Onko se jokin vääjäämätön suunta mihin maailmankaikkeus on menossa, että kaikki menee koko ajan huonompaan suuntaan? Ennen oli kaikki paremmin ja niin eespäin, vai onko se vain hyväksyttävä, että olen sittenkin perusluonteeltani konservatiivi?
Onko se joka työpaikan perusasioita, että kaikki tuntuu menevän koko ajan huonompaan suuntaan? Joku päättää jotain ja asioista tehdään jatkuvasti vaikeampia, prosesseista kankeampia ja monimutkaisempia ja muistettavia asioita on koko ajan enemmän ja enemmän. Työntekijöitä vituttaa ja annetaan kritiikkiä, mutta ei auta kun me nyt päätettiin näin. Vai olenko se vain minä?
Onko se joku vakio, että ohjelmistokehittäjät tekee ohjelmiin jatkuvasti "parannuksia" joita kukaan ei kaipaa? Jokaisen pitäisi tuntea perussääntö, että jos se ei ole rikki, älä korjaa sitä. Joka kerta vituttaa kun jonkun ohjelman käyttöliittymä muuttuu aivan toisenlaiseksi kuin mihin on totuttu. Miksi vitussa, kun vanhassa ei ollut mitään vikaa? Viimeisin mikä vitutti oli nordean älypuhelinsovellus joka muuttui aivan täysin ja aivan turhaan. Vanhassa ei ollut mitään vikaa ja uusi on aivan kamala, tai sitten se olen vain minä.