Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Tästä tuli mieleen eräs työpaikan haku. Työnantajalla oli käytössä jonkinlainen luonne-/ pällitesti mikä piti täyttää muutama päivä ennen työhaastattelua. Joutui vähän arvostelemaan sitäkin testiä sitten työhaastattelussa kun siellä aloitettiin kaikki keskustelut sen testin pohjalta, eli testin perusteella olet sellainen ja tällainen. Introvertti oli yksi niistä. Sanoin, että en ole kyllä mikään introvertti, mutta testin vaihtoehdot on annettu niin, että testi ylipainottaa tiettyjä luonteenpiirteitä. Vastausvaihtoehdot kun on tehty niin, että jokainen niistä mittaa täysin eri luonteenpiirrettä, eikä saman luonteenpiirteen eri päitä, niin mun on pakko vastata sen vaihtoehdon mukaan mikä tekee musta introvertin, koska narsisti tai psykopaatti en ainakaan ole. Saatan olla siis enemmän introvertti kun jotain muuta, mutta se ei tarkoita, että olen introvertti. Oikeasti haluan keskittyä omiin töihini keskeytyksettä ja mua vituttaa kun joku taustalla hölöttää koko ajan, mutta en mä esim. palavereissa istu tuppisuuna ja heitän kyllä työkavereidenkin kanssa läppää. Mulla vain ei mene koko työpäivä siihen jutteluun.

Tuollainen testihän tarkoittaa sitä, että työhaastattelijalla on musta jo tietty ennakkokäsitys ennen kuin se on edes tavannut mua ja se on juuri se mikä painaa kaikkein eniten, koska se on vaikein muuttaa. En tykkää.

Tuolla perusteella olet introvertti, eihän introverttiys tarkoita sitä, ettei osaa puhua vaan juuri tuota, että tarve sosialiseeraamiseen ei oe niin suuri kuin niillä ekstroverteillä räpätädeillä, joilla ole yleensä mitään asiaa mutta suu käy koko ajan ja helvetin kovalla vieläpä - se onkin mahtavaa, jos työpaikalla joutuu sietämään hidasta ekstroverttiä. Jo puolessa välissä ekaa lausetta tylsistyy kuoliaaksi mutta sitä saatarin horinaa vaan tulee uupumati minuuttu/tuntitolkulla ja kaikki loman matkakuvat ja ristiäiset pitää näyttää kännykkäkamerasta ja nauraa jotain saatanan kuivakkaa "kissa röyhtäisi aamulla ja säikähdin" -tyyppistä juttua.

Ja tuota porukkaa yrityksen haluaa nykyään töihinsä, ne kun on niin hyviä tyyppejä. Eivät ole.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä itse olen palkannut porukkaa niin sanoisin kyllä että henkilökemia ja yleinen vaikutelma menee heittämällä paperilla näytettävän osaamisen edelle. Vaikka sulla olisi millaiset paperit tahansa, niin niillä ei useinkaan tee työyhteisössä hevon vittukaan, jos olet luonteeltasi joku introvertti tuppisuu teoreetikko. En kyllä uskaltaisi ulkoistaa rekrytoinnin millekään ulkoiselle taholle, mikä ei tunne yrityksen sisäistä dynamiikkaa. Jos on yhtään ihmistuntemusta, niin ei sitä kovin montaa minuuttia tarvi ihmisen kanssa keskustella, tullakseen lopputulokseen siitä onko tällä yksilöllä mitään mahdollisuutta pärjätä kyseisessä tehtävässä.

Aha. Sellanen vinkki, että sosiaalisilla taidoilla ja intro/ekstroverttiydellä ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Nämä ovat aivan eri ominaisuuksia. Toiset ovat taitoja, toiset synnynääisiä taipumuksia sosialiseeraamiseen. Olet varmasti tavannut ekstrovertin, jolla on onnettomat sosiaaliset taidot. Kyllä olet kun oikein mietit. Ne on juuri niitä ihmisiä, joista jää se tunne, että kysyvät mitä kuuluu päästäkseen ainoastaan kertomaan, mitä heille itselleen kuuluu, kiinnostaa se ketään tahi ei. Ja jumalauta sitä juttua tulee. Huomenna samat jutut uudelleen ja vaikka totetat että eilen jo juteltiin nämä, ni se ei muuta mitään. Ekstovertti mulkku horisee ne samat horinat uudelleen ja väsyttää muut kuolettavan tylsällä jorinoinnillaan.
Sitten on toki ekstroverttejä joilla on hyvät sosiaaliset taidot, heitä kutsutaan yleensä seuramiehiksi/naisiksi. He ovat aivan eri kastia edellisen kanssa.

Tuolla perusteella olet introvertti, eihän introverttiys tarkoita sitä, ettei osaa puhua vaan juuri tuota, että tarve sosialiseeraamiseen ei oe niin suuri kuin niillä ekstroverteillä räpätädeillä, joilla ole yleensä mitään asiaa mutta suu käy koko ajan ja helvetin kovalla vieläpä - se onkin mahtavaa, jos työpaikalla joutuu sietämään hidasta ekstroverttiä. Jo puolessa välissä ekaa lausetta tylsistyy kuoliaaksi mutta sitä saatarin horinaa vaan tulee uupumati minuuttu/tuntitolkulla ja kaikki loman matkakuvat ja ristiäiset pitää näyttää kännykkäkamerasta ja nauraa jotain saatanan kuivakkaa "kissa röyhtäisi aamulla ja säikähdin" -tyyppistä juttua.

Ja tuota porukkaa yrityksen haluaa nykyään töihinsä, ne kun on niin hyviä tyyppejä. Eivät ole.
Ihan totta joka sana. Kyllä mä olen introvertti, mutta minkä tason introvertti niin se onkin sitten eri asia. Sen testi antoi musta paljon sulkeutuneemman kuvan kuin mitä oikeasti olen. Ja sitten se mitä sanot viimeisessä kappaleessa. Jos ne haluaa vitun rasittavan ekstrovertin, niin ne ei halua mua.

Ihan totta joka sana. Kyllä mä olen introvertti, mutta minkä tason introvertti niin se onkin sitten eri asia. Sen testi antoi musta paljon sulkeutuneemman kuvan kuin mitä oikeasti olen. Ja sitten se mitä sanot viimeisessä kappaleessa. Jos ne haluaa vitun rasittavan ekstrovertin, niin ne ei halua mua.

Joo, eihän nuo ole mitään joko-tai-kategorioita vaan enemmänkin jatkumo - ja toki myös paikka/ympäristö saattaa vaikuttaa. Jos on kova työmoraali työpaikalla, lässytystarve ei välttämättä ole niin kova kuin niillä "hyvillä" räpätäti/setä-tyypeillä, jotka kuvittelee, että työpaikalla ollaan moikkaamassa kavereita eikä niinkään tekemässä töitä..

Sanoin, että en ole kyllä mikään introvertti, mutta testin vaihtoehdot on annettu niin, että testi ylipainottaa tiettyjä luonteenpiirteitä. Vastausvaihtoehdot kun on tehty niin, että jokainen niistä mittaa täysin eri luonteenpiirrettä, eikä saman luonteenpiirteen eri päitä, niin mun on pakko vastata sen vaihtoehdon mukaan mikä tekee musta introvertin, koska narsisti tai psykopaatti en ainakaan ole. Saatan olla siis enemmän introvertti kun jotain muuta, mutta se ei tarkoita, että olen introvertti. Oikeasti haluan keskittyä omiin töihini keskeytyksettä ja mua vituttaa kun joku taustalla hölöttää koko ajan, mutta en mä esim. palavereissa istu tuppisuuna ja heitän kyllä työkavereidenkin kanssa läppää. Mulla vain ei mene koko työpäivä siihen jutteluun.
Kuullostaa melko hyvältä vastaukselta! Saitko paikan?

Kuullostaa melko hyvältä vastaukselta! Saitko paikan?
En. Ne otti ilmeisesti jonkun halvemman. Mun ei ollut mikään pakko saada juuri sitä työpaikkaa kun olin jo töissä ja ammuin palkkatoiveen ylärimaan. No, toinen sitten osasi arvostaa kokemusta, maksoi sen mitä halusin ja antoi ehtona olleet lomat, joten vaihdoin sinne.

Eräs isohkon firman rekryäjä kertoi jo kauan sitte, että kun heillä on ilmoituksessa se "lisätietoja...", niin hän kirjaa ylös kaikki työpaikasta puhelimitse tai sähköpostilla lisää kyselleet. Vain tämän nimilistan lähettämät hakemukset edes otetaan käsittelyyn. Aika myöhäistä kai se on haastattelun jälkeen enää kiinnostusta selvitellä.

Toi on ihan toinen asia kuin se, mistä yllä oltiin harmistuneita. Jos yrityksen edustaja lupaa soittaa, eikä soita, onko yritys luottamuksen arvoinen?

Niin on, vastauksena vain siihen keskusteluun, ku esitettiin että pitäs soitella ite perään jos ei luvattua soittoa kuulu, sillä osoittais kiinnostustaan.

Viime perjantaina sain vastauksen eli en saanut sitä paikkaa. 5 haastattelua ja 5 epäonnistumista. Syö vähän sitä itseluottamusta varsinkin kun olisin paperilla ollut hyvä valinta kaikkiin tehtäviin. Jotenkin vähän naurettavia nuo psykologiset testit. Kaikki vastaa mitä ne luulevat että ne haluavat sinun vastaavan.

Jumalauta kun vituttaa. Taas kaktus kurkussa ja pää täynnä limaa. Niin että ihan hemmetin kivaa pääsiäisvapaata.

Työpaikan ilmastointi taisi lähteä kesäasentoon niin heti iski.

Kohtuullisen fiksuksi mieheksi olen tehnyt ihan vitusti vääriä valintoja elämässäni. Tekisi mieli syyttää jotain muuta, mutta se olisi vitun lapsellista. Itte olen valintani tehnyt. Vittu.

Ostin taannoin muutaman paketin laatulihaa tarjouksesta. Tarkoitus oli laittaa osa pakkaseen. Menin niiden kans varaston ison pakastimen luo ja totesin että pakastimessa vallitsee valtava kaaos, pitää vähän järjestellä ensin. Nyt totesin varastoon mennessä, että siinä ne lihat pötköttää huoneenlämmössä jakkaralla jo neljättä päivää. Ttu!

Ostin taannoin muutaman paketin laatulihaa tarjouksesta. Tarkoitus oli laittaa osa pakkaseen. Menin niiden kans varaston ison pakastimen luo ja totesin että pakastimessa vallitsee valtava kaaos, pitää vähän järjestellä ensin. Nyt totesin varastoon mennessä, että siinä ne lihat pötköttää huoneenlämmössä jakkaralla jo neljättä päivää. Ttu!
Itteekin harmittais. Näistä vaan noustaan.

Meinasin ennen salia syödä vähän paistettua perunaa ja chilimakkaraa. Makkaraa pilkkoessa keraaminen puukko uppos vasemman peukalon sivuun, ja kynteen. Perkele on niin kipiä ja aukee pienemmästäkin, siinä jäi tän päivän treenit. (n)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom