Voimailijamimmi-kysely

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja assis
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ihako Jojensuussa? Mie tulisin ilosta kiljuen sinne päin kisoihin. Kohtapuoliin olen tulossa sinne päin syyslomalla. Taietaan tosin käyä eri kuntosaleilla, niin ettei varmastikaan kohdata. (Ja eri aikaankin, veikkaan.) En ole muuten tietääkseni ikinä nähnyt Jojensuun saleilla Pakkislaisia.

Jojensuussa joo, saas nyt sitten tietty nähdä missä vaiheessa saan mitään näinkin suurta aikaiseksi (ja onhan tää nyt tietty muustakin kiinni kuin minusta). Tosiaan pitää noi koulujutut saada pois alta, ennen kuin rupean mitään säätämään. Hienoa kuitenkin että kiinnostuneita on! Ihan "asiaankuuluvalla" salilla treenailen täällä Jns (ts. olen treenannut viime kuun alusta) aina päiväsaikaan, mistäs sitä tietää vaikka eksyisit ilmaiselle tutustumiskäynnille samaan aikaan :). (tosin treenatessani näytän tältä :jahas: tai :wall: , mutta ei kannata säikähtää. )

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jojensuussa joo, saas nyt sitten tietty nähdä missä vaiheessa saan mitään näinkin suurta aikaiseksi (ja onhan tää nyt tietty muustakin kiinni kuin minusta). Tosiaan pitää noi koulujutut saada pois alta, ennen kuin rupean mitään säätämään. Hienoa kuitenkin että kiinnostuneita on! Ihan "asiaankuuluvalla" salilla treenailen täällä Jns (ts. olen treenannut viime kuun alusta) aina päiväsaikaan, mistäs sitä tietää vaikka eksyisit ilmaiselle tutustumiskäynnille samaan aikaan :). (tosin treenatessani näytän tältä :jahas: tai :wall: , mutta ei kannata säikähtää. )

Jaa, vai "ilmaselle tutustumiskäynnille"? Taidanpa nyt arvatakin, millä salilla treenaat. Taitaa olla ehta voimasali? Ties vaikka eksynkin sinne. Mutta jos sie opiskelet, ei meidän treeniajat käy yksiin. Eikös muuten JoPuPo järjestänytkin jotkut kisat tässä joku aika sitten? Järkkäiskö ne RAW-kisojakin?

Missukka ja Metri (ja muutkin toki): ette sattuisi olemaan joululomalla Jonsussa? Mä raahaudun sinne taas pyhiksi ja voisihan siinä sitten yhden treeninkin vääntää samalla reissulla. Ikinä en ole salilla käynyt Joensuussa, mutta kerta se on ekakin...

Minusta varustejutuista on sinällään ihan turha kiistellä. Ne ovat turvaksi ja koska SVNL vain sattuu olemaan aika suuri ja arvostettu liitto täällä Suomessa monet kovat nostajat vaan haluaa olla siinä. Uskoisin, että monia heistäkään ei haittais, jos päätettäis heittää yhdessä varusteet jorpakkoon. Olen nähnyt SM ja MM-tason nostajien treeniä, niin kyllä siellä aika paljon RAW:na mennään ja kovasti nostetaan.

Toinen juttu miksi henkilön varuste/RAW suorituksia ei oikein voi verrata: Kuka hakee RAW-maksimin erikseen, ja yleensä RAW:na ei uskalleta ottaa sitä viimeistä maximia ( etteivät paikat hajoa kisoihin ).

Ja todellakin varmasti varusteiden käytön opettelussakin menee oma aikansa, eräällä oli mennyt 6 vuotta penkkipaidan kanssa nostamisen opetteluun.

Tuo 400 kg nosto yritys on sitten tehty ihan eri liiton alaisissa kisoissa kuin SVNL. Varusteet vähän parempia ja ei dopingvalvontaa..

Ja olen itse nostellu+t noin vuoden ja voimatasoni ovat vielä sellaiset, että ei taida varusteet olla vielä kovin ajankohtaiset. Tosin siteitä olen kokeillut...

Minusta varustejutuista on sinällään ihan turha kiistellä. Ne ovat turvaksi ja koska SVNL vain sattuu olemaan aika suuri ja arvostettu liitto täällä Suomessa monet kovat nostajat vaan haluaa olla siinä. Uskoisin, että monia heistäkään ei haittais, jos päätettäis heittää yhdessä varusteet jorpakkoon. Olen nähnyt SM ja MM-tason nostajien treeniä, niin kyllä siellä aika paljon RAW:na mennään ja kovasti nostetaan.

Mutta ei kai SVNL:n kisoissakaan ole PAKKO nostaa varusteilla? Ja varustetreenit kai tehdään tosiaan erikseen, eli raakatreeni on kuitenkin aina kaiken pohjana. varusteilla sit "viimeistellään" nostot kisoja varten. Tää siis ihan mutua, korjailkaa...

Zone-sarja -42%
Mutta ei kai SVNL:n kisoissakaan ole PAKKO nostaa varusteilla? Ja varustetreenit kai tehdään tosiaan erikseen, eli raakatreeni on kuitenkin aina kaiken pohjana. varusteilla sit "viimeistellään" nostot kisoja varten. Tää siis ihan mutua, korjailkaa...

Niin eihän siellä rahapalkintoja jaella ;) . Ei vaan ei tietenkään ole pakko, mutta pelin henki on tämä ja näissä piireissä ei kyllä huipulle ole asiaa ilman varusteita ja harvoille niidenkään kanssa. Totta kai pohjana on raakatreeni. Ainakin täällä päin tekevät niin, että alkaavat pikkuhiljaa ennen kisojen lähestymistä pukemaan varusteita päälle (peruskausi raakana). Eli jotkut harjoitukset puvut lanteilla jne. Kai se on joka paikassa sama meininki. Toisaalta, onhan se, pukuja ja paitoja tilaillaan ja kokeilaan jne. Aikamoista meininkiä, mutta niin kai ne hiihtäjätkin vaihtavat suksiansa jatkuvasti, että ei sillä. Toki nämäkin asiat minussakin herättää ristiriitaisia tunteita, mutta kuten sanottu arvostan varustenostajia (IPF) siinä missä RAW kin. Ja toivoisin itse joskus pääseväni sille tasolle, että ylipäätään enempiä varusteita kannattaisi kokeilla.

Ei ole mikään pakko käyttää penkkipaitaa eikä kyykky- ja vetotrikoita, olenhan itsekin käynyt nostamassa SVNL:n kisoissa ilman niitä. :)

Ja suurin osa kaiketi treenaa juurikin noin, kuten assis kuvailit, toki poikkeuksiakin aina on.

Muuramen kisoihin?

Onko kukaan tulossa lauantaina Muurameen katsomaan Länsi-Suomen lääninmestaruuskisoja? Voimanostoa siis.

Ei vaan ei tietenkään ole pakko, mutta pelin henki on tämä ja näissä piireissä ei kyllä huipulle ole asiaa ilman varusteita ja harvoille niidenkään kanssa.
Mikäpä siinä sitten. Mutta oma sarja paidattomille olisi sekin ihan kiva (kirjoittaa eräs, joka tuskin edes ylittää kisoihin pääsyyn vaadittavia tulosrajoja).

sukat mavessa
No nyt sai paljasjalkatreenaaja sellaisia visioita, että suunnillleen kierii nauraen lattialla. Sori. Sillä eihän tuo voi tarkoittaa muuta kuin sukkia (kengissä)?!

Eikös muuten JoPuPo järjestänytkin jotkut kisat tässä joku aika sitten? Järkkäiskö ne RAW-kisojakin?

Oli kansalliset kisat syyskuussa ja ns. RAW-kisat oli tammikuussa (sai käyttää vyötä ja siteitä). Ei ollu hirveesti tunkua niihin RAW-kisoihin, ite nostin hupina, koska kolme parasta sai rahapalkinnot. :D Vois kai sellaset RAW-kisat taas jotkus pitää, en tiiä innostuuko miehet vaan asiasta, ku ne ei suurta suosioo viimeks saavuttanu. Ja hyvinhän noissa normikisoissaki voi ilman varusteita nostaa, ei siellä oo tupannu oleen ku yks tai kaks naisnostajaa...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ilmoittaudun myös voimailijamimmiksi eli kisaan voimanostossa IPF:ssä (SVNL on tämän alainen järjestö Suomessa). Itse nostan varusteilla, koska siten pääsen isompiin kisoihin ja omalla kohdallani se pienentää loukkaantumisriskiä. Penkki oli yli kaksi vuotta sitten 100kg (ilman paitaa), mutta sen jälkeen en ole sitä RAW:na kokeillut. Ja natuna mennään edelleen.

Lajia kehittäviin/ asiallisiin kysymyksiin voin vastailla tänne, jos vain ennätän, mutta varusteista, dopingista tms. en jaksa enää täällä alkaa vääntää tämän enempää.

Kiva, että porukasta löytyy myös voimailusta kiinnostuneita mimmejä - tsemiä treeneihin :)!

Ilmoittaudun myös voimailijamimmiksi eli kisaan voimanostossa IPF:ssä (SVNL on tämän alainen järjestö Suomessa). Itse nostan varusteilla, koska siten pääsen isompiin kisoihin ja omalla kohdallani se pienentää loukkaantumisriskiä. Penkki oli yli kaksi vuotta sitten 100kg (ilman paitaa), mutta sen jälkeen en ole sitä RAW:na kokeillut. Ja natuna mennään edelleen.

Lajia kehittäviin/ asiallisiin kysymyksiin voin vastailla tänne, jos vain ennätän, mutta varusteista, dopingista tms. en jaksa enää täällä alkaa vääntää tämän enempää.

Kiva, että porukasta löytyy myös voimailusta kiinnostuneita mimmejä - tsemiä treeneihin :)!

Hieno tulos! Minkä painoisissa sitten nostat? Onnea mm-kisoihin, jos olet menossa. Kyllä se vaan niin on, että kyllä moni IPF akka ja ukko nostaa kovasti ja juuri siksi ei ota kovia RAW-nostoja ettei paikat mene turhaan rikki. Voitko kertoa monen päivän kierrolla teet aina minkäkin treenin (esim. penkki kovaa joka kymmenes pv. jne)?

Oli kansalliset kisat syyskuussa ja ns. RAW-kisat oli tammikuussa (sai käyttää vyötä ja siteitä). Ei ollu hirveesti tunkua niihin RAW-kisoihin, ite nostin hupina, koska kolme parasta sai rahapalkinnot. :D Vois kai sellaset RAW-kisat taas jotkus pitää, en tiiä innostuuko miehet vaan asiasta, ku ne ei suurta suosioo viimeks saavuttanu. Ja hyvinhän noissa normikisoissaki voi ilman varusteita nostaa, ei siellä oo tupannu oleen ku yks tai kaks naisnostajaa...

Enpä tiennyt että Raw-kisojakin on järkännyt. Enkä kyllä tiennyt noista kisoista mitään. Niissä kisoissa missä olen ollut, olen miekin ollut ainoa nainen. Parissa solttupenkkikisassa tosin meitä oli vähän enemmän, kaksi tai kolme. MISTÄ tämä naisten vähyys johtuu? Svnl:n kisoissa heitä kyllä on.

Ehkä käyn nyt syyslomalla siellä JoPuPo:n salilla, tutustumassa.

Missukka ja Metri (ja muutkin toki): ette sattuisi olemaan joululomalla Jonsussa? Mä raahaudun sinne taas pyhiksi ja voisihan siinä sitten yhden treeninkin vääntää samalla reissulla. Ikinä en ole salilla käynyt Joensuussa, mutta kerta se on ekakin...

En ihan Jojensuussa, siinä 50 kilsan päässä. Mutta varmasti käyn lomani aikana kaapunnissa, treenaamassakin. Tiedä sitten, millä salilla.

Mikäpä siinä sitten. Mutta oma sarja paidattomille olisi sekin ihan kiva (kirjoittaa eräs, joka tuskin edes ylittää kisoihin pääsyyn vaadittavia tulosrajoja).

Itsekin täällä kiemurtelen "tuskissani", haluaisin kisata mutta ilman varusteita mutta ei siinäkään oikein ole järkeä (jos siis haluaa menestyä). Kuinkahan moni käyttää varusteita vain olosuhteiden pakosta ja kisaisi mielummin raw'na jos olisi tasavertaiset mahdollisuudet? Kommentteja kisaavilta?

Valmentajakin olisi, jos saisin itseni aivopestyä ettei varusteilla nostaminen ole huijausta... Kunnioitan toki varustenostajia, mutta miksi kaikkien on pakko? Tää on mun mielestä vähän epäreilu tilanne.

Kuinkahan moni käyttää varusteita vain olosuhteiden pakosta ja kisaisi mielummin raw'na jos olisi tasavertaiset mahdollisuudet? Kommentteja kisaavilta?
Itse todennäköisesti kisaisin ilman varusteita jos olisi mahdollisuus myös pärjätä "maailmalla". Tällä hetkellä se ei ole mahdollista, joten kisaan varusteilla. Treenit tehdään kuitenkin 90 prosenttisesti ilman varusteita, joten uskon olevani kuitenkin suht' vahva.

Olen muutamia kisoja tehnyt ilman varusteita ja olen jopa voittanut Wilks' pisteissä muut naisnostajat jotka nostivat varusteilla. Suomessa pärjää kohtuu hyvin myös ilman varusteita, jopa SM-tasolla.

Joten ei kun Assis kilpailemaan vaan! Tää on oikeasti hauskaa!

Itse todennäköisesti kisaisin ilman varusteita jos olisi mahdollisuus myös pärjätä "maailmalla". Tällä hetkellä se ei ole mahdollista, joten kisaan varusteilla. Treenit tehdään kuitenkin 90 prosenttisesti ilman varusteita, joten uskon olevani kuitenkin suht' vahva.

Olen muutamia kisoja tehnyt ilman varusteita ja olen jopa voittanut Wilks' pisteissä muut naisnostajat jotka nostivat varusteilla. Suomessa pärjää kohtuu hyvin myös ilman varusteita, jopa SM-tasolla.

Joten ei kun Assis kilpailemaan vaan! Tää on oikeasti hauskaa!

Mökkö, kerro sä treenistäs? Ohjelmaa, miten pitkiä sarjoja. Missä sarjassa sä nostat? Oletko mm:hin menossa? Onnee sinne, jos oot!

Assis: ala vaan nostella varusteilla ja jos valmentajakin löytyy. Voit verrata sitten ittees varustenostajiin.

Latest posts

Back
Ylös Bottom