Voimaa tulee, Lihasta EI!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ei kukaan oo rahkan kuitu- ja rasvapitosuudest puhunutkaan..

Ei kukaan oo rahkan kuitu- ja rasvapitosuudest puhunutkaan..
No siinä vaiheessa kun aletaan huolestua tonnikalan nopeasta imeytymisestä ja samalla kiskotaan maitorahkaa illalla, niin joku voi hieman naurahtaa...

voima: 320 veto 105-kilosena esim.

isotarakka: pidäpäs se suus kiinni, kun et asiasta mitään tiedä, viitaten tohon mun esimerkkiin. pelkillä oletuksilla et tuu tollasta mulle sanomaan. on aika perkeleen paljon sanottu toisen puhetta paskaksi joka tapauksessa. mä en sellasia sulattele ees missään netissä. kuten sanottua, mulla ei ole mitään syytä esittää täällä mitään epätotuuksia.

heh... ehkä on aika turha miettiä, mikä imeytyy nopeesti suhteessa mihinkään vaan pyrkiä valoa nopeemmin ahtamaan itteensä kaikenlaista proteiinia ja muuta fiksua sapuskaa ja katella asiaa laajemmin keskittymättä nippeleihin.

Joo, ei kyl nippelitietoon kannata liikaa pureutua. Mut ihan itsepäisyyttäni oli pakko jatkaa:D Pääasia nyt kuitenkin on että sitä ruokaa tulee illallakin, oli sit kananmunia tai härkää tai sitä rahkaa :piis:

totta juu eli ruokaa pitkin päivää from dusk till dawn. eli ei se haittaa juoda illalla sen verran, että joutuu käymään yöllä vessassa ja nappaamaan samalla leivän tms.

Mulle aina naureskellaan et menee överiks kun suosittelen kavereille, ketkä ei saa painoa nousemaan et juo illalla vettä just silleen et herää yöllä kuselle, ja samal kiskasis esim. 20-25g prodea +5g bcaa. Ite oon niin saatanan sikeäuninen et en herää jos ei kisko jotain kolmea litraa :curs:

heh... ehkä on aika turha miettiä, mikä imeytyy nopeesti suhteessa mihinkään vaan pyrkiä valoa nopeemmin ahtamaan itteensä kaikenlaista proteiinia ja muuta fiksua sapuskaa ja katella asiaa laajemmin keskittymättä nippeleihin.
Ei ei. Tällä foorumillahan alkaisi sitten olla ihan järkeviäkin keskusteluja, eikä voisi reenaamisen sijasta panostaa ravintoaineista väittelyyn. Mitä siitäkin nyt sitten tulisi.

Joo, ei kyl nippelitietoon kannata liikaa pureutua. Mut ihan itsepäisyyttäni oli pakko jatkaa:D Pääasia nyt kuitenkin on että sitä ruokaa tulee illallakin, oli sit kananmunia tai härkää tai sitä rahkaa :piis:
Mutta ei missään nimessä tonnikalaa! :D

Ei, ehdottomasti ei tunaa. Kyse nyt oli lähinnä siit kumpi on PAREMPI.
Ei siitä että kannattaako syödä just tonnikalaa vai ei..

Topicin aloittajalle, syö enemmän ja kunnon ruokaa. Ei mullakaan alussa meinannu paino tietyn pisteen jälkeen kertyä mutta voima kyllä kasvoi. Sitten intin jälkeen muutto omilleen, ruokailuun panostusta ja alkohan sitä painoa kertyä.
Nyt ollaan sitten ilmeisesti jo siinä iässä että enää ei tarvi huolehtia että tuleeko painoa...

Ei, ehdottomasti ei tunaa. Kyse nyt oli lähinnä siit kumpi on PAREMPI.
Ei siitä että kannattaako syödä just tonnikalaa vai ei..

No ite söisin mielummin tunaa illalla, ellei se ois niin pahaa ja jos tuollainen hifistely kiinnostaisi. Maitorahkassa on hiilaria, tunassa ei.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Unohtu =) tosta tunan perästä. Ja sit jos vielä hifistellään :evil: niin pieni määrä hitaita hiilareita on illalla myöskin hyvä koska ne säästää protskua :) Ja siis ihan yleisesti ottaen niin maitoprotskua suositellaan illalla koska kestää monta tuntia pitempään kuin muut lähteet. Tietenkin joku umpirasvanen entrecotee imeytyy viel ylihuomenna mut jos pointin sait?

Tonnikalasta

Tuli vaan mieleen että eikö tonnikala öljyssä imeydy kuitenki kohtuu hitaasti. Eikö se sitte ois iha hyvä vaihtoehto illalla?

Iltapalasta

Taitaa olla parempi siis vaihtaa tonnikala muniin iltapalla? Mielestäni luin täältä joskus, että tonnikala sopisi iltaan hyvin, kun siinä on hitaasti imeytyvää prodee ja rasvaa, ja kun hiilariakaan ei kannaittaisi illalla syödä. Aloittelijanhan voi olla väärässä.. :D

Ultegra sanoi:
Taitaa olla parempi siis vaihtaa tonnikala muniin iltapalla? Mielestäni luin täältä joskus, että tonnikala sopisi iltaan hyvin, kun siinä on hitaasti imeytyvää prodee ja rasvaa, ja kun hiilariakaan ei kannaittaisi illalla syödä. Aloittelijanhan voi olla väärässä..
Ihan oikeilla jäljillä ollaan, että rasva hidastaa proteiinin imeytymistä merkittävästi, mutta tonnikalahan ei ole hittaammasta päästä. Tonnikala sopii loistavasti melkein milloin tahansa, paitsi juuri illalla, koska silloin yritetään kroppaan saada mahdollisemman pitkäksi aikaa proteiinia yön pitkien tuntien varalle. Illalla kannataisi melkein ottaa jotain kaseiini pitoista proteiinin lähdettä kuten esim. reajuusto, rahka tai vaikkapa sitten kaseiinijauhe. Tuohon kun lisää öljyä niin pitäisi jotenkin selvitä se 7-9 tuntia kunnes aamulla tulee hyvän kokoinen protsku hiilari ateria jolla "herätetään" kroppa taas.

Edit: Koska sanoit olevasi aloittelija suosittelen lukemaan muutaman Christian Thibaudeaun kaksi artikkelia jossa mies esittelee ravinnon merkityksen juuri aloittelijoille:
Nutrition for Newbies, Part 1
Nutrition for Newbies, Part 2.
"Nutrition is 100%, training is 100%, recovery is 100%" - Dorian Yates

Jto puhuit alussa että valmensit jotain uimaria. Voisitko kertoa hieman lisää ? Säilyikö tällä uimarilla aerobinen kunto hyvänä ja silti tuli lihasta ja voimaa ?

säilyi tietenkin. homman ideana oli saada lisää voimaa lajin käyttöön eli kaikki voimatreenikin tehtiin lajia palvelemaan. en puuttunut lajitreeneihin juurikaan, vaan mun osana oli se voimaharjoittelu.

Ymmärsin kyllä hänen pointin, en siihen takertunutkaan.. ;)

Ja 100kg penkkaaminen ja kymmenien kilojen puhtaan lihasmassa hankkiminen parissa vuodessa natuna on HIUKAN eri asia sekin..

En todellakaan väitä ettei isokin kehitys olisi mahdollista mutta jotain rajaa sentään. Juuri alkupostauksesta sai sen kuvan että odotukset ovat hiukan liian suuret.

Mulla nousi vajaassa kahdessa vuodessa paino 65--->110, tän jälkeen 4kk dietti ja paino n.97 ehkä vähän pienemmissä rasvoissa ku alussa. Bodyharrastukseen panostus oli heti alussa 100%:sta, ja veljen valmennuksella mentiin eteenpäin. Näin jälkeenpäinkin ajateltuna syöminen ja treenaaminen olivat hyvässä kunnossa!

Kattelin et onko mitään kuvamatskua, mut ei löytyny ku sillo 110 painossa otettu ylakroppakuva. Ennen saliharrastusta otettuja kuvia ei varmaa löydy yhtään, onnistuin hyvin välttelemään kameroita. Voitte kuitenkin hyvin kuvitella +185cm ja 65 kiloisen jampan! :dance: :D

Addasin silti tonne, ennen sitä diettiä otetun kuvan. Huono kuva, pelkasta vatsasta/yläkropasta, mutta jtn suuntaa antava.

http://www.bcoms.net/upload/images/bcoms2007127215333.JPG

Rasvoista tuossa kuvassa ei ole tietoa, mut dietin jalkeen noin kympissä. Ennen jälkeen kuvat piti dietistä ottaa, mut jostain syystä sitä jälkeen kuvaa ei ole tullut otettua.

Meinaatko että olet saanut 32kg lihasta alle kahdessa vuodessa??Ja tietenkin natuna:)
Lajivalinta on ainakin mennyt oikein:)

Faktat ovat tässä:

1. Treeniä 2 vuotta, paino tänä aikana 65-->110
2. 110 kilon painossa aloitin 4kk kestävän dietin, painoa jäi se vajaa 100 kiloa.
3. Rasvaprosentti oli dietin jälkeen pienempi kuin aloittaessa.
4. Naturaalina olen treenannut!

Jokainen tehkööt omat johtopäätöksensä tästä jos haluavat.

Voihan se olla, että luut ovat kasvaneet....:jahas:

Nyt jumalauta on alkanu kyrpii tää homma huolella. Siis oon treenannu nyt noin 1,5v. Ja tulokset näkyvät ainoastaan voimana.
Voimaa on tullu esim haukkariin noin 12-14kg/per käsi. Ja penkki tulos kasvanu noin 50-60kg. Täysin natuna olen treenannu kokoajan. Syön jokapäivä kun hullu, jopa monta lämpöstä ateriaa + sen lisäks vielä reilusti protskuu + maltoo sekasin. Oon treenannu silleen et:

(1) Viikko pelkkää voimaa, Eli jotain 3x 6-8
(2) Viikko pelkkää kestävyyttä, Eli jotain 3x 12-15

Vuorottelen noita joka viikko et pystyy pitämään kestävyyden ja voiman suht tasapainossa. Kertokaa mikä menee päin persettä tässä treenissä!? Mitä pitäis parantaa ?!:worship:
Jos tekisit pienemmillä painoilla niin paljon toistoja kun saat. Semmonen paino ois hyvä jolla saat juuri ja juuri 30 toistoa. Saat sillon kunnon tuntuman ja lihas alkaa kasvamaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom