Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
:Offtopic:
1,5 vuodessa penatulos kasvanut 50-60kg? Mistä mihin?
Kun puhun dramaattisesta niin en meinaa mitään 45 kiloa. 10-20kg lihasta parissa vuodessa on täysin mahdollinen, Treenikaveri otti kahessa vuodessa n.25-30kg. Ei tietenkään jokainen gramma lihasta mutta joku 8 kassillista vaatteita pieneks. Ja jokaisiin hautajaisiin saa ostaa uuden puvun Mun mielest voi sanoo jo aika dramaattiseks muutokses.
Ite en ihan samaan oo pystyny ku oon aina välil sekoillu kamppailu-urheilun ja välil dieettien kanssa. Mut kyl sitä lihaa natunakin saa, se läskiperseiden puhetta ketkä toista väittää, pitää vaan olla tarpeeks halua ja motivaatiota ja keksiä keinot.
Ite oon 3,5-4 vuodessa vaihtanut kehonkoostumusta 50-60kg ihan vaan treenaamalla ja syömällä.
jhulmin Proteiiniartikkelissa.
Enpä ole ainut mielipiteeni kanssa :D Mun mielest se on vaan niin että ne ihmiset mtkä ei saa sitä lihaa sanotaanko ekan 5vuoden aikana ku jonku naurettavat 6kiloa niin kannattaa kattoa peiliin ja miettiä et montako sataa euroa on mennyt vaikka sinne alkoon. Kyl se vaan niin menee et kuk treenaat paljon, syöt paljon, ja nukut paljon ni et voi olla kehittymättä. Kivikaudella oisit kuollu jos kroppa ei ois mukautunut lisääntyneeseen työ/stressimäärään. Ja muista että raskas selkärankakuormitus pakottaa kropan paksummaksi= kyykyt, vedot yms.
höpöhöpö. treenautin erästä uimaria ja vuodessa tuli 15kg lisää painoa. rasvaprosentteja ei mitattu, mutta silminnähden se painui lähinnä alas muutaman yksikön tuossa ajassa. enne masussa oli löysää ja vuoden päästä kunnon tiiliseinä. voima-arvot pamahti katosta läpi jne. ja mikä hienointa, perusvoimatreeniä ei voitu tehdä kovinkaan ensiarvoisesti kaverin päälajin takia, vaan voimatreenejä oli 2-3/vko ja suuri osa vuoden treeneistä tehtiin kuntopiireinä kestovoimaperiaatteella.
joten: unohda kaiken maailman oletukset painon lisäämisestä ja keskity treenaamaan isoilla perusliikkeillä ja saamaan niissä paljon rautaa liikkeelle. pidä toistot välillä 4-12 ja asu jääkaapilla. uskosin, että oikeesti syöt kuten hevonen eli pari kapallista kauroja. keskity syömään kuin lintu: oma paino päivässä. kyllä se paino nousee. ihan varmasti. 2-3kg/kk on hyvä tahti. osa tulee nesteenä ja rasvanakin, mutta turhaan siitä huolehdit, kunhan laitat koneeseen laatukamaa, etkä mitään pikaroskaa. joka tapauksessa voimaa tulee aina ensin ja sitten vasta lihaa, joten hyvällä suunnalla oot. 1½ vuodessa ei kerkee saamaan ku ittensä vihaseksi
ehkä jton pointti olikin, että on mahdollista, että todella valtaviakin kehityksiä tapahtuu.
Olikin lähinnä sarkastinen esimerkki, ehkä huono semmonen. Mut sitä ei voi kukaan mun mielest kiistää etteikö lääketeollisuus oo heti ekaks mielessä kun puhutaan kovasta kehityksestä suhteellisen nopeasti. En tiedä onko se yleistä katkeruutta kun ei ite pysty panostaa tarpeeks vai mitä.