Vituttaa niin ankarasti

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Pari tuttua myyjää k-raudassa ja vain heidän kanssa asioin, muuten ei jaksa edes yrittää, ellei oo jotain isompaa läjää ostamassa. Mutta vähiin jää vaihtoehdot, jos mielee raksaromua ostella, Starkki on vielä isompi saatana ja Bauhaus ei ala tarjousta tekemään vaikka oisit parilla kympillä menossa ostoksille. Kummallista pisnistä näin asiakkaan näkökulmasta tuo rautakaupan pyöritys.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pari tuttua myyjää k-raudassa ja vain heidän kanssa asioin, muuten ei jaksa edes yrittää, ellei oo jotain isompaa läjää ostamassa. Mutta vähiin jää vaihtoehdot, jos mielee raksaromua ostella, Starkki on vielä isompi saatana ja Bauhaus ei ala tarjousta tekemään vaikka oisit parilla kympillä menossa ostoksille. Kummallista pisnistä näin asiakkaan näkökulmasta tuo rautakaupan pyöritys.

Mulla on starkista hyviä kokemuksia. Kun olen ostanut pieniä määriä puutavaraa niin aina saanut kysymällä -20% alea. En tiedä miksi.
 
Muutamia pikku ongelmia on ollut K-Raudan kanssa. Melko iso mälli terassilautaa oli asennuksen jälkeisenä keväänä "haperoa". Syy oli kuulemma siinä, että ne olivat sydänlautaa ja sellainen käyttäytyy noin. Sitä ei kuulemma kuitenkaan olisi oikein tapana myydä. Ei auttanut valittaminen.

Sitten Prof-merkkiset tuotteet. Ruuvit katkeilivat. Sain tosin hyvityksen ja ostin toisen merkkisiä.

Prof-jatkoroikka oli lysti tapaus. Käytin sitä kahdesti. Kolmannella kerralla ei menny enää työkoneiden sähköpistoke sisään. Menin liikkeeseen vaihtamaan, niin ukko oli sitä mieltä, ettei sitä vaihdeta, kun oli jo melkein vuoden vanha johto. Hänen mielestään siinä ei voinut olla vikaa. Luultavasti ilmeeni alkoi hänen puheenvuoronsa edetessä muuttua, sillä viimeisenä lauseenaan hän sanoi, että tässä tapauksessa voimme tehdä poikkeuksen.
 
Muutamia pikku ongelmia on ollut K-Raudan kanssa. Melko iso mälli terassilautaa oli asennuksen jälkeisenä keväänä "haperoa". Syy oli kuulemma siinä, että ne olivat sydänlautaa ja sellainen käyttäytyy noin. Sitä ei kuulemma kuitenkaan olisi oikein tapana myydä. Ei auttanut valittaminen.

Sitten Prof-merkkiset tuotteet. Ruuvit katkeilivat. Sain tosin hyvityksen ja ostin toisen merkkisiä.

Prof-jatkoroikka oli lysti tapaus. Käytin sitä kahdesti. Kolmannella kerralla ei menny enää työkoneiden sähköpistoke sisään. Menin liikkeeseen vaihtamaan, niin ukko oli sitä mieltä, ettei sitä vaihdeta, kun oli jo melkein vuoden vanha johto. Hänen mielestään siinä ei voinut olla vikaa. Luultavasti ilmeeni alkoi hänen puheenvuoronsa edetessä muuttua, sillä viimeisenä lauseenaan hän sanoi, että tässä tapauksessa voimme tehdä poikkeuksen.
Ostin 130m terassilautaa ja 20% oli ihan paskaa mutta kyllästetyt tehdään paskasta tavarasta. Moni unohtaa sen että kaikesta ei saa alennusta koska esim harkkoja myytiin persnetolla -5%. Peruspuutavarasta ei jää mitään käteen. Mun kateprosentti kuukausitasolla oli 15%. Sisustustuotteista jää vähän enemmän mutta kilpailu on kova. Profin tuotteet ovat olleet ok mutta ihan kaikki fxa:ihan paskoja. Olen tietenkin sitä mieltä että vaikka ei maksaisi mitään niin kyllä ne pitää toimia.
Nykyään myyn lvi-tuotteita ja ne ovat kalliita. Ihmiset eivät kuitenkaan ymmärrä että halvalla ei se yhtä hyvää varsinkaan jos puhutaan koneista. Mun tuote maksaa 500e mutta tiedän että se kestää 10v niin onko mitää järkeä maksaa 350e tuotteesta joka kestää 3-5 vuotta? Myyntiala on perseestä,ihan sairaita ihmisiä tulee vastaan. Ihmisillä ei ole mitään hajua paljon tuotteet maksaa firmalle ja ihmettelevät miksi motonetistä saa paljon halvemmalla vaikka tuote ei oläheskään sama.
 
Ostin 130m terassilautaa ja 20% oli ihan paskaa mutta kyllästetyt tehdään paskasta tavarasta. Moni unohtaa sen että kaikesta ei saa alennusta koska esim harkkoja myytiin persnetolla -5%. Peruspuutavarasta ei jää mitään käteen. Mun kateprosentti kuukausitasolla oli 15%. Sisustustuotteista jää vähän enemmän mutta kilpailu on kova. Profin tuotteet ovat olleet ok mutta ihan kaikki fxa:ihan paskoja. Olen tietenkin sitä mieltä että vaikka ei maksaisi mitään niin kyllä ne pitää toimia.
Nykyään myyn lvi-tuotteita ja ne ovat kalliita. Ihmiset eivät kuitenkaan ymmärrä että halvalla ei se yhtä hyvää varsinkaan jos puhutaan koneista. Mun tuote maksaa 500e mutta tiedän että se kestää 10v niin onko mitää järkeä maksaa 350e tuotteesta joka kestää 3-5 vuotta? Myyntiala on perseestä,ihan sairaita ihmisiä tulee vastaan. Ihmisillä ei ole mitään hajua paljon tuotteet maksaa firmalle ja ihmettelevät miksi motonetistä saa paljon halvemmalla vaikka tuote ei oläheskään sama.
En ole saanut alennusta, enkä ole kyllä pyytänytkään. Mutta laudan tulee kestää enemmän kuin puoli kesää, ihan sama, mitä se myyjälle on maksanut, tai millä marginaalilla hän sen minulle myy.

Tavallisena loppuasiakkaana en tiedä laudan laadusta mitään. Olen sen verran naiivi olettaakseni, ettei kunniallinen yritys myy paskaa. Tai jos myy, ajattelen että olisi silti jonkinlainen vastuu.
 
Tavallisena kuluttajana joka menee kaupasta hankkimaan jotain mitä tarvitsee ei myöskään tarvitse tietää tuon taivaallista mitä jokin asia maksaa myyjälle, millaisilla katteilla niitä myydään tai kuinka paskaa myyjän elämä on. Toki ymmärrän että varmasti on kaikenlaista seikkailijaa siellä asiakaspuolella mutta myynti on asiakaspalvelua ja asiakkaita on just niin monenlaisia kuin meitä ihmisiä. Toiset on ihan hanurista.
 
Tuossa tilanteessa voisi ehkä toimia ottamalla yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Katsoa muuttuuko K-raudan ääni. Tai reklamoi suoraan keskoon tilanteesta? Tulisiko sitten isompi alennus heidän virheestä?
Ja silloin kun oltiin paljua hakemassa, niin eka laittoivat reilusti kalliimman paljun kärryille ja huomautettiin asiasta ja sen jälkeen löysivät sitten sen oikean tuotteen, mutta tosiaan kantta ei oltu silloin vielä ostettu. Eli kaksi kertaa mokailivat.

Mitäpä jos oltaisiin vaan pokkana menty tuon kalliimman paljun kanssa kotiin ja asennettu paikoilleen?

Maksoin tuon kannen kyllä jo, koska en jaksa enää stressata tuosta asiasta, vaikka vitutus oli tuolloin aika tapissaan. Eniten ei ota päähän se että tuosta joutuu maksamaan melkeen täyden hinnan. Vaan se että kun he itse mokaavat ja kehtaavat vielä soittaa kuukauden päästä, että kantta ei ole maksettu. Vituttaa kun en tajunnut puhelimessa sanoa tyyliin että " no tulkaa hakee".

No se siitä. Vois tosta toki laittaa palautetta, mutta ei varmaan auta mitään. Kyseisestä k raudasta en kyllä jatkossa tule asioimaan.
 
Tavallisena kuluttajana joka menee kaupasta hankkimaan jotain mitä tarvitsee ei myöskään tarvitse tietää tuon taivaallista mitä jokin asia maksaa myyjälle, millaisilla katteilla niitä myydään tai kuinka paskaa myyjän elämä on. Toki ymmärrän että varmasti on kaikenlaista seikkailijaa siellä asiakaspuolella mutta myynti on asiakaspalvelua ja asiakkaita on just niin monenlaisia kuin meitä ihmisiä. Toiset on ihan hanurista.
Ei mutta vituttaa se jatkuva itkeminen alennuksista. Mulla on asiakkaita jotka valittavat hinnoista joka kerta. Jos meen telkkaria ostamaan niin en osta jos on liian kallis en jää itkemään että saa 50e halvemmalla muualta. Ei tarvitse käyttäytyä kuin kusipää. Eri juttu nämä takuuhommat
 
En ole saanut alennusta, enkä ole kyllä pyytänytkään. Mutta laudan tulee kestää enemmän kuin puoli kesää, ihan sama, mitä se myyjälle on maksanut, tai millä marginaalilla hän sen minulle myy.

Tavallisena loppuasiakkaana en tiedä laudan laadusta mitään. Olen sen verran naiivi olettaakseni, ettei kunniallinen yritys myy paskaa. Tai jos myy, ajattelen että olisi silti jonkinlainen vastuu.
Olet ihan oikeassa. Tuo puutavara on perseestä koska joku erä voi olla ihan sekundaa ja vaikka luokka on b niin pitäisi kuitenkin olla ok. Itse tein aina niin että annoin uudet puutavarat. Ei sillä katteella mitään merkitystä ole kun laadusta puhutaan.
 
Ostin 130m terassilautaa ja 20% oli ihan paskaa mutta kyllästetyt tehdään paskasta tavarasta. Moni unohtaa sen että kaikesta ei saa alennusta koska esim harkkoja myytiin persnetolla -5%. Peruspuutavarasta ei jää mitään käteen. Mun kateprosentti kuukausitasolla oli 15%. Sisustustuotteista jää vähän enemmän mutta kilpailu on kova. Profin tuotteet ovat olleet ok mutta ihan kaikki fxa:ihan paskoja. Olen tietenkin sitä mieltä että vaikka ei maksaisi mitään niin kyllä ne pitää toimia.
Nykyään myyn lvi-tuotteita ja ne ovat kalliita. Ihmiset eivät kuitenkaan ymmärrä että halvalla ei se yhtä hyvää varsinkaan jos puhutaan koneista. Mun tuote maksaa 500e mutta tiedän että se kestää 10v niin onko mitää järkeä maksaa 350e tuotteesta joka kestää 3-5 vuotta? Myyntiala on perseestä,ihan sairaita ihmisiä tulee vastaan. Ihmisillä ei ole mitään hajua paljon tuotteet maksaa firmalle ja ihmettelevät miksi motonetistä saa paljon halvemmalla vaikka tuote ei oläheskään sama.
Aikaa sitten oppinut ostamaan sen 500e ammattihärvelin 300e "halpis" härvelin sijaan koska se toinen ei toimi kuitenkaan kunnolla ja hajoaa lopullisesti nopeammin. Moni tavallinen ihminen tuijottaa vain sitä hintaa mutta toisaalta jossain kodinkoneliikkeessä koitetaan lypsää rahaa myymällä kalliimpaa laitetta ominaisuuksien varjolla joilla ei ole mitään virkaa.
Ei mutta vituttaa se jatkuva itkeminen alennuksista. Mulla on asiakkaita jotka valittavat hinnoista joka kerta. Jos meen telkkaria ostamaan niin en osta jos on liian kallis en jää itkemään että saa 50e halvemmalla muualta. Ei tarvitse käyttäytyä kuin kusipää. Eri juttu nämä takuuhommat
Yritysasiakkaana oletan että hinnat tulee kerralla oikein laskussa ilman turhia kyselyitä, k-raudassa vitutti kun saatoin kysyä hinnan ja hain tuotteen niin laskussa olikin eri hinta. Selitys oli että ei kaikkiin tuotteisiin ole laitettu oikeaa alennusta, hä?
Olet ihan oikeassa. Tuo puutavara on perseestä koska joku erä voi olla ihan sekundaa ja vaikka luokka on b niin pitäisi kuitenkin olla ok. Itse tein aina niin että annoin uudet puutavarat. Ei sillä katteella mitään merkitystä ole kun laadusta puhutaan.
On eroa yksittäisissä nipuissa mutta silti on tietyt standardit joiden mukaan puutavara lajitellaan, siksi on eri hintojakin.
Nyttemmin jo oppinut kun tilaan puuta että ne nipun jämät johon on valikoitunut kaikki risat, likaiset ja kierot kalikat tulee bumerangina takaisin jos tuo meille mutta kuinka moni ottaa ne vastaan?
Harvinaista onneksi kun pääosin tulee suoraan höyläämöistä nipuittain mutta jotain tuotteita menee niin pieniä määriä vuodessa ettei viitsi ottaa edes nipuittain.
 
Aikaa sitten oppinut ostamaan sen 500e ammattihärvelin 300e "halpis" härvelin sijaan koska se toinen ei toimi kuitenkaan kunnolla ja hajoaa lopullisesti nopeammin. Moni tavallinen ihminen tuijottaa vain sitä hintaa mutta toisaalta jossain kodinkoneliikkeessä koitetaan lypsää rahaa myymällä kalliimpaa laitetta ominaisuuksien varjolla joilla ei ole mitään virkaa.

Yritysasiakkaana oletan että hinnat tulee kerralla oikein laskussa ilman turhia kyselyitä, k-raudassa vitutti kun saatoin kysyä hinnan ja hain tuotteen niin laskussa olikin eri hinta. Selitys oli että ei kaikkiin tuotteisiin ole laitettu oikeaa alennusta, hä?

On eroa yksittäisissä nipuissa mutta silti on tietyt standardit joiden mukaan puutavara lajitellaan, siksi on eri hintojakin.
Nyttemmin jo oppinut kun tilaan puuta että ne nipun jämät johon on valikoitunut kaikki risat, likaiset ja kierot kalikat tulee bumerangina takaisin jos tuo meille mutta kuinka moni ottaa ne vastaan?
Harvinaista onneksi kun pääosin tulee suoraan höyläämöistä nipuittain mutta jotain tuotteita menee niin pieniä määriä vuodessa ettei viitsi ottaa edes nipuittain.
Kyllä ne yritysmyyjät yleensä saavat hinnat oikein. En tiedä miksi myyjä ei sitä tee mutta jos tili löytyy niin myyjä voi tarkistaa että mihin hintaan asiakas on saanut ennen tai mihin hintaan muut ovat myyneet sitä tuotetta. En tiedä mikä selitys se on että alennukset eivät menneet oikein ekalla kerralla, myyjä yrittää saada katetta. Loppujen lopuksi se on yksinkertaista. Ostat tuotteen, myyjä kertoo hinnan ja tuotteen pitää olla laadultaan kestävä. Ongelma tuon tyyppisissä kaupoissa on se että suurin osa ovat epäpäteviä, mitään omia päätöksiä ei saa tehdä, kauppiaat kieltävät antamaan hyvitystä ja sitten myydään paskaa koska ne ovat halpoja. Varastomies joka on 20v poika ei välitä siitä mitä kerää asiakkaalle.
 
Viikko sitten kaaduin maastopyöräillä, jarrukahva poikki. Koko Eurooppa myy osassa ei-oota(koska korona), mutta onneksi löysin osan ja jopa kotimaisesta kaupasta. Posteineen 60e. Ekalla lenkillä kampi osui kiveen ja taas nurin. Ja se pirun kahva uudelleen poikki.. etusormi otti osumaa kanssa, kämmen on nyt niin turvoksissa että pikkurillinkin nivel alkaa hävitä näkyvistä. Tohtorille pitää mennä. Kiva ny sitte ajella huomenna MP:llä kotia, mahtuuko hanska edes käteen, puhumattakaan jos lastoitetaan.
Salillakin on ollut pitkästä aikaa kiva käydä.. no, nyt pitää sitte painottaa jalkoja. Vetävät liikkeet jääväkisin vähemmälle
 
Kyllä ne yritysmyyjät yleensä saavat hinnat oikein. En tiedä miksi myyjä ei sitä tee mutta jos tili löytyy niin myyjä voi tarkistaa että mihin hintaan asiakas on saanut ennen tai mihin hintaan muut ovat myyneet sitä tuotetta. En tiedä mikä selitys se on että alennukset eivät menneet oikein ekalla kerralla, myyjä yrittää saada katetta. Loppujen lopuksi se on yksinkertaista. Ostat tuotteen, myyjä kertoo hinnan ja tuotteen pitää olla laadultaan kestävä. Ongelma tuon tyyppisissä kaupoissa on se että suurin osa ovat epäpäteviä, mitään omia päätöksiä ei saa tehdä, kauppiaat kieltävät antamaan hyvitystä ja sitten myydään paskaa koska ne ovat halpoja. Varastomies joka on 20v poika ei välitä siitä mitä kerää asiakkaalle.
Ennen kun oli puukeskus niin ostin sieltä pääosin puutavaran, sitten kun liittyi starkkiin niin tullut otettua kaikki rautakauppa säläkin sieltä sen jälkeen kun haistatin vitut k-raudalle.
Jotenkin tuntunut toimivan paremmin, sanon aina että enmä jaksa alkaa vinguttamaan hintoja mutta luotan että on kohdallaan.
Sitten kun puhutaan tuotteista joihin menee oikeasti rahaa niin säännöllisesti tsekkailen hintoja muiltakin.
 
Puhelinmyyjät alkaa pikku hiljaa risoo :mad: 040923... tuollainen alku aina ja kun laitat estä osastoon niin loppunumerot vaihtuvat ja taas tyrkytetään jotain paskaa
 
Puhelinmyyjät alkaa pikku hiljaa risoo :mad: 040923... tuollainen alku aina ja kun laitat estä osastoon niin loppunumerot vaihtuvat ja taas tyrkytetään jotain paskaa
Tämä. En tiedä mille listalle oon joutunut. Mutta jokapäivä on tullut soittoja. Alkoi jo viime viikolla. Pitkään oli hiljaista ennen tätä. Nää tulee jotenkin sykleissä
 
Vedin yhteen puljuun kilarit kun olivat kaivaneet jostain omista rekistereistä mun oman numeron jota jakoi vaikka on elisalla "salainen" eli ei varsinaisella tavalla salainen mutta ei näy mihinkään ulos.
 
Tämä. En tiedä mille listalle oon joutunut. Mutta jokapäivä on tullut soittoja. Alkoi jo viime viikolla. Pitkään oli hiljaista ennen tätä. Nää tulee jotenkin sykleissä
Muijalla sama juttu, hirveä puhelinmyyntitulva menossa mutta sillä ollut kyllä ihan eri numeroita
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom