Voimaohjelmia

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Eilen oli penkissä 6x6 80% ja 3 ekaa sarja meni hyvin, mutta sitten jostain(viikonloppu)syystä voimat rupesi hyytymään ja 4. ja 5. meni 5toistoa ja 6.sarjassa 4 toistoa. Viimeviikolla 6x5 80% meni helposti.
Jatkanko kuitenkin ohjelman mukaan? ensiviikolla pitäisi olla 5x5 85%.
Saa nähdä käykö sama homma kyykyssä ja mavessakin.

Ei kukaan vastaillut ja jatkoin ohjelman mukaan. Hyvin meni 5x5 tällä viikolla ei ongelmia missään liikkeessä. Huomenna sitten 4x4 kimppuun.

Tauot on itsellä ollu ihan sen mukaan, että tuntuu hyvältä mennä tekemään. 6x2 tauot lyhenee viikkojen kuluessa, kun ei se painakkaan enää mittään.

teethgrind: en lyhentäis taukoja, ettei vaikutus mee voimakestävyyteen vaan pysyy siellä räjähtävyydessä. noiden nopeuspäivien tulis olla psyykkisesti kovemmin ladattuja kuin voimapäivien. eli niin kovaa ylös kuin ikinä lähtee. taukopituudet riippuu hieman kuormasta, mutta yleensä puhutaan hyvistä tauoista eli vähintään se pari minsaa.

ragnarök: ei ne kaikki päivät voi optimaalisesti mennä, joten yks huono päivä taatusti sopii ohjelmaan ku ohjelmaan, varsinkin kun toi on niin lyhyt.

teethgrind: en lyhentäis taukoja, ettei vaikutus mee voimakestävyyteen vaan pysyy siellä räjähtävyydessä. noiden nopeuspäivien tulis olla psyykkisesti kovemmin ladattuja kuin voimapäivien. eli niin kovaa ylös kuin ikinä lähtee. taukopituudet riippuu hieman kuormasta, mutta yleensä puhutaan hyvistä tauoista eli vähintään se pari minsaa.

Niin justiinsa, nyt sitten selvis tarkemmin se 6x2 idea. Tehny kyl melko räjähtävästi, mutta en niin kovaa kuin lähtee. Kiitos tästä tiedosta, tietääpähän jatkossa tehdä oikein.

Vois mennä tonne tyhmät kysymykset threadiinkin, mutta tässä tulee. Mikä/mitkä olis hyvää kirjallisuutta voimaohjelman suunniteluun? Mulla ei juurikaan ollenkaan käsitystä voimannostosta, lähinnä vaan bodaustaustaa. Täältä palstoilta on aika turha hakea alusta alkaen tietoa ohjelmien suunnitelusta, kun kaikki tieto on ripoteltu sinne sun tänne.

Semmonen basic opus josta on hyvä laajentaa katsomusta voimanhankinnan suuntaan. Mahdollisesti sellainen minkä voisi löytää vaikka kirjastoista.

Sain just satasen rikki kyykyssä ja jäi mahkuja viä ehkä viiteen- 7,5kiloon. Ai että kun heikkoa miestä riemastutti!! Mites nyt eteenpäin? Miten saisin lisää maksimia ylöspäin? Olen tehnyt vähän vaihtelevalla tyylillä, mutta sellasia 80-95kilon rautoja kyykkäillyt. Prässiä ja pohkeita vielä tehnyt myös. Mutta, kertokaapa pikkasen kyykkyyn metodeja. Teen yleensä jalkoja pari kertaa viikossa ja kertaalleen vielä päälle pohkeet. Jalat on aina ollut hienointa mitä salilla voi tehdä.
Olen siis vasta nelisen kuukautta käynyt ahkeraan salilla. Eli ihan ruohonjuuritasolla mennään.

Sain just satasen rikki kyykyssä ja jäi mahkuja viä ehkä viiteen- 7,5kiloon. Ai että kun heikkoa miestä riemastutti!! Mites nyt eteenpäin? Miten saisin lisää maksimia ylöspäin? Olen tehnyt vähän vaihtelevalla tyylillä, mutta sellasia 80-95kilon rautoja kyykkäillyt. Prässiä ja pohkeita vielä tehnyt myös. Mutta, kertokaapa pikkasen kyykkyyn metodeja. Teen yleensä jalkoja pari kertaa viikossa ja kertaalleen vielä päälle pohkeet. Jalat on aina ollut hienointa mitä salilla voi tehdä.
Olen siis vasta nelisen kuukautta käynyt ahkeraan salilla. Eli ihan ruohonjuuritasolla mennään.

Ohhoh.. ite tulee tehtyä jalat maksimissaan kerta viikkoon. Joskus menee kerta pariin viikkoon. Taitaa olla aika paljolti yksilöstä kiinni tuo kehitys, mutta henk.koht. tulee raahattua 100kg ruhoa jaloilla, joten jos jalkoja innostun tekemään 2x /viikko tahdilla, menee pian housut vaihtoon, koska reidet kasvaa aika hätäisesti.
Mitä tulee neuvoksi niin vedät kunnon lämmöt ja alat nostamaan lyhyempiä sarjoja raskaimmilla painoilla, niin alkaa kiloja nousta. Kannattaa pitää simällä, että se selkä pysyy suorassa ja polvet laskussa jalkaterien mukaisesti, ettei tule polviin turhia kiertoja.

Kai voimaohjelmissa yleensä tehdään niitä jalkoja kohtuu paljon ja usein. Painonnostajat taitavat treenata kerran-pari päivässä pikemminkin kuin kerran viikossa.

Itselläni on tälläinen käsitys ollut jo pitemmän aikaa. Eli voimatreenissä selkä/jalat on ne mitä hapotetaan ja kunnolla. Molemmat suurimpia lihasryhmiä ja samalla vaikuttaa aika pitkälti koko kropan "käyttäytymiseen". Oma treeni koostuu pääosin selkä ja jalka treenistä. Itse suoraansanottuna vihaan jalkojen treenaamista :D sen takia pyrin tekemään niitä useasti, kun aloittelin salilla käymistä niin jalat eivät olleet ne tärkeimmät lihakset..

no voimatreeneissä ei kyllä ole koskaan tarve sen kummemmin hapotella mitään...

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Voimaharjoittelu.net alhaalla jo toista päivää. Onkohan missään/kellään sitä Sakari Selkäinahon penkkiohjelmaa tallessa?

Joulun jälkeen olisi tarkoitus vaihtaa voimapainotteisempaan ohjelmaan. Tähän asti on treenailtu enemmän bodymielessä.

Mitä liikkeitä kannattaa ohjelmaan ottaa? Kyykkyä, maastavetoa, penkkiä ja kapeaa penkkiä, dippiä ja leuanvetoa? 4 kertaa viikossa olisi tarkoitus käydä. Tulokset ovat melko huonoja (penkki 1x75kg, maastaveto 3x140 ja kyykkyä kevyttä 6:sta 82,5kg:lla).

nyt jäätävä treeniohjelma mulle penkin ja massan kasvattamiseen pena 190kg oma paino 100kg ruokavaliokunnossa.tiukka ohjelma kiitos.

Suositut

Back
Ylös Bottom