Hauis. :D
No OKEI. :D Mut haba ei varmaan oo lihastasapainon kannalta kovin olennainen lihas?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hauis. :D
Oon treenannu aika paljon WSB-tyylisesti (Westside Barbell) ja siks kropan kuuntelu on aika tärkeetä, kun toi treenimetodi on (luonnollisesti) paljon rankempaa natuna. (WSB on melko suosittu ammattilaispuolella ja USA:ssa sillä on nimikkosalikin.) Pääliikkeissä kikkaillaan lyhyillä max sarjoilla tai max ykkösillä sekä nopeustreeneillä. Lisänä käytetään erivahvusia kumeja, ketjuja, painonvapauttajia ja varusteitakin ohjelman mukaan. Itellä on ollu vielä aika paljon erilaisia apuliikkeitä siihen päälle... Ehkä toi selvensi jotain paremmin. Netistä löytyy varmasti tarkempaa infoa lisää, jos kiinnostaa (ainakin enkuks).Vähän erilainen treenitapa, kuin mitä olen täällä Kuopiossa kuullut... Kilpailitko sä SM-kisoissa alle 75 kg:ssa?
Oon n. 167cm, mut ei painoluokkaa voi oikein suoraan verrata pituudesta, kun ihmiset on niin erilaisia rakenteiltaa. Itelle on tarttunu aika hyvin lihasmassaa voiman sivutuotteena + meitsil on painava luustorakenne geenien takia (kuulostaa Cartman vastaukselta :D, but I'm serious). Jotain kisa- ym. kuvia on VIP-puolel, jos haluut verrata kroppas mallia tms. Voin tietty linkittää sulle osotteen yhteen nettihaastatteluun, missä on jotain kuviakin, jos laitat mailiosotteen.Joo Black white rose, piti kysyä vielä, että kui pitkä sinä olet? Ajattelin vähän, kun itse olen tällä hetkellä noissa alla 75:ssa. Siis en kilpaile, mutta kilpailisin siis, jos kehtaisin ts. olis tarpeeksi voimaa.
Btw ihanahelena, Kuopiossa on ainakin Martikaisen Jari, joka on hyvä nostaja (EM:ssä tais olla tänä vuonna kolmas) ja tuskin pahastuu, jos siltä kyselee voimanostosta. En nyt vaan muista, kuka sitä valmentaa, mut Jarilla ainakin on tietoa. Jep, kisasin SM:ssä 75:ssa.
Oon n. 167cm, mut ei painoluokkaa voi oikein suoraan verrata pituudesta, kun ihmiset on niin erilaisia rakenteiltaa. Itelle on tarttunu aika hyvin lihasmassaa voiman sivutuotteena + meitsil on painava luustorakenne geenien takia (kuulostaa Cartman vastaukselta :D, but I'm serious). Jotain kisa- ym. kuvia on VIP-puolel, jos haluut verrata kroppas mallia tms. Voin tietty linkittää sulle osotteen yhteen nettihaastatteluun, missä on jotain kuviakin, jos laitat mailiosotteen.
Tsemppiä vaan treeneihin muillekin ja eiku rohkeesti vaa kisoihin :thumbs:!
Tottakai apuliikkeitä pitää ja kannattaa tehdä, en sitä tarkoittanutkaan. Mutta ei se hauiksen pumppaaminen nyt kuitenkaan missään tapauksessa sieltä tärkeimmästä päästä silti ole ;) KANNATTAA vetää niitä leukoja, ne ovat yksi parhaista yläkropan yleisvoimaliikkeistä, ja siinä ohessa voimistavat niitä hauiksia myös.
Syytä, miksi harvemmat voimailijat vetelevät leukoja, en oikein tiedä, mutta kehtaan epäillä ihan plain old laiskuutta ;)
(...)
Muuten G, tiedätkö, että voimailijat sitten vetäisivät harvemmin leukoja?
Sen takia vähän arastelenkin osallistua kisoihin. Arvaa onko monia vuosia treenanneilla siellä läskiä? No eipä juuri.
Samaa minäkin ajattelin, siksi laihdutan. Mutta ongelmana on se ( ei nyt välttämättä mulla, mutta ) kun sanoit, että LIHAKSET, JOITA SITTEN VOI TREENATA MAKSIMAALISEEN VAHVUUTEEN. Saadakseen lihaksia pitäisi olla plussakaloreilla, ja kehittääkseen lihaksia tulee myös läskiä. Hmm. vaikeeta. Mutta toisaalta, jos ajatellaan noin sitä pitäis eka vähän "bodailla" ( hankkia lihasmassaa ) ennen kuin alkaa voimailla. No joo, saatan ihan turhia höpistä, koska nämä ei välttämättä koske minua. En ole mikään kukkakeppi, tai kokonaan löysä...Ehkä kyse on siitä, että voimanostossa kannattaa olla painoluokkien takia mahdollisimman tiukassa kunnossa? Koska läski ei auta nostamaan rautaa vaan lihakset, joita voi sitten treenata maksimaaliseen vahvuuteen.
Enkä nyt puhu mistään bodailija-kisatiukkuudesta, vaan semmosesta missä mukavasti treenit luistaa eikä tartte diettailla. Tietysti jos on jonkin luokan rajoilla, kannattaa skabata vähemmän kovassa sarjassa (vähän huijausta kyllä...). :D
?
Mulla ei oo vielä mitään trikoita, odotan kauhulla... Milloin helena oot menossa kisoihin? Etkös sä oleile Kuopiossa?
Samaa minäkin ajattelin, siksi laihdutan. Mutta ongelmana on se ( ei nyt välttämättä mulla, mutta ) kun sanoit, että LIHAKSET, JOITA SITTEN VOI TREENATA MAKSIMAALISEEN VAHVUUTEEN. Saadakseen lihaksia pitäisi olla plussakaloreilla, ja kehittääkseen lihaksia tulee myös läskiä. Hmm. vaikeeta. Mutta toisaalta, jos ajatellaan noin sitä pitäis eka vähän "bodailla" ( hankkia lihasmassaa ) ennen kuin alkaa voimailla. No joo, saatan ihan turhia höpistä, koska nämä ei välttämättä koske minua. En ole mikään kukkakeppi, tai kokonaan löysä...
Ajattelin myös, että tollaset 20 % rasvat olisi OK.
Joo, varmaan vuonna 2008. Missäs sä oleilet? Ja minkä kokoinen olet?
tule Kuopioon kokeilemaan sitä mun pukua, se saattaa käydä, vaikka olet 10 kg kevyempi. Nimittäin se on tosi tiukka. Saisit vähän venytettyä sitä ja teksit sitten varustepellemaksimit ;)
Kyykkypukua tarkoittanet? Jos se mahtuu sulle päälle, en mä usko että siitä on mulle mitään hyötyä. Senhän pitää olla ihan ekstreme-tiukka. Varustepelleily ei muutenkaan paljon ilahduta, vaikka siihen kai joutuu taipumaan jossain vaiheessa. Vyöhön olen jo rakastunut, miten olen ikinä päässyt kyykystä ylös ilman sitä?!
Rajalassako treenaat? Vai missä? Vois joskus käydä yhdessä voimailemassa kun tulen sinnepäin. Pitäiskin itse asiassa tulla ihan tässä varmaan lähiviikkoina... Helmikuun puolelle taitaa kuitenkin mennä.
Kyllä/veto. Ei mene mulle päälle. Sä voisit ottaa vaikka treenihousujen ja paidan päälle sen. Ihan sama kai sen on kyykkäisitkö vai mavettaisitko sillä (käytetään väärinpäin maveen) sitä paitsi, löysällä puvulla se pitäisi opetella nostamaankin.
Rajalassapa hyvinkin. Tunnetko porukkaa sieltä?
En tunne, oon vaan kuullut että siellä ois voimailuihmisiä. Se ei ois vissiin kaukanakaan kun Kuopion majapaikkani on siellä hullujen keskellä Niuvassa.
Voishan tuota pukua kokeilla ihan mielenkiinnosta. Onko sulla paitaa? Sitäkin ois kiva joskus kokeilla.
Ei ole paitaa. Laita mulle viestiä kokeiles toimiiko ihanahelena@pakkotoisto.com. Pitäs ymmärtääkseni, kun olen V.I.P. Ei vissiin siun vippiydestäsi ole kiinni. Annan sitten toisen ossan, jos ei toimi. Voimme sitä kautta sopia paremmin tapaamisestamme.
E: Missäs vaiheessa sun treeni on? Joko on ykköset tiedossa. Musta tuntuu, että sen puvun kanssa olis niin pelottavaa nostaa, että kokeilisin eka kyllä mavea (ei voi sattua vahinkoa)
Minkäs kokoinen sä oot? Lantio/vyötärö/reisi, niin tiedän suunnilleen millainen puku olisi sinulle. Se on muuten sellainen hirveä tasapaksu. Varmaan niitä kilpailijat joutuu aina ompelemaan (ainakin yksi naispuolinen sanoi niin)...