POWERLIFTING Voimanostovideoita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lieska
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Tube kommenteissa joku meinasi että vetoalusta oli huono, siksi "vaan" 400 mave Yurille. Cailerilla taas meni veto ihan hyvin, tiedä sitten.

Tube kommenteissa joku meinasi että vetoalusta oli huono, siksi "vaan" 400 mave Yurille. Cailerilla taas meni veto ihan hyvin, tiedä sitten.

Belkin varmisteli itselleen 20 000usd maastavedossa. Sen oli tarkoitus aloittaa tuolla 400kg omien sanojen mukaan, mutta tiputti 380kg alustan vuoksi. Sitten eka 380kg failasi tasapainon vuoksi yläasennossa, joten "tyytyi" 400kg millä myös uutta yhteistulos ennätyksen otti haltuun -110kg.

Cailer mitään pois ottamatta, ja tuskin Belkin olisi pystynyt vastaamaan tuohon vetoon.

Belkin varmisteli itselleen 20 000usd maastavedossa. Sen oli tarkoitus aloittaa tuolla 400kg omien sanojen mukaan, mutta tiputti 380kg alustan vuoksi. Sitten eka 380kg failasi tasapainon vuoksi yläasennossa, joten "tyytyi" 400kg millä myös uutta yhteistulos ennätyksen otti haltuun -110kg.

Cailer mitään pois ottamatta, ja tuskin Belkin olisi pystynyt vastaamaan tuohon vetoon.
Onhan Belkin jo vetänyt kisoissa 440, niin uskon että olisi pystynyt laittamaan hyvin kampoihin.

Belkinin vedot on kyllä kaunista katsottavaa. En ole vielä kellään nähnyt noin nättiä sumovetoa.

Onhan Belkin jo vetänyt kisoissa 440, niin uskon että olisi pystynyt laittamaan hyvin kampoihin.

Belkinin vedot on kyllä kaunista katsottavaa. En ole vielä kellään nähnyt noin nättiä sumovetoa.

Belkinin 440kg veto on paksuilla 50kg levypainoilla Venäjällä tehty ja olisikohan peruslevyillä paras veto 410kg luokkaa. Cailer kisasi viime vuonna Venäjällä noilla paksuilla levyillä ja arvioi niiden hänelle tuovan 10-15kg

Belkin on kuitenkin selkeästi priorisoinut kyykkyä ja tähtää isoon totaliin, jonka vuoksi en usko että olisi pärjännyt näissä kisoissa maastavedossa Cailerille. Belkin on siis omastakin mielestä yksi parhaimmista voimanostajista ikinä, ei pelkästään maastavetäjistä. Lähinnä yritän objektiivisesti tarkastella asiaa, vaikka molempien suuntaan fanilasit onkin :D

Katotaan mitä ensi vuosi tuo tullessan kisojen suhteen ammattilaispuolella, kun moni huippu on sanonut ettei enää kisaa siteillä niiden aiheuttamien vammojen suhteen. Itse en ole ikinä siteitä kokeillut, mutta nykyinen tason nousu on pakottanut porukan saamaan enemmän ja enemmän myös siteistä irti mikä on aiheuttanut polven alueelle vammoja. Toisaalta koska taso nousee, niin yritetään repiä vammautumisriskin noustessa myös itsestä enemmän irti.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Katotaan mitä ensi vuosi tuo tullessan kisojen suhteen ammattilaispuolella, kun moni huippu on sanonut ettei enää kisaa siteillä niiden aiheuttamien vammojen suhteen. Itse en ole ikinä siteitä kokeillut, mutta nykyinen tason nousu on pakottanut porukan saamaan enemmän ja enemmän myös siteistä irti mikä on aiheuttanut polven alueelle vammoja. Toisaalta koska taso nousee, niin yritetään repiä vammautumisriskin noustessa myös itsestä enemmän irti.

Valaiskaahan tietämätöntä noiden siteiden tarkoituksessa voimanostossa. Käytetäänkö niitä siis ihan puhtaasti niiden tuomien lisäkilojen takia? Kysehän on kuitenkin raw-kisoista.

Oon jotenkin kuvitellut, että niitä käytetään suojaamaan polvivammoilta kovissa nostoissa.

Valaiskaahan tietämätöntä noiden siteiden tarkoituksessa voimanostossa. Käytetäänkö niitä siis ihan puhtaasti niiden tuomien lisäkilojen takia? Kysehän on kuitenkin raw-kisoista.

Oon jotenkin kuvitellut, että niitä käytetään suojaamaan polvivammoilta kovissa nostoissa.
En tiedä, mikä on ollut alkuperäinen ajatus vuosikymmeniä sitten, mutta nykyään se on kyllä ihan lisäkilojen vuoksi. Useinhan tuo erotellaan raw ja raw w/ wraps, jotta tiedetään onko siteet sallittu.

Kyllä ne varsin puhtaasti lisäkilojen takia on. Isot sedät saattaa ottaa niistä 50 kg hyötyä.

Alun perin ajatuksena on kyllä varmasti ollut polvien suojaaminen, eikä muuten tarvitse mennä ihan hirveän montaa vuotta pakkiksenkaan viestihistoriassa taaksepäin, kun alkaa löytyä kommentteja joissa ilman siteitä ei edes uskalleta kyykätä. Niin ne ajat muuttuu. Ei ole pitkään aikaan tullut vastaan kommenttia jonka mukaan polvisiteet olisi jollain tapaa pakolliset. Ennen ne jostain syystä oli. Ihan hihasta ravistan ja pidätän oikeuden olla väärässä, mutta tuskin ne edes mitään oikeasti suojaa. Saattaa olla jopa päinvastoin.

Siteillä kyykkääminen on kyllä ihan helvettiä, suosittelen kaikkia kokeilemaan kyykätä oikeasti tiukoilla siteillä. Niin sit alkaa löytyä kunnioitusta varustenostoa kohtaan. Se kun laahustat zombina ensin sinne tangon alle ja nappaat niskaan sen kuorman. Sen jälkeen pitäis lähteä menemään alaspäin mikä tuntuu ihan mahdottomalta. Sit lähdet hiljalleen laskeutumaan kyykkyyn ja tunnet kuinka siteet leikkaa jalkaa aiheuttaen kipua, kova laji.

Polvia taitaa olla monenlaisia ja siteitä myös, kevyt 2m rätti tukee ehkä sen 10kg verran. Malanichev sanoi yhdessä haastattelussa että kyykkää vain siteillä koska lääkäri määrää niin eikä pysty ilman kyykkäämään. Treeneissä siteet päälle 170 kg:ssa (2016).

Videoksi Kirk Karwoski, on se ollut aika liharekka voimanostajaksi:

View: https://www.instagram.com/p/Bw4QMgggMnj/

Aika alas on arvioitu sidehyödyt. Itse otan pelkistä polvisiteistä +100kg hyötyä. 2m siteetkin antavat jo 60-70kg. Olen siis alle 90kg sarjan nostajat. Sidehyöty itsellä perustuu siihen, että olen nostanut varisteilla alusta asti ja kroppani kestää yli isoja kuormia. Itsellä alhaalta lähtö on heikko mutta varusteilla nostetut 450-500 kuormat on tuonu muuten vahvuutta. Siihen kun lisätään änkyrä kireä side niin hyöty on +100kg, koska se side auttaa heikon kohdan yli sieltä alhaalta :) Mitään tekemistä noilla ei polven suojaamisen kanssa ole. Päinvastoin itsellä ei koskaan ole ollut näin pahoja polvivaivoja kuin viimeisen 5kk aikana kun olen sidekyykkyä tehnyt

Näin minäkin olen ymmärtänyt, että siteet nopeuttaa polven pintojen kulumista. Normaali kyykkääminen tekee sitä myös, mutta siteet puristaessaan jouduttaa sitä melkoisesti.

Luulisi olevan kaikille selvä, että siteen puristaessa rustopintoja kovaa toisiaan vasten ja lisäksi rasittaessa yli-isoilla kuormilla polvet kuluvat nopeammin kuin muuten. Silti vastakkaisia mielipiteitä kuulee yllättävän usein.

Luulisi olevan kaikille selvä, että siteen puristaessa rustopintoja kovaa toisiaan vasten ja lisäksi rasittaessa yli-isoilla kuormilla polvet kuluvat nopeammin kuin muuten. Silti vastakkaisia mielipiteitä kuulee yllättävän usein.

Ei se nyt ole millään tavalla selvä ennenkuin se on jotenkin tutkittu ja varmistettu, että näin on.

Sillä ihan samalla tavalla voi spekuloida, että se helvetin kireä sidepaketti siinä nivelen seudulla varastoi osakseen elastisesti sitä kuormaa niin paljon pois itse nivelen rakenteilta, että polvi ei rasitu niin paljoa.

Turha näitä on mutuilla jos ei löydy tutkittua dataa siitä miten ne hommat tarkalleen siellä menee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom