Voiko postiin kuolla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Heh, tuli itse aiheutettua sopivasti hiustenlähtöä postin muille asiakkaille tässä joitain viikkoja sitten. Olin tulossa koululta pois ja siinä sitten muistin, että aamulla oli tullut pakkikselta n-largea, mutta olin unohtanut kuitin. No marssin sitten sisään postiin ja sanoin, että tällainen paketti tullut, mutta ei ole kuittia.

Postitäti ihmetteli sitten eka noin 10 minuuttia mitä pitäisi tehdä (käveli edestakaisin siinä pakettihyllyjen edessä ja vatvo pitäisikö mennä etsimään). Sanoin, että eiköhän sieltä koneelta löydy se tieto siitä missä paketti on kunhan iskee sinne vastaanottajan nimen tai lähettäjän. Eipä kassatäti tietenkään tiennyt, että oliko mahdollista. No lopulta sitten tämä alkoi kaivaa läpi niitä paketteja. Tämä täti siinä ihmetteli noin 15min eikä löytänyt pakettia ja tulin sitten kysyneeksi, että onko sillä mitään eroa hyllyjen välillä, että minä päivinä eri hyllyissä tulleet paketit ovat tulleet...

Lopputulos oli, että sillä oli väliä ja kyseinen täti oli ettiny aivan väärästä hyllystä. Noh kunhan sitten alkoi kaivaa sitä oikeaa hyllyä niin paketti löytyi parissa minuutissa. Porukka mun selän takana alkoi olla hiukan hiilenä. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by MAP
Yritin tuossa taannoin soittaa kolme päivää erääseen giganttiin.

Musta alkaa tuntumaan samojen kokemusten perusteella että ne eivät vastaa puhelimeen ihan sen takia että osa asiakkaista päättäisi tulla kauppaan paikan päälle, jos ei muuta niin hintoja kyselemään. Siinä vaiheessa kun ollaan kaupassa niin asiakkaalle helposti tarttuu edes jotain krääsää mukaan.

Harmi vaan että ei viitsi boikotoida, koska niillä yleensä _on_ kilpailukykyiset hinnat. Yleensä kuitenkin jos kaupasta ei suosiolla vastata sähköpostiin tai puhelimeen niin jätän väliin ja siirryn seuraavaan putiikkiin.

:rolleyes: Eli ei se ole postin tiskihenkilökunnan hitaus vaan täällä Vaasassa vallitseva tapa... Palosaaren postissa jonottaessani olen saanut kulumaan tovin jos toisenkin. Liikkeet on kuin hidastetussa filmissä sillä tiskillä palvelevalla keski-iän jo kauan ohittaneella tädillä. Viimejouluna hain joulupostimerkkejä. Vihdoin minun vuoroni tultua pääsin tiskille ja ilmoitin tarvitsevani "kaksi arkkia joulupostimerkkejä, kiitos !". Noh, täti otti vieressään olevasta lomakelaatikosta yhden arkin. Käden siirtoon meni varmasti varttiminutti, ja liikerata oli noin 90 astetta vasemmalle. Laittoi arkin tiskille mun eteen ja rupesi tiiraamaan hinnastoa. Totesin, että "tarvitsen kaksi arkkia, kiitos !" Seurauksena oli Huokaus ja saman liikkeen toisto vielä hitaammin. Ja taas tiirataan hinnastoa. Summan naputtamiseen kassakoneeseen kului pari minuuttia, kun ne nappulat olivat taas ilmeisesti vaihtaneet paikkaa, ja niitä piti etsiä. Vahingosta viisastuneena en tuohon konttoriin enää mene, ellei ole aivan pakko.
Pääpostilla homma tuntuu jotenkin toimivan, jos siellä on se "Börje" tiskillä. Hän vain on hiukan hintahtavan oloinen, mutta homma toimii ja vauhdilla. Ystävällinen palvelu, kuittauksen kirjoittaminen noutolappuun onnistuu samalla kun naputtelee kuittia. Joskus pihalle päästyä on aivan pöllämystynyt tunne: "Tulikohan kaikki nyt oikein?" :eek:
Samanlaista hitausgeeniä on havaittavissa pankkitädeissä. Kerrankin töiden takia jouduin käydä yrityspuolen kassalla. Otin vuoronumeron, kas, seuraavaksi mun vuoro. Kiva ! Istuin alas odottamaan. Ja ketut, edellinen asiakas rupesi juttelemaan niitä näitä sienimetsällä käymisestä. :curs: Siirryin vartin odottelun päästä lähempänä olevalle penkille istumaan. Toisen reilun vartin odottelun jälkeen suunnilleen tuijotin pankkitätiä että eikö tuo verisuonikeskustelu jo voisi loppua, muitakin asiakkaita on odottamassa. (Minut oli kyllä huomattu, pankkitäti oli katsonut suoraan kohti jo puoli tuntia sitten). Tämän jälkeen keskusteltiin vielä jostain yhtä tähdellisestä kymmenisen minuuttia. :zzzz: Ilmeisesti täytyisi mennä ja koputtaa asiakasta tässä tilanteessa olkapäähän, että "mikäli olette asianne toimittanut olkaa hyvä ja poistukaa että muitakin voidaan palvella." :wall: Lopultakin kun tuli mun vuoro, sain asiani hoidettua viidessä minuutissa. Odottelua oli mennyt kolmisen varttia ja asia hoidettu viidessä minuutissa. Töissä vähän katsoivat kieroon, että mihin sä jäit ?! Yksinkertainen asia ja tunti meni...:eek:

Mikäköhän siinä on ettei itsepalvelupostit ole lisääntyneet? Se on niin helppoa käydä hakemassa oma paketti hyllystä ja mennä tiskille kuittaamaan...

Originally posted by miisa
Mikäköhän siinä on ettei itsepalvelupostit ole lisääntyneet? Se on niin helppoa käydä hakemassa oma paketti hyllystä ja mennä tiskille kuittaamaan...

Sen takia kun se on niin helppoa mennä hyllylle tonkimaan muiden paketteja ja/tai poistua paikalta kuittaamatta tai kuittaamalla vain se oma paketti, vaikka kassissa olisi muutama ylimääräinenkin?

Kyllä täälläpäin ainakin muutaman kuukauden oli tuo systeemi testissä ja sitten palasi posti vanhaan mummovetoiseen järjestelmään.

Originally posted by IronMind
Sen takia kun se on niin helppoa mennä hyllylle tonkimaan muiden paketteja ja/tai poistua paikalta kuittaamatta tai kuittaamalla vain se oma paketti, vaikka kassissa olisi muutama ylimääräinenkin?

Hä? Meillä on postissa hälytysportti ovella, ja se huutaa jos yrittää viedä kuittaamattomia paketteja pois (paketeissa on elektroninen hälytinlätkä).

Originally posted by JSmith
Hä? Meillä on postissa hälytysportti ovella, ja se huutaa jos yrittää viedä kuittaamattomia paketteja pois (paketeissa on elektroninen hälytinlätkä).

Se on varmaan se sama lätkä, joka on kaupoissa vähintäänkin kalliimmissa tavaroissa ja kirjastoissa suunnilleen kaikissa kirjoissa. Silti kaupoista vaan katoaa tavaraa ja kirjastojen kirjat kävelevät koteihin ohi porttien.

Eli oletettavasti varkaat eivät varasta elektronisia hälylätkiä, vaan mielummin niitä paketteja tai kanniskelevat lätkällä varustetut paketit pihalle vanhassa kunnon foliovuoratussa kauppakassissaan.

Muutenkin kyllä minusta mummonouto on itsepalvelua parempi, vaikka hidas onkin, koska minusta on jotenkin vaivaannuttavaa, että naapurini voi postista HobbyHall-astiastoa hakiessaan hypistellä hyllyssä ohimennen myös minulle NubianStrapOn.com:sta tullutta kullin muotoista pakettia.

TIKARI: sulla on kohtalotoveri! mäkin olen jonotellut useita kertoja tuolla palosaaren postilla! se on kyllä hidasta toimintaa...

toinen mikä mua ärsyttää tääl vaasas on toi elektroniikkakeskuksen toiminta. tarvin langattomiin kuulokkeisiin sellaista erikoisliitintä ja jouduin sitten käymään parikin kertaa siellä. siel ei sitä jonoa noteerata jonona vaan kuka röyhkeimmin siitä jonosta siirtyy toiselle tiskille niin sitä palvellaan. siellä kun on kaks tiskiä. vittu että mua sapettaa ku jonotan siel ikuisuuden ku myyjä juttelee mukavia asiakkaan kaa ja kauhee jono ovelle saakka. sit joku svensson pyyhkäsee ohi, esittää asiansa ja saa palvelua. koitapa itse samaa, niin aina sama vastaus: "pieni hetki!" ja parasta siinä on se että vaikka luulet että nyt oot seuraava niin myyjä saattaa ottaa asiakkaan siltä toiselta kassalta. voi helvetti mitä toimintaa.

Originally posted by Suppo78
*klips* sapettaa ku jonotan siel ikuisuuden ku myyjä juttelee mukavia asiakkaan kaa ja kauhee jono ovelle saakka. sit joku svensson pyyhkäsee ohi, esittää asiansa ja saa palvelua. *klips*.
Niinpä, voi tätä kaksikielisen kaupungin autuutta ! :wall: Täytyisi puhua ruotsia että saisi palvelua. Tämän koin karvaasti tässä kolmisen vuotta sitten kun odotin ensiapupolilla tikattavaksi pääsyä lähemmäs 4h. Sen ymmärtää että ambulanssilla tuotavilla on kiireempi kuin mulla, mutta kun sisään lappaa väkeä, jotka pääsee ennen mua sisään, ja kaikki näistä puhuu ruotsia, teki mieli käydä sanomassa ääneen mitä mieltä on tuommoisesta "palvelusta". Onneksi kun vihdoin tuli mun vuoro, oli just lääkäreiden vuoro vaihtunut. Vaikka sattui aivan kerpeleesti tikkauksenkin aikana (ei perhana puudutusaine oikein tehonnut :itku: ) jäi lääkärin "palvelusta" positiivinen mielikuva. Aikaa kului vartti, (peukunriekaleet oli tarttuneet 4h odotuksen aikana kiinni, eikä lääkäri alkanut niitä enää repimään auki; oli ne sentäs edes sinnepäin...) tikkasi haavan kiinni. Tiskihenkilökunta saisi olla vähän palveluystävällisempää... Ja tietojen syötön tietokoneelle ei luulisi kestävän kymmentä minuuttia. Osoitteen kirjoittamiseenkin meni monta minuuttia; yksisormijärjestelmällä tosin.
Kaupassakin myyjät juttelee keskenään, eikä kukaan tule kysymään mitä saisi olla tai voinko auttaa. Mutta kun tulee toinen asiakas, joka on ruotsinkielinen, heti ollaan palvelemassa. Muuten saa odottaa vaikka lopun elämää ennenkuin tullaan palvelemaan, ellei itse käy itse hakemassa myyjää hihasta paikalle. Toisaalta kun on tottunut katselemaan itse, sitä aivan vaivautuu kun jossain toisessa kaupungissa kauppareissulla myyjä tulee kysymään voiko auttaa...

Originally posted by IronMind

Kyllä täälläpäin ainakin muutaman kuukauden oli tuo systeemi testissä ja sitten palasi posti vanhaan mummovetoiseen järjestelmään.

Niinpä tietysti, isommissa posteissahan tuo tosiaan on ongelma. Meillä ne postin postimammat kyllä kyttää silmä kovana ettei muiden paketteja vaan räplätä... (Siksi se varmaan itsepalvelu on käytössä ettei heidän tarvitse vaan pyllyään nostaa tuolista.)

Originally posted by Mike
Kylläpä voi. Ainakin jos asioi Tampereen Näsilinnankadun postissa. Ihmismieli ei voi käsittää miten jumalattoman hidas tuolla asiakaspalvelu on. Mukaan kannattaa ottaa eväät, makuupussi ja jotain luettavaa, muuten voi kuolo korjata nälän tai tylsyyden takia.

Ei helevata! :lol2: ... mä kuvittelin ton threadin otsikon perusteella että juttu olis jostain tyyliin "postipaketti räjähtänyt" tai "joku-hemmetin-virus leviää postin kautta" mutta Mikehän se siellä vaan vähän avautuu Postin hitaudesta...

Sainpa päivän parhaat naurut. Koite kestää hei. Ite en ole Näsilinnakadun Postissa piipahdellut mutta esim. Tesomalla meininki on kanssa aika hitaanpuoleista :zzzz:

Nyt menee tosi offtopiciksi, mutta en viittiny avata uutta threadia, enkä löytäny vanhaa. Käytiin tänään kaverin kanssa kattelemassa subbareita paikallisessa tekniset-liikkeessä, ja siellä saatiin niin hyvää asiakaspalvelua ettei ikinä. Puolen tunnin odottelun jälkeen bongattiin yks myyjä joka ei tienny niistä asioista yhtään mitään, ja vielä kaupanpäälle oli 110% varmuudella homo. Sano kuitenkin että toi yks toinen myyjä tietää näistä asioista. Siinä sitten odoteltiin ja katteltiin koska äijä vapautus. Ja vapautuhan se vihdoinkin. Paineltiin kassalle, se katto mua, sano moi ja lähti palveleen toisia asiakkaita. Siis jumalauta sentään että palo käpy. Sinne en mee enää ikinä. Tunti odoteltiin että saatais tietää muutaman elementin hinta, mutta ei.

Jos joku pystyis auttaan niin pelastais mun päiväni. Kertokaa mulle missä hintaluokassa liikkuu SPL dynamics PRO-12D4 ja PRO-15D4, ROCKFORDIN RFD2112, RFD2115, RFP3212, RFP3215, RFR3112, RFR3115 ja Cervin Vegan 15" stroker

ite kävin joensuun postis lähettämäs creativen ämyrit takuuhuoltoon. aikaa meni n. 1,5h, soitettiin 3 eri paikkaan, ja kassa kilahti 19,4€ verran. pakettihan siis on semmosen 10x10x25cm. mukava nainen oli kyl muuten, mutta varmastikin olisi hiieman nopeemmi voinu näpytellä niitä numeroita. sit erehyin ovilta viel kysyyn siitä seurantanumerosta, nii tuntu parhaalt vaihtoeholt vaa juosta.

edit. olin iteki iha varma et joku terrorismistoori tääl odottaa :D mut onneks ei, ihan kritiikkii olikin

Miten mä olin tämän hienon avautusmisketjun missannut??

Posti on hidas myös yrityspuolella, joudun aika hiton paljon asioimaan niiden asiakaspalvelun kanssa. No menee siinä aina vähintään puolituntia rattoisasti kun istuu jalat pöydällä ja jonottaa niiden asiakaspalveluun. Meillä on muutaman kerran sattunut silleen, että joku paketti pitäisi muuttaa noutopaketista jaettavaksi eli KEKU16 --> KEKU14 ja aina lähettäjä maksaa rahdit. Miksi vitussa se voi olla mahdoton tehtävä muuttaa tällainen paketti jaettavaksi, vaikka niin että maksetaan koko saatanan rahti uudelleen? Ei onnistu sitten millään, vaan posti lähettää tuon paketin meille takaisin ja me joudutaan sitten lähettämään se uudelleen. Voiko se olla niin vitun vaikeeta kirjoittaa siihen uusi osoitekortti ja pistää eteenpäin ja laittaa rahti lähettäjälle, kun se helposti onnistuu asikasnumeron kautta. Vittu että tohon toimintaa palaa käpy joka ikisen kerran kun vastaan tulee.

Mä olin eilen Vuosaaren postissa. Lähetin yhden paketin, mutta jonossa seisoin noi vartin. Mun edellä kaksi muuta lähetti myös paketin.

Koko homman hoitaminen kestää noi minuutin maksamisineen, kun sen lapun on täyttänyt ennen kuin menee tiskillekin. Ja minä ja ne kaksi muuta oli kyllä täyttäneet ne laputkin valmiiksi.

Lisäksi kun sanoin, että kai te teippaate sen lootan kiinni, kun tuolla ei ollut teippiä(ovat ennen tehneet niin ja ihan kysyneet, että teipataanko kiinni), niin se löi mun eteen teippirullan ja jäi tujoittamaan. Mä siinä sitten teppailin sen laatikon jonossa kiinni.

Suosittelen kokeilemaan Nokian keskustan Hespurkeria. Sijaitsee n. 400m:ä duunista. Menin 50 minuuttia ennen oman vuoroni alkua hakemaan evääksi 2 kerroshampparia. Sisään päästyäni olin toisena jonossa. En ehtinyt ajoissa duuniin :)

Pulla sanoi:
Suosittelen kokeilemaan Nokian keskustan Hespurkeria. Sijaitsee n. 400m:ä duunista. Menin 50 minuuttia ennen oman vuoroni alkua hakemaan evääksi 2 kerroshampparia. Sisään päästyäni olin toisena jonossa. En ehtinyt ajoissa duuniin :)

Tämä pätee kyllä kaikki muihinkin hespurkereihin, toiminnan nopeus on kuin Halmeen matseista. ;)

Onkohan ollut vaan hyvä säkä mutten oo Postissa joutunut koskaan venaamaan mahdottomia, en missään kaupungissa. Jos haluaa saada raivokohtauksen tai kuolla tylsyyteen niin kannattaa mennä Jyväskylän Sokkarin alakertaan ostamaan ihan mitä vaan, kunhan vaan menee kassalle. Sellaista helvetin etanavauhtia asiakaspalvelussa en oo kyl koskaan nähnyt. Ja voi että sitä riemua jos pitää paketoida jotain, ihan sama onko arkipäivä/viikonloppu/maanantaiaamu vai jouluruuhka, täällä pääset kuluttamaan aikaa kassalla AINA. Pitäisi määrätä jotain piristettä jokaiselle työntekijälle tuossa lafkassa.

Toinen mielenkiintoinen paikka asiaoida on apteekit, ihan sama mikä kaupunki tai ketju ja ajankohdallakaan ei oo väliä kunhan vaan tiskillä on joku mummo. Vanhuudenhöperö perussairas vanhus + apteekki + keski-ikäinen palveluhekilö = armoton vitutus jos on yhtään kiire. Ensin kaivetaan hitaasti niitä satasen seteleitä taskusta ja sitten etitään kanta-asiakaskortti, loppukevennyksenä voikin pitää pienen esitelmän kaikista sairauksista mitä sattuu omistamaan.

Jes avautuminen postista! Riemuisin muisto postin toiminnasta liittyi entisen duuniin ja mun toimenkuvaan. Toimin juoksupoikana, eli hain tavaraa postista ja vein niitä sinne. Aina, jokaikinen kerta vastassa oli vittuuntunut naama eikä toivoakaan hymystä. Pakettien hakemisessa meni yli 20minuutta eikä niitä välillä löytynyt ollenkaan vaikka pakettikortti oli mukana. Yllättäen kun pääsin takaisin työpaikalle soittivat tädit postista, että:"Sä unohdit tänne pari pakettia". Paras kaikista oli, kun vein kirjeitä postiin ja se ämmä alko itkemään miten kaikki kirjeet eivät olleet "oikeinpäin" ja se joutu tekemään sen duunin mistä saa palkkaa. Tässä vaan esimerkit mitkä tuli mieleen, paska fiilis kuitenkin postin toiminnasta jäi.

Tässä avautumiseni toisessa ketjussa postista joku aika sitten:
"Mutta,mutta.... Kuopiossa ei tuo vaan tule toimimaan on näet kokemuksia tuosta pahuksen postista..
Viimeviikolla tuli mulle tekstari että huomenna voit noutaa pakettisi xxxx koodilla klo.16 jälkeen postista. No minäpä sitten seuraavana päivänä postiin ja kerroin koodin jne ja eipä täti löytänyt pakettia. Ja neuvoi sitten että tuleppa huomenna.
No sitten seuraavana päivänä uudelleen postiin. Edellä oli mies hakemassa samallalailla monipakettilähetystä samallalailla tuollaisella koodilla. No täti sitä etsimään ja eipä löydy. Sitten alkaa kuulustelu että mistä se paketti tulee ja minkäkokoinen jne. No viimein löytyy yksi paketti kolmesta ja siinnä ei ole niiden kolmen postiennakkolappua joten se kaveri ei saa sitä eikä muitakaan pakettejaan.
Seuraava asiakas on sitten joku huono soomi nainen joka kanssa on vailla pakettiaan koodilla. Postin täti taas alkaa etsimään ja yllätys,yllätys pakettia ei löydy. Sitten taas alkaa kuullustelu että kuka,mistä ja minkä kokoinen paketti? Ja sitten sitä etsitään tuntomerkeillä ja ei löydy.
Minun vuoro: annan koodin ja täti alkaa etsimään ja EI löydy. Ja alkaa kuulustelu että mistä,mitä ja minkäkokoinen. No mulla meni hermot ja sanoin että antaa olla tulen viikon päästä hakemaan jos se olis siihen mennnessä löytynyt ja kuinka ollakkaan niin tällä viikolla se sitten löytyi.

Muutenkin tuo posti on kunnostautunut sillä emännälle tuli kesällä ilmoitus että on paketti tullut kun hän meni sitä hakeemaan niin eipä sitä löytynyt eikä ole tähän päivään löytynyt(olen melko varma että siinnä oli emännän amerikan tädiltä ennakkoperintö noin 1 000 000 dollaria in cash )
Viimeviikolla tuli ilmoitus muijalle että pitäisi hakea paketti jota ei ole haettu 30.10 mennessä joten tämä on toinen muistutus ja sitten se palautetaan. No emäntä pakettia hakemaan ja kuinka ollakkaan sitten siellä postissa sanoivat että se paketti on haettu 27.10 eli pistivät ilmoituksen paketista jonka emäntä on hakenut."

Ja voin kertoa että edelleen tuo posti toimii aivan samalla tavalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom