Vitun pusutauti!

Eilinen ilman kuumetta, tänäänkin iltaan asti mentiin ilman kuumetta ja sitten se taas nousi. Sairastelua takana siis yli kuukausi ja paska vaan jatkuu. Alkaa kyllä pikku hiljaa tehdä mieli luovuttaa, kun tulee näitä toivon pilkahduksia paranemisesta ja sitten taas tipahdetaan maan pinnalle ja kovaa. Miten muilla tuo toipuminen?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
2 viikkoa tuli täyteen tänään kuumetta ollu joka päivä 38,6-39,6 mutta kurkku oli niin tukossa et lääkäri hätäänty et miten saan henkee mutta päästi lopulta himaa yöks ja viimeviikon keskiviikkona hain poskiontelontulehdukseen lääkkeet ja nyt alkaa helpottaa, huomenna varmaan pihalle jo.

Ja onnee kaikille ketkä saa tän, ja toivokaa et saatte varsinki kesällä koska silloin ei tarvi olla pois koulusta ja muuta vitun mukavaa :david:

E:Niijoo ja paino tippunnu 6kg.

Mulla oli tossa 20-vuotiaana eräänä kauniina kesänä ensin paha angiina. Kun se ei kuurin jälkeenkään parantunut ja ruoka ei enää mennyt suun avaamisen vaikeuden takia alas (ja ennenkaikkea nieleminen sattui niin että paskat meinasivat tulla housuun vaikken ollut viikkoon-pariin mitään syönyt), oli pakko suunnata lähimpään arvauskeskukseen. Aluksi ehdottivat pusutautia, mutta totesin että ei tätä nyt helvetti voida niin kevyellä kuitata niin löysivätkin syypääksi PTA:n eli peritonsillaarisen abskessin eli kurkkupaiseen. Tarkoittaa sitä, että kurkussa, risojen seudulla on paiseita täynnä bakteerimätää jotka täytyy sitten pintapuudutuksen (kurkkuun sumutetaan puudutusainetta. Ei Auta :D) kera puhkoa veitsellä. Voin sanoa, että se ei ollut mikään maailman hauskin operaatio, vaikka jälkikäteen sitä kaihoisasti muisteleekin. Ottivat myös pedille pariksi-kolmeksi päiväksi ja pumppasivat täyteen antibiootteja että ne kurkussa olleet paholaiset varmasti kuolivat. Myöhemmin sinä vuonna leikattiin sitten risat kokonaan pois kun olivat niin karrella koko tapahtumasta, mutta se ei enää onneksi ollut paha keikka.

Jotenkin tän ketjun viestejä lukiessa tuli useasti sellainen fiilis että monelle diagnosoidaan pusutauti vaikka oikeasti siellä kummitteleekin kurkkupaise. Kannattaa vaatia kunnon tutkimusta, koska kurkkupaise ei itsekseen parane (on bakteeritauti ja hoidettavissa) kun taas pusutauti on virusperäisyytensä johdosta vaan kestettävä. Aika paska nakki, jos oikeasti kärsiikin kurkkupaiseesta ja sit turhaan vaan yrittää sisulla kestää sairauden.

jepa täällä kans elävä todiste siitä että pusutaudin voi sairastaa kahteen ootteeseen ensimmäisellä kerralla tää kesti semmoset 3vk ja sinä aikana kävin arvauskeskuksessa kolmesti eli kaks antibiootti kuuria ja eiku totesivat että angiinahan se siellä ja sit kolmannella kerralla vasta totesivat että pusutautihan se siellä mutta tällähetkellä tauti on ihan hyvässä jamassa pystyy pieniellä kivuilla kuitenkin syömään ja pistääkö vituttaan pikkasen ku vkl pitäs kaverin häihin lähtee ja kahtella ku toiset kittaa ja reenit väliin jääny ja kaikke paskaa en kertakaikkiaan jaksa enään tätä vit... tautia

Pirullinen tauti. Täällä kans yksi joka sen on sairastanut, sairaalakäynnin kera. Lääkärit eivät meinanneet ensin saada selville mistä on kyse -> verikokeita yms aivan saatanasti(mm. luuydin näyte). Pusutaudin päälle vielä angiina, että poskiontelontulehdus ja tietenkin yliherkkyysreaktio antibiooteille :D siinä se kesä kivasti meni ja paino tipahti pahimmillaan tuonne lähelle 50 kg.. pituus 185...

Ei vittu. Viime kesänä kärsin pusutautia kolme raskasta viikkoa, ja nyt olen saanut tämän uudelleen!!

Kurkkukipu ei ole aivan yhtä hirveätä kuin ekalla kerralla, mutta kuumetta on koko ajan ~40 astetta.

Kyllä voi vituttaa....

Ittellä ollu muutaman kerran. Kuumetta + taskulampulla peilin kautta kattoessa näkyy kurkussa niitä valkoisia jutskia karmiininpunaisella taustalla joka näyttää vastakynnetyltä perunapellolta. Vertailukohde sileä pinkki. :haart:

Ratkaisu meikäläisen kohdalla on ollut ehkä kovakourainen, mutta tehoaa minulla. Eli, ~15ml ruisku täyteen apteekista saatavaa vetyperoksidia. Sitten jäätelöpuikolla kieli alas ja toisella kädellä ruuttaa sen ruiskun tyhjäksi sinne kurkun perällä olevaan perunapeltoon. Toistetaan kivunsiedon mukaan muutama kerta. Aiheuttaa yökkäilyä, on siis syytä tyhjentää se ruisku äkäseen sillä aistinelimille kyseinen operaatio on ... yllättävä. Voi koittaa laimentaa ensin esim. vedellä johon on laitettu vähän (pikkupikku hyppysellinen) keittosuolaa.

Siinä vaiheessa kun se junnaava kipu on pahimmillaan vituttaa sen verran, että tollanen erilainen kipu tuntuu ihan hyvältä vaihtoehdolta. Lisäksi, auttaa parantumiseen!

Tuolla käsittelyllä kurkkukipu, joka liki estää nielemisen, poistuu jopa parissa päivässä. Kuume ei lähde. Tietystikkään. :)

En tiedä sitten mihin tuo perustuu mutta taudinaiheuttajat taitaa vähän säikähtää. Ehkä myöskin omat solut kärsii vähän, en tiedä. Näin kuitenkin teen sillä toimii, kunnes joku sanoo että on parempi antaa viirusten ja bakteerien muhia kurkussa useita viikkoja. :eek:

Ei voi mononukleoosia tulla kahteen kertaan, kyseessä on sitten Maiccelin kohdalla angiina tai joku muu tauti jossa samat oireet.

Ei voi mononukleoosia tulla kahteen kertaan, kyseessä on sitten Maiccelin kohdalla angiina tai joku muu tauti jossa samat oireet.

Kyllä voi, kävin vasta verikokeissa ja selvisi että olen saanut sen uudestaan. Ekalla kerralla elimistö ei tuottanut tarpeeks vahvoja vasta-aineita tälle virukselle niin sen vuoksi se on sitten tullut taas. Lääkärit sanoivat että tämä on jo aika harvinaista, mutta kolmannen kerran on melkein mahdoton saada.

oireet ovat nyt hieman lievempiä, mutta treenitaukoa silti tulee taas liikaa.

Luulen saaneeni viime baarireissulta tuon pusutaudin itselleni. Siitä on aikaa 5 päivää ja kurkku on nyt melkosen kipeä. Se keneltä uskon tuon saavani sairasti 1,5viikkoa. Kyllä vi**ttaa jos oon sen saanu ja varsinkin jos se menee yhtä pahaksi kuin esim. Rintafileellä :curs:

Täytyy elää siinä toivossa että olen vain vilustunut..

Itsekin sairastaneena tiedän kyseisen tuskan ja itselläni oli vielä päälle angiina. Tästähän seurasi, että kurkku lähes muurautui kiinni ja nielemään ei pystynyt mitään. Sairaalaan eivät minua kuitenkaan pistäneet vaikka nesteet heikolla hapella olikin. Koulusta joiduin muistaakseni olla kaks viikkoa pois.

Yhtä helevettiä.Pusutauti iski nelisen vuotta sitten päälle ja siihen kylkijäisiksi vesirokon.Voin kertoa ettei ollu kivaa.Olin kolomisen viikkua koulusta pois.

Luulen saaneeni viime baarireissulta tuon pusutaudin itselleni. Siitä on aikaa 5 päivää ja kurkku on nyt melkosen kipeä. Se keneltä uskon tuon saavani sairasti 1,5viikkoa. Kyllä vi**ttaa jos oon sen saanu ja varsinkin jos se menee yhtä pahaksi kuin esim. Rintafileellä :curs:

Täytyy elää siinä toivossa että olen vain vilustunut..
No tuskin sulla tuota tautia on jos kurkku on vain melkosen kipeä. Vai onko vasta tänään alkanut kytemään? Kyllä tuo tauti on ihan hyvä kokea kerran elämässä, mieluiten vielä aikuisiässä niin potkii paremmin. Laajentaa kummasti tajuntaa. Itse sairastelin viime vuonna ja tännekin sitä vuodattelin. Aika saatanasta on. Ei tunnu pienet flunssat enää missään. Kannattaa alkaa treenaamaan nesteen juomista ilman nielemistä jos on paha epäilys tässä vaiheessa :D

No tuskin sulla tuota tautia on jos kurkku on vain melkosen kipeä. Vai onko vasta tänään alkanut kytemään? Kyllä tuo tauti on ihan hyvä kokea kerran elämässä, mieluiten vielä aikuisiässä niin potkii paremmin. Laajentaa kummasti tajuntaa. Itse sairastelin viime vuonna ja tännekin sitä vuodattelin. Aika saatanasta on. Ei tunnu pienet flunssat enää missään. Kannattaa alkaa treenaamaan nesteen juomista ilman nielemistä jos on paha epäilys tässä vaiheessa :D[/QUOTE

Lievä kurkkukipu alkoi tossa vajaa 2 vuorokautta sitten, nyt koskee jo enemmän ja on lämpöäkin vähän.. Iskeekö tuo rauhaskuume eli pusutauti nopeasti vai voiko se tulla tällä tavalla muutamassa päivässä pikkuhiljalleen?

Ja miten voi juoda ilman nielemistä? :D

Kouluakin jäljellä enää pari viikkoa ja sitten ois ja vaikka mitä.. Miksi tämän piti juuri nyt iskeä!??!:curs::curs:

edit. ei näköjää tuo quote onnistunu niiku piti..

Itsellä oli intissä aikanaan joku tosi vittumainen virus kurkkuun pesiytynyt ja sain veksistä Clotam merkkisiä pillereitä. Jonkin sortin tulehduskipulääke kyseessä ja auttoi kyllä todella paljon samaan aikaan kun buranalla ei ollut mitään vaikutusta. Varmaankin kyllä reseptilääke mutta silti...

Lievä kurkkukipu alkoi tossa vajaa 2 vuorokautta sitten, nyt koskee jo enemmän ja on lämpöäkin vähän.. Iskeekö tuo rauhaskuume eli pusutauti nopeasti vai voiko se tulla tällä tavalla muutamassa päivässä pikkuhiljalleen?

Ja miten voi juoda ilman nielemistä?
Kyllä nyt vaikuttaa aika vahvasti rauhaskuumeelta :D

No tuskin sulla sitä on. Itselle kun iski niin illalla oltiin ihan pelikunnossa ja aamulla tuntui kuin olisi kurkusta työnnetty haarukka läpi. Vettä kun ei saanut ilman itkemistä juotua niin koitin ihan vain kaataa kurkusta alas ilman, että nielen välissä. Ei mennyt putkeen :lol2:

Voehan helevetti, siinä on hirvee tauti!! Meikä sairasti sitä 4 vkoo ja laihduin sen aikana melkeen 10kg! :D pysty syömään vaan jäisiä marjoja jotka raapi kurkkua ihanasti... siihen päälle viel angiinassa 3 viikkoa ni kyl oli rautanen olo, heh.

muijalla on tää pusutauti niin kuinka helposti se tarttuu? lekuri muistaakseni sanoi että kun on kuume ja kurkku kipu menny ohi nii sitte se ei enää tarttuis? Ois ihan kiva ottaa välillä lähikontaktia ku joutunu 3vko jo oleen vähintään metrin etäisyydellä ettei vaan ite sairastu:hyvä:

Muistini mukaan aikoinaan lääkäri sano mulle et toi on sellanen tauti et suurin osa on jo pienenä sairastanu (oireettomana) sen ja saanut immuniteetin. Ja jos oikeen muistan niin sitä saattaa kantaa jopa 6kk.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom