Voimapyöriä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Hola,

tyyppäsin sitten eilen tuota voimapyörää ja kiitti vaan vi*usti!
Aluksi oli, että eihän tää tunnu missään..no nyt on vatsa p*skana ja niskat jumissa..
Elikkäs toimiva vempele näköjään. Kuhan saan noi tukilihakset (niska, selkä) kuntoon, alankin rullailemaan kerran/pari viikossa.
Kiitti.

Originally posted by PMLats
Ei kannata hankkia sellaista, jossa on vastus. Olen kokeillut (olin mainosmannekiinina ko. vempeleelle viime syksynä :p ) ja se on koko lailla turha vehje, jos on edes kohtalaisessa kunnossa keskivartalo. Perusversio ilman mitään kierrejousia on paras, haastetta riittää pitkään.

Semmonen vastuksellinen se vasta kova peli vatsoille onkin kun sitä käyttääpi toisin päin kuin tarkotus ja aloittaa liikkeen makuultaan jolloin se vastus on ylös noustessa ja alasmennessä joutuu jarruttelemaan enemmän.

Ellokselta ainakin..

Originally posted by Kilppa
Mäkin olen harkinnu tuon kokeilemista... ainoa vaan, että tänne korpeen joutuu kaiken tilaamaan postimyynnistä... mikähän postarifirma myis nuita?

Mimmikaveri tilasi kenkiä Ellokselta, mä tilasin samalla Voimapyörän sieltä (hinta jotain 18-20 Euroa). Ihan tukeva ja toimiva peli kyllä on! Muistaakseni Citymarketin ja Anttilan nettikuvastoissa oli myös samanhintaiset laitteet. Itse olen aikaisemmin rullaillut vinyylipuntilla jossa pyörivät kahvat, niin tuo virallinen voimapyörä ei ole yhtä raskas koska siinä on vastusjousi sisällä. Niin ja tolta Ellokselta löytyy siis myös kuvaston lisäksi nettikauppa..

Voimapyörä

Jos ette ole jo kokeillu...

Salilla tavallinen 20kg tanko lattialle.Snadisti pehmeetä polvien alle. siitä vaan rullaamaan edes takas!! (olettaen että tangon laakerit on kondiksessa)

Sitten kun rupaee käymään helposti niin eikun polvet irti lattiasta!

Salilla yks mimmi tekee 5 tällee suorin jaloin!

Tangollahan sitä on viännetykin, mutta kun vie koko lailla tilaa, on siis kömpelö käyttää salilla, jos on vähän enemmän ihmisiä. Käsipainoilla en ole kokeillut, niissä tuppaa olemaan "laakerointi" vähän kehnommanlainen.

Miten tuota voimapyörää käytetään? On tullut niin paljon kehuja, että pakkohan sitä on itekin sellainen hommata.

mä meen heti huomenna ostamaan, toivottavasti seuraa joku manuaali messissä :rolleyes: Mikäli olen ymmärtänyt liikkeen oikein, on se vaan staattista jännitystä mitä vatsaan tulee (selkäranka ei taivu). Menikö nyt ihan metsään?

Originally posted by Hippa
Miten tuota voimapyörää käytetään? On tullut niin paljon kehuja, että pakkohan sitä on itekin sellainen hommata.

Tangolla liikkeen voi tehdä esim. seuraavalla tavalla.Ota 20 kilon tanko,laita päihin esim. 20 kilon painot(kevyempi tehdä,mitä isompi paino on halkaisijaltaan).Laita tanko eteesi lattialle,ota n. hartioiden levyinen ote,pidä jalat suorana ja lähde työntämään tankoa eteenpäin.Kun olet päässyt vaaka-asentoon,vedä itsesi takaisin alotusasentoon vatsalihaksilla.Ala-asennossa voi avittaa käsillä,jos meinaa vatsasta loppua voimat.Kädet ja jalat suorina liike on todella raskas eikä sitä kannata ihan kylmiltään kokeilla.Kun liike käy liian kevyeksi,voi tankon päihin vaihtaa pienemmät kiekot,esim. kympit tai vitoset.Yksi parhaista liikkeistä voimakkaiden vatsalihasten hankkimiseen.Voimanostajien suosiossa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Luulisin että normaalivoimaiselle polvillaan maassa on hyvä aloitusasento. Eli vähän niinku "naisten" punnerruksissa - no offense :) Ja siitä sitten vartalo suoraks, ja takaisin. Rankempi ja tehokkaampi liike on, että seisot jalat pystyssä, ja sitten käsillä kiinni siihen tankoon, vähän kuin yrittäisit koskettaa varpaitas.

Voimapyörä

Tässä jokin aika sitten jollain threadillä tuskailtiin voimapyörän kalleutta. Huomio Hesan seudun punttaajat! Näin sattumalta Hesarissa ilmoituksen, että Stadiumilla on saatavilla voimapyörä hintaan 11,90€.

Toivottelenpa tässä samalla oikein hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta. Voi olla, että mie palaan forumeille vasta ensi vuonna. Toki käyn lukemassa viestejä, koska vanhemmillani on tietokone + internet, mutta kirjoittamaan en pystyne. Nähdään sit taas!:kippis1:

Voimapyörä!

Nyt jopa minä, pullamössösukupolvea elävä sain aikaiseksi jotakin. Nimittäin sain tehtyä itselleni voimapyörän vanhasta yksipyöräisestäni ja palasta turhaa haravaa! Sixpäck here I come!:D

löytyy kotoa, kavarin faija teki. Tavallaan kuin käsipaino täyttä rautaa, painaa ~12kg. Toimii kuin tauti (ainakin luulee, että joku tauti on tullut vatsalihaksiin käytönjälkeen).

Originally posted by Jonu
vois esittää tähän loppuu tyhjentävät kysymyksen: Mikä on vauhtipyörä? :confused:

Ei taida aiheeseen liittyä mutta jos yksinkertaisesti koittaisi selittää:

Vauhtipyörä on kohtalaisen raskas pyörä jota käytetään erilaisissa teknisissä sovelluksissa pääasiassa värähtelyjen tasoittamiseen ja kineettisen energian varastoimiseen, esim. moottoreissa.

Mulle ei tuo kovasti hehkutettu voimapyörä tunnu soveltuvan. Salilla olen muutaman kerran kokeillut tangon kanssa ja aina on tullut itku. Polvet maassa versiona olen kokeillut. Ylöstullessa meinaa ruoto katketa keskeltä selkää ja tuska on sitä luokkaa, pari toistoa on maksimi. Mikähän tässä nyt mättää?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom