POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
30-60mm pyörivillä kahvoilla rollarityyliin. Sileämmillä tangoilla oon tehnyt pitoja, mutta en maastavetoa. Voisihan sitä koittaa ja noita muita juttuja myös. Rasvaa en yleensä käytä.
Ihan mielenkiinnosta, niin minkämoisia rautoja noin härkäsellä ukolla liikkuu esim just rollarissa?

Noissahan astuu nivelkulmariippuvuus hieman kehiin. Rollarilla MCP (kolmas sorminivel) on huomattavasti eri kulmassa ku esim 30mm kahvassa tai tangossa. Ellei sitten vedä maasta kämmen suht avoinna. Staattisen voiman siirtovaikutus on 10-15° nivelkulman kumpaankin suuntaan, joten se grippitreenikin pitäs suurimmaksi osaksi tehdä lajinomaisesti.

Oma tavote olis nostaa toi 80kg 10mm listasta.

Viimeksi muokattu:
Mitä helvettiä ? 😅 vuoteen melkein 100 kiloa yt:hen testatussa liitossa. Aivan järjettömät geenit lajiin.
Tuohon on isoimpana syynä se että aloin panostaa uudestaan voimanostoon 2019 alkusyksystä 8 kuukauden dieettaamisen ja puolentoista vuoden bodailuun keskittyvän reenijakson jälkeen. Olin kuitenkin ottanut esim maastavedossa 290kg intissä jo 2018 koska sitä tein aina kovaa tuonakin aikana kun en voimanostokisoihin tähdännyt.

Ei ole. :LOL: Mulla on oma Leoko jota kuljetan treeneissä mukana ja Eleikolla pääsen myös treenailemaan aina kun haluan, toisella salilla.

Ootko koittanu ikinä 27mm deadlift baria mitä testaamattomissa liitoissa käyttävät. Noissa sinun painoissa alkaa tollane taipuakkin.

Deadlift barin kanssa kannattaa sit olla varovainen, jos sellaisella ei ole koskaan vetänyt. Potkii takaisin ja heiluu pahasti varsinkin isommilla painoilla. Moni tuttu, itseni mukaanlukien, on hajottanut sellaisella selkänsä. Eli vaatii totuttelua ja hieman erilaisen vetotekniikan kuin jäykkä ipf-tanko.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom