Voimaharjoittelun jaksotus?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
elikkä, miten voimaharjoittelun jaksotus? Ikää 13 vuotta, pituutta 175 cm ja painoa 64 kg. Olen suunnitellut, että harjoittelussa on kolme jaksoa. Jaksot A,B ja C. Jakso A on valmistava jakso, jossa keskitytään kuntoon ja yleisvoimaan, ja siinä lomassa pienillä painoilla (n.20 kg) liikkeisiin, niin että tekniikat ovat oikeat. Jakso B on valmistava jakso, jossa harjoitellaan liikket kuntoon hiukka isommilla (n.
30 kg) painoilla kuntoon. Ja sitten on erikoistumisjakso, eli C, jossa aletaan keskittyä lajiharjoitteluun. Jalajina on voimanosto. Kertokaa mielipiteitänne ja antakaa neuvoja ja vinkkejä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos voimannosto liikkeissä painot ovat luokkaa 30kg, niin kyllä kannattaisi ottaa joku Starting Strenghtin kaltainen perusohjelma käyttöön ja sitten kun voimatasot vähän paranevat niin voi alkaa tarkemmin miettiä jaksotusta.

aloittelija hyötyy voimanhankinnassa eniten ihan bodailusta 6-15 toiston alueella ja monipuolisella liikevalikoimalla. sitä voi höystää sitten enemmän spesifillä voimakaudella, jolloin keskitytään enemmän pääliikkeisiin ja tehdään lyhyempääkin sarjaa. jaksojen kesto 2kk on ihan ok.

Jos voimannosto liikkeissä painot ovat luokkaa 30kg, niin kyllä kannattaisi ottaa joku Starting Strenghtin kaltainen perusohjelma käyttöön ja sitten kun voimatasot vähän paranevat niin voi alkaa tarkemmin miettiä jaksotusta.

kiitos vinkistä! Ei noi kyllä oo painot eikä mitkää.

eli jos ottaa penkkiä, vetoa, kyykkyä, jalkaprässiä ja muita 6-15 toistoa/ sarja?

Itse olen ajatellut tämänkaltaista ohjelmaa.

Ma: Kevyt kyykkytreeni
Ti: Kova Penkkitreeni
Ke: Lepo
To: Kova kyykkytreeni
Pe:Kevyt penkkitreeni
La: keskivartalon vahvistusta + mahdollisia apuliikkeitä heikkoihin kohtiin
Su: Lepo

"Kova" tässä yhteydessä tarkoittaisi 5*5 ohjelman soveltamista, kun taas "kevyt" tarkoittaisi enemmän palauttavaa sekä tekniikkapainoitteista harjoittelua, pääliikkeitä kuitenkin hyväksikäyttäen.
Tottakai "kovan" treenipäivän koittaessa, pääliike ei ole ainoa jota sovelletaan, mutta siinä olisi pääpainotus. Lauantaipäivään sisältyy mm. maastavedon harjoittelua, jullea kuten myös muita keskivartaloa vahvistavia harjoitteita.

Onko kenelläkään parempaa ideaa tai rytmitysehdotusta voimahakuiselle harjoittelulle?

"Kova" tässä yhteydessä tarkoittaisi 5*5 ohjelman soveltamista, kun taas "kevyt" tarkoittaisi enemmän palauttavaa sekä tekniikkapainoitteista harjoittelua, pääliikkeitä kuitenkin hyväksikäyttäen.
Tottakai "kovan" treenipäivän koittaessa, pääliike ei ole ainoa jota sovelletaan, mutta siinä olisi pääpainotus. Lauantaipäivään sisältyy mm. maastavedon harjoittelua, jullea kuten myös muita keskivartaloa vahvistavia harjoitteita.

Onko kenelläkään parempaa ideaa tai rytmitysehdotusta voimahakuiselle harjoittelulle?

mun mielestä näyttää aika hyvältä(Y)

Paha sanoa, kun et listannut sarjoja,

toistoja,

liikkeitä,

progressiota pitkällä välillä

jne.

Voishan ton tehä silleenkin että samana päivänä on raskaskyykky ja kevytpenkki ja raskas penkki ja kevytkyykky riippuu tietty apuliikkeiden määrästä, ja painottaa vaikka penkissä niin että tekee vaikka kevyenä penkki päivänä ojentajat tai olat täysillä mutta vaihtaisin ite niin että kevyen ja raskaan välillä olis ainakin kolme päivää ja raskaat treenit aina niin että sen jälkeen on liukuma siten että varmasti on palautunut. mutta tosi paska on jos ei viitsi mavea tehdä ollenkaan.
Eli tekisin näin
Ma raskas kyykky. kevyt penkki 50%-60 nopeus (räjähtävästi) penkkinä ja olat tai ojentajat täysillä
ti lepo
ke veto pari apuliikettä leuat tai soutu, vedon voisi lämmitellä vaikka rivellä n70% asti veto maksimista vitosilla ja pari etukyykkyä että kyljet lämpiää
to lepoa uintia palauttavia selän ojennuksia vaikka vastus kumeilla
pe raskas penkki n50%-60 pumppi, hantteleilla treeni olat etu ja taka täysillä
apuliikkeet tehdään niin että 3x10 tulee ja vahdetaan vasta sitten kun kehitys loppuu.
la lenkki uintia
sitten kerta viikkoon hauis johonkin sopivaan kohtaan

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zoroasterix: -Ottamatta kantaa mihinkään muuhun, niin meinaatko tosissan että joku lämmittelee vetoon tehden rivessä vitosia 70%:lla vedon maksimista?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom