Voiko postiin kuolla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Mike

ATG
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
Kylläpä voi. Ainakin jos asioi Tampereen Näsilinnankadun postissa. Ihmismieli ei voi käsittää miten jumalattoman hidas tuolla asiakaspalvelu on. Mukaan kannattaa ottaa eväät, makuupussi ja jotain luettavaa, muuten voi kuolo korjata nälän tai tylsyyden takia.
Että voi sapettaa kun menee hakemaan pakettia, duunissa on semmoisia frigidejä mummoja jotka naputtaa yhdellä peukalolla tietoja koneeseen. Liikkeet on ylimaallisen hidastettuja, nenänkaivuussakin voi kestää 3 viikkoa kun sille päälle sattuvat. Ikäänkuin tämä yleinen infernaalinen hitaus ei riittäisi, jaksavat nämä eläkeiän ylittäneet muumiot lässyttää asiakkaiden kanssa ummet ja lammet. Siellä kelataan onko se Ridge nyt sitten oikea Brookelle vai pitäisikö Ismon vetästä Aamua takaapäin. Hermot menee ihan totaalisesti jos sinne erehtyy kiireessä menemään. Vois edes jonnekin reklamoida, mutta veikkaan, että emailiin vastattaisiin joskus 2054.
:curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen itse huomannut täysin samaa postin toiminnassa. Tuo hitaus on ihan silmiinpistävää. Miten joku postipaketin antaminen/hakeminen voi kestää ihan vitun kauan? Se ei varmaan ole kovin "erikoinen" palvelu, vaan tapahtuu luultavammin useamman kertaa päivässä. Postin työntekijäksi on varmasti jonkinlainen valintakriteeri.

1. ÄO < 50
2. Rektionopeus n. 5s.
3. Asiakaspalveluhenkisyys = 0

Posti

No löytyyhän niitä muitakin postiin tyytyväisiä kuin minä. Toiminta (=asiakaspalvelu?) on monesti kuin hidastetusta elokuvasta. Ymmärrän sen että asiakkaille pitää olla ystävällinen jne mutta ei tollaisessa paikassa VOI jäädä juoruamaan kuulumisia, varsinkaan kun takana otsasuonet pullistuu muilla asiakkailla.

ps. olen pariin otteeseen kirjoittanut palautetta postille, viimeisimmästä kerrasta n. 2kk, kertaakaan en ole mitään vastausta saanut.

:offtopic:
Entäs sitten asiointi rautakaupassa..... voi tsiisus.

Viimeisin esimerkki, muutaman viikon takaa. Kävin ostamassa pienen purkin kalustemaalia, johon piti saada sävy. Hain itse tämän purkin hyllystä, jo menin kiltisti jonottamaan sävynsekoitusvuoroani. Sillä hetkellä tiskillä kolme myyjää ja tiskin toisella puolella viisi asiakasta.

Nää palvelualttiit myyjät rupattelivat rauhassa keskenään firman sisäisten puhelinlinjojen toimimattomuudesta, ja nojailivat niihin sävynsekoitusmasiinoihin samalla, kun kone hoiti sävytyksen ja sekoituksen. (Kun kone hoitaa hommaa, niin sillä välillähän EI VOI palvella seuravaa asiakasta.) Tähän mitättömän maaliputelin hommaamiseen meni 45 minuuttia. Tuntuu käsittämättömältä. :itku:

Originally posted by Mike
Ihmismieli ei voi käsittää miten jumalattoman hidas tuolla asiakaspalvelu on.

Kyllä voi, sillä mummot ovat ilmeisesti suurin yksittäinen postityöntekijöiden ryhmä. Lähipostissa tuntuu aina olevan sama mamma kun menen sinne käymään ja joka kerralla toistuu sama kuvio: siinä ennen minua muuten täysin tyhjässä postissa on yksi henkilö, jonka asia on saanut mummon pasmat täysin sekaisin ja siinä sitä sitten taivastellaan ja ihmetellään monimutkaisen kassasoftan valikoita tyyliin "...täältä jostainhan se pitäis löytyä se postiennakkojuttu...noh, missäs se nyt...".

Asia selviää yleensä arviolta about 15 minuutissa - lopulta takahuoneen aikamiespoika Jarmon apuun turvautuen, joka löytää sen f**king oikean namikan noin 0,5 sekunnissa.

Jos haluaa mummon ajatukset ikuiseen silmukkaan niin kannattaa joskus myös mennä lunastamaan pakettia pelkän seurantanumeron kanssa ennenkuin se noutokuitti on kolahtanut kotilaatikkoon. Voi äitee, minkä säädön siitäkin sai aikaiseksi...

Täällä päin ei ole palvelussa ollut mitään valittamista. Paketit noudetaan itse hyllystä ja yleensä virkailijana on nuorehko tai korkeintaan 35v asiansa osaava henkilö, jolta hommat sujuu nopsaan. Eipä ole koskaan postissa yli 5min mennyt.. toisin kuin pankissa :curs:

Ensin kannattaa lähettää sähköpostia. Jos siihen ei vastata, niin kannattaa nostaa meteli postin tiskillä, vaikkakin henkinen kynnys on siihen aika korkea. Liekö jokin suomalaisen psyyken perusominaisuus.

Jos virkailija ei suhtaudu valitukseen suopeasti kannattaa lausua taikasanat: "Onko sinulla täällä esimiestä, haluan puhua hänen kanssaan ?"

Itse olen ainakin kokenut tämän hyvin toimivaksi mantraksi näinä joukkoirtisanomisten aikana. Tietysti kannattaa käyttää asiallista mutta tiukkaa kieltä, eikä huutaa vittusaatanaa

Toinen juttu mitä voi koittaa, on se että katsoo puhelinluettelosta kyseisen paikan johtajan/esimiehen puhelinnumeron, soittaa sinne ja esittää valituksensa.

Turun Indesolissa on vielä postiakin hitaampi palvelu. Yksi jätkä korjaa koneita kellarissa. 5 pelaa pelejä takahuoneessa ainakin kiljumisesta päätellen ja YKSI myyjä selittää 10v. ipanalle jotain OpenGL-rajapinnoista ja koittaa saada ipanan isää ostamaan kotimikroon hyvää S3 Savage 4 mg ISA väyläistä -Grafiikkakorttia, kun viereisessä hyllyssä kiiltelee ATIn Radeon 98000 PRO GOLD-versio. Samassa jono kasvaa Hämeenkadun ja Kaskenkadun kulmasta TYKSille saakka ja kesällä peliä tulleet ostajat ihmettelevät, että mitä vitun euroja kassa pyytää ja minne on hävinnyt suomen markka?

Sama ongelma on meillä Kuopiossa kanssa postin kanssa. Mutta täällä olen varma että paikallispostissa on vakiona kymmenen mummoa odottamassa mua, että kun tulen postin eteen niin hyppäävät juuri silloin lähettämään jotain kalakukkoa jonnekkin veljenpojalle timbuktuun. Kun joka hemmetin kerta kun käyn jotain postissa asioimassa niin mua ennen on ainakin yksi mummo joka sählää ja säätää jotain pentelettä niin että jos nyt lähden viemään joulukortit niin hyvällä tuurilla ne on perillä pääsiäisenä. Osan niistä mummoista kun pitää päästä kertomaan jopa evakkoretkensä niille postinmummoille ennenkuin seuraava pääsee asioimaan. Ja voi sitä sähläystä ja ihmetystä jos jotain pakettia tulee ulkomailta.
Saiskohan lekurilta rauhoittavan ressun sillä perusteella että joku kerta saattaa mennä hermo postissa.
No parhaat ajat viellä ovat edessäpäin kun alkaa jouluruuhka postissa.
Onneksi lisäravinteilla ei ole kovin lyhyviä parasta ennen päiväyksiä.
Kuopion keskustan postissa oli sellainen pakettien itsehaku systeemi ennen mutta taisi liian paljon hävitä paketteja hörhöjen mukaan kun poistivat sen systeemin.

Yritin tuossa taannoin soittaa kolme päivää erääseen giganttiin.

Kyllästyin ja painelin paikanpäälle, missä kaveri suurinpiirtein makaa pöydällä jolla puhelin soi silloinkin.

Marssin viereen ja kysyn josko olisi aikaa kunhan on vastannut puhelimeen... Kaveri toteaa tähän ettei siihen tartte vastata!

Sanoin tietäväni, kun kolme päivää siihen olen yrittänyt. Johan tuli palvelua...

Koitin soittaa seuraavana päivänä saman paikan toimistoon haukkuakseni paikan pystyyn... yllättäen siellä ei vastata...

...naks...

Ihan sama kokemus joka ikisestä postista missä olen käynyt.
Tosin, with all due respect jos täällä on joku postivirkailija joukossamme - ei niillä työolosuhteilla ja palkoilla toki ihan hirveitä voine työntekijältä ja tämän työmotivaatiolta odottaakaan.

Valtionlaitos-syndrooma elää vielä voimakkaana.

Originally posted by Sam225
Valtionlaitos-syndrooma elää vielä voimakkaana.

Toinen paikka missä tämä mahtiasenne vielä kukkii ovat nämä entisistä valtion puljuista yksityistetyt katsastuskonttorit. Pari viikkoa sitten kävin katsastamassa koslaa ja siellä on systeemi jossa sisällä maksetaan ja saadaan jonotuslippulaput joiden kanssa mennään pihalle autoon tuijottamaan jättikokoista vuoronumerotaulua.

No mitäs, mullahan olikin kupongissa heti seuraava numero! Mieletön säkä ja edellinen asiakaskin näyttää juuri ajavan ulos hallista. Tästä ei sitten kestänytkään enää kuin about puoli tuntia siihen että se vuoro koitti - kävin jopa sisällä tyhjässä hallissa hämmästelemässä tuossa välillä, mutta vastaus oli jotakin tyyliin "juujuu, sitten vasta sisään kun on vuoro, älkää hätäilkö, heti kutsutaan...".

Aika hohdokasta illanviettoa istua konttorin pihalla autossa tapittamassa numerotaulua, jossa on koko ajan sama numero. Olisin lähtenyt kiitämään jo paljon aikaisemmin, mutta se maksu pitää aina maksaa etukäteen. :curs:

Originally posted by Force
Aahh. Onneksi meillä on posti kioskin yhteydessä. Aukioloajat ovat mainiot ja hommat toimivat ripeästi.

Entisessä asuinpaikassa oli posti Shell-huoltoaseman yhteydessä. Silloin oli postipalvelu ripeää.

Jep. Täälläpäin on sama meininki postissa, taitaa kuulua konseptiin tuo hidas palvelu.
Sitten kun rituaali on edennyt rahastus vaiheeseen postimummeli kysyy olenko tämä henkilö jolle paketti on osoitettu. Ei helv..
Muuten hyvä mutta tämmöisessä pikkukylässä ( 6000henk + pari kotieläintä) luulisi että naama olisi jo pikkuhiljaa tuttu, onhan sitä asioitu samassa postissa jo yli 20 vuotta.

Odotan innolla sitä päivää kun posti saa kilpailijan myös yksityissektorille.

Joo postit on hitaita mutta jyväskylän kela ei saatana se on ex vitun ihmismielen kutistamo. Hae lappu b osiosta c vie se naiselle ö joka kirjottaa ettei sinulle myönnetä mitää opinto tukee!!!1111111

Originally posted by IronMind
Toinen paikka missä tämä mahtiasenne vielä kukkii ovat nämä entisistä valtion puljuista yksityistetyt katsastuskonttorit.

Joo, itse varasin tuossa taannoin katsastusajaksi klo 1300, mutta jonotusnumeron löivät kuitenkin käteen kun hyvissäajoin paikalle saavuin ja taisipa kello olla lähempänä kahta kuin sovittua kolmeatoista ennenkuin oma vuoro koitti.. :wall:

Originally posted by SportBoy
Olen itse huomannut täysin samaa postin toiminnassa. Tuo hitaus on ihan silmiinpistävää. Miten joku postipaketin antaminen/hakeminen voi kestää ihan vitun kauan? Se ei varmaan ole kovin "erikoinen" palvelu, vaan tapahtuu luultavammin useamman kertaa päivässä. Postin työntekijäksi on varmasti jonkinlainen valintakriteeri.

1. ÄO < 50
2. Rektionopeus n. 5s.
3. Asiakaspalveluhenkisyys = 0

:curs: Meitä on muuallakin kun tiskillä töissä :david: .

Aika jännää että nämä ilmeisen samat henkilöt siirtyvät aina haahuilemaan eteeni heti töistä päästyään, ylensä juuri silloin kun itsellä on vitunmoinen kiire. Mitä kapeampi kulkuväylä ja vähemmän ohituspaikkoja, sitä verkkaisempi on tahti.

Eilenkin kävelin 2,5 viikkoa erään Hildan takana mennessäni ostamaan maitopurkkia halpahallista. Toissapäivänä taasen alepassa piti kuuden viikon perässäkävelyn jälkeen varmistua että Lauri-Maarit ei ollutkaan maahanpultattu maalattu betoniporsas vaan ihka elävä eläkeläisrouva joroisista.

On myös havaittu tapauksia että myös hissien toiminta hidastuu merkittävästi näiden samojen henkilöiden ollessa sisällä. Ovet sulkeutuvat hitaammin kuin jörn donnerin huulet suihinottosession aikana. Kerran viettäessäni kesäjoululomaa hississä naapurin Sanelmatädin kanssa totesin myös että hissin nopeuden voisi laskea ainoastaan kvanttifysiikan lakeja hyväksikäyttäen ja silloinkin einsteenin vakioihin pitäisi lisätä ylimääräisiä desimaaleja :arvi:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom