Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Kela lähetti kirjeen, jossa 1800€ edestä takaisinperittäviä opinto- ja asumistukia :giggle: On se vaan niin hienoa kun ihmisiä kannustetaan tekemään töitä rokottamalla tienatuista rahoista vuosia jälkeenpäin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kela lähetti kirjeen, jossa 1800€ edestä takaisinperittäviä opinto- ja asumistukia :giggle: On se vaan niin hienoa kun ihmisiä kannustetaan tekemään töitä rokottamalla tienatuista rahoista vuosia jälkeenpäin.
Ja tuliko tämä vaatimattomalla +20% korotuksella? Joskus 2000-luvun alkupuolella rokottivat aika kivasti

Ja tuliko tämä vaatimattomalla +20% korotuksella? Joskus 2000-luvun alkupuolella rokottivat aika kivasti
Koron osuus oli onneksi aika nimellinen, n.100€. Vituttaahan toi silti, opiskeluaikana vielä tarkkailin tuloja ja palauttelin tukia etukäteen mut en näköjään riittävästi. Valmistuin lokakuussa ja siirryin suoraan täysipalkkaiseksi työelämään, niin tulorajathan paukkui viimeiseltä vuodelta aika reippaasti, kun en tajunnut että valmistumisen jälkeisetkin tulot vaikuttaa jo saatuihin tukiin.

Koron osuus oli onneksi aika nimellinen, n.100€. Vituttaahan toi silti, opiskeluaikana vielä tarkkailin tuloja ja palauttelin tukia etukäteen mut en näköjään riittävästi. Valmistuin lokakuussa ja siirryin suoraan täysipalkkaiseksi työelämään, niin tulorajathan paukkui viimeiseltä vuodelta aika reippaasti, kun en tajunnut että valmistumisen jälkeisetkin tulot vaikuttaa jo saatuihin tukiin.
Ei pitäisi vaikuttaa valmistumisen jälkeiset tulot. Kelalla on vain vuositulot tiedossa, ei miltä kuukausilta ne on saatu. Lue paperit tarkkaan läpi ja tee uudelleenkäsittelypyyntö, tai soita kelan asiakaspalveluun. Mun ainakin piti toimittaa palkkakuitit valmistumisen jälkeisiltä kuukausilta, jotta pystyivät laskemaan mitä tulot olivat opintojen ajalta ja tekemään uuden päätöksen.

Lääkkeitä on nappailtu sen verta riittävästi että alkaa olee pakki vähän turhan herkkä kaikelle :F ja siis vaikka on vatsansuojalääkkeet. Nyt määräsivät mulle gabrionia mut ei saatana. Ja ryypänny en oo... kahdeksaan vuoteen. Oon muutenkin kohtuu dorka (omasta mielestäni ainakin) niin kännissä mä oon sit ihan täyskyrpä.
Pilvee?

Ei pitäisi vaikuttaa valmistumisen jälkeiset tulot. Kelalla on vain vuositulot tiedossa, ei miltä kuukausilta ne on saatu. Lue paperit tarkkaan läpi ja tee uudelleenkäsittelypyyntö, tai soita kelan asiakaspalveluun. Mun ainakin piti toimittaa palkkakuitit valmistumisen jälkeisiltä kuukausilta, jotta pystyivät laskemaan mitä tulot olivat opintojen ajalta ja tekemään uuden päätöksen.
No perkele, kiitos vinkistä (y)

Paska tuote nimeltään biojätepussi. Edes viisi päällekkäistä ei kestä rutikuivaa multaa.

1582365359243.png

Taas uutta jantteria töissä ja kysymättä lähtee mun maidot.
Ihan kuin se ei riittäs nii ...

Liitteet

• 20200305_135150.jpg
    20200305_135150.jpg
    129,7 KB · Katsottu: 316
Kutsu 8 päivän kertausharjoitukseen, vasta syksyllä olin.:eek:

Mä luulin, että ne kestää maksimissaan 7 päivää. Onhan tuo toisaalta jännä, että noin äkkiä tulee uutta kutsua.

Millä periaatteella noita käskyjä/kutsuja jaellaan? Kaverini jotka kotiutuivat ennemmin eivät ole saaneet kertaakaan itselleni tuli viime vuonna käskyä. Vai oliko se niin, että ne jotka oli niin hyviä niin ei tarvitse kerrata :D

Mä luulin, että ne kestää maksimissaan 7 päivää. Onhan tuo toisaalta jännä, että noin äkkiä tulee uutta kutsua.

Millä periaatteella noita käskyjä/kutsuja jaellaan? Kaverini jotka kotiutuivat ennemmin eivät ole saaneet kertaakaan itselleni tuli viime vuonna käskyä. Vai oliko se niin, että ne jotka oli niin hyviä niin ei tarvitse kerrata :D

Riippuu hyvin pitkälti koulutushaarasta. Sitä en sitten enää osaakaan sanoa keille tulee enemmän ja keille ei juuri ollenkaan. Itse sissiradistikoulutuksen käyneenä ja sijoituspaikkana esikunta jouduin viiden vuoden välein kertaamaan. Loppui sitten täytettyäni 45. Oishan sinne mukava viel mennä mut eivät päästä😑.

Lauantaista lauantaihin, itellä meni 3.5v kotiutumisesta ilman kutsua, nyt heti perään toinen, mulla oli joukko-osasto vaihtunut ja nykyinen näköjään kertaa varsin usein

Vai oliko se niin, että ne jotka oli niin hyviä niin ei tarvitse kerrata :D
Mua ne ei ainakaan halua takaisin sinne. Ei ole tullut kutsua tähän mennessä. Ei sillä, en mä sinne kyllä meniskään, jos joku keino on se välttää.

Paras minkä olen kuullut, oli samassa yksikössä kuin minä, samaa saapumiserää ja samaa kotiutumiserää. Tiesi kertauspäivänsä jo ennen kuin varusmiespalvelus loppui. Se oli heti seuraavalla viikolla.

Ai että korpeaa tämä oman firman toiminta korona-tilanteessa. Kaikki näkevät että eräs erittäin suuri projekti on menossa todella eeppisesti perseelleen ja jotain pitäisi tehdä, mutta johto ei mitenkään kykene kertomaan että miten asiaa lähdetään korjaamaan tai mitä edes sidosryhmille kommunikoidaan. Viikko on nyt nyhdetty vastausta pihalle ja johto on täysin kykenemätön sanomaan asiaan yhtään mitään. He eivät edes kykene tunnustamaan tosiasiaa, että aikataulu ei kys. projektissa tule olemaan se mitä ulospäin on sidosryhmille kerrottu. Vituttaa tuollainen toiminta niin paljon että tekisi mieli irtisanoa ihan tuon takia. Koska tiedän jo että seuraava askel tässä on, että pitää alkaa juoksemaan pää kolmantena jalkana taas johonkin suuntaan asian korjaamiseksi. Ja tämä samalla kun pyörii 3-vuotias mukula päivät jaloissa, kun päiväkoti ei suostu sitä sinne ottamaan. Vituttaa taas tämä, että sekä julkiselta puolelta (päivähoidon tarjoaminen) että työnantajan puolelta oletetaan että työntekijä taas joustaa joka vitun suuntaan samaan aikaan. PERKELE.

Sainpahan avautua.

Vituttaa tää korona kaikinpuolin. Itselläni sitä ei ole eikä toivottavasti tule mut aargh. Kaikki on niin sekasin ja ahistaa.
Kusee yhden jos toisenkin ihmisen muroihin. Tosi ristiriitasia fiiliksiä tästä.

Korona kyllä vituttaa. Tai se miten se on sotkenut kaikki. Duunissa yt: ja lomautukset alkaa, koulut kiinni ja lapset kotona ja salikin kiinni. Riskiryhmää kun olen niin ei viitti paljoo liikuskella missään

Kysyin viikonloppuhommia ison ketjun kaupoista siis kolmesta eri kaupasta. Ei vastausta. Onko se niin vitun vaikeaa kirjoittaa että ei ole tarvetta? Vittu siihen ei mene kuin 30 sekuntia

Kysyin viikonloppuhommia ison ketjun kaupoista siis kolmesta eri kaupasta. Ei vastausta. Onko se niin vitun vaikeaa kirjoittaa että ei ole tarvetta? Vittu siihen ei mene kuin 30 sekuntia

:unsure:Onpas sulla vitutuksen aiheet.

Ei kenelläkään ole isoissa ketjuissa aikaa vastailla HETI yksittäisiin työpaikkakyselyihin, niitä kyselyitä voi tulla näinä aikoina paljon.

winkki winkki.

Rekrytoinneille on omat kanavansa, joissa on jokaisen auki olevan työtehtävän hakulomakkeet.

Viimeksi muokattu:
:unsure:Onpas sulla vitutuksen aiheet.

Ei kenelläkään ole isoissa ketjuissa aikaa vastailla HETI yksittäisiin työpaikkakyselyihin, niitä kyselyitä voi tulla näinä aikoina paljon.

winkki winkki.

Rekrytoinneille on omat kanavansa, joissa on jokaisen auki olevan työtehtävän hakulomakkeet.

Ei ole näillä firmoilla sellaista. Olen itse ollut töissä samassa firmassa toisella paikkakunnalla. Tiedän sen että ei välttämättä ole aikaa vastata heti mutta on mennyt yli 2 viikkoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom