Voiko postiin kuolla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Tikari sanoi:
:rolleyes: Eli ei se ole postin tiskihenkilökunnan hitaus vaan täällä Vaasassa vallitseva tapa... Palosaaren postissa jonottaessani olen saanut kulumaan tovin jos toisenkin. Liikkeet on kuin hidastetussa filmissä sillä tiskillä palvelevalla keski-iän jo kauan ohittaneella tädillä.

Hahahah. Vanha ku taivas tämä viesti, mutta pakko kommentoida. Onko toi se sama nainen, jolla on aivan J-Ä-R-K-Y-T-T-Ä-V-Ä-N kokoinen luomi naamalla? Mulla tulee sen kanssa asioidessa aina sellainen mielipuolisesti vääntynyt hymy naamalle, kun muistelen vaan Austin Powersia ja yritän olla purskahtamatta nauruun. M-O-L-E!!! Ja on se hidaskin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No niin, kirjoitin pitkän avautumisen, joka hävisi taivaan tuuliin, mutta nyt paremmalla onnella.

Eli täytyy vähä puolustaa, kun oon ite postis töissä. Vaikka paljon oli tutun kuulosta tilitystä. Toimipaikoissa väen keski-ikä on korkea, ja toimintatavat on näillä sitkeillä tervaskannoilla vähän erityyppisiä kuin esimerkiksi itellä. Ja kyllä kieltämättä sitä itteäkin joskus harmittaa, kun joutuu juoksemaan kieli vyön alla, et jono vetäis. Samaan aikaan toisessa jonossa on evakkoretki menossa.

Niin mutta muutama juttu kuitenkin sinne asiakaspuolelle. Eli yleinen harhaluulo tuntuu olevan, että paketit on nimen mukaisesti jossain järjestyksessä tai jopa koneelta nimellä haettavissa. Näin ei ole, eli lähetystunnus mukaan, saapumisilmoituksella ei niin väliä. Ne on ainoastaan koodattu sen viivakoodin mukaan - ilman sitä numerosarjaa jokainen paketti joudutaan kopeloimaan läpi. Ja periaatteessa se nimellä ettiminen on kielletty. Tämä siitä syystä, että se on väärin muita asiakkaita kohtaan, jotka odottaa siellä tuulikaapissa. Ja myös siksi, että työkaveri jää yksin sen jonon kanssa, kun yhden ihmisen pakettia ettitään satojen joukosta. Pienissä posteissa tätä tehdään (vähemmän paketteja, helpompi löytää)ja hiljaisempina aikoina tottakai yritetään löytää, mutta nyt jouluruuhkaan ehdottomasti numerosarja mukaan. Kiitos kaunis.

Ja toinen juttu. Mielelläni pakkailen ja autan lähetyksen kuntoonsaattamisessa (vaikka se ei oo mikään kiveen hakattu velvollisuus, enemmänkin semmosta ylimääräistä asiakaspalvelua), mutta siinäkin järki käteen. Eli jos on jonoa, terveet ja aikuiset ihmiset kykenee itsekin teippaamaan. Pakkausvermeet tiskiltä sivummalle ja ite pakaten, niin olen iloinen ja homma sujuu nopeammin.
Ihan luvattoman paljon on aikuisia ihmisiä, jotka viskaa tiskille asiakaspalautuksia tms., jotka on revitty auki ja jätetty siihen. Perään huikataan, "teippaa sitä vähän" ja luikahdetaan ovesta. Reilu meininki, ainakin näin jouluruuhkassa.

semmoset nyt ensimmäisenä, muutama muukin väärinymmärrys tuolla kyllä teksteissä näkyy. Mutta kyllä naurattaakin, on nuo kuvaukset just niinkun meidänkin konttorista pahimmillaan. Mutta taas on yksi työpäivä takana. :rock:

Kerroppa Kleio kun postissa työskentelet, että miksi hitossa siihen pakettiin ei voi sitä uutta lappua liimata jos asiakas maksaa? Miksi se pitää lähettää takaisin lähettäjälle? Ei varmaan ole sen suurempi vaiva laittaa uutta korttia kun laittaa sitä palautuksena takaisinkaan? Vai onko näissä mun tapauksissa vain osunut joku "puupää" kohdalle siellä asiakaspalvelussa. Ja jos et tiedä vastausta, niin olisin kiitollinen jos saisin tietää mistä tähän saa vastauksen?

Tikari sanoi:
Kaupassakin myyjät juttelee keskenään, eikä kukaan tule kysymään mitä saisi olla tai voinko auttaa. Mutta kun tulee toinen asiakas, joka on ruotsinkielinen, heti ollaan palvelemassa. Muuten saa odottaa vaikka lopun elämää ennenkuin tullaan palvelemaan, ellei itse käy itse hakemassa myyjää hihasta paikalle. Toisaalta kun on tottunut katselemaan itse, sitä aivan vaivautuu kun jossain toisessa kaupungissa kauppareissulla myyjä tulee kysymään voiko auttaa...
Taa on niin totta mita Vaasaan tulee! En tieda mika siina kaupungissa aiheuttaa sen etta ihmiset on niin pirun tylyja. Itse luulin etta kaikki suomalaiset on tommosia kunnes muutin Tampereelle.. Ihan eri meininki!

Ite oon asioinu useita kertoja Joensuun pääpostissa, milloin vastaanottamassa milloin lähettämässä. Palvelemassa olleet tyypit on ollu keski-ikäistä porukkaa, ja ainakin omissa asioissani palvelu on ollut ripeää, toisten asiointeja ei oo tullu seurattua.

Monesti oon marssinu sinne pelkkä seurantakoodi mukana, kun en oo malttanu oottaa seuraavaan päivän ilmotuslappua :D Mun silmissä ripeästi on tuolloinkin palveltu, vaikka tuossahan joudutaan kirjoittamaan käsin erillinen luovutuspaperi kaikkine tietoineen, vrt. jos ois se saapumisilmoitus.

Matkahuollosta ei oo ihan niin hyvää sanottavaa, sieltä sai kerran tonkia pakettinsa helvetillisen kasan seasta. Virkailija seisoi vieressä, totesi vaan "siellä se jossain on", eikä ite tehny mitään. :david: Lopulta löytyi kun apuun tuli (yllätys yllätys) miespuolinen, ilmeisesti pakettien jakeluja hoitava työntekijä.

Heh... postiin meno joulun alla on sama ku nirhais itteään ranteeseen tylsällä muoviveitsellä. Yritin viedä Sunille pakettia postiin täällä rapakon takana. Ekalla yrityksellä sain jonotusnumeroksi numeron 78, kun menossa oli numero 31. Enpä viittiny jäädä odottamaan, vieressä seisova nainen kun näytti numerolappuaan jossa oli numero 45 ja sanoi että on odottanu jo melkein tunnin. Toisella kerralla menin jonottamaan postiin 20min ennen sen avaamista ja pääsin jopa sillä 25min odotuksella pois - ts. pääsin melkein heti tiskille kun posti avattiin. Siinä vaiheessa takana oli jo jono ovelle asti. :rolleyes: Edellisenä iltapäivänä porukka jono oli kuulemma kiemurrellut ulos asti. :D

Menkää kiireempinä aikoina noihin Ärrän Combi-posteihin. Niissä on usein nuoria tytsyjä tai helminauhapoikia duunissa ja vanhemmillakin on hieman nopeampi tikkaus päällä kuin normipostissa. Itse olen tuon karmean hitauden huomannut mm. Sellon postissa asioidessa kun siellä on yksi seniili fabu, joka on siirtynyt siihen eräästä kauemmasta postissa, jossa olen sitä jo aikaisemminkin päivitellyt...

Niin ja muistuipa mieleen yksi huvittava, liittyen postiin ja pakkikseen. Joskus taannoin jannu tuli hakemaan lisäravinnepakettia lähettäjänä mikäs muukaan kuin tämä tuttu paikka. Nooh, siinä oli postiennakko ja asiakas siinä selittämään, että hän on kyllä jo pakettinsa maksanut. Sittenpä sitä etsittiin puhelinnumerot ja soitin – en muista kuka vastasi hämillisenä, mutta sain luvan poistaa ennakon. Mukavaa, sillä virka-aika oli mennyt jo ohi, ja yleensä on tuskaista yrittää saada kiinni ketään neljän jälkeen oikein mistään firmasta. Että näin toimi, terveisiä vaan.

Niin ja tuohon keku-asiaan. Ne menee mun ohi aika pikaisesti, kun heitän vaan oikeeseen rullakkoon ja jatkavat siitä matkaansa. Eli oikeaa asiantuntemusta yrityspuoleen ei ole, perässä tuleva on ihan mutua. Mutta asiakaspalvelun kautta mitään tommosta korttien uudelleenkirjoittelua lienee aivan turha yrittää, jos paketti on jo ehtiny lähteä kohti määränpäätään. Se nimenomainen pakettiahan pitäis saada napattua pois oikeassa kohtaa ja aikaa, että sen hidastaminen onnistuu (14-paketit tulee tietty jo aamulla jakelulle, 16-paketit esim. meidän toimipaikkaan vasta kolmelta), eli se pitäis tapahtua jossakin postikeskuksessa. Ja sielläkin varmaan ”muutama” paketti on menossa ja tulossa – ehkä ei ole resursseja etsiä yhtä pakettia muiden joukosta ja ruveta kirjoittamaan siihen uutta korttia. Ja määränpään jakelussa kuskit tuskin rupeaa muuttelemaan pakettityyppejä, ne heittää lastin autoon ja painaa matkaan. Näin maalaisjärjellä sen päättelisin. Ja jos se 14-paketti jätetään odottelemaan iltaa ja hyllytetään toimipaikkaan ilman jakeluyritystä, virheraportteja tippuu minkä kerkiää.

Kyllä toimipaikoissa tehdään muutoksia lähetyksen tietoihin noin muuten, mutta kulkunopeuden hidastaminen noin kesken kaiken yön aikana…hmm. Täytys päästä kattoon postikeskukseen sitä hommaa, miten toimii. Jos löytyy joku ammattilainen pakkikselta, kertokoot. Kohta täältä löytyy enemmänkin katkeroituneita postilaisia, tunnustakaa vaan...

vilma-liina sanoi:
:offtopic:
Entäs sitten asiointi rautakaupassa..... voi tsiisus.
Jostain syystä naisia ei palvella rauta/rakennustarvikekaupassa tasavertaisena miesten kanssa. En tiedä mistä johtuu. Eikä tietenkään luoteta että sitä olisi voinut jopa itse löytää sen oikeasti sopivan tuotteen.
Postit on varmasti raivostuttavia ainakin nyt joulun alla ja pankit. Siis miten voi kestää se rahan nosto siitä tiskiltä puoli tuntia

Kleio sanoi:
Kyllä toimipaikoissa tehdään muutoksia lähetyksen tietoihin noin muuten, mutta kulkunopeuden hidastaminen noin kesken kaiken yön aikana…hmm. Täytys päästä kattoon postikeskukseen sitä hommaa, miten toimii. Jos löytyy joku ammattilainen pakkikselta, kertokoot. Kohta täältä löytyy enemmänkin katkeroituneita postilaisia, tunnustakaa vaan...

Siis kysehän oli KEKU 16 --> KEKU 14? Eli siis noutopaketin muuttaminen vientipaketiksi. En ymmärrä, miksi tuossa olisi mitään ongelmaa. Helpoiten sen luulisi onnistuvan, kun soittaa vastaanottajan postiin, joko jakelun puolelle tai sitten asiakaspalveluun. Mitä pienempi paikka, sitä varmemmin kaikki paketit menee jakelun kautta eteenpäin. Tuossa tilanteessa ei kuitenkaan voi mielestäni vaatia, että paketti pitää toimittaa vastaanottajalle saman päivän aikana.

Virheraporttejakaan tuosta ei pitäisi tulla, kunhan osaa laittaa oikeat koodit ;)

Joo, sori olin lukenu huolimattomasti. Löytyihän täältä asiantuntija siihenkin asiaan :) . Jos tosiaan niin päin vaihtaa pitäis, eihän se kyllä 14-pakettina samalle päivälle menis. Mutta kai tämä kaikki edellyttäis sitä, että vastaanottavan pään jakelusta sais jonkun asiasta tietävän kiinni ja sillä olis halukkuutta kirmailla paketin perään. Ja ehkä paikan koollakin on merkitystä.

Minua pännii se, että posti on suuressa viisaudessaan päättänyt minua "lähinnä" olevan konttorin olevan julkisen liikenteen tavoittamattomissa oleva etäpesäke. Toisiin konttoreihin pääsisin muutamassa minuutissa bussilla, mutta ehei, minun pakettini toimitetaan 40:n minuutin patikkamatkan taakse.

Mummot nyssessä on mun päiväni pelastus, kun salilta kaupan kautta kotiin raahautuessani treenikassin ja kahden kauppakassin kanssa yritän ahtautua dösään. Edellä yleensä sipsuttaa joku 80 vee eläkeläinen:wall: ja tuntuu ikuisuudelta että saa itse hiidettyä sinne lastenvaunupaikalle (kun ei istuun pääse niiden kassejen kans). Sitten pitää vielä yrittää pelasta mummoo kaatuilemasta mun munien (kanan) päälle, kun hullu nyssekussi kiihdyttelee. Se on luxusta se.:kippis1:

80-luvunlopussa olin duunissa postimyyntifirmassa, joka tietty postiennakolla laittoi paketit asiakkaille.
Oli erikseen 2 myyntihuippua eli huhti-kesäkuu (kesän lelut ja muut härpäkkeet) ja syys-marraskuu (joulun ah niin laadukkaat hilavitkuttimet jne)

Jostakin syystä kesän postimyyntikuvaston ilmestyessä ei ollut esim tuplapesä kasettisoittimia varastossa, joten tilauksia kerääntyi paljon.Kun vihdoin firma sai kontillisen "laadukkaita" (5,000kpl) mankkoja, ne tietty vetästiin 16 h ylitöinä liikenteeseen, aiheuttaen Juhannus aaton aattona (torstai aamuna muistaakseni) Postin tiloihin kaaoksen, joka oli kuulemma purkautunut PE-iltana noin klo 20:00.
Tuosta sai sitten kuulla muutaman kuukauden kun pienellä paikkakunnalla asuskelin silloin.

No kesä meni, tuli syksy ja firma hommasi puhelinvastaajia postimyyntiin joka oli todellinen hittituote myynnin osalta.(muuten aivan paska)
Myyntikuvaston ilmoituksen mukaan aloitimme toimitukset jo marraskuun alusta noin 400 paketin vuorokausi vauhdilla.
Kolmatta viikkoa oli viety Postin tiloihin samat 4-5 rullakkoa paketteja kun se avautuminen alkoi.
Mielessä oli vain "ootahan kohta" kun tiesin seuraavan viikon olevan härkäviikko.Sen neljännen viikon ylitöillä meni paketteja noin 600 kpl vuorokaudessa aiheuttaen jo muutenkin kiireiseen joulusesonkiin mukavan piikin.
Muistelen kuinka kettumaista se oli jo liimailla niitä postiennakkolappuja ko paketteihin puhumattakaan että ne pitäisi lajitella lähtösuunnan mukaan.Silloin ei ollut vielä suurta lajittelukeskusta olemassakaan.

Stemiä vaan kaikille Postissa asioiville :lol2:

Kleio sanoi:
Joo, sori olin lukenu huolimattomasti. Löytyihän täältä asiantuntija siihenkin asiaan :) . Jos tosiaan niin päin vaihtaa pitäis, eihän se kyllä 14-pakettina samalle päivälle menis. Mutta kai tämä kaikki edellyttäis sitä, että vastaanottavan pään jakelusta sais jonkun asiasta tietävän kiinni ja sillä olis halukkuutta kirmailla paketin perään. Ja ehkä paikan koollakin on merkitystä.

Ja homma ei ole milloinkaan ollut siitä kiinni, että paketti olisi samana päivänä pitänyt jakaa perille, vaan että se olisi lähtenyt ikäänkuin uutena pakettina ja viety seuraavana päivänä. Aina on homma tyssännyt jo asiakaspalveluu kun: "tällainen palvelu ei ole meillä mitenkään mahdollinen, paketti palautetaan lähettäjälle jos sitä ei noudeta blaablaablaa". Tätä mä en tajua, on siinä varmasti sama vaiva lähettää se takaisin kun laittaa kortissa olevaan osoitteeseen KEKU14 lapulla? Tähän haluun tiedon, että onko oikeasti näin, tiedänpä sitten vähän keskustella jämäkämmin sen seuraavan kohdalle osuvan inttäjän kanssa. On nimittäin vähän hankalaa aina ettii jonkun esim. Pirkkalan asiamiespostin numeroa ja yrittää sinne soittaa ja pakettia etisiä, kun aina kuuulemma pitäisi soittaa yrityspuolen asiakaspalveluun. Posti ei ole enää mikään virkamiesten valtakunta, mutta ilmeisesti henkilökunta sitä on kunnes eläkkeelle jäävät. Miksei postille voida saada varteenotettavaa kilpailijaa, tulisi vähän eri ääni kelloon tän palvelun puoleltakin. Se kun on jännä homma, että nämä suuret rekkarahtifirmat kyllä pystyy muuttamaan noita pakettajaan ihan miten vaan ja jopa vaihtamaan osotetta jos on siihen tarvetta ollut, mutta ei postilla, postilla se ei onnistu. :curs:

Juu, etenkin jossain kiskassa toimivassa postipisteessä voi omaan sappeen tukehtuminen olla lähellä: entisessä asuinpaikassa lähin posti oli juuri tällainen ja paikan omistaja oli sinänsä leppoisa ukkeli, mutta kun toiminta oli yhtä leppoisaa ja verkkaista, meinasi kyllä päreet kärähtää ukon säheltäessä tietokoneen ja kassajärjestelmän kimpussa. Milloin ei pakettia löytynyt vaikka silmälaseja vaihdettiin muutamaan otteeseen, postimerkkejä kaiveltiin ja hipisteltiin hiiitaasti, puhelimella soiteltiin jonnekin ja kyseltiin neuvoja kassan käyttöön jne. Jonot paikassa oli aina, vuorokaudenajasta riippumatta. Nykyinen postipiste on samantyylinen, eli ojasta allikkoon...
Luku sinäsnä oli myös pari vuotta takaperin äitiyspakkauksen metsästäminen ympäri Vantaata, kolmannesta paikasta se sitten vihdoin löytyi, kukaan ei osannut sanoa, miten se oli sinne päätynyt.

En ole Postissa kuollut mutta kaupassa ja pankissa kylläkin.

Joskus aikoinaan oli aikataulut semmoiset että kävin aina päivisn kaupassa siinä 12.00 aikoihin. TÄYNNÄ mummoja. Niillä oli semmoset jättiälismäiset kärryt siinä kaupassa, ja kun ne jumittu aina niille käytäville niin ei siitä mahtunu enää edes kävellen läpi. Vitutti ihan törkeesti kun ne ei väistäny vaikka jo kaukaa signaaaloi että tästä tullaan. Sitten kun ei viiti alkaa huonosti käyttäytyväksi vaikka ois kiire kun hävettäis, niin sitten siinä seisot niiden edessä silleen että anteeks pääseekö tästä. EI NÄKÖJÄÄN PÄÄSE! MITÄ VITTUA! Menkää kahvilaan jorisemaan, tai ottakaa paremmat paikat ettei tartte tukkia koko kauppaa. Ja jos joku tulee niin PÄÄSTÄKÄÄ SE LÄPI!

Ihan käsittämätöntä röyhkeyttä joiltain, siis ei päästä. Ei edes vilkase suhun. Sitten jos avaat suus niin olet öykkärinuori. Mitä hittoa? Ja juu nyt en meinaa sitä että olen itse painanut siellä naama punaisena juoksuvauhtia joka kolosta, vaan iso käytävä, ja ne on vetäny barrikaadit siihen eteen ja ei pääse muualta. Siis ihan aito tiesulku.

Toinen pahin on nämä perkeleen perheet joiden on pakko laittaa juniori niihin ylipitkiin supervaunuihin joita on joissain kaupoissa. Ne on oikeesti varmaan 2 metriä pitkiä sukkuloita jotka tukkii ihan vitun varmasti koko kaupan. Ja sitten nekin jää aina jumiin jotenkin. Ja auta armias jos kaks mammaa tapaa toisensa, ne kulkee perseet rinnakkain käytävillä HITAASTI ja ohi ei ole asiaa. Juttelee mukavia, ja miten tisseistä tulee maitoa.

Aina alkaa pipon sisällä pää kutiamaan. Otettais toisemme huomioon niin säästyttäis paljolta. Ei ole paljo vaadittu.

Sitten pankissa.. huhhuh... ei jumankauta joskus paikalliskonttorissa meno on ku markkinoille menis. Ihan vitusti jengiä kun kukaan ei saa palvelua, ja sitten kun saa niin joku kassa ottaa tyyliin kaks asiakasta ja sen jälkee käy raapimassa pyllyä takahuoneessa, juttelee muille ja juo kahvia. Vittu täällä on asiakkaita, tulkaas nyt tekemään duunianne että minä pääsen takaisin omaani!
Ihme perseilyä välillä. NIillä on aina jotkut 2 markan ikean paskimimat kierrätyspenkit ja jotain vitun 89-vuoden hippolehtiä, jotka sitäpaitsi on pelottavia kun niissä on jotain amputoituja mielikuvituspossuja. Ja sitten joku ämpäri leegoja mitkä ei edes sovi keskenään kun ne on jotain ihan eri sarjoja ja valmistajia.

Lapset itkee, mammat huutaa niille, koira ulvoo pihassa, spuge haisee vieressä kuselle ja viinalle, kukaan ei tee mitään, ilmastointi on paskana jos sitä on edes ostettu kun onhan sen niin modernia, kukaan ei osaa käyttää sitä hiton konetta, kaikki nostaa liksaa paitsi mä. Tää on se arki pankissa.

Mutta sitten viime kesänä, osuin ruuhka.aikaan pankkiin. Mitä nää tädit tekee? SIINÄ vaiheessa ne huutaa kesäharjottelijat puikkoihin. Mitä vittua? Olisko voinu kokeilla tota ENNEN ruuhkaa tai ruuhkan jälkeen? Mutta onni onnettomuudessa, ne oli niin näppäriä tyyppejä nää harjottelijat, että homma suju PALJO nopeammin vaikka ne oli jotain ekaa päivää siinä. Ja vaikka silloin sainkin palveluni nopeasti, niin rupesi suuresti vituttamaan se, että miksi noi mammat ei ammattilaisina hoida yhtä hienosti asioita, ja toisaalta miksi niiden sisäinen johtaja yritti laittaa harjottelijoita ruuhka-aikaan ekaa kertaa. Perkeleen pankin mammat!

Hesen drive-in on hitaampi kun ravintola. Olen monesti odottanut 10-15 minuuttia kun edessä on vaan yks tai MAX 2 autoa. Mitä hittoa? Alettiinko sitä lehmää tappamaan vasta? Sitäpaitsi niiden laatu vaihtelee. Joskus on burgerit täynnä majoneesia, joskus taas juuri ollenkaan. Ranskisten laatu vaihtelee eniten, usein ne on semmosia lötköjä ja kylmiä 5 minsan jälkeen eikä maistu millekään, joskus ihan OK. Ja nykyään ne tulee jossain vitun lautasliinavirityksessä???!?!!? HALOO!?!!??!?!

Ja miksi joku vitun hampurilaisateria voi maksaa 7 euroo tai enemmänkin?

Kaikkien jonotusten isä ja äiti on silti ehkä Kela. En pysty edes puhumaan siitä.

Jonotin eilen postissa pakkistilausta hakemassa yli puoli tuntia. Edessäni jonossa oli kuusi asiakasta (laskin ne, kun ei muutakaan tekemistä ollut). Yhtä heistä myyjä palveli 15 minuuttia. Muija pakkasi pakettiaan siinä kassalla kaikessa rauhassa, vaikka jono kasvoi takana. Kun vihdoin viimein tuli minun vuoroni, myyjä haki ensin väärän paketin, tuijotteli kaukaisuuteen tekemättä mitään ja jutteli muiden työntekijöiden kanssa.

En enää ikinä mene joulukuussa postiin. Liikaa amatöörejä liikenteessä.
"Niin mihin minä nyt kirjoitan sen osoitteen tässä kuoressa?"
"Meneekö tämä kirje ihan postimerkillä perille?"
"Missä se on se paikka mihin nämä kortit voi jättää?"

Ja toinen juttu on palvelu muissa liikkeissä. Jotkut noissa isoissa kaupoissa jotka auttaa asiakkaita, niin ne lymyilee jossain lenkkari-osastolla muka järjestelemässä jotain nauhapaketteja. Ei tule apua ei. Toisaalta jossain urheiluliikkeessä myyjät on joskus kovempia äijiä kun autokauppiaat. Ne taas EI jätä rauhaan. Mutta ne sentään palvelee, eli myy.

Mutta joskus on tietysti kiire, ja en kuulu niihin jotka vaatii apua aina, vaan tosi harvoin. Mutta sitten.. joskus siihen lampsii joku saakelin myyjä joka kysyy väsyneellä äänellä 'mitäs sulle'? No mitäs mulle! NIINPÄ NIIN! MITÄS MULLE! Voi.. Aaaargh! Tuo suoritus vastaa samaa että meikäläinen duunissa ensin paskoo pöydälle ja sitten kutsuu pomon nuolemaan sen siitä.

Niissä tuotteissa on se palvelunkin hinta joten sitten kun sitä joku uljaasti tarjoaa niin voisi olla vähän innostuneempi kun väsynyt 'mitäs sulle'. Aika paljon matkanneena voin sanoa että tässä maassa saa paskinta palvelua koko vitun maailmassa, jos saa ollenkaan. Tosi väsynyttä jengiä, enkä mä nyt mitää Bjuströmeita peräänkuuluta, mut miten ois ihan basic palvelua, silleen ettei asiakas ole tiellä?

Täällähän asiakas keskeyttää asiakaspalvelun. Ei perkele! On se niin väärin, musta pitäis noiden kauppojen palkata vaikka jotain iloisia virolaisia kauniita tyttöjä. Olis heti päivä parempi. Ei tarttis kattoo niitä finninaamasia janttereita jotka lähes vittuilee palvelun sijaan.

Sen oikeen huomaa kun joku mukava myyjä tulee auttamaan ja siis on mukava. Siitä tulee oikeen ihmeellinen ja mukava fiilis itellekin, koska se on niin harvinaista. Se että viikonloppu menee aina piloille eikä tytöt tule tähän asuntoon muuta kun korjauttamaan tietokoneensa, ja joku 8 kuriton paskamuksu vittuilee kadulla, on kylmä ja pimeä, niin enmä enää tarvii siihen palkattua vittuilijaa viereen kaupassa möhisemään. Menkää pois!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom