POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Kuunnelkaas nyt tarkkaan tosta kohtaa, kun mä sanon, niin ei uskota, mutta josko nyt.
Kukaan tuskin on tästä eri mieltä. Voimanoston perusperiaatteisiin kuuluu heikkojen paikkojen vahvistaminen. Tämäkin kyykky mistä koko homma taas lähti, oli naisen tekemä ennätys, 200 kg. Jonkinnäköinen virstanpylväs minkä saavuttaminen on varmasti sen verran kova juttu, että sen haluaa ottaa ylös vaikka väkisin. Kyllä mä annan tuollaisen anteeksi ihan helposti, eikä kisoissakaan jaeta tyylipisteitä.

Siinä kohtaa mä alan olla sun kanssa samaa mieltä jos joku tekee jatkuvasti treeneissäkin noin ihan joka sarjassa. Yksittäinen nosto ei kerro mitään. Se kertoo kyllä sen, että etureisissä on luultavasti voimanpuutetta, koska nosto menee jullettamiseksi, mutta se ei kerro mitään siitä etteikö asian hyväksi jo tehtäisi jotain. Ja parempi jotain on tehdäkin etenkin jos voimanosto on laji. Niitäkin on kyllä saleilla nähty kun ei vain osata kyykätä. Polvikulma on jotain neljäsosakyykyn luokkaa ja yläkroppa vaakatasossa. Se on hirveän näköistä ja ihan sama mikä on paino kun tekniikka on aina yhtä hirveä.

On typerää tuhota omien tuki- ja liikuntaelinten kuntoa ja aiheuttaa pahimmassa tapauksessa pysyvää vauriota tekemällä silmiinnähtävästi epäedullisella tekniikalla lannerangan välilevyjen vinkkelistä. On silkkaa idiotismia tehdä se pelkästään sen takia, että saisi enemmän kuormaa ylös jopa sillä verukkeella, että larppaa jotain voimanostajaa tai yrittää olla sellainen. Jos lihaksen raaka supistusvoima ei riitä, niin sitten on parempi hankkia niitä lihaksia ja voimaa eikä tunkata selkäranka väärällä niitä painoja. Välilevyt eivät turhia ilmoittele ennakkoon ennenkuin repeävät.
Onko nyt sitten niin, että jullekin on vaarallinen liike, vai olisiko kuitenkin niin, että siitä ei selälle vaaraa ole jos se pysyy suorassa ja välilevyjen paine näin ollen tasaisena? Kyllä sitä selkänsä voi saada rikki vaikka missä jos repii miten sattuu, mutta kyykyssä jullettaminen ei kyllä ole sellainen asia, vaikka perse olisi kaksi metriä takana. Jos taas keskikropasta loppuu voima ja selkä lähtee pyöristymään, niin ollaan sillä alueella, että parempi varmaan dumpata se tanko kuin ottaa väkisin ylös.

Niin kauan kun osa luulee että alaselkä ojentaa lonkkaa, eikä ymmärrä sitä ettei esim. mavessa tai jullessa se alaselkä ole vaarassa vaikka rasittuukin paljon, ollaan aivan eri tasoilla keskustelussa. Näille sankareille ei voi muuta sanoa kuin uudestaan suositella lukemaan sitä Starting Strengthiä tai muuta aloittelijoille soveltuvaa opusta.

Powerhousu tuossa vastasikin hyvin palaten lähtöpisteeseen mistä tämä keskustelu sai alkunsa. Ennätysyritys jonka vuoksi "kaatui" hieman vahvemmille lihaksille, niin Mike päätti haukkua sen täysin pystyyn(?). Tämän lisäksi puhuu miten on niin vaarallista ja välilevyt paukkuu, vaikka ei ymmärrä ym. kahta asiaa. Muutenkin on kumma että mies, joka on aiemmin bodauksessa vältellyt kyykkyä "koska sillä kasvaa vain perse", nyt sitten vaatii kaikkia kyykkäämään "miehekkäästi reisillä", vaikka kyykyssä taitaa muutkin lihakset olla mukana...

Niin kauan kun osa luulee että alaselkä ojentaa lonkkaa, eikä ymmärrä sitä ettei esim. mavessa tai jullessa se alaselkä ole vaarassa vaikka rasittuukin paljon, ollaan aivan eri tasoilla keskustelussa. Näille sankareille ei voi muuta sanoa kuin uudestaan suositella lukemaan sitä Starting Strengthiä tai muuta aloittelijoille soveltuvaa opusta.

Powerhousu tuossa vastasikin hyvin palaten lähtöpisteeseen mistä tämä keskustelu sai alkunsa. Ennätysyritys jonka vuoksi "kaatui" hieman vahvemmille lihaksille, niin Mike päätti haukkua sen täysin pystyyn(?). Tämän lisäksi puhuu miten on niin vaarallista ja välilevyt paukkuu, vaikka ei ymmärrä ym. kahta asiaa. Muutenkin on kumma että mies, joka on aiemmin bodauksessa vältellyt kyykkyä "koska sillä kasvaa vain perse", nyt sitten vaatii kaikkia kyykkäämään "miehekkäästi reisillä", vaikka kyykyssä taitaa muutkin lihakset olla mukana...
Voitko pliis lopettaa ton henkilökohtaisen vittuilun jo nyt. Olet jo tarpeeksi sitä harrastanut. Jookos, onko liikaa pyydetty?

Voitko pliis lopettaa ton henkilökohtaisen vittuilun jo nyt. Olet jo tarpeeksi sitä harrastanut. Jookos, onko liikaa pyydetty?
Kyllä sinun äänensävy on ollut striimeissä ja täällä foorumilla meitä muita kohtaan sen verran pilkkaava, että ihan syystä nostan esille noita argumentointiisi liittyviä pointteja. Ei ne ole pelkkiä ad hominemeja, vaan liittyy tähän paskamyrskyyn minkä nostit.

Kyllä sinun äänensävy on ollut striimeissä ja täällä foorumilla meitä muita kohtaan sen verran pilkkaava, että ihan syystä nostan esille noita argumentointiisi liittyviä pointteja. Ei ne ole pelkkiä ad hominemeja, vaan liittyy tähän paskamyrskyyn minkä nostit.
En mä ole henkilökohtaisella tasolla mitään sanonut. Ei sunkaan tartte kokoajan piikitellä sillä tasolla. Keskustele asiasta. Tänään kyykkäsin 185 toistoa ja torstaina uudestaan. Kumma kyllä se alaselkä siellä väsyy vaikka se ei kuulemma mitään tee kyykyssä. Yli 2400 kyykkyä takana kahdessa kuukaudessa, niin mä en oikeesti jaksa kuunnnella sun vittuilua etten kyykystä mitään ymmärrä.

En mä ole henkilökohtaisella tasolla mitään sanonut. Ei sunkaan tartte kokoajan piikitellä sillä tasolla. Keskustele asiasta. Tänään kyykkäsin 185 toistoa ja torstaina uudestaan. Kumma kyllä se alaselkä siellä väsyy vaikka se ei kuulemma mitään tee kyykyssä. yli 2400 kyykkyä takana kahdessa kuukaudessa.
Mistä olet saanut päähäsi ettei se alaselkä tekisi mitään kyykyssä?

Jos sä teet jullen, niin kyllä siellä alaselkä tekee vitusti duunia. Nyt koitetaan vääntää, että jos kyykky tehdään päin helvettiä kuten se mimmi, niin alaselkä ei ota ollenkaan osumaa eikä se ole laisinkaan vaarallista jos tätä harrastetaan kokoajan.

Jos sä teet jullen, niin kyllä siellä alaselkä tekee vitusti duunia. Nyt koitetaan vääntää, että jos kyykky tehdään päin helvettiä kuten se mimmi, niin alaselkä ei ota ollenkaan osumaa eikä se ole laisinkaan vaarallista jos tätä harrastetaan kokoajan.
Niin tekeekin, eikä se ole välttämättä huono asia, siksi julle on hyvä apuliike. Julle ei kuitenkaan ole ”selällä nostamista” niinkuin hoet, vaan pakaroilla ja takareisillä. Onhan mavessakin alaselkä todella kovan rasituksen alla, vaikka tekisi hyvällä tekniikalla. Kunhan se ei pyöristy, niin ok.

Sinä yrität itse nyt vääntää ihan omia keskusteluitasi, kun alussa oli aivan eri pointit. Niitä on useampikin tässä toistanut useaan otteeseen, mutta ohitat ne, ja asetat vastapuolen argumentiksi itse keksimäsi väitteen (”teidän mielestä on hyvä tehdä jatkuvasti paskalla tekniikalla”).

Yksinkertaistan nyt missä tässä keskustelussa mielestäni on ollut kyse ja mistä sinulle on kommentoitu:

1) esität asiasi aggressiivisesti ja haukkuen, mikä on epäasiallista ja tekopyhää
2) puhut reisillä nostamisesta ja selällä nostamisesta, aivan kuin et ymmärtäisi pakaroiden ja takareisien funktiota
3) tekniikan hajoaminen ja julleksi meneminen ei ole sama asia kuin esim. se että selkä pyöristyisi vaarallisesti
4) yksilölliset erot on suuria ja toisilla se kyykkytekniikka on lähempänä jullea kuin toisilla (selän kulma eri), kaikki ei voi kyykätä samallaista painonnostokyykkyä

Toivottavasti ymmärrät nyt muidenkin näkökulmaa.

Vielä kun erittelette mitkä lihasryhmät tuollaisessa jullekyykyssä tekevät dynaamista ja mitkä staattista työtä, niin alatte ehkä puhumaan samasta asiasta :unsure: Siitä ette kuitenkaan taida päästä yksimielisyyteen, onko tuollainen kyykkääminen selälle vaarallista vai ei.

4) yksilölliset erot on suuria ja toisilla se kyykkytekniikka on lähempänä jullea kuin toisilla (selän kulma eri), kaikki ei voi kyykätä samallaista painonnostokyykkyä
Ja silti kaikesta huolimatta te puolustelette tätäkin, jossa tekniikka muuttuu kesken sarjan kun jalat ei enää jaksa. Sen sijaan, että treeneissä vahvistettaisiin jalkoja, rikotaan tekniikka ja kaivetaan selällä niitä toistoja. Ja jotta saatais oikien vituiksi koko mun pointti, niin kehutaan miten nostaja on maailmanmestari ja tekeehän siellä pakarat ja takareisi töitä. Simsalabim, näin taiottiin aivan hirveän näköisesti suoritteesta ihanteellinen ja annetaan viestiä kaikille, että on ihan ok rikkoa se tekniikka ja tuoda millä tavalla tahansa se tanko ylös. Mä taas painotan puhdasta tekniikkaa etenkin treeneissä, mutta se käännetään hyvin nopeaan siihen, etten mitään kyykkäämisestä tiedä ja pointti ohitettiin nätisti.

View: https://youtu.be/0uWXEYgnGuM

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Ja siinä vielä sitä vahvaa kyykkäämistä, jossa se asento ei muutu päin persettä kesken sarjan kun jaloista loppuu voima, vaan tekniikka pidetään läpi sarjan samana. Mä en tajua sitä asennetta, että se tekniikan rikkominen on missään kohtaa hyväksyttyä treeneissä. Mitä se edistää? Ei vitun mitään. Nyt ne aloittelijat, uskokaa tämän kerran mua ja ignooratkaa kaikki noiden muiden viestit, jotka millään tasolla puolustaa tekniikan rikkomista, oli se sitten mavea, penkkiä, kyykkyä tai hauiskääntöä. Lopettakaa sarja kun jalat ei jaksa, ne ei siitä vahvistu että rasitus siirretään muualle.

View: https://youtu.be/wJOIvAYp5YY

...rikotaan tekniikka ja kaivetaan selällä niitä toistoja... ja tekeehän siellä pakarat ja takareisi töitä... aivan hirveän näköisesti suoritteesta ihanteellinen ja annetaan viestiä kaikille, että on ihan ok rikkoa se tekniikka ja tuoda millä tavalla tahansa se tanko ylös.
Sieltähän se taas tuli.

Sieltähän se taas tuli.
Kyllä se selkä nyt vaan valtavasti siellä töitä tekee kun kyykyssä polvet ja perse taakse viedään, väitit sitten mitä tahansa. Miten musta tuntuu, että sä teet just noin ja siksi meneekin tunteisiin.

Aksulle, eihän sillä selällä tossa mitään tehdä. Rohkeesti vain se perse sinne taakse, mitä sitä jaloilla nostamaan. Vieläkö sä jaksat jeesustella, että tossa pääosin tekee pakara ja takareisi työtä?

View: https://youtu.be/9C7WDDx7LwU?t=70

Kyllä se selkä nyt vaan valtavasti siellä töitä tekee kun kyykyssä polvet ja perse taakse viedään, väitit sitten mitä tahansa. Miten musta tuntuu, että sä teet just noin ja siksi meneekin tunteisiin.
Ensiksi itket että älä mene henkilökohtaisuuksiin, sitten meneekin keskustelu minun kyykkyjen pohtimiseen? Ei, ihan hyvällä tekniikalla olen kyykännyt enemmän kuin sinä kyykkäät nyt, ilman roinaamista ja about junnuikäisenä.

Kyllä minun osalta tämä keskustelu on tässä, kun et noita samoja pointteja ymmärrä vaikka miten yrittää toistella. Jos ei mene viesti perille niin ei sille voi mitään.

Ensiksi itket että älä mene henkilökohtaisuuksiin, sitten meneekin keskustelu minun kyykkyjen pohtimiseen? Ei, ihan hyvällä tekniikalla olen kyykännyt enemmän kuin sinä kyykkäät nyt, ilman roinaamista ja about junnuikäisenä.
No jos sä et lopeta kun pyysin, niin kai mullakin on oikeus. Ja sulle tiedoksi, mä en kyykkää maksimikyykkyjä, en ole koskaan hakenut maksimia siinä. Mä kyykkään bodausnäkökulmasta, joten mun kuormat ei tule olemaan mitä ne aikanaan oli kun tein 240x2. Eli älä poika aloita mitään kusemiskisaa, ihan turhaa siinä alkaa keulimaan. Varmaan kyykkäätkin ihan hirvittäviä rautoja, mutta silti, se ei tarkoita, että muiden pitäis hyväksyä paskat tekniikat.

Tossa nyt on paljon varustenostoja mukana, mutta jos katsoo maailman suurimpia lämppäri/sidekyykkyjä, avainasemassa on säärikulma. Polvi ei karkaa Ray Williamsilla, Uepalla, Alhazovilla ym. eteen.
Nekään ei silti vedä selälle sitä koko nostoa työntäen perseen ja polvet taakse. Se ei selkeesti ole ideaali tapa nostaa, vaan pakokeino kun jalat ei enää jaksa. Ykkösiä en usko että kovissa nostoissa niin nostetaan korkeemmalle, vaan aiheutetaan vain riskejä. Toki Aksu veteli fysiikanlait jo uusiksi eikä selkä siellä juuri duunia tee, en sitten tiedä miten se onnistuu hajoamaan jollain jos se pääosin väärin tehdyssä kyykyssä ei tee kovasti töitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom