Voimaa ja massaa??

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Olen tilanteessa jossa en osaa päättää kumpaan panostaisin 100% : voiman hankintaan vai massan kasvattamiseen..:wall: Massaa pitäis saada mahdollisimman nopeasti ja penkkikisoihin pitäis lähteä! Mikä olis pakkislaisten mielestä paras mahdollinen kompromissi??? Nyt treenaan nelijakosella ohjelmalla. 1. Selkä 2. rinta, olkapäät 3. Jalat 4. Kädet. Maastavedon, kyykyn ja penkin teen voimanhankintamielessä 2-5 toiston settejä ja apuliikkeet 6-12 toiston sarjoina. Ravintopuolikin on kunnossa. Onko hyviä ideoita?
...ja MH ei yhtään naura siellä:hyper:

Kyllä itselleni ainakin on tarttunut tuota massaa matkaan ihan vaan voimatreenilläkin. Peruskausilla tulee sitä tavaraa kuitenkin aika määrä, joten olisihan se ihme jos ei kasvaisi.

Mutta minä olenkin vain 90+ kiloinen pienokainen.

Mun ratkaisu olisi varmastikin 2 jakoinen ohjelma joka keskittyy yllätys yllätys niihin perusliikkeisiin levytangolla. Treeni joka toinen päivä, pari sarjaa per liike. Ja ruokaa reilusti, se on sanomattakin selvää.

taas tarjotaan pakko 2-jakoista!

ota pääliikkeet raskaasti 3-5 toistoa ja muissa liikkeissa teet body tyylisesti,
näin olen itse joskus tehnyt ja sain ns. kaksi kärpästä samalla jumpalla.

Esimerkkejä

Laitatteko esimerkkejä 2-jakoisesta ohjelmasta? Eli mitä liikkeitä teette minäkin päivänä? Eikös siinä tule aika paljon lihasryhmiä samaan treeniin, eli mitenkäs toi palautumispuoli? Ja onnistuuko jos haluan pitää kaikki voimanostoliikkeet mukana?

zztop sanoi:
taas tarjotaan pakko 2-jakoista!

Eihän se pakko oo jos ei tahoo...

2,3 ja 4-jakoisia kokeilleena mulla on parhaat kokemukset voimien kasvattamisessa juurikin 2-jakoisesta. Helppo on sitä suositella mikä itsellä toimii :)

Mä lyön tähän nyt sitten oman 2-jakoiseni. Sarjamäärä*toistomäärä. Treenaan joka toinen päivä eli 4 päivän kierto, paitsi jos tuntuu että on tarvis lisään yhden lepopäivän. Etenkin nyt dietillä.

1. Rinta, etureidet,olkapäät, ojentajat

Penkki 2*6 (Miken systeemi)
Flyes 1*10
Prässi 15,12,10,6 (olkapää ei salli tankoa niskantaakse, ei kyykkyä siis)
Reiden ojennus 2*10
Pystypunnerrus käsip. 2*8-10
Viparit sivulle 1*10
Ranskalainen punnerrus 1*8

2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauis

Leuat myötäote 2*8
Ylätalja kapea vasta 2*8-10
Mave 5*5
Askelkyykky 1-2*10
Pohjeprässi 3*8-10
Scott haukkari käsip. 3*6-10

Vatsoja teen joka treenin loppuun 3-4*10-12 rutistuksia pidolla.

näihän se on,mutta tuntuu nykyään että kun sanoo "treenineuvoja"
niin näyttö lävähtää täyteen 2-jakoista,mutta ei mitään tarkempaa,sarjoja,toistoja yms. sanotaan vaan että 2-jakoinen!

zztop sanoi:
niin näyttö lävähtää täyteen 2-jakoista,mutta ei mitään tarkempaa,sarjoja,toistoja yms. sanotaan vaan että 2-jakoinen!

Totta on, itse en kovin mielelläni anna tarkempia neuvoja koska a)kuka mä olen neuvomaan b)sitten saisi varautua selvittelemään kaikille niille jotka puuttuu pieniinkin yksityiskohtiin.

edit: Niin ja nytkun mun ohjelma tuossa on, sitä saapi ampua ja arvostella jos siinä on jonkun mielestä korjattavaa :)

Ehkäpä

Voishan tota 2-jakoista kokeilla. Vaihtelua se ainakin olisi. Tässä on vaan ihan pää pyörällä kun ideoita on niin paljon. Pitää miettiä... Kiva olis kuulla muitakin mielipiteitä...? Ja meneekö homma ketuilleen jos tykittää penkkiä 6 sarjaa vaikka kerran viikkoon?

zztop sanoi:

Nää taitaa mennä vähä kausittain.. ehkäpä se 4-jakoinen on taas kohta muodissa :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
kuuskajaskari sanoi:
pyranhan esimerkistä.
tehdäänkö 2-jakoinen settisi 4 päivän välein vai kerta viikossa ...???

4 päivän kierto eli joka toinen päivä treenaan. Kummastakin treenistä on myös versio joissa kaikki liikkeet on vaihdettu, käytän sitä silloin kun kaipaan vaihtelua.

tuota jos olet menossa penkkikisoihin miksi yrität kasvattaa myös massaa?? oletko yli painoluokan jo nyt vai? tosiaan itsekin täytyy liputtaa tuon 2-jakoisen puolesta, mutta penkinkinhän voi tehdä vaikka kolme kertaa viikossa kunhan jaksaa jättää tarpeeksi toistoja varastoon.

Pyranha sanoi:
(olkapää ei salli tankoa niskantaakse, ei kyykkyä siis)

Asiahan ei tietysti minulle kuulu eikä liity mitenkään käsiteltävään aiheeseen, mutta oletko kokeillut etukyykkyä

Mun mielestäni voimanostajalle helvetin hyvä jako on 4-jakosen ja 2-jakosen väliltä. Eli seuraava.

1.penkki, 4 apuliikettä järjestys:rinnalle, ojentajille, olkapäille, hauiksille.
2.kyykky, 4 apuliikettä: etureiskoille joku työntävä, takareiskoille, yläselälle, vatsoille
3.kapea penkki/nopeuspenkki/ 4 apua: ojentajille, olkapäille, hauiksille, rinnalle
4.Veto/rinnalleveto, tai molemmat niin että ennen vetoa kolmisen sarjaa riveä
4 apua:2 selkäliikettä, jaloille yksi liike ja vatsoille yksi.

Tossa on vähän 4-jakosen makua, mutta vähän menee lihasryhmät ristiin.

eka apuliike 5*5 toka 3*8-12
2 vikaa 2*10-20

Esimerkki penkkipäivä 1.

Penkki vaikka jonkun prossaohjelman mukaan esim. 4*4*82.5%
Vinopenkki 5*5
Ranskalainen käispillä 3*8-12
Viparit sivulle 2*10-20
Hauis mutkatangolla 2*10-20

Tällä tulee lihasmassaa aika kovin kanssa, ja voemmmaa.

Crash sanoi:
Asiahan ei tietysti minulle kuulu eikä liity mitenkään käsiteltävään aiheeseen, mutta oletko kokeillut etukyykkyä

Olen itseasiassa, hyvin varovasti. Eipä tykännyt yli 60kg raudoista :(
Varsnkaan nyt kun leikattu olka meni uudestaa sijoiltaan kesällä.

Asiaa!

KSENA sanoi:
luulis että kilpailija tietää jo paljon lihastreenistä, mutta tuleekin tänne kyselemään :D
Joo, se että käy kisoissa tarkoittaa sitä että tietää kaikesta kaiken..:down:
Kannattaa sinunkin joskus kysyä neuvoa niin saatat kehittyä:hyper:

Toi RRKallen ohjelma vois olla aika nasta!!! Pitänee kokeilla.:thumbs:

Posedown sanoi:
Joo, se että käy kisoissa tarkoittaa sitä että tietää kaikesta kaiken..:down:
Kannattaa sinunkin joskus kysyä neuvoa niin saatat kehittyä:hyper:

älä nyt kuumene! luulin ja oletin, että kun käyt kisoissa, niin tiedät miten hankitaan massaa tai voimaa. tai siltä väliltä. tai jotain... ollu rankka päivä kun noin kiivasti kommentoit takas?

Naulankantaan

huumor sanoi:
tuota jos olet menossa penkkikisoihin miksi yrität kasvattaa myös massaa?? oletko yli painoluokan jo nyt vai?

Eihän siinä mitään järkeä olekaan:D Eipä vaan huvita olla olla narukoura:) Toisaalta mulla on nykyisen sarjan rajoissa mahdollisuus ottaa hieman painoa olettaen, että myös voimat lisääntyvät mahd. paljon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom