voimapyörän rasituksen kohdistus?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
40
Tässä oon tehnyt oikeestaan näihin päiviin asti vatsaliikkeenä roomalaista penkkiä. Siis sellanen penki jossa on jalat 90 asteen kulmassa ja sit siinä nylkytetään vatsoja.
No rupesinpa piruuttani kokeilemaan voimapyörän tyylistä liikettä suoralla tangolla (kun prkl mun salilla oo ees sellasta oikeeta voimapyörää :curs: ) ja tulin siihen tulokseen, että melko tehokas liike oikein tehtynä. Aluksi tekniikka oli perseellään, mutta vähän ajan kuluttua rupes vaikuttaa sinne minne pitikin :david:

Mutta musta silti tuntuu, että se ottaa vain vatsojen ylimpiin paloihin, ja 6packin ne alimmat palat jää kokonaan vaille treeniä. Onko näin, vai kuvittelenko/teenkö liikkeen vieläkin väärin? Voimapyörällä ei kyllä tarvi viikossa kun kerran treenata vatsat, sen verran kipeeksi ne tulee!

Entä mitä ootte mieltä, ottaako se samalla kylkiin ja sivuvatsoihin? Mulla ainakin seuraavina päivinä on kyljetkin kipeenä...

Kyllä se ottaa hyvin koko keskivartaloon, mutta tietysti perustekniikalla tehtynä se ottaa eniten suoriin lihaksiin. Kannattaa tehdä tätä liikettä aika varovasti eikä useita kertoja viikkoon. Menee äkkiä paikat kireiksi ja loukkaantumisriski kasvaa. Suorille vatsoille ei kyllä muuta liikettä tarvi.
Lisäksi kun ottaa syville lihaksille pitoja sekä vartalonkiertoja niin "6päkki" on siltä osin kunnossa.

Olen tehnyt samat huomiot kun ketjun aloittaja, eli vähän huonommin ottaa alimpiin vatsoihin. Mutta taas kyljetkin siinä tulee treenattua ihan hyvin. Koitankin pitää monipuolisena vatsatreenin, teen erilaisia rutistuksia ja vähän mitän mieleen tulee tehdä. Voimapyörä on mukana ns. perusliikkeenä.

Joo nimen omaan kannattaa olla varovainen sen voimapyörän kanssa ettei reväytä vatsalihaksia. Itsekin kuvittelin omaavani vahvat vatsat, mutta eipä tarttenu tehdä montaa syvää rullausta niin tuntu et vatsat repee justiinsa.

Akkeli sanoi:
Joo nimen omaan kannattaa olla varovainen sen voimapyörän kanssa ettei reväytä vatsalihaksia. Itsekin kuvittelin omaavani vahvat vatsat, mutta eipä tarttenu tehdä montaa syvää rullausta niin tuntu et vatsat repee justiinsa.

Tämäkin pitää paikkansa. Teen aina pari sarjaa tavallisia rutistuksia lattialle, esim. 2x15 ja sitten vasta voimapyöräilemään. Ja muutenkin saa ekoissa toistoissa olla vähän varovainen, kun tuntuu että vatsalihat venyy aika kovasti. Pitäisi ehkä vielä ottaa parit venyttelyt vatsalihaksille tähän rutistusten ja voimapyörän väliin.

ja sitten kannattaa myös olla tarkkana, ettei alaselkä kipeydy...jos selkä pahasti notkolla, voi käydä ikävästi

Jostain syystä mulla "kipeytyy" nimenomaan voimapyöräillessä vatsalihasten alaosa eikä yläosa. Eli tuo navan ja "Pikku-Shamrockin" välinen alue. Mikä on oikein hyvä juttu, sillä perinteiset vatsaliikkeet ottaa mulla yleensä enemmän keski- ja yläosaan. Kannattaa aina venytellä vähän paikkoja auki ja lämmitellä kyljet, selkä ja vatsalihakset ennen käyttöä, niin sujuu voimapyöräilykin paremmin.

Shamrock sanoi:
Jostain syystä mulla "kipeytyy" nimenomaan voimapyöräillessä vatsalihasten alaosa eikä yläosa. Eli tuo navan ja "Pikku-Shamrockin" välinen alue. Mikä on oikein hyvä juttu, sillä perinteiset vatsaliikkeet ottaa mulla yleensä enemmän keski- ja yläosaan. Kannattaa aina venytellä vähän paikkoja auki ja lämmitellä kyljet, selkä ja vatsalihakset ennen käyttöä, niin sujuu voimapyöräilykin paremmin.

sama

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Boheema sanoi:
Sama. Eikä tunnu ees kyljissä
Eri. Yksikin tiukka voimapyöräilysarja niin poikittaiset vatsalihakset ovat kolme päivää kipeänä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom