Hattu.Päästä. Käsittämätön suoritus. Hienoa seurata ja mitä mahtaa vielä olla tulossa...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Käsittämättömiä on raudat! Muistan joskus 90-luvulta kun vedon All time WR oli sellaisen jättiläisen kuin Gary Heiseyn nimissä ja juurikin tuo 420kg. Se ennätys kesti aika pitkään ja taisi olla Garry Frank, joka sen rikkoi 2000-luvun puolella. Sitten tuli Andy Boltonia, Benni Magnussonia jne... kaikki voimailun legendoja ja turboahdettua +160kg. Ei tietenkään pidä verrata salinostoja suoraan kisatuloksiin, mutta kyllä tuo perspektiiviä antaa. Täytyy myöntää, että en uskonut tällaista näkeväni.Jatkoin siitä suoraan lähes samoin eli voi kai sanoa että sama piikkaus jatkuu kyykyn ja vedon osalta edelleen. Ja jatkuu vieläkin. Ehkä kuukausi vielä ennen kuin on pakko alkaa laihduttelemaan. Onhan tämä plussakaloreilla treenailu kivaa. Viimeksi lähti mavessa niin helposti kolmoset 290, 310, 330 ja 350 että päätin korottaa taas vähän enkkaa koskin tiesin pystyväni siihen. Viitisen päivää sitten päätetty siis että tänään koitetaan.
Nyt on jo vuosi mennyt edellisestä voimanostokisasta. Toukokuun lopulla pitäisi olla SM-kisat, mutta epäilen kun nämä rajoitukset on taas kiristymässä. Sinne nyt joka tapauksessa tähdätään. Ei viitsi mitään kilotavoitteita laittaa, mutta se on ainakin varmaa että mun vanha enkka 862.5 ylittyy reilusti ja all time enkka 900.5 jonka tein yhtä painoluokkaa ylempänä 5 vuotta sitten pitäisi ylittyä myös, ehkä aika paljonkin. Maailmalta löytyy 2 mua nuorempaa 950-1000kg ukkoa joita en usko voittavani. Realistisesti ajateltuna tästä eteenpäin pronssi MM-kisoista olisi mahtava saavutus. 2019 voitin hopeaa tuloksella 840 ja virallinen ME on edelleen 895. Taso on vaan mennyt ihan sairaaksi lyhyessä ajassa ja sanoisin että 105 on nyt kovatasoisin painoluokka.Käsittämättömiä on raudat! Muistan joskus 90-luvulta kun vedon All time WR oli sellaisen jättiläisen kuin Gary Heiseyn nimissä ja juurikin tuo 420kg. Se ennätys kesti aika pitkään ja taisi olla Garry Frank, joka sen rikkoi 2000-luvun puolella. Sitten tuli Andy Boltonia, Benni Magnussonia jne... kaikki voimailun legendoja ja turboahdettua +160kg. Ei tietenkään pidä verrata salinostoja suoraan kisatuloksiin, mutta kyllä tuo perspektiiviä antaa. Täytyy myöntää, että en uskonut tällaista näkeväni.
Oletko milloin kisoihin menossa? Millaiseen yhteistulokseen tähtäät? Onko tietoa, minkälaisen tulostason ukkoa mahdollisesti olisi vastassa? Maastavedon ME lienee tähtäimessä?
Täytyy muistaa myös se että pidät itsesi ehjänä, nämä tilastot voi muuttua hetkessä suuntaan tai toiseen. Takapakeissa menee helposti 1-2vuotta jos huonosti käy tämä voi tapahtua myös kilpakumppaneille.Nyt on jo vuosi mennyt edellisestä voimanostokisasta. Toukokuun lopulla pitäisi olla SM-kisat, mutta epäilen kun nämä rajoitukset on taas kiristymässä. Sinne nyt joka tapauksessa tähdätään. Ei viitsi mitään kilotavoitteita laittaa, mutta se on ainakin varmaa että mun vanha enkka 862.5 ylittyy reilusti ja all time enkka 900.5 jonka tein yhtä painoluokkaa ylempänä 5 vuotta sitten pitäisi ylittyä myös, ehkä aika paljonkin. Maailmalta löytyy 2 mua nuorempaa 950-1000kg ukkoa joita en usko voittavani. Realistisesti ajateltuna tästä eteenpäin pronssi MM-kisoista olisi mahtava saavutus. 2019 voitin hopeaa tuloksella 840 ja virallinen ME on edelleen 895. Taso on vaan mennyt ihan sairaaksi lyhyessä ajassa ja sanoisin että 105 on nyt kovatasoisin painoluokka.
Huvittavia aina nuo kommenttikenttien supermetsurit jotka painavat alas vuosikausia harjoitelleiden tuloksia, Pessinen on täysin poikkeusyksilö ja metsätyöt tehdään enimmäkseen koneen hytissä nykyään :DMun mielestä on kovin epäkohteliasta muita kohtaan, ku salin kaikki levyt on yhdellä tyypillä käytössä. Kyllä kaks levyä per puoli pitäis olla ihan riittävä määrä. Ei järkee, eikä hyötyä ylimääräsestä voimasta. Tekis jotakin tuottavaa. Tuolla vaan selkänsä rikkoo. Ei pärjäis hiihdossa. Melkonen voisilmä puurossa. Mä vedin tuolla kolmosen muistaakseni 1995. Joka kaupungista löytyy yks yli 400kg vetäjä. Ei menis läpi kisoissa, ku tanko osuu jalkoihin. Nostais nyt edes tuon määrän pään päälle. Metsurit on vahvempia. Mä nostan enemmän pankista. Ruma paita. Miksi irvistelee tollai, epäkohteliasta. Melkein 100kg maailmanennätyksestä eli en pidä minään. Ei tuolla tyylillä saa tuntumaa takareisiin ja leventää vaan vyötäröä.
Miksei vain voi olla iloinen että suomalaisetkin pystyvät yhä mielettömiin suorituksiin.
Taso noussut paljon mutta enää ei myöskään pääse Svm-voitolla maailman vahvin kisoihin, toisinkuin aholan aikana.Nimenomaan. Ei ole voimailussa hirveästi näitä kotimaisia huippuja.
Olin porukoilla käymässä ja laitoin töllöön eilisen World Ultimate Strongman skaban. Isäukko kysyi onko kotimaisia kisaamassa niin joutui sanomaan että ei enää lähes 20 vuoteen ole ollut kisaamassa kärkisijoista ja isoimmissa kisoissa ylipäätään kisaamassa ei varmaan yli 10 vuoteen. Taso on mennyt Aholan ja Virtasen WSM voitto ajoista törkeän harppauksen eteenpäin.
Verrattomia on myös semmoset läskit keski-ikäset ja vanhemmat tädit, jotka kirjottelee jtn täysin epäolennaisia ihan mihin sattuu. Esim. vois löytyä IL:n kommenteista tohon mavevideoon ''Makunsa kullakin, mut kyllä oma mieheni on paljon komeempi''.Huvittavia aina nuo kommenttikenttien supermetsurit jotka painavat alas vuosikausia harjoitelleiden tuloksia, Pessinen on täysin poikkeusyksilö ja metsätyöt tehdään enimmäkseen koneen hytissä nykyään :D
Miksei vain voi olla iloinen että suomalaisetkin pystyvät yhä mielettömiin suorituksiin.
Apinaotteella penkki?
Laitetaan nyt samaan myös täältä hatunnostot Tuomaksen mavelle! On se uskomattoman vahva
Siitä en tiedä mut mä en uskalla edes 100kg penkata apinaotteella niin jätkä vetää sillä melkein kolme markkaaOnko sallituissa otteissakin liittokohtaisia eroja?
Olen luullut, että kaikissa kisoissa pitää penkissä myös peukalon mennä tangon ympäri.
Eihän se siitä apinaotteesta mihinkään putoa sen enempää kuin tavallisella otteella, jos ote on hallussa ja nostotekniikka kunnossa?