POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Se selkä voi hajota siinä vaiheessa, kun keskivartalo ei enää jaksa pysyä kasassa. Mutta se voi pysyä aivan hienosti kasassa silloinkin, kun vaikka kyykyssä rasitus menee vähän enemmän takareisille. Paketti voi siis hajota jostain kohtaa, mutta ei se selkää vaaranna automaattisesti. Ellei se paketti sitten hajoa juurikin siitä keskivartalon alueelta.
Just näin se on. Jostain syystä loukkaantumisriskiä halutaan liioitella.

Kun tätä tehdään tarkoituksella, niin se on ok, mutta jos täysin sama liikerata toistuu kyykyssä, on se helvetin vaarallista. En ymmärrä logiikkaa.

Kun tätä tehdään tarkoituksella, niin se on ok, mutta jos täysin sama liikerata toistuu kyykyssä, on se helvetin vaarallista. En ymmärrä logiikkaa.
Kauan sä olet treenannut? 2 vuotta? Ymmärrätkö, että julle on hallittu liike, tarkka liikerata, jossa keskitytään täysin siihen liikerataan. Millon sä olet nähnyt, että julle aloitetaan ala-asennosta ja vielä vähemmän koska olet nähnyt, että jullea treenattais eka kyykkäämällä pohjaan? Nyt powerhousu sä olet niin väärässä kuin olla voit. Nyt et enää ymmärrä perustreenin juttuja. Lopeta toi tekniikan rikkomisen promoominen, olet väärässä.

Kauan sä olet treenannut? 2 vuotta? Ymmärrätkö, että julle on hallittu liike, tarkka liikerata, jossa keskitytään täysin siihen liikerataan. Millon sä olet nähnyt, että julle aloitetaan ala-asennosta ja vielä vähemmän koska olet nähnyt, että jullea treenattais eka kyykkäämällä pohjaan? Nyt powerhousu sä olet niin väärässä kuin olla voit. Nyt et enää ymmärrä perustreenin juttuja. Lopeta toi tekniikan rikkomisen promoominen, olet väärässä.
Miten sillä voi olla mitään merkitystä miten hallittu tai hallitsematon se on jos tekniikka ei hajoa vaarallisella tavalla? Ja vaarallisella tavalla on juuri se kun selkä pyöristyy. Ei sun selkä kyllä tiedä teitkö liikkeen tahallaan vai tahattomasti.

Mitä mä olen tässä sanomassa, että ei tekniikan rikkominen ole ikinä tavoiteltava asia, mutta ei nyt oikeasti viitsitä liioitella sen vaikutuksia.

Ensin menet taas henkilökohtaisuuksiin - mistä itse itket.

Sitten paljastat että et itse ole kuullutkaan variaatioista, kuten jullen tekeminen pinnoista tai kyykkyyn yhdistettynä.

Viimeiseksi heität olkinuken ja väität että täällä ”promotaan tekniikan hajoamista”, kun et itse ymmärrä lukemaasi.

Eihän näillä korteilla voi edes voittaa.

Miten sillä voi olla mitään merkitystä miten hallittu tai hallitsematon se on jos tekniikka ei hajoa vaarallisella tavalla? Ja vaarallisella tavalla on juuri se kun selkä pyöristyy. Ei sun selkä kyllä tiedä teitkö liikkeen tahallaan vai tahattomasti.

Mitä mä olen tässä sanomassa, että ei tekniikan rikkominen ole ikinä tavoiteltava asia, mutta ei nyt oikeasti viitsitä liioitella sen vaikutuksia.
Se rasitus jullessa on hallittua hallitulla liikeradalla, se ei kyykyn tekniikan hajoamisen tapaan tule sinne alaosassa yllättävästi.

Ensin menet taas henkilökohtaisuuksiin - mistä itse itket.

Sitten paljastat että et itse ole kuullutkaan variaatioista, kuten jullen tekeminen pinnoista tai kyykkyyn yhdistettynä.

Viimeiseksi heität olkinuken ja väität että täällä ”promotaan tekniikan hajoamista”, kun et itse ymmärrä lukemaasi.

Eihän näillä korteilla voi edes voittaa.
Joko riitti sulle? Eiks sun pitänyt lopettaa?

Kevin Oak tekee jullekyykkyjä ihan apuliikkeenä.

Viimeksi muokattu:
Se rasitus jullessa on hallittua hallitulla liikeradalla, se ei kyykyn tekniikan hajoamisen tapaan tule sinne alaosassa yllättävästi.
Jos nyt molemmat lopetetaan lillukanvarsiin tarttuminen ja minä toistan vielä kerran mitä yritän sanoa: Sinä sanot, että jullettaminen kyykyssä on vaarallista. Minä sanon, että liioittelet. Tämä ei johda tästä enää mihinkään joten onko ok jos ollaan vain eri mieltä ja jatketaan elämää ilman turhaa kinastelua?

Joko riitti sulle? Eiks sun pitänyt lopettaa?
Oli liian maukas paikka, sori. Yritän pysyä nyt asiallisempana, kunhan toimii molemmin päin.

Miksi ei? Siis tästähän tässä taitaa nyt olla kyse. Samanlaista "selällä kampeamista" (eli selälle raskas staattinen rasitus, perseellä ja takareisillä lonkan ojennus) esimerkiksi nuo Oakin jullekyykyt ja Greenin jullet ovat? Mihin vedät sen rajan, ts. voitko selittää tuon boldatun osion viestistäsi?

Täällä nyt yritetään avata sitä miten on kaksi täysin eri asiaa jullettaa hieman kyykyssä niin että paketti pysyy kasassa vs. kyykätä niin että selkä pyöristyy ja tulee painetta välilevyille.

Layne Nortonhan on tunnettu niistä hyvää huomenta-kyykyistä ja tekihän se ME-tuloksenkin samaan tyyliin. Nykyään näyttää kyykkytekniikka siistimmältä verrattuna vanhoihin nostoihin. Kaverillahan on selkä hajonnut useamman kerran (välilevynpullistuma) ja edellisen kerran tais olla 2017. Onhan tästä ennenkin jauhettu, mutta mitäpä luulette miksei Norton enää tee kumarruskyykkyjä?

Kisanostot 2015 vs 2019:

View: https://www.youtube.com/watch?v=0msI6eEvk74

View: https://youtu.be/a7Ss_yQwDV8?t=979

Treenikyykkyä 2014 vs 2019:

View: https://youtu.be/qhcMmtJcpjo?t=311

View: https://youtu.be/V8A5syRNLQg?t=309

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Yritän pysyä nyt asiallisempana, kunhan toimii molemmin päin.
Sopii mulle aina. Nää on kuitenkin vain treenijuttuja, eikä meidän keskinäistä arvostelua tekniikan osalta. Jokainen nostaa miten nostaa, siitä tässä ei ole onneksi ollut kyse.

Layne kisailee muuten koht (olisko jopa nyt lokakuussa?) ja ymmärtääkseni on päässy samoihin rautoihin kuin ennen loukkaantumista. En siis ota kantaa mihinkään tekniikkamuutoksiin, mut hyvin on kuntoutunut.

Poikelalla oli mielenkiintosia ajatuksia aiheeseen liittyen selän pyöristymistä käsittelevällä videollaan. Puhuu mavesta, mut sama mekanismi liittyen selkärankaan. Tosta noin 13 minuutin kohdilta.

View: https://www.youtube.com/watch?v=hXrCfQWe380&t=918s

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6059276/ ei paljoo muuten näkyny kirjallisuuskatsauksessa selkävammoja kyykyn osalta. Tuhat lappua kahlattu läpi ja kyykyssä oli lähinnä alaraajojen lihasten repeämiä ynnä muita traumoja. Harrastajilla tilanne voi olla toinen, jos keskivartalon hallinta ei oikeen oo kunnossa. En kyl itekään muista, et olis ikinä selkä pyöristyny kyykyillä. Tosin en mä mikään vahva oo ikinä ollutkaan.

Layne kisailee muuten koht (olisko jopa nyt lokakuussa?) ja ymmärtääkseni on päässy samoihin rautoihin kuin ennen loukkaantumista. En siis ota kantaa mihinkään tekniikkamuutoksiin, mut hyvin on kuntoutunut.

Poikelalla oli mielenkiintosia ajatuksia aiheeseen liittyen selän pyöristymistä käsittelevällä videollaan. Puhuu mavesta, mut sama mekanismi liittyen selkärankaan. Tosta noin 13 minuutin kohdilta.

View: https://www.youtube.com/watch?v=hXrCfQWe380&t=918s

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6059276/ ei paljoo muuten näkyny kirjallisuuskatsauksessa selkävammoja kyykyn osalta. Tuhat lappua kahlattu läpi ja kyykyssä oli lähinnä alaraajojen lihasten repeämiä ynnä muita traumoja. Harrastajilla tilanne voi olla toinen, jos keskivartalon hallinta ei oikeen oo kunnossa. En kyl itekään muista, et olis ikinä selkä pyöristyny kyykyillä. Tosin en mä mikään vahva oo ikinä ollutkaan.

Layne on nostanut myös painoluokkaa ylemmäs. Teki tuonkin sitä silmällä pitäen että pysyy paremmin kunnossa. Jollain videolla taisi tuota puida.

Hyvin on kyllä kuntoutunut ja toivottavasti napsahtaa kisaan kunto kohdilleen.

Ja loukkaantumista semmoinen disclaimer, monethan ovat nähneet mun videon, jossa 210 repäs rinnat rikki. Tekniikassa ei mitään vikaa, superpuhdas bodypenkki. Tekniikkakaan ei pelasta jos mennään yli kehon sietokyvyn.

Onko sitten superpuhdas body(rinta)penkki ihan paras metodi tossa kohden? Kapeammalla taitaa ottaa useimmat. Onko tissit miten ajan saatossa parantuneet, punnertelut ohjelmassa jotenkin kuitenkin mukana?

Tolla videolla April Mathis "naisen" 205kg penkin olis voinu pistää sinne miesten puolelle omalle paikalleen... Joko liitot ovat alkaneet blokkaamaan näitä pois naisten sarjoista?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom