POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sileillä kahvoilla eli? Olisko mahdollista sitten treenailla sileemmällä tangolla ainakin osaksi? Muistan ku aikanaan 1995 Porin MM-kisoissa Coania myöten porukka valitteli huippukarheeta tankoa. Eli jos grippi pitää ja sais luvan hioo jonku tangon karhennukset vähä lempeemmiksi siälä salilla? Painonnostotangot joustaa erilailla, mutta ne on sileempiä usein.

Toinen, mikä tulee mieleen ihan ihoo ajatellen on pikaliima. Kovettumat toki aina ohuiksi ja päälle sitten kerros pikaliimaa keinoihoksi. Tai miksei teipitkin estämään fläppereitä. Kestäis ainakin ne treenit. Rasvaakko ihoo kuinka?

Grippisovellukseksi vetoon vois miettiä ohutta muoviputkee tangon ympäri. Eli olis muutaman millin paksumpi, sileempi ja hieman liukuva= pirun vittumaanen. Sillä sitten myötäotteella 300 tms söpöä.
30-60mm pyörivillä kahvoilla rollarityyliin. Sileämmillä tangoilla oon tehnyt pitoja, mutta en maastavetoa. Voisihan sitä koittaa ja noita muita juttuja myös. Rasvaa en yleensä käytä.
Ootko @Thompzon kova suunnittelemaan reenejä pitkälle eteenpäin vai onko sulla esim mielessä joku sapluuna millä meet ja muokkaat tuntuman mukaan?
Enemmän tuo jälkimmäinen. Joskus saatan kisan jälkeen aloittaa helposti ja treenit on hyvin kaavamaisia pitkän aikaa, mutta nyt kun on tarkoitus kolistella kunnon rautoja niin pienen säätämisen tarve on suurempi ja on turha edes yrittää suunnitella liian tarkasti.

Rasvaa en kauheesti suosittelekkaa, vaikka nääkin on vähä ihotyyppijuttuja. Korkeintaan tosi vähä kerralla ja ei mitään Bepantheniä. Melkein se pikaliima ja päälle urheiluteippi olis se treenit mahdollistava juttu. Noi sun grippireenit vaikuttaa hyvältä ja jos kehitystä on tullu, pitäs siirtyä vetoonki. Varsinki tuo 30mm on lähes lajinomainen jo.

Vedossahan tulee se kiihtyvyys, sun painoilla myös, ja se tanko elää kädessä vähä. Vaikka lämpät ja nousut ilman teippiä, että iho kuitenki rakentuis ja vahvistuis. Sitten kriittises vaihees teipit päälle. Kisashan niitä ei saa käyttää, mutta se olis se kolme vetoo niiden kestettävä.

Repeemään ei tosiaan sais koskaan päästää, ku se baby skin kestää niin kauan rakentua vahvemmaksi.

Ne kovettumat siitä sormien alta repeää pois, myötäotekäden nimettömän tai keskisormen kohdalta ehkä useiten.
Sanoit tuossa aiemmin, että et kokeile rajoja paljain käsin, niin tarkoittaako se sitä, että menet kuitenkin tiettyyn pisteeseen asti paljain käsin ja nostat sitä pistettä vähitellen? Siinä nimittäin voisi olla se kaava millä ihon saa taas vähitellen kestämään. Sit jos isommissa painoissa tulee monta sarjaa, niin ottaa ensimmäisen paljain käsin ja loput suosiolla remmeillä.

Sanoit tuossa aiemmin, että et kokeile rajoja paljain käsin, niin tarkoittaako se sitä, että menet kuitenkin tiettyyn pisteeseen asti paljain käsin ja nostat sitä pistettä vähitellen? Siinä nimittäin voisi olla se kaava millä ihon saa taas vähitellen kestämään. Sit jos isommissa painoissa tulee monta sarjaa, niin ottaa ensimmäisen paljain käsin ja loput suosiolla remmeillä.
Tarkoittaa. Tällä hetkellä joutuu olla tosi varovainen koska hiljattain repes taas, mutta hiljalleen lisää rautaa, pidempiä pitoja jne.

Se progressiivinen kilomäärä ei niinkää ihon kestämiseen vaikuta. Saattaa jopa edesauttaa repeemistä, ku sitä ei yleensä huomaa, ku vasta liian myöhään. Se iho ei kasva/ kehity sillai samassa suhteessa ja samalla tavalla kuin esim lihakset tai jänteet. Mutta täysin suojella ihoo ei kannata (esim aina teipit), että se tietty vahvuus ja varsinkin tietynlainen joustavuus siinä kehittyy. Iho rakentuu vekin jälkeen sisältä ulos ja sen takia suojaava teippilaastari (Leukotape) on aika hyvä siinä ns. koko ajan varsinkin alkuvaiheessa vekin jälkeen. Sillon paraneminen on nopeinta.

Sen kokonaiskeston takia sitä ihon primingiä pitää tehdä ja repeämiä pitäs välttää kuin ruttoa. Nää on joskus tosi nanotason nillityksiä, mutta jos kyseessä on isot asiat itelle, en näkis mitään estettä panostaa tällaseenki puoleen. Mulle on täysin käsittämätöntä, että esim.... tietyssä lajissa on jotenkin hurjaa ja kehumisen aihe veriset kädet täynnä fläppereitä. Mä en nää tuota mitenkään urheana, vaan ihan helevetin tyhmänä ainoastaan.

Ite oon aika mustasukkanen sormenpäiden nahoista ja yleensä pienikin vekki tuppaa kiipeemisen lopettamaan siltä päivältä. Ei sen takia, että se haava olis jotenkin kipee, vaan kun siinä veressä on aika heikko kitka ja teipissä sama ongelma. Sormenpäissä tää korostuu siis. Ei se tankohommissa juuri vaikuta, ku ote on niin hyvä. Jos vähä malttaa, se iho kehittyy semmoseksi, ettei se mee kovinkaan helpolla rikki. Pystyy kiskoon ruuvinkannoista leukoja siis. Yleensä, kun ulkokausi alkaa, menee pari viikkoa siihen rakentumiseen/ muuntumiseen sisäkiipeilyn jälkeen. Joskus on aika vaikeeta malttaa, ku kelit olit priimaa. Tää ihan sama juttu pätee voimahommissa ja sen takia esim ne kovettumien hiomiset saa olla aika niuhotarkkaa hommaa.

Jos iho on tosi ohutta paljon kiipeilyn jäljiltä, vedän usein pikaliimaa siihen päälle keinoihoksi ja saan lämpät tehtyä ok, ku ne kuluu kuitenkin pois. Sitten muutama hyvä yritys omilla nahoilla ja ajoissa stoppia. Jos iho ei oo vielä palautunut ja on ohutta ja kudosnestettä vuotaa läpi, se on entistä herkempi rikkoutumiselle. Mä käytän alumiinikloridia (tuotenimi Tosi kuiva/ Absolut torr apteekissa) aika ajoin ja se sekä pitää kuivana, mutta myös aavistuksen paksuntaa ihoa. Liian kuivaksikaan ei saa päästää, koska se ihon elastisuus heikkenee sillonkin. Nillin nillin... :)

Viimeksi muokattu:
@Thompzon Minkä tyylisillä voimakauden sarjoilla teit aikoinaan 250kg -> 350kg nousun? Pitäisi pikkuhiljaa saada itse grindattua mave sinne 300kg lukemiin 85-kiloisena.
Nyt oon vedellyt aika pitkälti 2x6 ja 2,5 kg lisää kun menee. (Miken penkkisysteemi).

Millä nuo kovettumat kannattaisi hioa? Jollain raspilla? Pienet on murheet sinänsä niiden kanssa mutta molemmissa käsissä keskarin ja nimettömän juuressa ne tuppaa esiintymään.

@Thompzon Minkä tyylisillä voimakauden sarjoilla teit aikoinaan 250kg -> 350kg nousun? Pitäisi pikkuhiljaa saada itse grindattua mave sinne 300kg lukemiin 85-kiloisena.
Nyt oon vedellyt aika pitkälti 2x6 ja 2,5 kg lisää kun menee. (Miken penkkisysteemi).
Vähän hankala kysymys, kun tuossa kesti niin monta vuotta että siinä on ehtinyt koittaa vaikka mitä. Tärkeintä on vaan painaa sarjapainoja hiljalleen ylös. Se että tekeekö esim. 3x6 tai 4x4 ei loppujen lopuksi merkkaa kovinkaan paljoa. Molemmat toimii kyllä. Se että mitä liikkeitä tekee merkkaa enemmän. Mulla esimerkiksi aikoinaan lähti paikoillaan junnannut vetotuloskin uudestaan nousuun, kun aloin panostamaan kyykkyyn paljon enemmän.

Tämä oli aika hyvä, mutta vähän jäi vaivaamaan kun tuossa kisakuvassa tankoa ollaan jo laskemassa alas. Saa helposti sen käsityksen, että nostossa on vain huono lukitus eikä sitä olisi pitänyt hyväksyä. :LOL:

Kauanko kestää että kaurapuuro mainitaan?
Juu ei tommonen 410 ole kuulemma mitään mut metsurit ne on kovia, varsinkin Pessinen.. ja ihme et saa kommentoida anonyymisti ku normisti pitää olla rekisteröitynyt 🤦‍♂️

Liitteet

• Screenshot_20210216-114740_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20210216-114740_Samsung Internet.jpg
    71,4 KB · Katsottu: 230
Metsurin voima on pysyvää ja sitkeää!! Mites Tuomas treenaa penkkiä? Sekin on erittäin kova vaikka jääkin liian vähälle huomiolle!
No, oon parantanut penkkiä 5 kiloa samassa ajassa kuin kyykkyä ja vetoa yhteensä melkein 100. :LOL: Kehonpainokin on noussut enemmän kuin penkki. Jotain uutta on siis pitänyt keksiä ja nyt hiljattain otin penkkimiesten suosituksesta hammertangolla penkin mukaan ohjelmaan. Pinnapenkin aloitan varmaan seuraavassa treenissä. Kolmen päivän välein, 1-2 penkkivariaatiota kerralla ja työsarjoja yhteensä joku 6-10. En suunnittelekaan enää noita penkkitreenejä yhtään vaan kilot, sarjat ja toistot menee täysin fiiliksen mukaan. Se on ihan uutta mulle. Aiemmin penkkitreenit on ollut hyvin pitkälti sitä perus puurtamista, esim. 5x4 ja 2.5 kiloa rautaa lisää joka kerta.

Juu ei tommonen 410 ole kuulemma mitään mut metsurit ne on kovia, varsinkin Pessinen.. ja ihme et saa kommentoida anonyymisti ku normisti pitää olla rekisteröitynyt 🤦‍♂️
Se ois kyllä ihan saatanan siistiä, jos kaikista tulis metsätöillä Pessisiä ja voimanostoharjoittelulla Hautaloita! Mutta niinhän se menee, että eihän punteilla oikeeta voimaa saa. Töitä tekemällä ja punaisella maidolla/ruisleivällä tulee kovimmat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom