Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Katsastus... Eli sattu semmonen lievästi sanoen pikkutarkka vanhan koulukunnan tarkastaja. 5 pientä vikaa. Vika 1: puhelinteline tuulilasissa (en tiennyt et ei saa olla) vika 2: hajustin roikkuu peilissä vika 3:itse laitettu ns.blind spot lisäpeili (laiton) vika 4 etuvalo ei pala (tiesin tän meni mun piikkiin kun aamulla meni ja en kerennyt vaihtamaan kesken työpäivän ja katsastus lounasaikaan) vika 5 vasemman oven saranat löysällä (heppu oikein hyppi oven päällä ja totes että heiluu). Ja sano että auto kunnossa mutta uusintaan menee, siihen sitten kerkesin sanomaan että jos otan wunderin pois ja puhelintelineen ja lisäpeilin niin meneekö läpi? Piiiiitkin hampain sano että ok. Jos tuppisuuna olisin ollut olisin joutunut uusintatarkastukseen wunderin ja puh.telineen takia (3 pientä virhettä sallitaan). Luulis että noi ei auton kuntoon vaikuta. Elämän ensimmäinen katsastus kyseessä, jatkossa tiedän ainakin lisäpeilien ja puhelintelineiden olevan laittomia.
Perusteliko mitenkään miksi tuollaista peiliä ei saisi olla? Erikoista..

En tiedä miten laki menee tarkkaan tämmöisessä asiassa. Joka tapauksessa nämä heput käppäilivät sivuille vilkaisematta reipasta vauhtia suojatielle. Enkä siis tehnyt varsinaisesti mitään virhettä. Nämä tyypit tulivat oikealta ja minä ajoin noin metrin heidän takapuolelta 40-50 km/h. Olin tilanteessa ehkä vähän epäkohtelias, mutta väkivalla uhkaileminen tuntemattomasta numerosta oli vähän ylimitoitettua.

Tieliikennelaki 32 § 1 mom: "Suojatietä lähestyvän ajoneuvon kuljettajan on ajettava sellaisella nopeudella, että hän voi tarvittaessa pysäyttää ennen suojatietä. Kuljettajan on annettava esteetön kulku jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai astumassa sille."

Samaa mieltä väkivallalla uhkailusta.

Pistäpä itse todisteet vastaan. Naurettava tapa ottaa kantaa aiheeseen agressiivisellä tyylillä. Muutaman minuutin nettiselaamisella jo tulee jonkin verran tietoa aiheesta vastaan, toki rajallisesti aiheen arkuuden takia.

Muutamia linkkejä;

IL.fi |Marjukka Karttunen
<----- tämä on loistava esimerkki nyt tästä hoitotyössä esiintyvään epätasa-arvoon.
Taloussanomien artikkeli.

Siinä mielessä olet oikeassa että kaikilla aloilla tämähän ei pidä paikkaansa koska miehet myös tekevät enemmän työtunteja, mutta lähtökohtaisesti nainen joutuu myös tekemään yhtä paljon ja kovaa työtä kuin mies.

"Sosiaali- ja terveysministeriön mukaan naisen euro on edelleen noin 83 senttiä. Osa asiasta selittyy sillä, että naiset ja miehet työskentelevät eri aloilla ja eri tehtävissä. Lokan logiikan mukaan siis vaikkapa vanhustenhuolto ja sairaanhoito, jossa työskentelee enimmäkseen naisia, on kevyttä ja helppoa sisätyötä.

Sosiaali- ja terveysministeriö toteaa kuitenkin, että saman ikäluokan, saman koulutustason ja saman toimialan ja tehtävän omaavien naisten ja miesten palkkaeroksi jää edelleen 10 prosenttia, miesten eduksi." - M. Karttunen.

Ylempi lause on myös järkeenkäypä selitys tuon suurempien tuntien lisäksi. En toki alleviivaa tota jaottelua että miehillä on raskaammat työt, naisetkin tekee myös "miesten töitä", kuten myös miehet "naisten töitä.".Mutta kuten alemmassa lauseessa sanotaan ei se tasa-arvo todellisuudessa toteudu jos on kyseessä sama ala ja työtoimenkuva, poikkeuksiakin toki löytyy, onneksi.

Minä pyydän todisteita ja sinä laitat 2 linkkiä, joista toinen perustuu ansiotasoindeksiin ilman mitään vertailua esim. työtuntien suhteen ja toinen linkki on Yrittäjänaisten keskusliiton tj:n kirjoittama blogiteksti ilman mitään kunnollisia lähdeviitteitä ja sisältää vain tunnehöpinää. Jos olisit lukenut noiden laittamiesi linkkien kommentit läpi, niin olisit huomannut, että kummankin tekstin väittämät tyrmättiin aika täysin.

Tässä yksi linkki noista kommenteista: MIehet tekevät enemmän töitä kuin naiset | Taloussanomat

Miehet tekevät selvästi enemmän töitä kuin naiset – vuodessa jopa 30 prosenttia naisia enemmän. Tällä raadannallaan miehet pitävät pystyssä hyvinvointiyhteiskunnan, väittää asiantuntija. Hänen mukaansa naisen euro ei olekaan 80 senttiä, vaan euron verran, kun työtuntien määrä otetaan vertailussa huomioon. Lääkkeeksi hän vaatii joko naisten työtuntien lisäämistä tai palkankorotuksia miehille.

Asiat mulla oli mallillaan ja nyt pitkän aikavälin suunnitelmat meni yhden jutun takia ihan päin vittua. Kaikki asiat vaikuttaa ns toisiin tässä mun hommassa ja kaikki on nyt päin vittua.

Minä pyydän todisteita ja sinä laitat 2 linkkiä, joista toinen perustuu ansiotasoindeksiin ilman mitään vertailua esim. työtuntien suhteen ja toinen linkki on Yrittäjänaisten keskusliiton tj:n kirjoittama blogiteksti ilman mitään kunnollisia lähdeviitteitä ja sisältää vain tunnehöpinää. Jos olisit lukenut noiden laittamiesi linkkien kommentit läpi, niin olisit huomannut, että kummankin tekstin väittämät tyrmättiin aika täysin.

Tässä yksi linkki noista kommenteista: MIehet tekevät enemmän töitä kuin naiset | Taloussanomat
Hankalahan tästä oli absoluuttista totuutta etsiä, aiheesta löytyvä tieto on rajallista ja aina sielä takana on omia mielipiteitä.
Tunnehöpinän rivien välistä lukien sai kyseinen nainen viimein sen saman palkan vasta kun kehtasi suunsa avata. Onhan sekin toki oma moka jos ei saa suutaan puhtaaksi palkka asioissa. Myös tietyillä aloilla miehen työtunnit on korkeammat jolloin palkka on korkeampi, tästäkin mainitsin jo aiemmin. Onhan se toki ihan järkevääkin matematiikkaa, enemmän duunia = enemmän fyrkkaa.

Tuo laasasen esittämä 30% oli aika brutaali arvio, ja omasta mielestäni se 10% maximissaan on lähempänä totuutta. Luettuani nuo kommentit rupesi ajatukset muuttumaan jo että ei tämä ehkä ole aivan niinkuin se annetaan ymmärtää. Varsinkin lause missä viitattiin että tilastollisesti jossain muualla palkka on huonompi sai miettimään että onko alkuperäiseen vertailuun otettu huomioiden eri alueiden palkkoja ja verrattu aluueellisesti palkkoja naisten ja miesten välillä. Tuskin se nyt voi ollakkaan samankaltainen miehellä joka on etelässä töissä ja naisella joka on pohjoisessa. Tuli kyllä paljon uutta informaatiota ja kiitän tästä.

Ja pahoittelen karkeaa lähestymistapaa, lähdin itse suin päin paukuttamaan henkseleitä. Olin myös väärässäkin asioista ja myönnän sen. Innolla odotan että joku ulkopuolinen taho tekee hienon artikkelin ja puolueettoman tutkimuksen pitääkö palkka tasa-arvo käytännössä paikkaansa vai onko kyseessä vaan teoreettinen lukuvirhe. Ja toivon todellakin että olen väärässä pidemmällä tähtäimellä. Ei se asia että jos nainen tienaa vähemmän ole mikään tappelemisen aihe. Oon vaan iloinen jos väite kumotaan täysin. Mukavampi nukkuakin kun tietää että tämä nyky Suomi ei ole ihan niin huonolla mallilla kuin annetaan ymmärtää :)

Työkkärissä oli ainakin 15v sitten jotain ammatinvalinnan ohjaajia joilta voi saada vinkkejä.

Ovat ohjailleet nyt jo johonkin kursseille mistä en välitä paskanvertaa. Ammattipuoli käyty, toisaalta tekisi mieli etsiä samanlaista hommaa kuin mihin on jo vähän koulutusta (Esim. erikoistuminen johonkin osa-alueeseen), toisaalta tekisi mieli opiskella jotakin aivan muuta, jotain uutta. Mutta en aio tänne paikallenikaan jäädä ja ensimmäisenä tarvitsisin rahaa, kelan rahoilla ei paljoa juhlita. Eli ensimmäinen vaihe on työn saaminen.

Ovat ohjailleet nyt jo johonkin kursseille mistä en välitä paskanvertaa. Ammattipuoli käyty, toisaalta tekisi mieli etsiä samanlaista hommaa kuin mihin on jo vähän koulutusta (Esim. erikoistuminen johonkin osa-alueeseen), toisaalta tekisi mieli opiskella jotakin aivan muuta, jotain uutta. Mutta en aio tänne paikallenikaan jäädä ja ensimmäisenä tarvitsisin rahaa, kelan rahoilla ei paljoa juhlita. Eli ensimmäinen vaihe on työn saaminen.
Joo en siis meinannut mitään työkkärin kursseja vaan sellanen lukion opon tyylinen ohjaaja joka vähän kyselee millaset asiat kiinnostaa tms ja kertoo sitten sen pohjalta kouluja joita vois harkita, ja tarvittaessa tulostaa sulle vaikka aiempia pääsykokeita kyseisiin kouluihin. Eli ite kerroin aikanaan mitkä asiat kiinnostaa ja missä olen hyvä, ja sitten sen pojhalta kertoi missä aloilla pääsisin näitä avuja käyttämään. Noi eri -nomi nimikkeet ei ainakaan itelle kertonut aikanaan yhtään mitään.

En tiedä miten laki menee tarkkaan tämmöisessä asiassa. Joka tapauksessa nämä heput käppäilivät sivuille vilkaisematta reipasta vauhtia suojatielle. Enkä siis tehnyt varsinaisesti mitään virhettä. Nämä tyypit tulivat oikealta ja minä ajoin noin metrin heidän takapuolelta 40-50 km/h. Olin tilanteessa ehkä vähän epäkohtelias, mutta väkivalla uhkaileminen tuntemattomasta numerosta oli vähän ylimitoitettua.
Eiköhän tuosta voi tehdä laittoman uhkauksen. Jos sille tielle haluaa lähteä.

Vituttaa tollaset hienostelevat ihmiset ja niiden kusiset juhlat. Olin serkun synttärikahveilla, ja oli kilistelyä, halailua, erilaista aktiviteettia sun muuta paskaa.
Ei sinne pitäisi mennä tälläisenä saatanan tylsänä suomalaisena esittämään että olis hauskaa, helpoiten selviää kun seisoo nurkassa ja välillä hymyilee johonkin suuntaan.

Black-Kid-Freaks-Out-When-A-Camera-Films-At-McDonalds.gif

Voi VITTU!
Olin eilen kännisä ja kusin kadulla, niin sitten tuli kolme noin 20-vuotiasta naista ja yksi otti siitä videokuvaa ja se se saatan kakara sano, et pistää sen nettiin.
Niitä oli kolme ja se silmälasimäinen alkoi uhkailemaan, tyyliin: "tää homma menee Facebookiin'".

Enhän minä naisia lyö ja jos olisin, lyönyt niitä pikkupilluja alkanut ottamaan niiltä kännnykän pois, niin ois tullut putkareissu-

Homma meni niin, että olin tuollaisessa kolmen promillen humalassa. Jos oisin ollut vain pieneessä vihneessä, niin olisin ottanut näiltä pikkupilluilta sen puhelimen pois ja ehkä vähän oisin antanut avaria.

Nyt en tiedä onko se mun kusi video netissä vai ei?

Olen 43-vuotias ja jos nuorena hölmöili, niin siitä vain vittuiliin.

JA KYLLÄ, haluaisin vetää etukädensuoran nihiin kolmeen pikkupilluun, kato sais vähän isän kädestä.
Vittu sitähän ne poketkin sanoo, että jos joku öykkäri heitetään pois, niin on heti jotain kakaroita ottamassa kamerakuvaa ja eikun videot nettiin.
Niin onko pahdollista, menemään Facebookin ja poistaa se video - ja kyllä annan näille pikkupilluille turpaan kun nähdään, pari pientä jabia, mut tää saatanan ei tajua, että sosiaalisessa kaikki menee ympäri maailmaa. JOTEN annetaan pieni opetus, housut pois - kuva ja se kuva Facebuukiin, siellähän se on koko maailmann näytillä.

MULLE EI VITTUILLA, törkeä teko ja jos näen ne naiset. Niin sattuu!

Aikuinen mies, kuse vessaan. Sikstoisekseen, aiheutat itsellesi vain lisäharmia vetämällä muijaa tai ylipäätänsä ketään turpaan. Luulis sen jo tolla äillä olevan selvää, kun kyseessä on noinkin pieni asia. Ellei sinulla sitten ole iso, hehheh. Ja tuskin ketään kiinnostaa sitä videota edes levitellä, perus mun ikäisten likkojen perseilyä.

Voi luoja, luuletko et ketään kiinnostaa vielä netistäkin katsoa kun ihmiset kusee kadulla.

Voi perhana ei se ole nykybodarin elämä selvästikkään helppoa, ainakaan kun tarkemon viestiä lukee. Kaverilla on selkeesti vaan krea-kuuri päällä ja sehän vaatii nesteytystä. Nesteytyksestä tarkemo on selkeesti huolehtinutkin (3promillee). No nesteen nauttimisestahan seuraa kusihätä, joka voi vanhemmalla iällä vaatia rakon tyhjennystä jopa kadulle. Harmillista että nämä mainitsemasi "pikkupillut" eivät tuntuneet tätä asiaa ymmärtävän. Tähän kun yhdistetään vielä älyttömät keski-ikäisen testotasot niin homma on selvä. "Pikkupilluille" nyrkkiä vaan naamaan ja vähän vaikka muuallekkin. Viestistäsi päätellen olet vielä kiihkoissasi kokemastasi vääryydestä. Joka tapauksessa i feel you bro!! :rock:
Mua itseäni vituttaa niin ankarasti tarkemon kaltaiset urvelot. Ihan sama onko toi viesti kirjoitettu kännissä tai huumorilla sarkastisesti. Paskaa joka tapauksessa. Toivon että tässä jokusen päivän sisään voin tietokoneen ruudulta ihailla tarkemoa kusemassa kadulle. Tulen pitämään huolen siitä, että video leviää kulovalkean lailla maailmanlaajuiseksi hitiksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom