Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Tuossahan joutuu sitä päätä väkisten kääntämään eteen päin, jolloin lavan ylösvetäjät kiristyvät ja tämähän tietysti ehkäisee/hankaloitaa nuiden lavan alasvetäjien toimintaa
tämä riippuu kyllä täysin käytettävästä ylätaljasta ja suoritus tavasta. jos joutuu hirveesti päätä eteenpäin työntämään voi liikkeen tehdä "väärinpäin" jolloin sitä päätä ei tarvi työntää.

Enpä ole kyllä huomannut, että latseihin ottais. :D Mutta en sitä kiistäkään, halusinkin lähinnä tietää onko koko liikkeessä järkeä, kun se ei samalla tavalla ota kuin eteen vedettynä.
Oon kyllä taas aivan mykistynyt Weilandin tiedoista. Ei millään uskois että jätkä on kuitenkin treenannut jo melkeen vuoden yhtäjaksosesti! :wtf:

Haluisitko alkaa valmentaa mua? Oikeesti, vaikutat tosi pätevältä tyypiltä niin salijutuissa kuin ihan missä tahansa elämän asioissa! Maksan kyllä, tollasesta tiedotaidosta ei kehtaa nauttia maksamatta :nolo:

Mikäli pää pidetään suorana vartalon jatkeena, kuten ryhtiä korjatessa olisi syytä, pitää olla jo melkoisen liikkuvat olkapäät että onnistuu. Toki jos näin on, niin antaa mennä vaan.

kokeile joskus väärinpäin tehdä. huomaat että onnistuu hyvinkin helposti vaikka liikkuvuus olisi surkea kuten minulla. tosin minä olen sitä mieltä että se parantaa ryhtiä ihan normaalistikin tehtynä, tosin minulla ei ole siitä mitään näyttöä eikä edes hyviä selityksiä. voi olla että olen myös väärässä.

Tossa taannoin syksyllä olin salilla käymässä hivenen tavallista aiemmin. No samalle salille tuli joku hiihtovalmentaja(about 40-50v) ja valmennettava(housuista ja paidoista päätellen). En ole ikinä nähnyt niin järkyttäviä tekniikoita joka liikkeessä (valmentajalta). Penkkiä kyseinen kaveri teki 30-40cm perse ilmassa. Ylätaljaa teki siihen kahtoin että hyvä ettei koittanu koko vaijeria repiä poikki raivolla. Dipissä liikerata oli sitten semmosen 3cm luokkaa. Sit sain siinä oman treenin loppuun ja olin lähdössä pois niin kyseinen kaveri räjäytti pankin viimestä kertaa. Pisti siinä 5kg lisää painoihin joilla tein HALLITTUJA hauiskääntöjä. Heijarit oli niin järkyttäviä että oikein pahaa teki kattoa selän kannalta. Kaiken lisäksi kaverilla oli vielä ilmeisesti joku tarve päteä/vetää egopainoilla, kun lähtiessä katto mua ja hymyili kun oli niin ylpeä haukkarituloksestaan. Saa sitä sitten ihmetellä miksi hiihtäjilla paikat hajoaa treenatessa jos tommosia valmentajia on :D

tämä riippuu kyllä täysin käytettävästä ylätaljasta ja suoritus tavasta. jos joutuu hirveesti päätä eteenpäin työntämään voi liikkeen tehdä "väärinpäin" jolloin sitä päätä ei tarvi työntää.

Olen hieman skeptinen kaikkien latsiliikkeiden merkityksestä ryhdin korjaamisessa. Minusta ryhdin parantamiseen toimii paremmin epäkäslihaksen vahvistaminen. Toki epäkäs tekee töitä leuanvedoissa ja ylätaljassa, mutta enemmänkin ala- ja keskiosa. Kulmasoutu on aika ylivertainen tässä suhteessa, ja olankohautukset.

Voi jopa olla että erittäin vahvat ja isot latsit kiskovat sitä ryhtiä vielä pahempaan etukenoon jos siihen on taipumusta.

NEUTRAALI: -Vain väärässä olemisen mahdolisuus tekee asiasta keskustelemisen arvoisen, eihän kukaan jaksa itsestäänselvyyksistä keskustella :)

"voi olla että olen myös väärässä."

Mutta täytyy toki kokeilla joskus tuota väärinpäin tekemistä, sen verta paljon nuiden ryhtikorjaushommien kanssa tulee pelailtua, että tuostahan voipi pian saada itselleen uuden työkalun, mikäli tuntuu että tuossa tyylissä on jotain, mikä tekee tuosta ns. normiryhtikorjaus versiota tehokkaamman tai joillekkin paremmin sopivan.

edit. Tomppa85: -Kyllä nuo latsit vetää aina harteita etiäpäin, varsinkin mikäli lihastasapaino ei ole kohillaan.

"Voi jopa olla että erittäin vahvat ja isot latsit kiskovat sitä ryhtiä vielä pahempaan etukenoon jos siihen on taipumusta."

Oon kyllä taas aivan mykistynyt Weilandin tiedoista. Ei millään uskois että jätkä on kuitenkin treenannut jo melkeen vuoden yhtäjaksosesti! :wtf:

Haluisitko alkaa valmentaa mua? Oikeesti, vaikutat tosi pätevältä tyypiltä niin salijutuissa kuin ihan missä tahansa elämän asioissa! Maksan kyllä, tollasesta tiedotaidosta ei kehtaa nauttia maksamatta :nolo:
Mä tarjoon Weakin päästä muutamat oluet. Kuka ottaa tehtävän vastaan?

Olen hieman skeptinen kaikkien latsiliikkeiden merkityksestä ryhdin korjaamisessa. Minusta ryhdin parantamiseen toimii paremmin epäkäslihaksen vahvistaminen. Toki epäkäs tekee töitä leuanvedoissa ja ylätaljassa, mutta enemmänkin ala- ja keskiosa. Kulmasoutu on aika ylivertainen tässä suhteessa, ja olankohautukset.

Voi jopa olla että erittäin vahvat ja isot latsit kiskovat sitä ryhtiä vielä pahempaan etukenoon jos siihen on taipumusta.
kyllähän leukojen/ylätaljan ja takaolkapäiden kehittäminen ryhtiä parantaa niin kuin alatalja ja kulmasoudutkin. hyvä esimerkki siitä on se, jos sattuu olemaan etupuoli paljon ylikehittyneempi kuin selkäosasto, tällöin olkapäät kääntyvät eteenpäin ja silloin monesti ne olkapäävaivatkin alkavat. jos selkää on tarpeeksi tehty niin harvoinpa sitä "oranki" efektiä tulee, vaikkei ei olis reenattu juuri muuta kuin leukoja/ylätaljaa. siitä en tiedä mikä on se paras selkäliike ryhtiä ajatellen. väittäisin että tässäkin asiassa yläselän monipuolinen reenaus on se avainsana. yleisesti ottaen kuitenkin suositellaan ylätaljaa/leukoja eteen ja kulmasoutuja. minusta tuo talja taakse on myös yksi erittäin hyvä ryhdin parantaja(eristävämpi liike kuin moni muu). sanotaan nyt vielä etten ole kyseistä liikettä tehnyt vuosiin ettei joku luule että sitä sen takia puolustelen:D.

kulmasotukin ottaa kyllä latseihin, mutta myös epäkkääseen joka kohtaan.

Aiemmin tässä ketjussa avauduin hajonneesta polvesta 10/2005. Vaatinee vielä yhden operaation.
2 välilevyä ei viihtynyt onkalossaan vaan halusi juttelemaan hermojen kanssa. Onneksi jäivät juttelu etäisyydelle ettei ihan halaamaan asti...

Ja Jumalauta " FUUFAA ". Jos joku tarjoaa pillua niin mennään virran mukana vaikkei mieli tekisikään. Kuuntele nyt vanhempiasi. Pyssyn tilanteesta en tiedä mutta itellä 2 pientä muksua ja kiukkuinen emäntä... Helvetti, häpeäsit, nyt panet kun kerta tarjotaan!

Huomenna matikan koe.

Seisoskelin eilen ähkyn partaalla linja-autolaiturilla bussien välissä ja imppasin naftaa (tyhjäkäynnin ansiosta). Kuskin lorviessa jossain hevon P... ja lähdettiin valmiiksi myöhässä.

Siitä sitten autoon ja maksu reilu 3€. Laskeskelin että autoon tuli jopa 4 ihmistä minun ja kuskin lisäksi. ja tämä kaikki tekee noin 17€. Auto heittää tunnin lenkin ja vois kuvitella että sellanen vanha romu imee tällä lenkillä noin 20-30 litraa (ehkä, luulen vaan). Tulipahan vaan mieleen että oltais mahduttu taksiin. Ei noilla sika hinnoilla kukaan viitsi bussilla ajella.

Nyt kun jauhetaan ilmastonmuutoksesta ja hiilidioksidipäästöistä (mihin jäi happosateet ja otsonikato... tais jäädä 80-luvulle), niin vois vaikka VALTIO tukea noita bussifirmoja jotenkin että saatas hinnaksi max 1€. Kyllähän sitä tuetaan jos jotakin, telakoita ym. joskus tuettiin suomi-ruotsi välistä autolauttaliikennettäkin (hei mennään tenuttaan).

Nytttenkin pienen ihmisen pitäis maksaa koko helvetin päästösotku, noh taitaa ne valtion rahat olla isoksi osaksi ihmisiltä kerätty. Sitten kaupataan vihreää sähköä, tuuli voima sitä ja tätä. Kalliimpaahan tuo on, vaan miksei sitä myydä niihin sellutehtaisiin jotka kuluttaa puolet suomen sähköstä. Tässäkin asiassa pitää muutenkin jo kynittyä kyniä lisää. Kyllä vituttaa.

Joo ja presidentin valta. Niinistö taisi heittää että voisi sitä kautta lyhentää 4 vuoteen. Mitä siitäkin tulee kun kokoajan jengi vaihtuu siellä ja jokaisella on omat intressit. Valtaa sinne kun se kansankeskuudesta valitaankin eikä jollekin sattuma pääministerille.Tarvittais kunnon diktaattori, eikä tollasia rahan kumartelijoita.

Paniikkia pukkaa... :urjo:Sain duunissa potilaan verta päälleni aika runsaasti. Potilas oli sellainen, joka oli ainakin alkoa käyttänyt reippaasti, ja hänen taustansa oli muutenkin aika kirjava. Jouduin pistämään hänelle kanyyliä, ja suoni puhkesi potilaan kiemurtelun takia. Nyt olen pari viimeistä kuukautta ollut ihan paniikissa, että olen saanut HIV- tai ainakin c-tai b-hepatiittitartunnan. Nyt pitää käydä verinäytteillä... Mulla on kohta aika näytteille, ja hyi vittu kun olen paniikissa. Jos tästä jotain oppi, niin ainakin sen että en enää IKINÄ pistä ilman hanskoja. Toivottavasti selvisin säikähdyksellä.... Tapaus sattui ennen joulua eräänä viikonloppuna, eli "nollanäytteille" en päässyt, kollega ei suostunut niitä myöskään ottamaan. Ei kuulemma uskalla pistää minua.:jahas: Hyi vittu kun kammottaa.

Paniikkia pukkaa... :urjo:Sain duunissa potilaan verta päälleni aika runsaasti. Potilas oli sellainen, joka oli ainakin alkoa käyttänyt reippaasti, ja hänen taustansa oli muutenkin aika kirjava. Jouduin pistämään hänelle kanyyliä, ja suoni puhkesi potilaan kiemurtelun takia. Nyt olen pari viimeistä kuukautta ollut ihan paniikissa, että olen saanut HIV- tai ainakin c-tai b-hepatiittitartunnan. Nyt pitää käydä verinäytteillä... Mulla on kohta aika näytteille, ja hyi vittu kun olen paniikissa. Jos tästä jotain oppi, niin ainakin sen että en enää IKINÄ pistä ilman hanskoja. Toivottavasti selvisin säikähdyksellä.... Tapaus sattui ennen joulua eräänä viikonloppuna, eli "nollanäytteille" en päässyt, kollega ei suostunut niitä myöskään ottamaan. Ei kuulemma uskalla pistää minua.:jahas: Hyi vittu kun kammottaa.

Mut eihän se pelkkä veri riitä sitä tartuntaa saamaan jos sitä esim. iholle menee? Eikös se tarvitse kontaktin esim. johonkin haavaan että tartunta pääsee leviämään verenkiertoon?

Mut eihän se pelkkä veri riitä sitä tartuntaa saamaan jos sitä esim. iholle menee? Eikös se tarvitse kontaktin esim. johonkin haavaan että tartunta pääsee leviämään verenkiertoon?
Nii-in. Mutta on helvetin vaikea ajatella järkevästi, kun kyse on omasta itsestä. Omasta terveydestä. Asia vaivaa minua, ja haluan sulkea hepatiittien ja HIV:n mahdollisuuden pois. Kyllä, olen varmaan hysteerinen ja järjetön... Mutta ennemmin yksi "turha" verinäyte kuin lisää unettomia öitä.

Tuli tuossa perjantaina itse aiheutettua pahennusta salilla :D Kesken mave sarjan ylösnosto vaiheessa kuului peräpäästä prööööööööööööööööt ja settihän putosi käsistä samantien ja naurahtelin. Siinä sitten ärähdin itsekseni "vittu" ja vilkuilin ympärille. onneksi salilla ei ollut kuin kolme jamppaa lisäkseni jotka jatkoivat normaalisti tekemisiään parin vilkaisun jälkeen :D

Back
Ylös Bottom