Voimaa tulee, Lihasta EI!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ei nuo isot massanlisäykset ole ollenkaan mahdottomia aloittelijoilla. Söin itseni noin neljässä kuukaudessa 15 kiloa tuhdimpaan kuntoon vasta salillakäynnin aloittaneena. Massanlisäyksen tahti siis oli melkein kilo viikossa.

En missään tapauksessa kirjoittele tässä niin päissäni, että väittäisin tuon olleen silkkaa lihasta, mutta pihdit väittivät rasvaprosentin pysyneen niin lähellä samaa (~13%), että mittaus ei välttämättä kerro rasvaprosentin vaan mittaustavan muutoksesta. Silavaa siis tuli mukana, mutta ei kohtuuttomasti.

Olen yhä todella kaukana isosta miehestä, mutta siihen kaveriin verrattuna joka aloitti puntilla käynnin, pitäisin itse eroa aika dramaattisena - vanhoista vaatteista sopivat vain pipot ja sukat.

massat

Ei nuo isot massanlisäykset ole ollenkaan mahdottomia aloittelijoilla. Söin itseni noin neljässä kuukaudessa 15 kiloa tuhdimpaan kuntoon vasta salillakäynnin aloittaneena. Massanlisäyksen tahti siis oli melkein kilo viikossa.

En missään tapauksessa kirjoittele tässä niin päissäni, että väittäisin tuon olleen silkkaa lihasta, mutta pihdit väittivät rasvaprosentin pysyneen niin lähellä samaa (~13%), että mittaus ei välttämättä kerro rasvaprosentin vaan mittaustavan muutoksesta. Silavaa siis tuli mukana, mutta ei kohtuuttomasti.

Olen yhä todella kaukana isosta miehestä, mutta siihen kaveriin verrattuna joka aloitti puntilla käynnin, pitäisin itse eroa aika dramaattisena - vanhoista vaatteista sopivat vain pipot ja sukat.

No ei tässä pääsääntöisesti olekaan puhuttu itsensä lihottamisesta, vaan lihaksen kasvattamisesta lähinnä ilman törkeää lihomista. Sanan törkeä nyt voi sitten jotainen ajatella omalla tavallaan.:)

Juu, siis tarkennan sen verran, että aloittaessa rasvat näyttivät pihdeillä mitattuna 12,5% ja neljän kuukauden jälkeen 13%. Tuohan ei kuitenkaan ole kauhean tarkka mittaustapa, joten käytännössähän tuo tarkottaa että ero oli hyvin pieni. Saattaa tietysti oikeasti tarkoittaa, että muutos on ollut esim. 12-14% mutta tuolla menetelmällä ei tarkempaan tulokseen juuri pääse.

Jos siis paino nousee esim. tuon 15 kg rasvaprosentin pysyessä tuossa ~13%, niin kertyneen laardin määrä on tuolloin 13%*15kg=1,95kg eli noin kaksi kiloa. Jäljelle jää 13 kg, mikä sisältää tietysti paljon vettä ja pöhötystä, mutta vuorenvarmasti enemmän kuin sen pari kiloa vuodessa lihastakin. Tuosta on siis omasta mielestäni törkeä lihominen todella kaukana.

paino

Juu, siis tarkennan sen verran, että aloittaessa rasvat näyttivät pihdeillä mitattuna 12,5% ja neljän kuukauden jälkeen 13%. Tuohan ei kuitenkaan ole kauhean tarkka mittaustapa, joten käytännössähän tuo tarkottaa että ero oli hyvin pieni. Saattaa tietysti oikeasti tarkoittaa, että muutos on ollut esim. 12-14% mutta tuolla menetelmällä ei tarkempaan tulokseen juuri pääse.

Jos siis paino nousee esim. tuon 15 kg rasvaprosentin pysyessä tuossa ~13%, niin kertyneen laardin määrä on tuolloin 13%*15kg=1,95kg eli noin kaksi kiloa. Jäljelle jää 13 kg, mikä sisältää tietysti paljon vettä ja pöhötystä, mutta vuorenvarmasti enemmän kuin sen pari kiloa vuodessa lihastakin. Tuosta on siis omasta mielestäni törkeä lihominen todella kaukana.

No peilihän sen on sitten toki näyttänyt miten laadukasta kehitystä on tullut.

kokemusta on erittäin kovistakin tuloksista ilman aineita, joten älkää käyttäkö niitä selityksinä tuloksille tai älkää ainakaan alkako vedota siihen, että ilman niitä ei voi paljoa voimaa saada.

Edellä olevaan viitaten olisi kiinnostavaa tietää miten kovista tuloksista on kokemusta. Kiinnostaa tietää mihin asti joku on päässyt ilman taikajyviä. Voisitko millään jto pistää tuloksia esille?

Olen edelleen sitä mieltä että 15kg tai yli silkkaa lihasmassaa vuodessa on paskapuhetta...
Tarkoitan tässä naturaalitreenaajaa.Itse en ole ikinä nähnyt kaveria joka kasvaisi natuna noin kovasti,vaikka olen treenannut n.10 eri salilla ja nähnyt helvetisti erilaisia treenareita.
Kovia kasvuja on nähty,mutta aina jossain vaiheessa paljastuu ettei ihan natuna treenattukaan.Yleensä silloin kun treenit on lopetettu kokonaan.Aika usein näyttäisi näin käyvän näille ei niin natuille..
Mutta tämähän on minun mielipide ja voin olla väärässäkin...Uskoisin että 10kg aloittelijalta ekana vuonna voisi lahjakkaalta onnistua.Jos kaikki menee nappiin:) Seuraavana vuonna 5kg on jo helvetin hyvin.

Toi treenipäivinä +600 kaloreilla onnsituu, mutta mun elämä menee liian hankalaksi jos joka päviä pitäisi tarkkailla syömisiään...

Eli siis onko sillä olellista merkitystä syökö lepopäivinä + kaloreilla (ei nyt miinukselle mene kummiskaan)?

Toi treenipäivinä +600 kaloreilla onnsituu, mutta mun elämä menee liian hankalaksi jos joka päviä pitäisi tarkkailla syömisiään...

Eli siis onko sillä olellista merkitystä syökö lepopäivinä + kaloreilla (ei nyt miinukselle mene kummiskaan)?

On tietenkin, sillä levossahan se lihas nimenomaan kasvaa - on oleellista huolehtia rakennusaineiden saatavuudesta vielä parikin päivää treenin jälkeen.

Itselläni tilanne on melkolailla toinen :D. Lihasta tullut parissa vuodessa n.15kg niin että vatsapalat näkyy selkeästi edelleen. Voimat onkin sitten lähes kuin aloittelijoilla. Mave 150kg penkki 90 ja kyykky 120...heikolle näyttää :D, mutta eipä tuota voimaa ole juuri erikseen tullut kokeiltuakaan. Ainoastaan Miken 2x6 penkissä joka toimikin hyvin.

On tietenkin, sillä levossahan se lihas nimenomaan kasvaa - on oleellista huolehtia rakennusaineiden saatavuudesta vielä parikin päivää treenin jälkeen.

No perkele. Ei tässä muu auta kun rupea syömään :rock:

Mites on proteiinien laita? Jos treenipäivinä vetää 2,5g/painokilo, ja vaikka lepopäivän aamuna viellä 40g, niin onko tarpeeeksi? Treenaan ma, ke ja pe.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mites on proteiinien laita? Jos treenipäivinä vetää 2,5g/painokilo, ja vaikka lepopäivän aamuna viellä 40g, niin onko tarpeeeksi? Treenaan ma, ke ja pe.

Reippaasti sitä protskua myös lepopäivinä. Olen saanut sellaisen käsityksen, että ainakin pari vuorokautta reenin jälkeen olisi syytä huolehtia ravinnosta. Itsekin treenaan noina päivinä ja koitan syödä kuin possu joka päivä bulkilla. Sunnuntai-iltana ja maanantaina ennen reenejä saatan vähän löysätä välillä. Noin 9kg tullut ja n. 10 viikkoa kestänyt bulkki :rock: ihraa ehkä reilu kolmisen kiloa oman silmän mukaan

No perkele. Ei tässä muu auta kun rupea syömään :rock:

ei todellakaan riitä reenin jälkeen protskut nassuun ja sit kotona rahkaa heti perään purkki ja sit 2-3 tunnin välein 25 rammaa seuraavat 3 päivää paitti öisin mut illalla kannattaa vetää vaikka tonnikalaa niin se sulaa hitaasti.

öö. Just toisinpäin et rahkat mielellään illalla koska kaseiini on hidasta, tonnikala ei. Ja ota peruspalautusjuoma treenin jälkeen ja sit kotona tai missä ikinä syötkään niin nopeasti perään päivän toinen iso ateria.

Kyllä uskallan veikata että tonnikala ja kaseiini verrattuna esim. herajauhoon ovat molemmat suhteellisen hitaita... Varmahan tästä en ole, yhtä mutua kuin edellinen väite.

Mitä vitun mutua? Tonnikala on melko nopeata kun siinä ei oo rasvaa eikä kuitua. Vai mitä sä tarkotit?

Mä en jaksa ees vastata noin idioottiin kysymykseen. Lue pari postausta ylempää.

Unohdetaan nyt tuo maitorahka vaikka. Sen proteiini siis on kaseiinia, joka imeytyy hitaasti. Se on tiedossa.

Noh, mun ihmetyksen aihe oli toi, että tonnikalan proteiini imeytyy siis nopeasti sun mielestä siksi, että siinä ei ole rasvaa eikä kuitua? Eikös sihen vaikuta se proteiinin laatu suurimmaks osaks? Vai ymmärsinkö nyt ihan väärin mitä tällä tarkotit :wtf:

Mitä vitun mutua? Tonnikala on melko nopeata kun siinä ei oo rasvaa eikä kuitua. Vai mitä sä tarkotit?

Tottakai vaikuttaa, on se hitaampaa kuin hera, mutta jos vertaat esim kalaan tai punaiseen lihaan, joissa molemmissa on rasvaa enemmän, ovat hitaampia kuin tobo. Iltapalaksi en siis suosittelisi tonnikalaa, ENKÄ kyllä myöskään sitä heraa. Itse vedän yleensä kaseiinidrinkin, mihin sotken oliiviöljyä. Mieti vertauskuvallisesti vaikka valkosta riisiä ja tummaa pitkäjyväistä, mitä enemmän siin on kaikkee muuta, sitä hitaammpin se pilkkoutuu ja pääsee verenkiertoon.

Tonnikala imeytyy valoa nopeammin ja muuttuu välittömästi rasvaksi jos sitä illalla syö... Vain hulllut syö tonnaria illalla! Onhan se rasvatonta ja ei sisällä kuituja. Toisin kuin esimerkiksi korkean rasva -ja kuitupitoisuuden omaava rahka! :D

Suositut

Back
Ylös Bottom