos lihaksia kasvattaa niin ei kannata tuijottaa sokeasti niihin tuloksiin. Nostelee vaan kyykkyäkin reilusti niin kyllä ne tulokset siitä kasvaa. Tulosero penkkiin voi johtua yksinkertaisesti siitä, että penkkiin satsataan enemmän kuin jalkoihin.

Krice sanoi:
Tulosero penkkiin voi johtua yksinkertaisesti siitä, että penkkiin satsataan enemmän kuin jalkoihin.

Tähän tulokseen mäkin olisin tullut mutta kun tiedän etten ole panostanut penkkiin yhtään enempi kuin mihinkään muuhun.. itseasiassa ehkä on mave treenejä on suosittu siten että jos konku treenin on jätettävä väliin niin ei ainakaan mavea ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom