Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Suomen progressiivinen verotus on niin vitusta kun olla voi. Multa vietiin pahimmillaan 43%, mitä vitun järkeä tienata kun sitä enemmän otetaan ja annetaan niille, jotka eivät vittuakaan tee.
Tätä selitellään osittain yhteiskuntarauhalla: siksi kaduilla on niinkin turvallista ku on, koska jengillä riittää rahat keppanaan ja pullavaan: jotka mm. sä ja mä sponssataan.

Mut ymmärrän tuskan hyvin, 43% on jo sairasta.

Mua vituttaa just nyt tää flunssa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kun jaksaa laskea alv:it, bensaverot jne. tuohon päälle niin saa vitutuksen nousemaan seuraavalle tasolle.

Olis kätevä jos valtio/kunnat joutuisivat julkaisemaan kaikki kuitit elektronisesti mihin rahaa on käytetty. Sit vois nikkari laskea mihin rahat oikeasti kulutettiin.

Kakkoseksi jääminen työhaastattelussa. Ensin se, että sulle sanotaan ettei jäänyt mitään vaille ja voi soitella myöhemmin, kun ehkä aukeaa toinen paikka tänä vuonna tuntui pirun hyvältä, nyt vaan vituttaa. Tää on vähän sama kuin riemuitsisi siitä, että melkein sain.

Ei parane perehtyä eläkemaksuihin, jos on vieraalla töissä ja ansiotulojen veroprosentti keskivertokansalaisen tasalla.

Saattaa alkaa harmittaan, kun huomaa että eläkkeisiin menee enemmän kuin veroihin. Ja jos enemmän perehtyy eläkejärjestelmään, niin huomaa, että ei siinä kerätä itselle eläkettä, vaan maksellaan nykyisiä eläkkeitä.

En ole 4 päivään saanut tulevaa pomoa kiinni. Ei vastaa puheluihin, tekstareihin tai sähköposteihin. Ei tunnu kivalta tämä.nyt
Vähän sama tilanne, käytiin kattomassa kämppää ja vuokranantaja lupasi ilmoittaa alkuviikon aikana saadaanko se. Ei ole ilmoittanut, eikä vastannut viestiin.

Kakkoseksi jääminen työhaastattelussa. Ensin se, että sulle sanotaan ettei jäänyt mitään vaille ja voi soitella myöhemmin, kun ehkä aukeaa toinen paikka tänä vuonna tuntui pirun hyvältä, nyt vaan vituttaa. Tää on vähän sama kuin riemuitsisi siitä, että melkein sain.
Perusvastaus..pidä silmät auki tulee varmasti uusia paikkoja. Joopajoo

Vähän sama tilanne, käytiin kattomassa kämppää ja vuokranantaja lupasi ilmoittaa alkuviikon aikana saadaanko se. Ei ole ilmoittanut, eikä vastannut viestiin.
Niin.. mun mielestä se on törkeää kun tietää että toinen odottaa vastausta. Ei ole mitään tekosyitä että ei olis aikaa, siihen menee vittu 30 sekuntia

Perusvastaus..pidä silmät auki tulee varmasti uusia paikkoja. Joopajoo
No oli siinä kaikkea, että olit tosi hyvä hakija, ei jääny mitään ominaisuuksia puuttumaan. Toinen vaan tunsi jo tulevat asiakkaat ja asuu niiden "keskellä". Saako mahdollisesti soitella syksyllä, tässä on tulossa todennäköisesti vähän isompia kuvioita.

Ensin oli fiilis että jee, mähän olin hyvä ja sitten paluu todellisuuteen. Aika monta haastattelukierrosta läpi kävin, mutta käteen ei jääny kuin luu. Mutta meikähän on niin puupää, että soittaa itse syksyllä ja tiedustelee asiaa. Pistin oikein muistutuksen puhelimen kalenteriin aiheesta. Tuskin poikii mitään, mutta on niin lähellä meikän unelmaduunia ja mukavan oloinen pomo, että pakkohan se on yrittää. Siihen asti rämmitään samoja hommia kuin ennenkin.

Vitun lainakatto laki saatana! On tämä asunnonvaihto saatu taas niin helvetin vaikeeksi. Lainaa kyllä myönnettiin kun omia säästöjä on, mutta kun on vaihtamassa asunto-osaketta lähes saman hintaiseen omakotitaloon, niin miten vitussa sitä 15% oma osuutta oikein perustellaan?

Asumiskustannuksetkin laskee melkein 400€/kk kun edellinen laina oli aika lyhyellä takaisinmaksulla, mutta sillä ei näköjään ole mitään merkitystä enää, että maksukykyä kyllä löytyy.

Tämä laki ei palvele ketään muita kuin asuntosijoittaja, jotka kohta voi kiskoa millaisia vuokria tahansa, koska porukalla ei ole mahdollisuutta ilman takaajia ostaa omia asuntoja. Vitun finanssilaitos pitäisi pommittaa maan tasalle!!

Ja mainittakoon nyt että puhutaan noin 120k asunnoista, koska joku vitun pelle tulee kuitenkin tästä postauksesta itkemään.

No oli siinä kaikkea, että olit tosi hyvä hakija, ei jääny mitään ominaisuuksia puuttumaan. Toinen vaan tunsi jo tulevat asiakkaat ja asuu niiden "keskellä". Saako mahdollisesti soitella syksyllä, tässä on tulossa todennäköisesti vähän isompia kuvioita.

Ensin oli fiilis että jee, mähän olin hyvä ja sitten paluu todellisuuteen. Aika monta haastattelukierrosta läpi kävin, mutta käteen ei jääny kuin luu. Mutta meikähän on niin puupää, että soittaa itse syksyllä ja tiedustelee asiaa. Pistin oikein muistutuksen puhelimen kalenteriin aiheesta. Tuskin poikii mitään, mutta on niin lähellä meikän unelmaduunia ja mukavan oloinen pomo, että pakkohan se on yrittää. Siihen asti rämmitään samoja hommia kuin ennenkin.
Kannattaa sitten rohkeasti soitella. Et ainakaan häviä mitään. Ne antoivat kuitenkin hyvää palautetta ja selkeän syyn

Vitun lainakatto laki saatana! On tämä asunnonvaihto saatu taas niin helvetin vaikeeksi. Lainaa kyllä myönnettiin kun omia säästöjä on, mutta kun on vaihtamassa asunto-osaketta lähes saman hintaiseen omakotitaloon, niin miten vitussa sitä 15% oma osuutta oikein perustellaan?

Asumiskustannuksetkin laskee melkein 400€/kk kun edellinen laina oli aika lyhyellä takaisinmaksulla, mutta sillä ei näköjään ole mitään merkitystä enää, että maksukykyä kyllä löytyy.

Tämä laki ei palvele ketään muita kuin asuntosijoittaja, jotka kohta voi kiskoa millaisia vuokria tahansa, koska porukalla ei ole mahdollisuutta ilman takaajia ostaa omia asuntoja. Vitun finanssilaitos pitäisi pommittaa maan tasalle!!

Ja mainittakoon nyt että puhutaan noin 120k asunnoista, koska joku vitun pelle tulee kuitenkin tästä postauksesta itkemään.
Älä unohda 4800e varallisuusveroa ja vanhasta välittäjä vie varmaan melkein saman summan. Siihen päälle 18ke omarahoitus, niin tulee saman hintaiseen asuntoon vaihtamiselle hintaa.

Älä unohda 4800e varallisuusveroa ja vanhasta välittäjä vie varmaan melkein saman summan. Siihen päälle 18ke omarahoitus, niin tulee saman hintaiseen asuntoon vaihtamiselle hintaa.

No edes varainsiirtovero ei vituta niin paljon kuin tuo lainakatto. Olisin voinut käyttää osan omista säästöistä remonttiin, mutta nyt joudun sitten ottamaan erillisen korkea korkoisemman remonttilainan. Joten miten tämä laki nyt ehkäisi ylivelkaantumistani??

Vittu puhutaan kuitenkin alle 100k lainasummasta. Sellaisesta lainasta selviää vaikka olisi perkele liiton päivärahoilla! Taidankin hommata itselleni potkut heti kun kaupat on tehty. Saa sitten YTK maksella ekan vuoden lyhennykset, niin jää itselle enemmän aikaa rempata.

Joten miten tämä laki nyt ehkäisi ylivelkaantumistani??
Se nyt on kristallin kirkasta, että se ei ole tarkoituskaan. Kun korot on olleet vuosia niin matalalla, oli pakko keksiä joku tapa saada ihmiset rahoittamaan lainakatto-osuus kalliimmalla rahalla. Yksikään pankki ei ajattele asiakkaan etua, ne on liikelaitoksista näädimpiä. Varmaan vain vakuutusyhtiöt päihittää ne näätäilyskabassa.

Vitun siitepölyallergia. Eläny tän kanssa koko elämäni ja aina pärjänny Telfastilla. Tänä keväänä se on aiemmasta poiketen väsyttäny mua paljon. Vaihdoin desloratadiiniin, mikä tuntuu väsyttävän vielä enemmän. Kumpaakin mainostetaan väsyttämättöminä. Ihan koomassa menny nää viimeiset pari viikkoa. Ei oo treeneistäkään tullu yhtään mitään.

Millä antihistamiinilla jengi täällä vetelee?

Vitun siitepölyallergia. Eläny tän kanssa koko elämäni ja aina pärjänny Telfastilla. Tänä keväänä se on aiemmasta poiketen väsyttäny mua paljon. Vaihdoin desloratadiiniin, mikä tuntuu väsyttävän vielä enemmän. Kumpaakin mainostetaan väsyttämättöminä. Ihan koomassa menny nää viimeiset pari viikkoa. Ei oo treeneistäkään tullu yhtään mitään.

Paha allergia minullakin aina ollut ja apua lääkkeistä on tullut vain rajallisesti. Viime vuodet olen käyttänyt juuri desloratadiinia, mutta missään lääkkeissä en ole juuri väsymyksen aiheuttamista huomannut. Olen nyt käyttänyt desloratadiinia melkein vuoden ympäri ja todella kovaa väsymystä on minullakin ollut viime viikkoina, en tiedä voisiko johtua lääkkeestä vai jotain yleistä kevätväsymystä tai stressin vaikutusta. Treenit menneet huonosti itselläkin ja tullut jätettyä joitain väliinkin.

Mä olen käyttänyt esiteini-iästä asti, kun allergia puhkesi, Kestineä (tai halvempaa versiota Kestoxia). Vaikuttava aine on Ebastiini. Kyllä siinäkin mainitaan haittavaikutuksiksi joillakin väsymys, mutta en mä ole sellaista ikinä huomannut. Markkinoidaan kuitenkin väsyttämättömänä, eli se lienee tarpeeksi harvinainen sivuvaikutus sitten se.

No edes varainsiirtovero ei vituta niin paljon kuin tuo lainakatto. Olisin voinut käyttää osan omista säästöistä remonttiin, mutta nyt joudun sitten ottamaan erillisen korkea korkoisemman remonttilainan. Joten miten tämä laki nyt ehkäisi ylivelkaantumistani??

Vittu puhutaan kuitenkin alle 100k lainasummasta. Sellaisesta lainasta selviää vaikka olisi perkele liiton päivärahoilla! Taidankin hommata itselleni potkut heti kun kaupat on tehty. Saa sitten YTK maksella ekan vuoden lyhennykset, niin jää itselle enemmän aikaa rempata.

Oletko kysynyt tarjousta useammasta pankista?

Jep, ainakin S-pankki tuntuu myöntävän ihan 100% lainoja :whistle:
Meillä S-pankki sanoi vuosi sitten koko asuntolainahakemukselle, että juu ei. Syyksi riitti, kun toisella määräaikainen soppari. Yhteenlasketut bruttotulot oli vuodessa puolet lainan määrästä ja hyvinkin varakas takaajakin löytyi. Nordea ja OP ja taas kilpailivat meistä ihan mielellään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom