Voimailijamimmi-kysely

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja assis
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Joo, hauikset ja pohkeet nyt eivät sieltä ihan tärkeimmästä päästä ole - mutta kyllä niilläkin paikkansa on, voimanostossakin. En tosin pidän tarpeellisena treenata niitä erikseen, varmasti ne treenautuvat ihan tarpeeksi siinä ohessa (ja hauiksethan ottavat leuanvedoista kovastikin iskua).

Kokeneematkin treenekselevät haukkaa. En kyllä tiiä millä meininillä ( kovaa vai jumppailen ), mutta toisaalta ne ei vedä leukoja, ainakaa täällä missä mä käyn ja näen. Toisaalta kun ollaan > 10 vuotta treenattu ja pääliikkeitä Kyykky-mave-penkki- (kapeapena-kevyt/box-kyykky-polvenaltaveto- jne. ) tulee niin paljon niin ei siinä ehkä isommilla teen mieli ruveta vetämään... Mutta näkyy näissä voimailumieltymykissä olevan alueellisia erojakin (?)

Voimanostoliikkeet itsessään kyllä varmasti ottaa kaikkiin lihaksiin, mutta kyllä herrajestas, jos ei ole tiettyä voimatasoa saavuttanut, pitää treenata erikseenkin niitä lihaksia. Esim. Penkissä haukka saa osumaa laskussa, mutta onhan se ihan eriasia kuin että sinä pumppaat sitä niin, että se pullistuu (vaikka leuanvedon yhteydessä) ja ajatellellaas hartioita/olkapäitä, kyllähän ne sitä penkkiä tukee, ovat käytössä, mutta onhan se ihan eriasia niitä aloittelevan kehittää esim. vipareilla.

Niin kuin tämä kokenutkin Mökkö sanoi, alottelevan ei aivan kokonaan kannata siirtyä sellaiseen treeniin, jossa olisi pelkästään voimanostoliikkeitä.

Mökkö, miten treenaat vatsat?
¨
Pohkeita ei ehkä välttämätön ole erikseen treenailla, aika paljonhan ne joutuu työskentelemään mavessa ja kyykyssä... Mutta on jonkin (?, muista kuka se oli) paremmankin nostajan ohjelmassa pohkeita. En ole täällä nähnyt niitä kenkään tekevän....

E. vaikka kuulutankin apuliikkeiden tärkeyttä... pääliikkeille toki voi antaa enemmän itsestään... apuliikkeet kasvattavat tukevia lihaksia esim. penkkiasennossa pysymiseen ( mm. lapojenväli, selkä, olkapäät), siinä että nostolinja pysyy suorassa (olkapäät, jne)

Vähän erilainen treenitapa, kuin mitä olen täällä Kuopiossa kuullut... Kilpailitko sä SM-kisoissa alle 75 kg:ssa?
Oon treenannu aika paljon WSB-tyylisesti (Westside Barbell) ja siks kropan kuuntelu on aika tärkeetä, kun toi treenimetodi on (luonnollisesti) paljon rankempaa natuna. (WSB on melko suosittu ammattilaispuolella ja USA:ssa sillä on nimikkosalikin.) Pääliikkeissä kikkaillaan lyhyillä max sarjoilla tai max ykkösillä sekä nopeustreeneillä. Lisänä käytetään erivahvusia kumeja, ketjuja, painonvapauttajia ja varusteitakin ohjelman mukaan. Itellä on ollu vielä aika paljon erilaisia apuliikkeitä siihen päälle... Ehkä toi selvensi jotain paremmin. Netistä löytyy varmasti tarkempaa infoa lisää, jos kiinnostaa (ainakin enkuks).

Btw ihanahelena, Kuopiossa on ainakin Martikaisen Jari, joka on hyvä nostaja (EM:ssä tais olla tänä vuonna kolmas) ja tuskin pahastuu, jos siltä kyselee voimanostosta. En nyt vaan muista, kuka sitä valmentaa, mut Jarilla ainakin on tietoa. Jep, kisasin SM:ssä 75:ssa.

Joo Black white rose, piti kysyä vielä, että kui pitkä sinä olet? Ajattelin vähän, kun itse olen tällä hetkellä noissa alla 75:ssa. Siis en kilpaile, mutta kilpailisin siis, jos kehtaisin ts. olis tarpeeksi voimaa.
Oon n. 167cm, mut ei painoluokkaa voi oikein suoraan verrata pituudesta, kun ihmiset on niin erilaisia rakenteiltaa. Itelle on tarttunu aika hyvin lihasmassaa voiman sivutuotteena + meitsil on painava luustorakenne geenien takia (kuulostaa Cartman vastaukselta :D, but I'm serious). Jotain kisa- ym. kuvia on VIP-puolel, jos haluut verrata kroppas mallia tms. Voin tietty linkittää sulle osotteen yhteen nettihaastatteluun, missä on jotain kuviakin, jos laitat mailiosotteen.

Tsemppiä vaan treeneihin muillekin ja eiku rohkeesti vaa kisoihin :thumbs:!

Btw ihanahelena, Kuopiossa on ainakin Martikaisen Jari, joka on hyvä nostaja (EM:ssä tais olla tänä vuonna kolmas) ja tuskin pahastuu, jos siltä kyselee voimanostosta. En nyt vaan muista, kuka sitä valmentaa, mut Jarilla ainakin on tietoa. Jep, kisasin SM:ssä 75:ssa.

Oon n. 167cm, mut ei painoluokkaa voi oikein suoraan verrata pituudesta, kun ihmiset on niin erilaisia rakenteiltaa. Itelle on tarttunu aika hyvin lihasmassaa voiman sivutuotteena + meitsil on painava luustorakenne geenien takia (kuulostaa Cartman vastaukselta :D, but I'm serious). Jotain kisa- ym. kuvia on VIP-puolel, jos haluut verrata kroppas mallia tms. Voin tietty linkittää sulle osotteen yhteen nettihaastatteluun, missä on jotain kuviakin, jos laitat mailiosotteen.

Tsemppiä vaan treeneihin muillekin ja eiku rohkeesti vaa kisoihin :thumbs:!

Kyllä mä oon Jarilta kysellytkin ja hän mahdollisuuksien mukaan neuvonut. Kysynyt ja katsellut treeniä. Sun on helppo tehdä tota wsb tyyliä, kun sulla on valmentaja... mut ajattele, jos ei oliskaan... Mulla ei ole vielä (kun olen niin huono.. mut kyllä olen neuvoja saanut. sulta taisin ihan mielenkiinnosta kysyä, kun ohjelman erilaisuus pisti silmään), mutta pitäähän niitä pohjija vielä tehdä.

Kiitti tsemppauksesta ja tsemiä sullekin. Toiv. olet ens vuonna kunnossa :lol2:

Tottakai apuliikkeitä pitää ja kannattaa tehdä, en sitä tarkoittanutkaan. Mutta ei se hauiksen pumppaaminen nyt kuitenkaan missään tapauksessa sieltä tärkeimmästä päästä silti ole ;) KANNATTAA vetää niitä leukoja, ne ovat yksi parhaista yläkropan yleisvoimaliikkeistä, ja siinä ohessa voimistavat niitä hauiksia myös.

Syytä, miksi harvemmat voimailijat vetelevät leukoja, en oikein tiedä, mutta kehtaan epäillä ihan plain old laiskuutta ;)

Tottakai apuliikkeitä pitää ja kannattaa tehdä, en sitä tarkoittanutkaan. Mutta ei se hauiksen pumppaaminen nyt kuitenkaan missään tapauksessa sieltä tärkeimmästä päästä silti ole ;) KANNATTAA vetää niitä leukoja, ne ovat yksi parhaista yläkropan yleisvoimaliikkeistä, ja siinä ohessa voimistavat niitä hauiksia myös.

Syytä, miksi harvemmat voimailijat vetelevät leukoja, en oikein tiedä, mutta kehtaan epäillä ihan plain old laiskuutta ;)

En minä ainakaan sitä niin ole ymmärtänyt. Täällä näkkyyvät tekevän haukkoja, en tosin tiedä ollenkaan onko ne puntit ees niille painavia... Vai tekkeevätkö ihan sen takia, että ois jonkinlainen haukka ;) kun voimailu tahtoo kasvattaa tuota ojentaja puolta pikkasen enemmän.

En tiedä tekeekö useimmat vai ei-useimmat leukoja. Minulla on kokemusta vaan täältä salilta missä minä treenaan ja otos ei ole tosiaankaan suuri!!! Nämä ei ole kyllä kovin laiskoja treenaamaan. 5-6*viikko (2 h/harjoituksia), mutta niinkuin sanoin, että tuota kyykkyä ja sen eri versioita näkyy olevan aika paljon ja sitä vetoa jne. niin nämä vedon eriversiot vissiin ottaa aika hyvin samoihin lihaksiin kuin leukojen veto.

Kysyin kerran yhdeltä syytä miksi ette vedä leukoja niin sanoi, että on niin kokonaisvaltainen liike. ts. rasittaa liikaa (ymmärsin sen niin, vastaaja oli 100 kg. Eli aika painavakin...) => huom. niitä lihaksia, joita tarvitaan sitten vedossa ja penkissä/ kyykyssä..

Sori vähän sekavaa tekstiä, itse olen ainakin tällä hetkellä vielä kovastikin leuanvedon kannalla, mutta enpä osaa sanoa niistä, jotka tosi tosissaan kilpailee, ehkä hekin voivat ko. liikettä tehdä pienellä teholla.

Muuten G, tiedätkö, että voimailijat sitten vetäisivät harvemmin leukoja?

No joo, minä kyllä ainakin treenailen noita haukkareitakin. En sen takia, että niiden tarvitsisi kasvaa tai yhteistulos mielessä, vaan olen huomannut, että ne "kiristyy" jos niitäkin ei välillä vemputtele. Kireät lihakset taas pelottaa, koska ne saattavat vaikkapa napsahtaa poikki, jos oikein tingistää (mutu). Tuo vemputtelu sitten kuvaakin hyvin tuota hauistreeniäni, pikkupainoilla 15-20 toiston sarjoja treenin päätteeksi.

Samaa veikkaisin minäkin syyksi voimailijoitten leukojenvetelemättömyyteen kuin Gilly. Laiskuutta. Voimanosto kun on muutenkin tällainen laiskoille sopiva laji, taukojakin voi pitää vaikka useitakin minuutteja ja toistotkin jäävät vain muutamaan :D Meidän salilla jotkut vetelee leukoja ja jotkut taas ei, mutta kun en tiedä ketkä niistä on ihan oikeita voimailijoita, niin en oikein voi sanoa tähän mitään :D

Kyllä voimapuolellakin leukoja voi ja käsittääkseni kannattaakin vetää (jokaisen pitää tietty löytää oma yksilöllinen treenityylinsä edellytystensä mukaan)... Itellä on myös leukoja ohjelmassa aina kyseisen vk:n mukaan, mut IMO ne kannattaa tässä lajissa tehdä niin, et jää varoja. Ei sit tukota liikaa hermotuksia ja lihaksia.

(...)

Muuten G, tiedätkö, että voimailijat sitten vetäisivät harvemmin leukoja?

Elä ny ota joka postausta niin mahdottoman vakavasti, darling :) Vähän pilke silmäkulmassahan minä tuon laiskuuskommentin heitin. Mutta totta toinen puoli kuitenkin - uskoisin nimittäin, että monet kovaa treenaavatkin ihmiset kokevat leuanvedon jotenkin raskaaksi ja hankalaksi liikkeeksi.

Kokonaisvaltainen liikehän toki on kyseessä, mutta entäs sitten? Kuten BWR tuossa jo ehtikin selostaa, jättää tekemättä sarjat loppuun asti (ja ylätaljat kiskomatta ;)), niin ei taatusti tule liikaa rasitusta.

"Meidän" salillamme en ole nähnyt itseni&iivilin lisäksi kuin yhden henkilön vetävät leukoja, ja kyseessä on nimenomaan voimailupainotteinen sali. Itse asiassa, kun kävin tutustumassa ko. salilla, minulle sanottiin, että "on tuolla nurkassa leuanvetotankokin, mutta se toimii lähinnä kuminauhojen säilytyspaikkana" :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mie kans oon voimamimmi. Kisasin mutaman vuoden penkissä, tosin nyt harrastelen muuta lajia, mutta voimmoo pitää siinäkin olla.

Tuossa oli jotain juttua varusteista. Mulla vaihteli varusteiden apu 0-25 kg riippuen paidasta. Ekat kisat meni löysällä paidalla muutaman paitakokeen jälkeen. Tuli se lajin aloitus hieman yllättäen eteen.. Koskaan en ees pukuja kyykkyyn ja maveen sitten kokeillut, niin niistä en tiiä sen enempää.

Tuossa hommassa tarvii olla kyllä luotettava huoltaja aina mukana, joka osaa sen paidan/puvun kunnolla päälle pukea ja avustaa treeneissä ja kisoissa. Muuten ei hommasta tule yhtään mitään. Itelläkin olis kutina taas jossain vaiheessa kokeilla penkkikisoja, jos vain ois tuo asia kunnossa.

Siirsin tän toisesta ketjusta:

Sen takia vähän arastelenkin osallistua kisoihin. Arvaa onko monia vuosia treenanneilla siellä läskiä? No eipä juuri.

Ehkä kyse on siitä, että voimanostossa kannattaa olla painoluokkien takia mahdollisimman tiukassa kunnossa? Koska läski ei auta nostamaan rautaa vaan lihakset, joita voi sitten treenata maksimaaliseen vahvuuteen. Enkä nyt puhu mistään bodailija-kisatiukkuudesta, vaan semmosesta missä mukavasti treenit luistaa eikä tartte diettailla. Tietysti jos on jonkin luokan rajoilla, kannattaa skabata vähemmän kovassa sarjassa (vähän huijausta kyllä...). :D

Toisaalta mun mielestä voimanosto on siitä ihana laji, että ketään ei kiinnosta ne sellut siellä trikoiden ja polvisiteiden välissä. Paras on se joka nostaa eniten! Sopii ainakin mun elämänarvoihin paremmin... Vahvin voittakoon.

Mulla ei oo vielä mitään trikoita, odotan kauhulla... Milloin helena oot menossa kisoihin? Etkös sä oleile Kuopiossa?

Ehkä kyse on siitä, että voimanostossa kannattaa olla painoluokkien takia mahdollisimman tiukassa kunnossa? Koska läski ei auta nostamaan rautaa vaan lihakset, joita voi sitten treenata maksimaaliseen vahvuuteen.

Enkä nyt puhu mistään bodailija-kisatiukkuudesta, vaan semmosesta missä mukavasti treenit luistaa eikä tartte diettailla. Tietysti jos on jonkin luokan rajoilla, kannattaa skabata vähemmän kovassa sarjassa (vähän huijausta kyllä...). :D
?
Samaa minäkin ajattelin, siksi laihdutan. Mutta ongelmana on se ( ei nyt välttämättä mulla, mutta ) kun sanoit, että LIHAKSET, JOITA SITTEN VOI TREENATA MAKSIMAALISEEN VAHVUUTEEN. Saadakseen lihaksia pitäisi olla plussakaloreilla, ja kehittääkseen lihaksia tulee myös läskiä. Hmm. vaikeeta. Mutta toisaalta, jos ajatellaan noin sitä pitäis eka vähän "bodailla" ( hankkia lihasmassaa ) ennen kuin alkaa voimailla. No joo, saatan ihan turhia höpistä, koska nämä ei välttämättä koske minua. En ole mikään kukkakeppi, tai kokonaan löysä...

Ajattelin myös, että tollaset 20 % rasvat olisi OK.

Mulla ei oo vielä mitään trikoita, odotan kauhulla... Milloin helena oot menossa kisoihin? Etkös sä oleile Kuopiossa?

Joo, varmaan vuonna 2008. Missäs sä oleilet? Ja minkä kokoinen olet?

Samaa minäkin ajattelin, siksi laihdutan. Mutta ongelmana on se ( ei nyt välttämättä mulla, mutta ) kun sanoit, että LIHAKSET, JOITA SITTEN VOI TREENATA MAKSIMAALISEEN VAHVUUTEEN. Saadakseen lihaksia pitäisi olla plussakaloreilla, ja kehittääkseen lihaksia tulee myös läskiä. Hmm. vaikeeta. Mutta toisaalta, jos ajatellaan noin sitä pitäis eka vähän "bodailla" ( hankkia lihasmassaa ) ennen kuin alkaa voimailla. No joo, saatan ihan turhia höpistä, koska nämä ei välttämättä koske minua. En ole mikään kukkakeppi, tai kokonaan löysä...

Ajattelin myös, että tollaset 20 % rasvat olisi OK.

Joo, varmaan vuonna 2008. Missäs sä oleilet? Ja minkä kokoinen olet?

Jokaisella on lihaksia, ja niitä sitten hulluna hermotetaan, eiks juu se oli voimailun perusidea? :hyper: Sarjathan alkaa jostain 44-kiloisista. Mulla ei ainakaan kauheasti ole varaa saada lisää lihasmassaa, laskeskelin että jos kilo rasvaa muuttuisi lihakseksi niin olisi aika ideaalikoostumus tällä tytöllä (kirjoitin jo joulupukille tästä). Muuten kutsuu seuraava painoluokka eikä mulla kyllä sinne ole mitään asiaa. Tuo 20:n rasvaprossa kuulostaa kivalle, mulla on jotain sellaista, vähän yli tällä hetkellä.

56-kiloiset ois mun sarjani mutta olen erittäin ylärajoilla, kuten tietysti kuuluukin, joten ainakaan rasvaa polttamatta ei kannata hommata yhtään lihasta. Eikä sitä rasvaakaan kauheasti ole varaa polttaa tai hyytyypi treenitkin. :D Pääsis nyt edes aloittamaan sen kunnollisen treenin (ohjelmaa odotellessa...) ja kaipa sitä ensi vuonna joutuu sit painelemaan johonkin kisoihin. Eka ehdotus oli että oisin mennyt nyt heti mutta juu ei, ei vielä. Majailen täällä Keski-Suomen puolella Jykylässä mut oon Kuopiosta joten käyn siellä aina silloin tällöin.

tule Kuopioon kokeilemaan sitä mun pukua, se saattaa käydä, vaikka olet 10 kg kevyempi. Nimittäin se on tosi tiukka. Saisit vähän venytettyä sitä ja teksit sitten varustepellemaksimit ;)

Kyykkypukua tarkoittanet? Jos se mahtuu sulle päälle, en mä usko että siitä on mulle mitään hyötyä. Senhän pitää olla ihan ekstreme-tiukka. Varustepelleily ei muutenkaan paljon ilahduta, vaikka siihen kai joutuu taipumaan jossain vaiheessa. Vyöhön olen jo rakastunut, miten olen ikinä päässyt kyykystä ylös ilman sitä?!

Rajalassako treenaat? Vai missä? Vois joskus käydä yhdessä voimailemassa kun tulen sinnepäin. Pitäiskin itse asiassa tulla ihan tässä varmaan lähiviikkoina... Helmikuun puolelle taitaa kuitenkin mennä.

Kyykkypukua tarkoittanet? Jos se mahtuu sulle päälle, en mä usko että siitä on mulle mitään hyötyä. Senhän pitää olla ihan ekstreme-tiukka. Varustepelleily ei muutenkaan paljon ilahduta, vaikka siihen kai joutuu taipumaan jossain vaiheessa. Vyöhön olen jo rakastunut, miten olen ikinä päässyt kyykystä ylös ilman sitä?!

Rajalassako treenaat? Vai missä? Vois joskus käydä yhdessä voimailemassa kun tulen sinnepäin. Pitäiskin itse asiassa tulla ihan tässä varmaan lähiviikkoina... Helmikuun puolelle taitaa kuitenkin mennä.

Kyllä/veto. Ei mene mulle päälle. Sä voisit ottaa vaikka treenihousujen ja paidan päälle sen. Ihan sama kai sen on kyykkäisitkö vai mavettaisitko sillä (käytetään väärinpäin maveen) sitä paitsi, löysällä puvulla se pitäisi opetella nostamaankin.

E: ja anteeksi, että panin näitä asioita väärään treahdiin (taas jouduit lainailemaan tänne). Olisin hyvin voinu tänne kirjoittaa, ehkä ajattelin, että et täältä lue.
Rajalassapa hyvinkin. Tunnetko porukkaa sieltä?

Kyllä/veto. Ei mene mulle päälle. Sä voisit ottaa vaikka treenihousujen ja paidan päälle sen. Ihan sama kai sen on kyykkäisitkö vai mavettaisitko sillä (käytetään väärinpäin maveen) sitä paitsi, löysällä puvulla se pitäisi opetella nostamaankin.

Rajalassapa hyvinkin. Tunnetko porukkaa sieltä?

En tunne, oon vaan kuullut että siellä ois voimailuihmisiä. Se ei ois vissiin kaukanakaan kun Kuopion majapaikkani on siellä hullujen keskellä Niuvassa. :)

Voishan tuota pukua kokeilla ihan mielenkiinnosta. Onko sulla paitaa? Sitäkin ois kiva joskus kokeilla.

En tunne, oon vaan kuullut että siellä ois voimailuihmisiä. Se ei ois vissiin kaukanakaan kun Kuopion majapaikkani on siellä hullujen keskellä Niuvassa. :)

Voishan tuota pukua kokeilla ihan mielenkiinnosta. Onko sulla paitaa? Sitäkin ois kiva joskus kokeilla.

Ei ole paitaa. Laita mulle viestiä kokeiles toimiiko ihanahelena@pakkotoisto.com. Pitäs ymmärtääkseni, kun olen V.I.P. Ei vissiin siun vippiydestäsi ole kiinni. Annan sitten toisen ossan, jos ei toimi. Voimme sitä kautta sopia paremmin tapaamisestamme.

E: Missäs vaiheessa sun treeni on? Joko on ykköset tiedossa. Musta tuntuu, että sen puvun kanssa olis niin pelottavaa nostaa, että kokeilisin eka kyllä mavea (ei voi sattua vahinkoa)

Minkäs kokoinen sä oot? Lantio/vyötärö/reisi, niin tiedän suunnilleen millainen puku olisi sinulle. Se on muuten sellainen hirveä tasapaksu. Varmaan niitä kilpailijat joutuu aina ompelemaan (ainakin yksi naispuolinen sanoi niin)...

Zone-sarja -42%
Voimaa haettu aina, voimanosto kiinnostaa, mutta ikä ei (vissiin) riitä (?). Reenailen myös vaan omaks huviks ja kun voimaa tuossa harrastuksessakin tarvii aika paljon..
Kyykyssä kokeiltu 80 kg, mutta enemmänki menis, mavea ei ees kokeiltu. Penkistä 62,5 kg. Ikää 16 v., pituutta 167 ja painoa 72... :D

Ei ole paitaa. Laita mulle viestiä kokeiles toimiiko ihanahelena@pakkotoisto.com. Pitäs ymmärtääkseni, kun olen V.I.P. Ei vissiin siun vippiydestäsi ole kiinni. Annan sitten toisen ossan, jos ei toimi. Voimme sitä kautta sopia paremmin tapaamisestamme.

E: Missäs vaiheessa sun treeni on? Joko on ykköset tiedossa. Musta tuntuu, että sen puvun kanssa olis niin pelottavaa nostaa, että kokeilisin eka kyllä mavea (ei voi sattua vahinkoa)

Minkäs kokoinen sä oot? Lantio/vyötärö/reisi, niin tiedän suunnilleen millainen puku olisi sinulle. Se on muuten sellainen hirveä tasapaksu. Varmaan niitä kilpailijat joutuu aina ompelemaan (ainakin yksi naispuolinen sanoi niin)...

Laitoin mailia. Kaipa sillä puvullakin kannattaa nostella aluksi ihan varmoja nostoja ja kokeilla miten se toimii, ei sillä noin vain aleta uusia ykkösenkkoja nostella. Mä en ainakaan ala. :D

Mä oon nähnyt ainakin lyhennetyn puvun, eli henkseleitä oli lyhennetty aika reippaasti että on riittävän tiukka pituussuunnassa.

Edit: en pysty mailaamaan sulle pakkiksen osoitteeseen.

Latest posts

Back
Ylös Bottom