Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nuo Facebookin laskutehtävät. On oikeastaan jollain tavalla hyvin pelottavaa, että ihmiset toistensa perään vastaa noihin väärin. Ei osata laskusääntöjä ja lähdetään jopa keulimaan jollain, että olen insinööri ja oikea vastaus on ehdottomasti "sitäjatätä", vaikka oikeasti vastaus on väärin.

Viimeisin mikä tuli vastaan: 6:2(1+2). Todella moni näytti ihan tosissaan olevan sitä mieltä, että vastaus on 1. Hieman huolestuttavaa.
Millä tuosta edes saa vastauksen 1?

Nyt loppui onneksi vitutus. Soitin yliopiston apteekin lääkeneuvontaan ja kysyin onko rinnakkaismaahantuoja lääkkellä eroa alkuperäiseen, niin sanottiin että ne on täsmälleen samanlaisia vaikutuksiltaan jne. Mä kun luulin et rinnakkaismaahantuojalääke on sama asia kuin rinnakkaislääke, mutta tuokin asia selveni kun farmaseutti sanoi jotenkin näin, että ne on eri asioita et rinnakkaislääke ei oo sama asia kuin alkuperäinen ominaisuuksiltaan, mutta rinnakkaismaahantuojalääke on sama asia tosiaan kuin alkuperäinen. Huh mikä mielenrauha tuli kun meinas pää oikeasti revetä siitä puljaamisesta.

Joo rinnakkaislääke on eri valmistajan ja apuaineet vaihtelee. Rinnakkaismaahantuontiääke on sama ku alkuperäinen (nimiki on siksi sama), mutta pakattu eri maassa erilaiseen ulkopakkaukseen.

Laskemalla ensin kertolaskun ja sitten vasta jakolaskun. Joillakin on sellainen käsitys laskusäännöistä.
Kansakoulussa minulle opetettiin tällainen laskujärjestys (kertolasku ennen jakolaskua). Nykyään ne lasketaan vasemmalta oikealle edeten siinä järjestyksessä kuin ne tulevat vastaan. Matematiikan lainalaisuudet eivät tietenkään ole muuttuneet, kyse on vain sovitusta kirjoitustavasta. Ennen ajateltiin kertolaskutoimituksen ympärille ikään kuin näkymättömät sulkumerkit. Nykyään ne sulkumerkit pitää tarvittaessa kirjoittaa näkyviin, jos kertolasku halutaan suoritettavaksi ennen jakolaskua, vaikka jakolasku esiintyisi lausekkeessa ensin.

Kansakoulussa minulle opetettiin tällainen laskujärjestys (kertolasku ennen jakolaskua). Nykyään ne lasketaan vasemmalta oikealle edeten siinä järjestyksessä kuin ne tulevat vastaan. Matematiikan lainalaisuudet eivät tietenkään ole muuttuneet, kyse on vain sovitusta kirjoitustavasta. Ennen ajateltiin kertolaskutoimituksen ympärille ikään kuin näkymättömät sulkumerkit. Nykyään ne sulkumerkit pitää tarvittaessa kirjoittaa näkyviin, jos kertolasku halutaan suoritettavaksi ennen jakolaskua, vaikka jakolasku esiintyisi lausekkeessa ensin.
Joku Facebookissakin valitti samaa. En uskonut. Nyt alan vähitellen uskoa ja se selittäisi kyllä useat väärät vastaukset.

Kävin pesemässä auton eilen ja huomasin, että apparin puolen takaovessa kunnon kolhu :mad: Mikä vittu ihmisiä vaivaa ettei viitsi rehellisesti jäädä parkkikselle odottamaan et sori mut tuli vähän kolhaistua kun ajoin auton liian lähelle. Itse ajan aina vapaille paikoille, ettei varmasti ole naapuriruudussa ketään niin silti jotkut idiootit ajaa vaan viereen. MIKSI??? Odotan sitä päivää, että voin käyttää ovessa olevaa teleskooppipamppua väkivaltaisuuksiin parkkipaikoilla

Löisitkö oikeasti jotain ihmistä teleskooppipampulla siksi, että hän kolhaisee parkkipaikalla autoasi? Tai uhkaisitko sillä vaatiaksesi jotain?

Ja kannattais muutenkin lyömistä varten olla ihan pesis tai golfmaila niin pääsee vähemmällä ku telari on kuitenkin luvanvarainen "ASE" :whistle:

Höh, idiootit. Ei yhtään epäilytä pesismaila takapenkillä. Vielä ilman räpylää ja hiekkaisia lenkkareita.

Sen sijaan mutteriavain olisi erittäin suotava perusvaruste autossa. Hyvä säilytyspaikka kuskin ovessa.

pyoranmutteriavain-teleskooppi-sumex-2707088.jpg

Saakutin vaaliesitteiden jakajat.

Taktisesti ovat pakkautuneet ahtaaseen solaan, josta on pakko kävellä läpi.

Saakutin vaaliesitteiden jakajat.

Taktisesti ovat pakkautuneet ahtaaseen solaan, josta on pakko kävellä läpi.
Onko joku joskus äänestänyt jotain ehdokasta siksi, että on nähnyt sen kuvan vaalimainoksessa? Tai no, varmasti on, koska ihmisten äänestyskäyttäytyminen on todella omituista, mutta itse en näe itseäni äänestämässä ketään minkään mainoksen perusteella. Tiedän tasan tarkkaan mitä puoluetta äänestän ja ketä sieltä äänestän ilman mainoksiakin.

Mutta oli mulla vitutuksen aihekin. Päätin, että halusin e-kirjojen lukulaitteen. Kävin kolmesta paikasta kysymässä ja sieltä myytiin eioota, kunnes Telian myymälässä tärppäsi. Mulkku ei vain jaksanut kertoa, että se on Storytel-lukulaite, eli tarvitsen voimassa olevan accountin käyttääkseni laitetta ja se toimii vain Storytelin kanssa. Mukana tuli 90 päivän lahjakortti ja Storyteliä saa käyttää muutenkin 14 päivää ilmaiseksi, joten annoin sille mahdollisuuden. Se mahdollisuus kesti 15 minuuttia jonka jälkeen irtisanoin tilaukseni ja lukulaite lähtee bumerangina takaisin Telialle. Siellä ei ollut yhtäkään kirjaa mitä halusin. Päädyin etsimään kirjoja "mitä siellä ainakin on pakko olla" ja löysin Juoppohullun päiväkirjan. Sen ensimmäisen. Ei mitään muuta. Voi vittu mitä paskaa.

Vitun flunssa, alkoi ihan perinteisellä kurkkukivulla, olin kaks päivää saikulla ja menin eilen ihan kohtuu hyvävointisena takas duuniin. Päivän mittaa alkoi kuitenkin pakottava limainen yskä ja nyt sain aamulla herätä yskimään nyrkin kokoista ruskeaa jabba the hutia keuhkoputkista ja keuhkot ihan tulessa. Illalla olis ollut kaverin kanssa liput kovalle keikallekin mut nyt jää sekin välistä :mad:

Kävin haastattelussa 2 viikkoa sitten ja tällä viikolla ne piti soittaa. Ei ole mitään kuulunut vittu. Päin vittua sekin meni mutta voisivat kuitenkin soittaa

Kävin haastattelussa 2 viikkoa sitten ja tällä viikolla ne piti soittaa. Ei ole mitään kuulunut vittu. Päin vittua sekin meni mutta voisivat kuitenkin soittaa
Mulla oli kanssa tässä keväällä vastaava tilanne yhden aika varman paikan osalta, jonne olisin mieluusti mennyt. Alunperin mulle luvattiin jo joulukuussa että duunia on. Sitten kun kyselin perään, että koskas kirjoitellaan sopimusta niin halusivat kuitenkin virallisen haun kautta valita, helmikuun loppuun luvattiin päätökset. Ei kuulunut mitään, helmikuun lopussa luvattiin että kahden viikon päästä tulee tieto. Siitä kolme viikkoa eteenpäin tulee ilmoitus että haluavat vielä haastatella, kävin haastattelussa, jossa luvattiin että ensiviikon keskiviikkona viimeistään tieto, ja 99% varmuudella on hommia mulle. Ei kuulunut mitään, ja seuraavan viikon perjantaina mua kysyttiinkin muualle hommiin, jonka otin sit vastaan. Ensimmäinen paikka olisi ollut mieluisampi, mutta tuo ihme vatvominen oli turnoff, joten valitsin toisin ja ilmoitin kohteliaasti että olen jo vastaanottanut toisen paikan.

Tässä voi olla takana, tai voi olla olematta, sellainen juttu, että ne odottaa jonkun soittavan takaisin. Eli mittaavat miten kiinnostuneita hakijat oikeasti on siitä paikasta. Odottavat siis sun soittavan ja kyselevän, että mitenkäs se olikaan kun piti tällä viikolla tulla tietoa. Jos et soita, et osoita kiinnostusta työpaikkaa kohtaan, et ole proaktiivinen eikä ne sellaista edes halua.

Tässä voi olla takana, tai voi olla olematta, sellainen juttu, että ne odottaa jonkun soittavan takaisin. Eli mittaavat miten kiinnostuneita hakijat oikeasti on siitä paikasta. Odottavat siis sun soittavan ja kyselevän, että mitenkäs se olikaan kun piti tällä viikolla tulla tietoa. Jos et soita, et osoita kiinnostusta työpaikkaa kohtaan, et ole proaktiivinen eikä ne sellaista edes halua.
Mun mielestä se on väärä taktiikka. Jos joku kertoo soittavansa niiin pitääkin soittaa. On se outoa jos päätökset tehdään sen perusteella kuka soittaa. Laitan tänään spostia kl 16

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom