Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Sitä on niin kaukana mukavuusalueeltaan kun vanhat kaverit haukkuu petturiksi. Kun ryyppy ei maistu niin ei maistu, tai vaikka juo silleen sivistyneesti (ettei tartte hoiperrella, sekoilla, haastaa riitaa tms.) niin samantien alkaa se "petturi", "vittu mikä sua vaivaa". En oo ikinä kokenu tällaista ja nyt aika rajusti päin naamaa. Hohhoi. No tietääpä kenen kans ei tartte enää lähtee viihteelle.

Monesti miettinyt, että mikä helvetti siinä totaalisessa kontrollin puutteessa ja huonossa olossa oikeen kiehtoo? Mulla kans jokunen kaveri, jotka kiskoo aina itsensä koomaan. Viinaa menee kaksin käsin, päälle pilveä ja viimeistely pillereillä, sitten katsovat kieroon kun itse juon korkeintaan muutaman. Vittuilevat vielä kuntoilustakin ja kohtalaisista elintavoista, samaan aikaan kolmekymppiset ihmiset näyttää nelikymppisiltä ja valittavat kun paikat on paskana. Aika rankasti kieltämättä vähentynyt yhteydenpito.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sitä on niin kaukana mukavuusalueeltaan kun vanhat kaverit haukkuu petturiksi. Kun ryyppy ei maistu niin ei maistu, tai vaikka juo silleen sivistyneesti (ettei tartte hoiperrella, sekoilla, haastaa riitaa tms.) niin samantien alkaa se "petturi", "vittu mikä sua vaivaa". En oo ikinä kokenu tällaista ja nyt aika rajusti päin naamaa. Hohhoi. No tietääpä kenen kans ei tartte enää lähtee viihteelle.

Tervetuloa miesten maailmaan :D

Toista kesää pk-seudulla töissä, pohjosesta kotosin enkä tunne täältä yhtää ketään. Sosiaaliselle ihmiselle alkaa vituttaa tämä yksinolo, kun ei näin sunnuntaisin tuo työntekeminen oikeen maistu vaikka mahdollisuus olis tehä tunti tunnista.. Ainoat sosiaaliset kanssakäymiset tulee kaupan kassalla ja salilla tulee heitettyä leukaa joidenki tuntemattomien kanssa, mutta näin vapaa-ajalla ei mitään virikkeitä. Huipennus vielä se että työpari jäi viikko sitten kesälomalle ja nyt työpäivätkin menee yksin jutelessa, ahh.. Onko mtn hyviä ehdotuksia millä ajan sais kulumaan näin sunnuntaisin? Tykkään kierrellä ja nähdä eri paikkoja, mutta en keksi mihin lähteä.

Onhan täällä valtavasti kaikenlaisia tapahtumia yms, johonkin vaan mukaan niin kyllä juttukaveria löytyy.

Kortisonikuuri alkoi pari päivää sitten. 40mg prednisolon per päivä nyt aluksi pari viikkoa, sitten 20mg kunnes purkki tyhjä. Eli kuurin kesto 30.9. asti näin ensialkuun.

Katastrofaalinen putoaminen kaikissa sarjapainoissa jo näin parin päivän pillerinapsimisen jälkeen. Semmoisen 15-20% sai ottaa pois etenkin suurista liikkeistä, palautuminen hidasta ja DOMSit järkyttävät. Ja siellähän ne sivuvaikutuksissa komeilee, mm. lihasatrofia.

Paino sensijaan nousee ja naama turpoaa.

Joka helvetin vuosi jokin takapakki. On tämä semmoista rullaportaita vastaan nousemista välillä, koko treenaaminen.

Otan osaa. Ite muutaman pitkän kortisonikuurin napsineena yritän välttää sitä viimeseen asti ettei enää tarttis. Nuo sivuoireet on ihan kamalia.

Otan osaa. Ite muutaman pitkän kortisonikuurin napsineena yritän välttää sitä viimeseen asti ettei enää tarttis. Nuo sivuoireet on ihan kamalia.

Tänä aamuna peilistä katsoi Marita Taavitsaisen ja Kummolan risteytys. Olo on semmoinen että neulalla jos pistäisi mihin tahansa niin vettä tulisi kaaressa. Positiivisena asiana, näyttää tehoavan siihen mitä varten määrättiinkin.

Vielä kun keskittymiskyky olisi entisensä... tähänkin viestiin meni reilu 5 minuuttia. Saa oikein urakalla pakottaa itsensä keskittymään. Saa nähdä miten menee huomenna töissä kun ikinä ollut mitään keskittymisongelmaa.

Niinjoo... kaksi valvottua yötä takana pisteenä iin päälle. Vielä tosin hymyilyttää tämäkin paska, kunnon putoaminen. :)

Joka kerta kun näen jonkun kaverin pidemmän tauon jälkeen niin samat kysymykset: Joko oot juonu? Mikset ole juonu? Lähtisiks sä nyt juomaan? No ota nyt pari seuraksi?

Näin kävi tällä viikolla pohjosen reissulla. Ja sama toistuu kohta Jojensuussa kun sinne lähden :)

Monesti miettinyt, että mikä helvetti siinä totaalisessa kontrollin puutteessa ja huonossa olossa oikeen kiehtoo? Mulla kans jokunen kaveri, jotka kiskoo aina itsensä koomaan. Viinaa menee kaksin käsin, päälle pilveä ja viimeistely pillereillä, sitten katsovat kieroon kun itse juon korkeintaan muutaman. Vittuilevat vielä kuntoilustakin ja kohtalaisista elintavoista, samaan aikaan kolmekymppiset ihmiset näyttää nelikymppisiltä ja valittavat kun paikat on paskana. Aika rankasti kieltämättä vähentynyt yhteydenpito.
Ihan samaa miettiny! En ole mikään pyhimys, itekin on tullu ryypättyä sokat polvista jne mutta se krapulatila on aivan hirveä seuraavana päivänä, ja onhan se aivan kauhean näköistä kun porukka vetää silmät sumeena jalat vetelinä ympäripäissään ja sekoilee. Ehkä musta on tullu niin vanha ja kiukkunen, etten enää jaksa kattella. Samanhenkisellä porukalla jaksaa olla baarissa hyvinki, kun kukaan ei örvellä ja meininki pysyy suunnilleen järkevänä.
Tervetuloa miesten maailmaan :D
Kiitti hei :D

Joka kerta kun näen jonkun kaverin pidemmän tauon jälkeen niin samat kysymykset: Joko oot juonu? Mikset ole juonu? Lähtisiks sä nyt juomaan? No ota nyt pari seuraksi?

Näin kävi tällä viikolla pohjosen reissulla. Ja sama toistuu kohta Jojensuussa kun sinne lähden :)

Joo eilen tuli kans tota että "no joko sulla on viinaa siellä lasissa". Ei oo. Olin aiemmin juonu kyllä ja sit kun itelle tulee se järkevän raja vastaan niin siirryin veteen. Tämä oli kuitenkin Paha. Varsinkin kun kieltäydyin ottamasta vastaan lonkerotuoppia. Ois varmaan pitäny ottaa se muodon vuoksi siihen itteni eteen ja olla juovinaan niin ois päässy helpommalla.

Mutta juu. Ihmiset on erilaisia ja ehkä pitää sit jatkossakin pidättäytyä sellaisissa porukoissa, joissa hallittu juominen on ok. Ei kai se oo porukassa sitte kellekään kivaa.

Joo eilen tuli kans tota että "no joko sulla on viinaa siellä lasissa". Ei oo. Olin aiemmin juonu kyllä ja sit kun itelle tulee se järkevän raja vastaan niin siirryin veteen. Tämä oli kuitenkin Paha. Varsinkin kun kieltäydyin ottamasta vastaan lonkerotuoppia. Ois varmaan pitäny ottaa se muodon vuoksi siihen itteni eteen ja olla juovinaan niin ois päässy helpommalla.

Mutta juu. Ihmiset on erilaisia ja ehkä pitää sit jatkossakin pidättäytyä sellaisissa porukoissa, joissa hallittu juominen on ok. Ei kai se oo porukassa sitte kellekään kivaa.

No et sää nyt juoppokavereitas voi hylätä! Pari pro-tippiä: Juot samaa juomaa hiton kauan, vaikka yhtä lonkeroa sen tunnin tai yli. Tai sitten toinen kikka on jättää viina pois juomasta ja koijata muita! Tai sitten hyyyyyyyyvin vähän viinaa paukkuun. Tai sitte ykköskaljaa baarista. Tai sitte muita alkoholittomia baarista. Päälle vielä vähän esität rempseetä, niin hyvin se menee :D

edit. Ainiin ja tekosyitä kantsii etukäteen miettiä jo. Esim. "Vedin viimeviikonloppuna niin kovat tumut, ettei nyt viiti hirveesti" tai sitten "Huomenna on juttu X, ettei voi hirveesti juoda" tai "ei oo rahaa" jne.

Mä oon nyt tässä juomattomuuden aikakautenani oppinu että en enää ikinä tyrkytä kenellekään väkisin juomista :) Yleensäkin olen tarjonnut enemmän juomia kuin mitä itse ottanu vastaan. Mutta nyt en enää vesilasiin siirtyneelle menisi viemään sitä shottia ja olutta/lonkkua/siideriä. Yleensä ainahan ne on ne juonu ku on sanonu että "ota ota nyt vaa" :D Tunnustan että yhden kaverin oon pari kertaa saanu liian huonoon kuntoon. Nyt tän tauon jälkeen en kyllä edes uskaltais ottaa paria enempää, tiedä yhtään missä oma toleranssi nyt olisi :lol2:

- - - Updated - - -

"ei oo rahaa"

Tuo ei ole mun kavereilla toiminu ku oon liian höveli ja tarjonnu sitte :D

Missä ihmeen piireissä te oikein liikutte jos aikuisten ihmisten pitäisi esittää juovansa alkoholia? Jotain rajaa.

Kyllä minä ainaki kieltäydyn ihan suoraan enkä näyttele :) Tai jos oon juonu niin sitten juon.

Missä ihmeen piireissä te oikein liikutte jos aikuisten ihmisten pitäisi esittää juovansa alkoholia? Jotain rajaa.

Pernoti: Sulle mää kyllä suosittelen juomista, että naisjuttus sais lisävirtaa!

func: Ihan normaaleissa, sun ikästen, porukoissa :) Siis itse ainakin.

Pernoti: Sulle mää kyllä suosittelen juomista, että naisjuttus sais lisävirtaa!

Mä en usko että juomisella on mitään merkitystä tuohon asiaan, onhan se nähty ennen tätä taukoakin kun "join". Tai no ehkä sitä uskaltais vähä helpommin jutuille mut eipä niistä sen kummempaa ennenkää ole tullu.

Weak, ei mun tartte esittää rempseetä, ihan hyvin osaan olla reipas ja riehakas selvinpäin ihan luonnostaan :D Mut joo on tuo vähä omituista kun pitää niin kova numero nostaa siitä ettei maistu. Ite en sanonu kellekään että "mikä vittu sua vaivaa ku vedät tota viinaa noin paljo" :)

Mut joo on tuo vähä omituista kun pitää niin kova numero nostaa siitä ettei maistu. Ite en sanonu kellekään että "mikä vittu sua vaivaa ku vedät tota viinaa noin paljo" :)

Mä olen vakavissani muutaman kerran meinannu avautua. Siis silleen et ihan oikeasti olisin alkanu kaivamaan niitä syitä, että miksi joku juo joka viikonloppu pe-la-su ja viikolla sit pilleriä sekä pilveä ettei "selkää" särkisi (oikeasti koittavat selvitä ma ja ti krapulasta) ja ke-to kerätäänkin jo vauhtia viikonloppuun. Penkois ne henkiset haavat auki, että mikä vittu ahistaa niin paljon ettei tästä maailmasta muuten selviä?

Lopulta kuitenkin luopunu ajatuksesta, ettei menis tappeluksi.

Porukka on vaan niin helvetin kateellista ja katkeraa, kun itse eivät pysty jättämään sitä juomista siihen sopivalle rajalle. Luulevat olevansa huonompia ja haluavat tiputtaa kaverit samalle tasolle. :D

Nämä palkkapäivät keskellä kesälomaa... 22,XX€ Hurraa!!!

Tänä aamuna peilistä katsoi Marita Taavitsaisen ja Kummolan risteytys. Olo on semmoinen että neulalla jos pistäisi mihin tahansa niin vettä tulisi kaaressa. Positiivisena asiana, näyttää tehoavan siihen mitä varten määrättiinkin.

Vielä kun keskittymiskyky olisi entisensä... tähänkin viestiin meni reilu 5 minuuttia. Saa oikein urakalla pakottaa itsensä keskittymään. Saa nähdä miten menee huomenna töissä kun ikinä ollut mitään keskittymisongelmaa.

Niinjoo... kaksi valvottua yötä takana pisteenä iin päälle. Vielä tosin hymyilyttää tämäkin paska, kunnon putoaminen. :)

Tuttua huttua. Kohta 4 vuotta kortisonia päivittäin 5mg ottaneena on noi sivuoireet tulleet tutuksi. Aluksi kuuri oli 60mg ja sitä pienennettiin sitten asteittain kunnes se oli 6kk jälkeen 20mg, jota pidettiin vuoden verran. Tärinä ja univaikeudet loppuu siinä viikonkuluttua, ja jos saa lopettaa kortisonin niin turvotus katoaa aika nopeasti. Valitettavasti vielä 5mg kuurissa naama on turvoksissa hieman - ei onneks kuitenkaan enää mikään kuunaama josta saa nauttia suuremmilla annoksilla.

Porukka on vaan niin helvetin kateellista ja katkeraa, kun itse eivät pysty jättämään sitä juomista siihen sopivalle rajalle. Luulevat olevansa huonompia ja haluavat tiputtaa kaverit samalle tasolle. :D

Taaaaiiiii sitten selväpäiset on melko usein tylsää seuraa & on kiva kippistellä kaverin kanssa. Mää en ole nykyään enää tota juomiseen painostamista harrastanu, kun itekkin oon melko heikkäselkärankanen. Lisäks löytyy sellasia kavereita, joiden kanssa voin itte juopotella ilman et se toinen on juonu mitään/juo hyvin vähän. Se on niin persoonasta kii, et "tarviiko" sen seuralaisen olla humalassa vai ei (viittaan tohon ensimmäiseen lauseeseen). Itekki monasti hengailen humalaisten seurana, mutta en hirveen myöhään jaksa olla selvinpäin mukana menossa.

silmälääkäri laittoi pupillit laajentavat silmätipat tutkimista varten. Nyt ei saa mistään tekstistä selvää ilman laseja eikä lasien kanssakaan. Plussana vielä se että ei siedä valoa yhtään, pitää olla sisällä ja hämärässä.

Back
Ylös Bottom