Voimapainotteista treeniä kokonaiskuormaa kasvattamalla

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Laitan nyt tänne kun ei voi varsinaisesta voimaharjoittelusta oikein puhua mun painoilla. Mulla olisi pari kysymystä koskien voimapainotteista treeniä pääliikkeissä:
mave, kyykky, prässi, penkki.

Olen tällä hetkellä dieetillä. Aloitin juuri dieetin alussa treenaamaan uudella salilla, missä pääsen keskittymään tasapainoisesti jalkojen/alakropan treenaamiseen. Ohjelmani muuttui samalla kolmijakoiseksi entisen kaksijakoisen sijaan. En tarkoituksella muuttanut ohjelmaa dieetin takia, vaan muutenkin halusin katkaista ylikuntokierteen 2-jakoisesta pois. Sen verran tein muutoksia treenitapaani dieetin ajaksi, että lyhensin sarjoja pääliikkeissä 3-6 toiston sarjoiksi. Painot ovat jalkatreenissä/mavessa nousseet nyt ihan mukavasti aloituksesta ja olen saavuttamassa sen tason millä juuri kykenen sarjan viemään läpi.

Tässä mun pääliikkeet/sarjat:
penkki - 2x6 ohjelma
kyykky - 2x6 (enemmänkin tekniikkatreeni/pumppailua kun ei ole turvarautoja niin en tee tiukkoja sarjoja)

mave - 3x4
prässi - 3x4
näissä olen menetellyt seuraavasti: jos ajatellaan että teen tällä viikolla esim. mave 3x4 painolla 100, 100, 100 niin ensi viikko on 100, 100, 105, seuraava viikko 100, 105, 105, seuraava 105, 105, 105. Ts. kokonaiskuorma nousee aina 5kg per viikko.

Onko tämä järkevä keino voiman hankintaan? Tähän asti on toiminut ihan hyvin ja sarjat on saatu läpi, mutta varsinkin mavessa luulen että jonkin ajan päästä en enää nelosta saa tehtyä aina raskaammilla painolla ja/tai tekniikka hajoaa. Olisiko järkevämpää siirtyä tekemään kuorman nostoa sarjapituuksia ja sarjojen määriä kasvattamalla jollain tietyllä painolla vai toimiiko tämä oma "ohjelmani"?

Toinen vaihtoehto olisi kai syklittää homma niin, että kun katto tulee vastaan aloitan koko homman uudestaan esim. 80% kuormalla..

Kaikenlaiset vinkit tähän tervetulleita.

Tee 4-6 toistoa per sarja, ja aina kun sarja menee läpi, niin lisäät 2,5kg - 5kg sarjapainoihin ens kerralla.

Henkilökohtaisesti mä lisäilen mavessa aina sen 5-10kg lisää rautaa, jos menee läpi.

exitusletalis sanoi:
Tässä mun pääliikkeet/sarjat:
penkki - 2x6 ohjelma
kyykky - 2x6 (enemmänkin tekniikkatreeni/pumppailua kun ei ole turvarautoja niin en tee tiukkoja sarjoja)
mave - 3x4
prässi - 3x4

Juu, tommisia sarjojanhan mä teen niinkuin tuossa kirjoitin. En vaan usko, että voin kasvattaa mave:n sarjapainoja koko ajan rikkomatta tekniikkaa. Eli mitä tehdä kun sarjamaksimi on saavutettu, pitääkö ottaa jokin voimaohjelma käyttöön (3x4 -> 6x6 tms). Vierastan vaan noiden prosenttien laskemista.

ei varmaan tarttee laskee prosentteja... aloitat vaan siitä raudasta millä sait viimeksi hyvin ton 3x4 läpi ja rupeat lisäilemään siihen sarjoja 1-2 per treeni(2 vain jos treeni tuntuu liian helpolta IMO) sitten ku 6 sarjaa on kasassa ni vaihda toistot viiteen ja sarjat takas kolmeen... ja tietenkin jos tuntuu keveeltä ne vitoset ni laitat vielä pari kiloa lisää malmia tankoon... eli esim toi 3x4x105kg vois olla lopussa 6x6x110-115kg(siis ~3kk:n jakson jälkeen riippuen miten luistaa)

Suositut

Back
Ylös Bottom