Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Opiskelijan tulorajat. Tällä hetkellä saisi enemmän rahaa tekemättä töitä ja tukia palauttamatta, kuin töissä käymällä. Ei vaan ehdi enään tekemään tarpeeksi. Mä ymmärrän nuo tulorajat, jos suoritat muutaman nopan lukuvuotena ja nostelet tuet, mutta itsellä tahti on tällä hetkellä "DI:n paperit + 2 ylimäärästä sivuainetta = 5 vuotta yhteensä".

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt oon kyllä tyytyväinen pakkotoistoon kun tämmöinen ketju löytyi.
Mikähän minussa on nykyisin vikana kun sen jälkeen kun ihanat pakkaset saapuivat suomeen niin minulla on alkanut vituttamaan.
Olen aina ollut innokas lähtemään töihin ja olen aina pitänyt työstäni mutta nytten viikon sisällä minulla vituttaa mennä töihin ja minulla vituttaa keskimääräistä enemmän lähteä töistä. Ainoa asia mikä saa minut hymyilemään on se kun tajuan että jotain toista vituttaa.
Kun kirjoitan tätä niin on lauantai, lapseni on vanhemmilla hoidossa ja naisystäväni lähti siskonsa kanssa kaupungille mutta mitä minä teen? Istun sohvalla pelkkä pyyhe ympärilläni näyttäen naurettavalta ja olen tunnin sisään kuunnellut youtubesta kaikki vitutukseen liittyvät biisit.
En tosiaan tiedä että mikä minua vituttaa, vai voiko tämä olla vain jotain syysahdistusta? Jos jollain on jotain vinkkiä että miten tämän tilan saa pois niin laittakaahan jotain vinkejä!

-Ei oo yhtään rahaa ja töitä en oo saanu vaikka oon kyselly. onneks vasta lukiossa ettei sitä menoa ole vielä niin paljon, mutta ainahan töitä ois kiva tehä
-Tyttöystävä asuu kaukana = nähään harvoin
-Salilla käy joitain hiihtäjiä ja ovat varanneet salin suurimmaksi osaksi päivää omiin treeneihin ettei sinne pääse kun haluaa. ja toista salia ei valitettavasti ole.
-Koeviikko lähestyy lukiossa ja ei saatana vaan ole motivaatiota
-Niskat jumissa toista päivää putkeen ja hierojalle ei saanu ennen tiistaita aikaa

Tää ketju on hyvä paikka viä viesti neitsyys :hyvä:

Kaikki. Pidemmänaikaa mennyt kaikki päin helvettiä eikä mikään ole toteutunut odotetulla tavalla...
Mitään ei nykyään saa aikaiseksi vaikka kuinka yrittäisi itseään ruoskia ja patistaa vaikka ennen ollut aina se tyyppi kuka ei jää vain ihmettelemään vaan saa asioita aikaiseksi.
Panetuskin kadonnut aikapäivät sitten hetkellisiä aikoja lukuunottamatta.
Ainut mihin voin olla tyytyväinen on, että painoa tiputtanut kesän puolestavälistä ~10kg ja alkoholia mennyt samoista hetkistä kolme kertaa kohtuu määriä. Toisaalta tuo yössä notkumisen vähentäminen on kyllä vaikuttanut suoraan seksielämässä ei niin positiivisella tavalla ja aika yksinäisiä viikonloppuja ollut kun kaverit lähtenyt johkin ja itse jäännyt kotio...
Melkein voisi käydä testoarvot mittauttamassa...:rolleyes:

Ei, ei todellakaan voi. Okei voisi jos sattuisi asumaan kaupungissa missä pääsisi kävellen himaan kun haluaa, mutta ei kiinnosta ajella autolla yöllä 25km suuntaan, enkä viihdy selvinpäin ollenkaan yökerhoissa taikka muissa juottoloissa.
Ja ei todellakaan ollut viestini pääpointti tuo, että jään kotio nysvään kun kaverit menee, kyllä sitä kerkee mennä taas kun kiinnostaa. Pointti oli se, että KAIKKI VITUTTAA. :jahas:

Helvetin enterorokko, sattuu niin maan perkeleesti suuhun. Toivottavasti lähtee pian. No, mutta kun ruoka ei maistu niin dieetti sujuu hyvin

Viimeksi muokattu:
Vituttaa ihmiset, jotka pätevät asioista joista eivät tiedä mitään, eivätkä voi ikinä myöntää olevansa väärässä. Verenpaine nousee samantien, mutta maltti pitää yrittää säilyttää.

Vituttaa valtaväestöön kuulunut mieshenkilö joka otti asiaakseen haastaa bussissa riitaa maahanmuuttajamatkustajien kanssa.

Vituttaa kuski, joka otti riitapukarin kyytiinsä vaikka tiesi tämän aiheuttavan harmia ja antoi tämän pysyä kyydissä vaikka lievää väkivaltaa pääsi syntymään ja isompi tappelukin oli vaarana.

Kiitos riitapukarille joka ymmärsi itse poistaa itsensä tilanteesta rauhanomaisesti.

Kyllä voitta mutta kyllä muakin ottaa päähän. Olen tehnyt töitä myyjänä viitisen vuotta ja hakenut uutta työpaikkaa jatkuvasti mutta ei vittu mitään. Sitten kuin päässyt haastatteluun niin kaikki on vaikuttanut hyvältä ja sitten tulee puheeksi tulee palkka: 1800€ 1900€ vaikka kyseessä on ollut muuta kuin ruokakaupan kassa. Joo joo pitää olla tyytyväinen että on duuni, mutta kyllä ottaa päähän kuin tekee hommia kahden edestä paskapalkallal. Sanon teille kaikilla että hankkikaa hyvä koulutus!
Onhan tuo 1800-1900€/kk aika peruspalkka. Ei ehkä etelässä jossa menotkin on suurempia mutta keskimääräisesti. Mieluummin toki itsekin olen työttömänä kuin että tappaisin itteni esim. harjoittelussa raskaalla alalla. (esim. rakennus) Mutta jopa 1000€ pärjää jos vaan osaa hallita elämäänsä. Se ei ole tuloista kiinni kuinka pärjää vaan menoista. Jos joka päivä pitää käydä lounastauolla syömässä ulkona ja ostaa aina sisäfileetä ei suurikaan summa riitä. Ja vaikka sitä rahaa tuliskin 10 000€/kk sitä myös meneekin sitten enemmän, mutta lähtökohtaisesti ihminen valitsee itse polkunsa, joku saa 1500€;sta paljon säästöön, joku vetää pitkälle miinukselle saldon. Elämä on.

Myös kouluttautuminen liian korkeaksi on ihan vitun turhaa. Tiedän monia insinöörejä,teknikkoja ja muita korkeakoulutettuja jotka ei saa jo sen koulutuksensa takia töitä kun palkkavaateet ja vaatimukset työltä on niin epärealistisia. Ei tehtäisi kuin niitä oman koulutuksen työtehtäviä, eikä pitkällä tikullakaan mitään ylimääräistä. Tälläistä Suomessa on.

Enemmän korostaisin sitä työkokemusta kuin koulutusta ja kaikista parhain yhdistelmä olisi tutkinto (perustutkinto tai ammatti) ja vähintään 1-5v. työkokemusta. Itse ainakin huomannut että pelkillä koulutuksilla ei tee aina vittuakaan jos ei ole mitään työkokemusta, poikkeuksena ammattitutkinnot. Ja jos asiaa ajatellaan vaikkapa yrittäjän/yrityksen kuvakulmasta, kumman palkkaisit mieluummin;

a.) Diplomi-insinöörin jolla on tietoa alalta enemmän kuin normaalilla tahvetilla, ehkä muutaman kuukauden työharjoittelut alalta päälle eikä aikaisempaa työhistoriaa.

Vai ...

b.) Peruskoulu pohjaisen työntekijän jolla on kyseiseltä alalta työkokemusta 5v. ja kokemus on viimeisen 10v. ajalta, mutta ei omaa minkäänlaista koulutusta.

Itse valitsisin b:n.

Koira repinyt ftukun paketin auki ja levittänyt 2kg heraa matolle... Taas.

Jos yhtään helpottaa niin kerran koirat oli keksinyt rypsiöljypullon, ei se vielä haitannut että öljyä oli aivan jokapaikassa mutta eteisen seinät oli kurapaskassa metrin korkeuteen, lattiasta puhumattakaan...

Et kai sä nyt jumalauta koita sanoa, että DI ja peruskoulun läpi taistellut jonne hakevat samoja työpaikkoja.

Jonnelle on oma paikka siinä lapion varressa ja se DI koittaa keksiä siihen lapioon parannuksia, jotta Jonne saa kaivettua helpommin ja tehokkaammin.

meillä huomattava määrä ammatteja missä ei vaan voi pärjätä ilman vahvaa teoreettista pohjaa vaikka olis kummoinen työkokemus.

Ja alta 2000€/kk ei ole millään tavalla normaali palkka se on ihan oikeasti paska palkka, jos mediaania Suomessa tarkastellaan. E: edes jonkinlaista ammattitaitoa vaativassa työssä.

Niin ja aiheeseen työ vituttaa. Jälleen kerran.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom