Voiko postiin kuolla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Olen oikeasti DayOne tosi pahoillani sun puolesta, ihan sattui sydämeen kun luin noi sun viestit. Oikeesti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yleensä jos törmään virastoissa ym. tällaiseen suma ilmiöön, niin poistun nopeasti paikalta. Olettaen tietenkin, että asiani ei ole akuutti. Näin koska tiedän seuraavaa:

Jonot, mummot ja "virastot" (= paikat joissa on jonoja) luovat ympäristöönsä jonkinlaisen aikajatkumon. Aika hidastuu niin paljon, että se alkaa kierrättää itseään. Mikään ei etene, mitään ei tapahdu. Hyvä varoitusmerkki aikajatkumoista ovat juuri nämä jaarittelevat mummot. Jos näet jaarittelevan mummon, juokse. Voit vielä ehtiä pois tästä aikajatkumon luomasta silmukasta, joka tekee normaalista päivästä helvetin.

Raskolnikov sanoi:
Jonot, mummot ja "virastot" (= paikat joissa on jonoja) luovat ympäristöönsä jonkinlaisen aikajatkumon. Aika hidastuu niin paljon, että se alkaa kierrättää itseään. Mikään ei etene, mitään ei tapahdu. Hyvä varoitusmerkki aikajatkumoista ovat juuri nämä jaarittelevat mummot. Jos näet jaarittelevan mummon, juokse. Voit vielä ehtiä pois tästä aikajatkumon luomasta silmukasta, joka tekee normaalista päivästä helvetin.

Voisko sitä enää paremmin sanoa? :worship:

tulkaa ihmeessä porin keskustan nordeaan. ihan sama menetkö aamulla vai illalla sinne aina se on niin täynnä ettei istuma eikä seisoma paikkaa löydä. otat jonotuslapun niin sun edellä on 70 ihmistä. kassojan siinä lafkassa on joku 8 mutta niistä toiminnassa on 2. ja niilläkin kahdella paikalla on kaksi elämää vanhempaa pankkineitiä jotka juttelevat elämää vanhempien mummojen kanssa ummet ja lammet.

esim joulun yms juhlapyhien aikaan varatusta käyttömahdollisuudesta. esim joensuun prisma 15kassaa, cittari 12kassaa, kummassakin ehkä 2 käytössä viikolla. pe ja ma sit 5, pyhinä kaikki. joutuu maksamaan enempi ku enempi porukkaa töissä. tosin palvelu tottakai joustaa paremmin. mut esim tääl aina pankeis 3-8 tiskii. tosin pääpankis jotai 15 :D ja niistä aina käytössä se yks tai kaks. just ne mummopalvelutiskit.

edit.
Mike sanoi:
Olen muuten pannut(laittanut) merkille

kunnon kaksmielisyydentuhoaja :D

Mike sanoi:
Olen muuten pannut(laittanut) merkille, että pankeissa on aina helvetisti tiskejä, mutta ne ovat suurimmaksi osaksi tyhjiä vaikka miten kova ruuhka olisi. Mistähän tämä johtuu?

Niillä luodaan asiakkaisiin illuusio palvelusta, jota ei siis ole.

Mike sanoi:
Olen muuten pannut(laittanut) merkille, että pankeissa on aina helvetisti tiskejä, mutta ne ovat suurimmaksi osaksi tyhjiä vaikka miten kova ruuhka olisi. Mistähän tämä johtuu?
Koska asiakkailla ei ole oikeesti muutakaan tekemistä kuin asua pankissa...noi seurankipeät jaarittelevat mummelit on kyllä aika v-mäisiä silloin kun itsellä olisi kiire, eikä sen asian hoitamiseen menisi kuin pari sekunttia...:rolleyes:

Yhdistetty mummo-posti juttu.

Elikkäs olin muutama vuosi takaperin postissa Alavudella jonottamassa ulko-ovelle ylettyvässä jonossa veronpalautusrahojani. Neljästä kassasta 2 oli auki ja vitunmoinen ruuhka. Puoli tuntia jonotettuani ja kassalle vihdoin astuessani eteeni kilasi n. 80 kymppinen harmaahapsinen mummo keppinsä kanssa, käveli siis koko jessuksen jonon ohitse editseni kassalle. :kippis1: Siinä teki jumalauta mieli ryöstää mummolta keppi ja käyttää sitä omistajaan. Ei oikein osannut sanoa asiaan mitään, koko jono vain loi hölmistyneitä katseita...Postitäti palveli mummon eikä edes maininnut jonon ohittamisesta. Eikä mummo miltää dementikolta vaikuttanut, sen vielä olisi tajunnut...

Kait sitä olisi saanut haukkumisryöpyn vanhsten solvaamisesta jos olisin sanallisen arkkuni avannut...Vanhuksiahan pitää kunioittaa...

Millä hiton peruteella mummot ym harmaatukat perustelevat sen, että nuoriso on tylyä, vievät istumapaikat ja etuilevat jonossa???!!

hömppä sanoi:
Millä hiton peruteella mummot ym harmaatukat perustelevat sen, että nuoriso on tylyä, vievät istumapaikat ja etuilevat jonossa???!!

Voin kertoa:

Olin alle parikymppisenä duunissa yhdessä firmassa, ja välillä piti käydä viemässä pankkiin rahaa ja toisaalta hakemassa mm. kolikkoja. Kyseisen pankin periaate oli (ja tästä oli iso lappu tiskillä), että yritysasiakkaat saa tulla jonottamatta asioimaan tiskille. Voi sitä mummojen ja pappojen vihaista katseiden merta kun marssin sisälle keskipäivällä, odotin että edellinen asiakas lähti tiskiltä, ja itse painoin perseen penkkiin. Monta kertaa tuli joku sanomaan, että "poika" (vitutus käyrä 45 asteessa) "mitäs teet"? "Etkö tiedä, että sun pitää jonottaa niinkuin me muutkin. Ei oo mitään erioikeuksia!" (käyrä 90 asteessa). Parin kerran jälkeen en enää jaksanut edes katsoa henkilöön päin, enkä sanoa mitään, vaan osoitin ainoastaan tiskiin kiinnitettyä lappua, jossa asia kerrottiin ja jatkoin asiointia. Oh the good ol' days. :)

Vittumaista oli, että kyseisen duunipaikan lähellä ei ollut postia, jossa olisi ollut sama periaate, vaan aina vaan odotin ja odotin että pääsisin hakeen ne paketit tai viemään lähtevää tavaraa. No, palkkahan siinä juoksi, mutta vitunmoinen kiire puski usein tästä syystä päälle.

Pitää pistää vahinko kiertämään toki.

Peritaatteessa voisimme syyttää vain jotain yhtä koko hidastelun keksinyttä muumiota jota sitten kaikki vittuuntuneet ovat peesanneet. Homma on sitten kertaantunut vuosikymmenien aikana verkoston tavoin. Eli todennäköisesti vanhukset vain kierrättävät vahinkoa.

Vastaukseni on: voi, jos sitä joutuu kantamaan! hohohoo :david:

Mike sanoi:
Pitää pistää vahinko kiertämään toki.

Peritaatteessa voisimme syyttää vain jotain yhtä koko hidastelun keksinyttä muumiota jota sitten kaikki vittuuntuneet ovat peesanneet. Homma on sitten kertaantunut vuosikymmenien aikana verkoston tavoin. Eli todennäköisesti vanhukset vain kierrättävät vahinkoa.
:offtopic: mutta itse tällä hoitoalalla työskennellessä ajattelen, et kun mä oon vanha ja makaan jossain vanhainkodissa niin mä ooon oikee hoitajien painajainen, räin ja revin paskavaippani ja syljen pillerini...jne yhtä mukavaa.

Ja ennen vanhainkotiin joutumista könyän kaikki tampereen dösät läpi keppini kanssa niiiiiin hitaaaaasti ja valtaan penkit suurella perseelläni ja ostoskasseillani ja nalkutan nuorisolle niiden käytöksestä ja haukun nuorten naisten liiian pienet topit...:curs:

Mullekin tuli vähän samanlaisia ajatuksia mieleen, mitä tässä on nyt viimeiseksi esitetty. Eli pitää muistaa, että itsekin on varmaan myöhemmin jarruna ja kapulana tuolla rattaissa ja hidastaa muitten menemistä. Niin se vaan menee.
Eikös nämä vanhukset ole just niitä, joittenka saavutuksia tuolla toisissa threadeissä kovasti kiitellään ja todetaan, että pienistä asioistahan tässä itse valitetaan.

Mike sanoi:
Siitä, että ne konttorit tehtiin aikana ennen maksuautomaatteja ja internet-laskunmaksua ja paikkitoimariarmeijan irtisanomista. Milloin joku pankki on viimeksi rakentanut tai edes remontoinut itselleen uuden konttorin? 80-luvulla?

Dopey sanoi:
Siitä, että ne konttorit tehtiin aikana ennen maksuautomaatteja ja internet-laskunmaksua ja paikkitoimariarmeijan irtisanomista. Milloin joku pankki on viimeksi rakentanut tai edes remontoinut itselleen uuden konttorin? 80-luvulla?
Ja henkilökuntaa on vähennetty roimasti. Täällä päin posteissa ei välttämättä ole kuin pari kolme työntekijää asiakaspalvelussa. Olkoonkin niitä tiskejä vaikka kymmennen.

Idea: vanhuksille ja nuorille omat tiskit. Nuorten tiskillä myös nuoret ja nopeat työntekijät. Vanhuksille olisi oma sosiaalisempi ja verkkaisempi meininki. Eipähän monella varmaan muuta sos. kontaktia päivän mittaan ole. :(

Mike sanoi:
Tiskien henkilökunta saattaa olla hoitamassa varattuja yksityisvuoroja jossain takahuoneessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom