Voimamiesten treenikaudet

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miten jaatte vuoden treenikaudet? Jos esim kilpailee vain kesällä niin montako eri kautta sisältyisi vuosi kiertoon ja mitä ne ovat? Onko lajit mukana koko vuoden vai vasta tietyn aikaa ennen kilpailuja?
Jos jossain olisi näkyvillä kokovuoden treeni ohjelmia niin olisi erittäin mielenkiintoista vilkaista niitä.

Vaihtoehtoja on tietenkin yhtä paljon kuin tekijöitäkin, mutta jos joku viitsisi vähän valottaa omia näkemyksiään asiasta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Miten jaatte vuoden treenikaudet? Jos esim kilpailee vain kesällä niin montako eri kautta sisältyisi vuosi kiertoon ja mitä ne ovat? Onko lajit mukana koko vuoden vai vasta tietyn aikaa ennen kilpailuja?
Jos jossain olisi näkyvillä kokovuoden treeni ohjelmia niin olisi erittäin mielenkiintoista vilkaista niitä.

Vaihtoehtoja on tietenkin yhtä paljon kuin tekijöitäkin, mutta jos joku viitsisi vähän valottaa omia näkemyksiään asiasta.

Moi,

Monella eri systeemillä ollaan mennyt. Useimmiten lajipainotteisesti koko vuoden reenannu.

Nyt viime kisan jälkeen (lokakuu 2010) Siirryin tyystin tekemään punttireeniä, 3x viikossa. Yhden viikon kierto meni kutakuinkin näin:

Ma:
Punnerruksia: Harvoin tein kahtena viikkona peräkkäin samaa liikettä. Tein yleensä vuoroviikoin vauhtipunneruksia tangolla tai sitten tukilla. Tangolla tehdessä tein pienimillä painoilla ja keskityin nimenomaan jalkapotkuun ja räjähtävyyteen(5x5, ei ikinä loppuun asti). Tukilla sitten isomilla raudoilla ykkösiä tai kolmosia. Lopuksi apuliikkeitä ojentajille ja olkapäille. Erityisesti kiinniitin huomioon takaolkapää treenaukseen ja liikkuvuuteen.

Ti: Iso paha kyykky. Itelläni hyppääjän polvi oli pitkään vaivannu eli nollasta lähettiin tässä liikkeessä. Erityisesti kiinnitin huomioon lämmittelyyn ja tein tätä liikettä ennen jokaista reeniä http://www.youtube.com/watch?v=wY98htXP0O4 ja voin sanoa että on auttanu meikäläistä vaikka katseitä keräsin ja nauruja kuulin :)
Kyykyn jälkeen reisien ojennuksia, koukistajia,jne.

Ke: LEPO

To: Huoltopäivä, eli tää "reeni" meni venytellessä ja kiertäjäkalvomisien sekä polvien huollossa. Aerobista unohtamatta.

Pe: Maastaveto tai sen eri variaatioita. Harvoin tein ihan perus mavea vaan tein kaikkia sen "välimuotoja" vähän westside oppeja nuodattaen. Eli pinnoilta vetoja, kumeilla veto, nilkoilta veto. Eli liikkeitä löytyi ja aina joka viikko keksittiin mitä vois sitten tehdä. Maven jälkeen yläselälle liikkeitä, ylätaljaa, alataljaa, kulmasoutua, yhdenkäden soutu. Ei tietenkään kaikki samassa reenissä mutta näitäkin vaihdeltiin reenistä reeniin. Lopuksi hauberia tietty. Kisat kun lähestyy olen siirtynyt perusmaveen ja nyt kun porissa on maastaveto yhtenä lajina(toistoja) ja on trikoot ja remmit sallittu, niin olen tehnyt mavea näitä vermeitä käyttäen ja yhden kovan sarjan tehny "kisanomaisesti".

Mainittakoon että jokaisessa punttireenissä tein vatsoja. Erittäin tärkeä muistaa reenata vatsoja monipuolisesti ja kovaa.

Helmikuussa vasta aloitin taas lajireenin. Lajireeni ajottui lauantaille tai sunnuntaille. Hinkkasin ihan peruslajeja eli Farmarikävelyä, merkkaria, lastauksia, renkaanpyöritys. Nyt kun ilmestyy noita kisa-ilmoituksia tehdään tietenkin niitä lajeja jotka on sitten kisoissa. Aerobistakin olen tehnyt ahkerammin kun edellisvuosina ja se on näkyny sitten lajikestävyydessä eli aerobisen merkitystä ei kannata väheksyä.

Tossa on nyt pelkistetyssä muodossa miten olen tehnyt lokakuusta asti.Toivottavasti sait jotain selkoa/ideoita tästä ja pahoittelen kirjoitusvirheitä. Vasta toinen kahvi menossa niin pääkin vähän jäässä.

-Paavo

Toi Paavon treeniviikon malli näyttää melko hyvältä. Melko samalla kierrolla itsekin treenasin valmistautuessani 2009 kauteen.

Mä näkisin kuitenkin, että aerobiset/huoltavat vois olla aamuisin (jos siis vain mitenkään kykenee :D ) niin sais tohon Torstaillekin punttitreenin (vois esim. treenata heikointa 2 kertaa viikkoon). Tosin huomasin myös, että jokaviikkoiset raskaat lajitreenit söivät harjoituskertoja punttisalilla ja esim mulla jäi jossain vaiheessa kyykyt vähän vähemmälle.

Mut siis yhteenvetona aloittelevalle, niin toi Paavon ohjelma toimii varmasti!

Toi Paavon treeniviikon malli näyttää melko hyvältä. Melko samalla kierrolla itsekin treenasin valmistautuessani 2009 kauteen.

Mä näkisin kuitenkin, että aerobiset/huoltavat vois olla aamuisin (jos siis vain mitenkään kykenee :D ) niin sais tohon Torstaillekin punttitreenin (vois esim. treenata heikointa 2 kertaa viikkoon). Tosin huomasin myös, että jokaviikkoiset raskaat lajitreenit söivät harjoituskertoja punttisalilla ja esim mulla jäi jossain vaiheessa kyykyt vähän vähemmälle.

Mut siis yhteenvetona aloittelevalle, niin toi Paavon ohjelma toimii varmasti!

Toi mitä Juha sano tosta raskaasta lajireenistä on ihan totta! Eli senkään takia en tee noille peruslikkeille mitään nousujohteista "ohjelmaa", vaan aikalailla fiilispohjalla ollaan menty. Nytkin olen melkeen joka toinen viikko tehny vähän kepeemin koska tuntuu ettei kroppa pysty viikkoa pidempää täyttä höyryä mennä. Mutta joskus on menty sillee ettei juurikaan kevyitä viikkoja ole tarvinnut ottaa lainkaan.
Ja vielä alleviivaan sen et toi ohjelma toimii MINULLE. Kokeilemalla selviää miten pelittää sulle, ja tehdä säätöjä sen mukaan tai heittää romukuoppaan samantein :D

Kiitoksia tarkoista ja selkeistä vastauksista :worship: . Näiden ohjeiden avulla kyllä saan muokattua/kokeiltua itselleni toimivimman ohjelman rungon. Itsellänikin on polvi operoitu ja se muistuttelee aina välillä itsestää, joten tuo polven lämmittely liike heti kokeiluun..antaa porukan naureskella, kyllä se hymy sit kyykky sarjan jälkeen hyytyy :D

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom