Voima ja nopeus!

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Auttakaa ja tehkää / antakaa 2-divisioonan jääkiekkoilijalle harjoitusohjelma josta saa voimaa ja nopeutta. Käyn jäällä päivittäin ja siinä sivussa käyn myös vetämässä kevyttä punttia sekä poljen kuntopyörää.
Lähtökohtani on hyvät, vahvuuteni lätkässä on nopeus, mutta haluan kehittää sitä vielä paljon enemmän. Voimani ok, mutta ehdottomasti sitä lisää.

Tavoitteeni jääkiekossa on korkealla...

MiksuMan sanoi:
Auttakaa ja tehkää / antakaa 2-divisioonan jääkiekkoilijalle harjoitusohjelma josta saa voimaa ja nopeutta. Käyn jäällä päivittäin ja siinä sivussa käyn myös vetämässä kevyttä punttia sekä poljen kuntopyörää.
Lähtökohtani on hyvät, vahvuuteni lätkässä on nopeus, mutta haluan kehittää sitä vielä paljon enemmän. Voimani ok, mutta ehdottomasti sitä lisää.

Tavoitteeni jääkiekossa on korkealla...
Ennen kuin lähdet treenailemaan, niin kysyn, onko ruokavalio kunnossa? Sitä ennen ei kannata lähteä suunitelemaan treeniä, sillä ruokavalio on kaiken a ja o! Eli laitappa tänne syömisesi niin me voimme antaa sinulle nuovvoja niin treenissä kuin ruokavalion kehittelyssä, sillä lyön veto, että siitä löytyy parannetavaa.

Ruokavalio

AAMUPALA KLO 7.30
Joko puuroa tai pari leipää kaakaon kera. Kaksi kalanmaksa tablettia. Vettä.

LOUNAS KLO 10.30
Yleensä pastaa ja pari ruisleipää päällä becel margariinia, kevyt juusto ja kevyt kinkku siivu. Maito lasi (rasvaton)

PÄIVÄLLINEN KLO 15-16
Yleensä pastaa ja pari ruisleipää päällä becel margariinia, kevyt juusto ja kevyt kinkku siivu. Maito lasi (rasvaton)

ILLALLINEN KLO 20 (harjoitusten jälkeen)
Pari leipää...munakas muutamalla kevyt nakilla...pastaa (jos seuraavana päivänä peli) tai jotain Vaimon tekemää "kevyt" ruokaa

Lauantaina syön joskus karkkia tai kevyt jäätelöä. Pyrin syömään terveellistä ruokaa paljon ja kasviksia sekä vihanneksia. Vaimoni tietää ja tekee paljon terveellistä ja kevyttä ruokaa, mutta ehdottomasti tarvitsen myös apua ruokaliluuni.
Jos en syö pastaa syön jotain esim. Vaimon tekemää kevyt kinkkukiusausta ym.. perusruokaa.

Eli unelma tilanne olisi saada ohjelma, jossa on ruokailut mitä syödä ja milloin sekä tietysti harjoitusohjelma, joka painottuu räjähtävään voimaan eli nopeuteen ja vähän perusvoimaan... jääharjoittelun ohessa

Tottakai olen treenannut ja nähny ITSE paljon vaivaa harjoittelemiseeni ja kehittymiseni eteen, mutta tarvitsen ja haluan saada apua ja infoa lisää, koska kuten edellisessä viestissäni sanoin. Tavoitteeni JÄÄKIEKOSSA on korkealla.

Kiitos "NGY" kun autat...

Ainakin liian vähän proteiinia.
Muutenkin ehkä sais syödä enemmän... Jos sä käyt 3*viikossa jäällä + punttitreeniä niin jotenki tuntus ettei ite ainakaan jaksas tommosilla sapuskoilla.

Eikö muuten valmentaja oo antanu mitään voimatreeni ideoita?
Vai haetko nyt jotain mullistavaa ja niin hifiä metodia että Jagr jää ku tikkupaskaan siniviivalta lähettäessä? :)

[mod]

Ilmielävä on hyvä ja rauhoittuu hieman. Jos ei huvita johonkin vastata, voi koko ketjun jättää avaamatta, tai jos ehtii sen avaamaan, voi sieltä poistua vähin äänin.

Tuo päänaukominen ei auta ketään täällä. Ohjeistaa voi uutta tulokasta, kunhan sen tekee asiallisesti.

Sovitaanko että tämä purkaus oli viimeinen kerta?

:Timba79

[/mod]

ilmielävä lopettaa nyt tollasen lässytyksen,menee kohta suomi.24 paskaksi,

miksuman:

lisää aamupalalle proteiinia vaikka kinkkua,kananmunaa,rahkaa,raejuustoa tai proteiinijuomaa.

samoin lounaalle,yksi kinkunsiivu ei mitään tee :)

treenin jälkeen ota heti pukukoipissa heraproteiini ja maltoa sisältävää juomaa ja siitä 1-2 tunnin päästä kunnon ruokaa,itse suosin silloin punaista lihaa.
osta vaan jotain perusheraproteiinia ja pussi maltoa.

ja n. 2-3 tuntia ennen lätkätreeniä/peliä syö esim.riisiä,pastaa,ruisleipää ja kanaa tai punaista lihaa ei kuiten ähkyyn asti,voit tankata silloin osan ravinteista myös proteinijuomalla,mutta maltoa ei kannata holvata,koska se sitten voi laskea verensokeria ja puhti on poissa,kokeilemlalla sekin selvää..

punttijumpassa keskittyisin suht keveisiin painoihin ja tekisin räjähtäviä toistoja,koska lätkässä tarvitaan kestävyyttä niin myös pitkiä sarjoja::esimerkkiä voit muokata itse tuntuman mukaan:

Maanantai:
penkkipunnerrus 8x3 kovia lähtösarjoja,paino liikkuu nopeasti
vinopenkki käsip. 3x8-12
etupunnerrus 5x5 samoin,painon pitää "lentää"
vipunostot sivuille 3x10-15
vipunostot kulmassa 3x8-10
ojentajapunnerrus taljassa 5x5 ja paino "lentää" taas eli räjähtäviä, ei saa kuiten käsille räjähtää..
ranskalainen punnerrus 3x10-15

Keskiviikko
Kyykky 8x3 räjähtäviä..
prässi 3x10-15
ojennus 3x8-10
koukistus 4x10-15
pohje istuen 4x15-20
pohje seisten 4x10-15

Perjantai
ylätaljaa 8x3 räjähtäviä...
alataljaa 3x10-15
leuanvetoa 3xmaximiin
maastaveto polvien alapuolelta 3x5 melko raskaita...
olankohautus käsip.3x10-15
hauiskääntö 5x5
vuorotahtinen 3x10-12
scott kp 2x8-10
tuo nyt on tuollainen kehonrakentajan tekemää,mutta kokeile ainakin kuukausi jos toimii niin muuttamalla liikkeitä tai suoritusjärjestystä pääset tuolla pitkälle,
joskus voit kokeilla raskaammilla painoilla esim. 6-8 toistoa tai jopa pääliikkeissä mennä jopa maximiin asti...
lätkä tarvii kuitenkin liikkuvuutta ja nopeutta niin maximit ei ole kovin suositeltavia,jo ihan palautumista ajatellen.
psyyken kannalta kokeilisin itse ainakin kerran kahdessa kuukaudesa voimien
kehitystä.
tulee aina parempi tsemppi kun tietää kehittyneensä....

KIITOS, paljon avusta...laittakaa vaan lisää ohjelmia ja infoa.
Nimimerkki El Salvatore; Olet oikeassa, minulla on jonkin verran ohjelmia ja olen treenannut paljon, mutta apu ja tieto on aina tervetullut. Haluan lähetä yhtä nopeasti liikkeelle kuin Selänne makuulta...:)

Täällä pakkotoisto.com paikassa on mahtava yhteisö ja paljon porukkaa niin täältä löytyy paljon apua ja infoa.

Täällä puhutan paljon noista hakupaikoista esim. "söörtsit" ym. mitä ne on ja mistä ne löytää??? Olen vähän pökkelö, koittakaa kestää... :)

zztop sanoi:
punttijumpassa keskittyisin suht keveisiin painoihin ja tekisin räjähtäviä toistoja,koska lätkässä tarvitaan kestävyyttä niin myös pitkiä sarjoja::esimerkkiä voit muokata itse tuntuman mukaan:
kyllä mä hakisin salitreenissä ihan vaan voimaa. nimittäin toi räjähtävyyden ja kestävyyden treenaaminen samassa treenissä voi olla aika mahdoton yhtälö. mukaan vaan lähinnä perusliikkeittä, kuten kyykky, leuat, erilaiset punnerrukset, rinnalleveto,tempaus ja ehkä jotain soutuja. myös vatsalle kovaa treeniä, esim. voimapyörää, venäläistä kiertoa ja jalannostoja riipunnassa. mavea en laittanut mukaan siksi, että selkä saa runtua jo noissa muissakin liikkeissä. sarjoja 2-5 ja toistoja 4-8. kaikki sarjat räjähtävästi ilman happoja niin, että tekniikka pysyy hyvänä. jakoa voit itse miettiä ja soveltaa lajitreeneihin.

mukaan kannattaa ottaa myös erilaisia juoksuvetoja ja hyppytreenejä. ruokailusta juttua jo tulikin.

tässä vielä hyvä linkki: http://www.pakkotoisto.com/vbulleti...756&highlight=treeni%E4+j%E4%E4kiekkoilijalle

kovia treenejä :thumbs:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
huumorilta tuli nyt niin asiaa, että se kannattaa lukea vielä kerran uudestaan:

huumor sanoi:
kyllä mä hakisin salitreenissä ihan vaan voimaa. nimittäin toi räjähtävyyden ja kestävyyden treenaaminen samassa treenissä voi olla aika mahdoton yhtälö. mukaan vaan lähinnä perusliikkeittä, kuten kyykky, leuat, erilaiset punnerrukset, rinnalleveto,tempaus ja ehkä jotain soutuja. myös vatsalle kovaa treeniä, esim. voimapyörää, venäläistä kiertoa ja jalannostoja riipunnassa. mavea en laittanut mukaan siksi, että selkä saa runtua jo noissa muissakin liikkeissä. sarjoja 2-5 ja toistoja 4-8. kaikki sarjat räjähtävästi ilman happoja niin, että tekniikka pysyy hyvänä. jakoa voit itse miettiä ja soveltaa lajitreeneihin.

Eli täältäkin ääni voimaohjelmalle. Bodyohjelmalla saat paikat tukkoon ja vaikeutat turhaan muuta harjoittelua. Lisäisin vielä pari tätä aihetta käsittelevää ketjua:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=37333

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=24316

Ei kannata pelästyä vaikka noissa ketjuissa puhutaan junnuista. Toimii ihan samalla tavalla kaikenikäisille.

ironisti sanoi:
Bodyohjelmalla saat paikat tukkoon ja vaikeutat turhaan muuta harjoittelua.

Tässä Pittsburgh Penguinsin voima- ja kuntovalmentaja John Weldayn prinsiipit:

Simple - Limited number of exercises with at least one exercise per body part per workout.
Safe - No bouncing or throwing of weight. Concentrate on positive and negative resistance. Focus on the muscle with no momentum.
Hard - Do exercises until failure and make sure to be progressive with the weight.

NFL:ssä Coltsin bodarit jyräävät 10-0 -saldolla, bodausjoukkue Patriots on voittanut kolme viimeisestä neljästä Super Bowlista, 14 muutakin joukkuetta bodaa. Tiedä sitten koska jumi iskee ja olisiko menestys vieläkin parempaa, jos ymmärtäisivät harjoitella oikein :rolleyes: .

Tulipa tossa mieleen että edellis kesän ( jossain numerossa) jääkiekkolehdessä oli kokonainen juttu siitä miten Hpk vetää kesä treenit ja siinä oli ohjelmia. Esim sellainen jäi mieleen että leuanvetoa samanlaisella otteella, kuin otat lätkämailasta. Eli kirjastosta etsimään kyseinen lehti.

Ja ykkösvoima on varmaankin turhajuttu. Mutta jos itse pelaisin lätkää tekisin vaan isoja liikkeitä ( kyykky penkki mave rinnalleveto ) ja niissäkin keskittyisin räjähtäviin suorituksiin. Kesällä jolloin ei ole kausi päällä voi hakea enemmän voimaa, kun ainakin itse huomasin sen että silloin kun pelasin vielä salibandia ja tein samalla kovaa punttia käsien nopeus hidastui.

Mutta ruokapuoleen sun tarvii panostaa hyvin. Proteiinia tulisi saada se 2-3 g/ painokilo. Ja muistaa levätä koska oot ennen joulua ylikunnossa jos liikaa treenaat järki siinäkin päässä. Tsemppiä lätkä uraa varten

MKM sanoi:
NFL:ssä Coltsin bodarit jyräävät 10-0 -saldolla, bodausjoukkue Patriots on voittanut kolme viimeisestä neljästä Super Bowlista, 14 muutakin joukkuetta bodaa. Tiedä sitten koska jumi iskee ja olisiko menestys vieläkin parempaa, jos ymmärtäisivät harjoitella oikein :rolleyes: .

Omaan sen verran itsesuojeluvaistoa, etten ala tosissani MKM:n kanssa väittelemään ;) Jefu-ketju on kyllä luettu ja sinulla oli siinä ihan järkeviä perusteluita noiden bodyohjelmien puolesta.

Jos nyt asbestisuojan takaa kuitenkin totean, että tuskin tässäkään tapauksessa (2-div.) kannattaa kopioida niitä ammattilaisten ohjelmia (vrt. bodauksessa n-jakoiset hifistelyt). Mutulla väitän edelleen, että ihan perusvoimatasossa on varmasti tuolla tasolla paljon parannettavaa (toisin kuin NHL:ssä).

No nyt kuitenkin jo kaduttaa, että menin vastaamaan koko ketjuun. Pesenkin nyt käteni tästä ja jätän MiksuManin ongelmaksi valita itselleen sopivimman ohjelman :D

Laji on sama ja ongelmana on myöhäiset treenivuorot, mikä tarkoittaa sitä, että syön päivällisen n.klo 17 ja treeneistä palaan kotiin n. klo 22, joskus vasta 23 jälkeen. Kotimatkalla juon palautusjuoman, mutta mitä kannattaisi ennen nukkumaanmenoa syödä? Kun puhutaan, että illalla pitäisi välttää hiilareita, mutta toisaalta treenin jälkeen niitä olisi tärkeää saada? Tuohon aikaan ei viitsi enää mitään alkaa kokkaamaan (munakasta tms.) ja täältä puolen maapalloa ei löydy maitorahkaa. Tarpeeksi vatsan täytettä pitäisi kuitenkin saada, sillä liian usein olen nyt tyytynyt hätäiseen leipään ja jugurttiin ja herännyt yöllä kiljuvaan nälkään. Kaikista vinkeistä kovin kiitollisena :worship:

olen täysi samaa mieltä arpa80 maksimivoimaohjelmasta koska laji on kuitenkin kesto vaativaa ja ironisti: eikö voimaohjelmalla saa itseään tukkoon?? saa kun treenaa kovaa eikä nyhjää,sillä sitä vasta saakin.
Pohjomi:itse vedän salitreenin joskus illalla 21-22.30 välillä ja otan heti palkkarin ja n.tunti-puolitoista siitä eli n.00.00 syön protu/rasva pitoisen aterian kotona ja käyn nukkumaan 00.30,ei hiilareita ainakaan paljon kannata syödä yötävasten,itse ainakin nukun rauhallisemmin ja nukahdan nopeammin kun jätän niitä hiilareita pois.
Lätkään varmaan kannattais katsella joukkueiden kotisivuilta eri kausien treenimenetelmiä,kyllä varmaan löytyy,mutta älä jokereilta katso:D

Lihakset saa tukkoon ja hitaammiksi jos tekee apuliikkeillä pitkiä toistomääriä ja etenkin jos tekee niitä paljon.
Pääpaino räjähtävään perusliikeharjoitteluun ja kestävyysharjoittelu sitten lajikohtaisissa treeneissä.

Jospa lähdetään oikeasti miettimään mitä siellä jäällä tarvitaan, ja mikä siellä pääosin kehittyy!? Massasta on ihan selkeästi hyötyä kaikenmaailman kulmaväännöissä jne. Ei ole mitään hyötyä vaikka olis kuinka paljon voimaa tahansa, jos kehonpaino on luokkaa 60kg. Tuollaiset jyrätään alta aikayksikön. Tuossa tietysti hiukan vaikuttaa mitä paikkaa pelaa yms. Nopeus on varmaan tärkein yksittäinen seikka. Lajinomainen (luistelu) nopeus kehittyy oikeastaan ainoastaan jäällä. Lihaksen absoluuttista nopeusvoimaa (eli räjähtävyyttä) kannattaa kehittää salilla, mutta siitä ei ole mitään hyötyä, ellei sitä voida hyödyntää käytännössä. Vähän sama kuin autossa olis järjettömästi tehoa, mutta renkaissa ei pito riitä.

Sovelluksia räjähtävyyden treenaamiseen on useampia, kannattaa käydä vakoilemassa jto:n kirjoituksia voimapuolella. Ihan hyvä systeemi on ottaa ennen varsinaisia työsarjoja lämppäreiden jälkeen ylösmenoina 50-70%:lla muutama sarja. 2-4 toistoa/sarja on aika yleinen. Failureen en tekisi sarjoja (tämähän ei ole millään tavoin ehdotonta bodailussakaan), sillä kun on tapana kuormittaa melkosesti hermostoa, ja yleisesti ottaen hidastaa, niinkuin joku jo mainitsi. Toistoaluetta ei kannata nostaa liian korkealle. Sarkoplasmisesta kehityksestä en näe juuri hyötyä. Laji on kuitenkin hyvin dynaaminen noin yleisluontoisesti. Myöskin kestävyys kehittyy siellä jäällä, joten sitä on aivan turha lähteä salilta hakemaan. Itse ottaisin mukaan myös painonnosto-liikkeitä, pysyy liikkuvuus, nopeus ja funktionaalinen voima paremmin kunnossa.

Raaka rinnalleveto, raakatempaus... Nopeusliikkeiden kuninkaita.. nimenomaan jos jalkoihin haluat lisää räjähtävyyttä.. Kannattaa tiedustella livenä painonnostajilta jos satut näkemään.

Juu, pekkaniskalta ja lihapyörykältä tulee asiaa: aiemmista ohjelmista ovat puuttuneet täysin räjähtävää, funktionaalista voimaa parhaiten kehittävät liikkeet, kuten rinnalleveto ja tempaus. Tämän lisäksi keskivartalo mielettömän tärkeä monessakin mielessä, eikä sitä juuri korostettu.

Itse lähtisin tekemään noita harjoitteita ja esimerkiksi ja erilaisia kyykkyjä pääliikkeinä, joiden lisäksi apuliikkeitä tarpeen mukaan. Sitten se ruokavalio kuntoon ja kaloreita enemmän koneeseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom