Vitun pusutauti!

Joo on kyllä yks vittu tuo tauti, keväällä sairastin, kakskuukautta pois treeneistä. Angiinasta lähtien kaikki mahollinen, kurkku niin vitun kipeä että ei mitään voinut syyä, arghh !!Sitten lääkäritotesi että mononukleoosi eli pusutauti, eikä lääkkeitä :( :curs: jostain oon lukenut että tuo on vaan kerran jos on, ei kyllä ikään enään tuota tautia, sen verran vittumainen se on.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No niin, meikäläinenkin pääsi sitten kärsimään tosta vitun taudista. Enpä ole ikinä eläessäni ollut niin kipee.

Täällä näyttää aika monella olleen toi tauti, niin kuinka nopeasti uskalsitte näin rajun taudin jälkeen taas alkaa treenata. On vaan kauhea hinku salille, kun ei ole kuukauteen päässy treenaamaan ja painokin on tippunut 6 kiloa. Kaveria lääkäri kielsi treenaamasta puoleen vuoteen, kun sen maksa oli niin rasittunut. Mulla taas oli maksa-arvot aika hyvät. Itse ajattelin että jos tässä viikon jaksais odotella tällain terveenä ja sitten aloitan treenin. Ja jätän jalkatreenin väliin näin aluksi, kun se rasittaa kehoa niin perkeleesti.

Originally posted by Paukkurauta
No niin, meikäläinenkin pääsi sitten kärsimään tosta vitun taudista. Enpä ole ikinä eläessäni ollut niin kipee.

On ollut hinkuyskät ja nielurisan tulehdukset muttei vielä tuota. Miten ihmeessä siihen ei ole kehitetty lääkettä? Oon joka tapauksessa miettinyt sitä että kannattaako salin lisäksi harrastaa ollenkaan uintia näin talvella kun puolet porukoista on koko ajan enemmän tai vähemmän sairaana. Nää kaikki leviää pisaratartuntana ja luulis että uima-altaassa riski on noin 10,000 kertainen.......

Harvemmin on tarvinnut kivusta parkua :itku: mutta mononukleoosirodeossa kyllä. Ei siinä pystynyt kuin syömään kiisseliä, josta marjatkin tai muut sattumat oli imuroitu pois. Kurkussa näkyi vain pieni reikä, mistä liikenne tapahtui, todella ummessa. Paino tippui ja sehän on luonnollista kun ei syönyt ei juonut. Kuume kiivaimmillaan 40 ´C.

Siitä on jo vuosia. Nyt pystyn puhumaan siitä jo ilman, että alkaa itkettämään. Aika parantaa haavat... :D :kippis1:

Originally posted by protsku
On ollut hinkuyskät ja nielurisan tulehdukset muttei vielä tuota. Miten ihmeessä siihen ei ole kehitetty lääkettä? Oon joka tapauksessa miettinyt sitä että kannattaako salin lisäksi harrastaa ollenkaan uintia näin talvella kun puolet porukoista on koko ajan enemmän tai vähemmän sairaana. Nää kaikki leviää pisaratartuntana ja luulis että uima-altaassa riski on noin 10,000 kertainen.......

Höpö höpö... ei muuta ku uimaan vaan:kippis1:

Kyllä se tulee jos on tullakseen se flunssa, tuskin se niin merkittävästi suurentaa riskiä tuo pulikoiminen. Onhan siellä altaassa niitä myrkkyjä desinfioimassa...

Mullakin toi oli syyskuun alkupuolella. Viikon makasin kuumeessa kotona... Sen jälkeen päälle jäi flunssa, joka on edelleen roikkuu perässä. :curs:

Flunssaa on ollut siis 3kk, jonka johdosta ääni on ajoittain tosi tukkonen, nenäsumutetta saa ruikkia joka rööriin, että pystyy hengittään ja aamuisin (joskus myös öisin) saa juoda vaikka kuinka paljon, että saa vähän kurkkua kosteemmaks.

Päivällä tulee armottomia lunsseja kurkusta, ja niitä mä räin pitkin koulun pihaa... Punttitreeniä ei haittaa, mutta esim. nopea kävely koulun rappusissa antaa sellasen ihanan jyskytyksen takaraivoon. Ainiin... korvat on aina lukossa. Ihan kivaahan tää on! :kuola:

Originally posted by pek
Ite en oo sitä sairastanu mut frendille kävi aika paskamaisesti: eka se oli joku 3-6kk koulust pois ku oli kipeenä melkein koko ajan. Sit sen jälkeen se helpotti vähäks aikaa kunnes se sai jonkun helvetin patin kurkkuun ettei se saanu kunnol henkee ja sit se leikattiin silt ja se oli tyyliin jossain tehol. Kuulema oli jotain jälkitautei.

*iik*

Aika hassua, mulla on käynyt melkein niin kuin tolla sun kaverilla.. Tuli elämän ensimmäinen (muistaakseni) angiina joskus ala-asteen 6. luokan loppupuolella, no siinä sitten oltiin koulusta pois n. 3 kk, melkein kesään asti. Mulla oli siis ensin angiina, johon söin ensin penisilliinikuurin, sitten 2-kertaisen penisilliinikuurin, sitten 3-kertaisen kuurin kahteen kertaan, ja sit lähti :) Paitsi, että jälkiyllätyksenä tuli kurkkupaise, johon sitten loppujen auttoi sen tyhjentäminen jollakin hemmetin ylikasvaneella nuuskatykillä.. Oli mukava tunne, kun ensin tökättiin kurkkuun sellainen 10-senttinen neula, ja samaan reikään sit se ylikasvanut nuuskatykki, jolla imettiin ylimääräinen scheisse pois! Kyllä siinä pikkumiestä hiukan heikotti.. No joka tapauksessa, siitä sitten tervehdyin, ja n. 3 kuukautta myöhemmin nielurisat leikattiin, sen jälkeen ei angiinasta tietoakaan :kippis1:

Welcome to the perkeleen klubi. Itse tällä hetkellä harrastan juuri edellä mainittua mononukleoosia, tuota infernaalista pusutautia. Meinasivat vielä terveyskeskuksessa 2 kertaa ottaa verikokeen, päivystävä lääkäri kun ei huomannu positiivista tulosta, siinä vaiheessa meinas vitutus kasvata sanoinkuvaamattomaksi, 40 asteen kuumeessa juoksuttavat potilasta kerroksesta toiseen. Ainiin, apukeinoja? Ei kovin pitkäaikainen apu mutta... otas lasiin n 0.5 dl haaleata vettä ja iske siihen puoli teelusikallinen suolaa, itseäni auttaa suht hyvin, esimerkiks jos pitäs yrittää syödä jotain. Ja kuten tosiaan edellä mainittiin jo, positiivista taudissa on se että on sitten niin supersankariolo kun joskus paranee, zemiä kaikille mononukleoosisille :)

Karsee tauti, tuota mulla epäiltiin tammikuussa, kuumetta ja kurkkukipua kesti noin 3 viikkoa, lähes neljä viikkoa olin poissa töistä. Osanotot, tiedän miltä susta tuntuu. Tosin varma diagnoosi jäi kuulematta kun olin vähän tokkurassa...

On kyllä vittumainen tauti. Ja kyllä sen voi sairastaa 2 kertaa, vaikka harvinaista onki. Ite olen sairastanu sen 2 kertaa (kummallaki kerralla todettu verikokeista). Ekalla kerrallahan se oli ihan vitun hirveetä. Ei pystyny syömään mitään kun oli kurkku niin vitun kipeä. Ja juominen oli ihan tuskaa, lääkäri anto vinkin että jos haluas juoda jotain niin kannattaa juoda ihan jääkylmää juomaa että se puuduttaa sen kurkun vaikka aluks sattuukin. Ja muutamaan päivään en pystyny syömään mitään, sitten alko helpottaan ja buranan voimalla sai kerran päivässä syötyä vähän. Yhessä vaiheessa laattasin suihkussa kun oli niin kova nälkä ja jano. Toisella kerralla se oliki sitten aika paljon lievempi, sai syötyä ja juotua, vaikka olihan se kurkku aika kipeä.

lieneeköhän itellänikin toi tauti joskus ollu.. kurkku ei kyllä ihan noin kipee ollu mitä kuvaus kertoo, mut intissä oli pkaudella kurkku yli kukkauden ihan paskana ensin kova kuume sit lähti ääni ei pystyny ku jotain köhisemään ja se ääni oli pois jonku kolme viikkoo.. veksistä oraali liuosta ja säkki buranaa ei auttanu ja ku kävin siel viel komen viikon jälkeen ku ei ääntä lähteny niin sano et ei sulla mikään oo ja pisti mut leirille, helmikuussa.. sielt sitten kesken pois ku ei uskaltanu skappparit pitää mua siellä ku ei saannu enää henkeä eikä pystyny puhumaan.. ei sitä kyllä siellä pusutaudiksi arvioitu mut samantyylinen tauti oli kyl..

Silloin kun on sairauden tai onnettomuuden takia niin kovat kivut, että ei saa edes nukutuksi, alkaa arvostaa ihan vitusti kahdeksan tunnin yöunia.

Nimim. Kokemusta on

Tiedän ton mononukleoosinkin, mutta hankkikaapa sellanen keskivertoa rajumpi myyräkuume... Oman kokemukseni mukaan tähän mennessä paskinta mitä oon testannu.

Veren kuseminen on kivaa ja toisaalta siten ku munuaiset heittää huilille, niin eipähän tarvi käyvä kusella... Limakalvot vuoti verta.. yms.... :D

Alko 28.11 ja eka puhas verinäyte ilman paskoja veriarvoja oli n. 15.1... Että sen aikaa vaan

itellä oli pusutauti kesällä ja kyllä piti nukkumiset unohtaa sen piinaavan kurkkukivun ja yskimisen takia. kun kävin viimein lääkärissä kysymässä asiantuntevaa neuvoa niin vastaus oli "juo jotain kylmää ni kyllä se siitä" tästä viikko eteenpäin menen saman herran puheille hieman vittuuntuneena niin jopas löytyi kaikenmaailman teknologiavehkeet tutkimaan! diagnoosi oli mononukleoosi ja pillerikuuri päälle. huonompi homma oli että se kirjoitti väärät pillerit! paketissa varoitetaan ettei kannata syödä mononukleoosiin. Tästä seurasi kamala näppylä allergiareaktio ja taas samalle lääkärille valittamaan. Kun 3 viikon jälkeen löytyi oikea resepti niin pusutauti oli aika nopeastikin jo ohi.

veren kusemiseen täytyy vielä sanoa että vuosi sitten oli munuaiskiviä ja kun niitä saa kokea niin tulee aivan uusi käsitys kivusta! se on ihan hirveää miten paljon ihminen voi tuntea kipua!! jalat lähti alta eikä tarvinnu pahemmin kävellä puhelimen luokse. odottaa vaan kunnes joku tulee kotiin. sillon ku pääsin sairaallaan ni kusin aika tavalla verta. se EI ole kivaa...

könde sanoi:
veren kusemiseen täytyy vielä sanoa että vuosi sitten oli munuaiskiviä ja kun niitä saa kokea niin tulee aivan uusi käsitys kivusta! se on ihan hirveää miten paljon ihminen voi tuntea kipua!! jalat lähti alta eikä tarvinnu pahemmin kävellä puhelimen luokse. odottaa vaan kunnes joku tulee kotiin. sillon ku pääsin sairaallaan ni kusin aika tavalla verta. se EI ole kivaa...

Ite ku yritin nousta sängystä niin taju lähti pelkästä heilauksesta... sen verrran koski päähän ja koko kroppaan....

könde sanoi:
Ai saatana! Ehdin jo vastata että tuo pusutauti oli paha, mutta kyllä tuo virtsakivi/munuaiskivi on todellakin sellainen sairaus että saa OIKEASTI täysin uuden asteikon kivulle. Polvi on lähtenyt sijoiltaan, ruuti räjähtänyt iholle, juoksin lasiseinän läpi ja vaikka mitä muuta tapahtunut niin ovat paper-cutteja tuon kiven rinnalla. Hyi saatana! :itku: Vois sanoa että silloin isokin mies itkee, jopa pakkotoistolainen.

Itse tyydyin makaamaan lattialla enkä voinut liikkua, siitä sitten sairaalaan, mutta eipä sille oikein voinut mitään tehdä, oluen juonti kuulemma auttoi vaivaan ja kyllähän sitä sitten juotiinkin...

Kyllä kyllä...Minullakin oli vuosia sitten pusutauti plus ihanaa Angiina yhtaikaa.
Kuumetta yli 41astetta..nousen sängystä...melkein pyörryn..konttaan vessaan kuselle...joudun kusemaan istualtaan jotta taju ei lähtisi..En pysty nielemään mitään..en sylkee..joten syljen paperille..

Odotan odotan ja odotan kunnes vanhemmat tulevat töistä...äet antaa sangon johon syljen...mittaa kuumeen 40,8astetta..jeesus lapsi marian kolmasn setö....ikkuna auki...ukko munasilleen..(oli talvi)...Jääpusseja vaan päähän ja muualle..koetan niellä burunaa..ei pysty...aargh...onneks kuume saadaan laskettua 40asteen tuntumaan.

Seuraavana ihanana päivänä lääkäriin..Luulivat pelkäksi angiinaksi,mut totesivat myöhemmin oireiden pitkityttä,että pusuilutautihan se siellä..ei siinä mitään..monta viikko koski niellä..Nykyään nielurisat ja kitarisat leikattu..enää ei ongelmia kurkun kanssa..jeshh

Ennen oli viimeistään 5pv kuluttua antibiootti-kuurin lopetuksesta uusi angiina.. :rock:

panacodi auttaa kummasti kyllä vaivaan kuin vaivaan. meinaan matkalla tilkkaan piti käydä tupakilla ja säikyttelemässä ihmisiä yhdellä huoltoasemalla naama / vaatteet yltäpäältä veressä =D voi pojat kun nauratti eikä yhtään sattunut vaikka vähän enemmän tuli iskuja tuolla palveluksessa.. olin 3 vuorokautta tutkalla panacodeista.

WhiteExorcist sanoi:
Kyllä kyllä...Minullakin oli vuosia sitten pusutauti plus ihanaa Angiina yhtaikaa.
Kuumetta yli 41astetta..nousen sängystä...melkein pyörryn..konttaan vessaan kuselle...joudun kusemaan istualtaan jotta taju ei lähtisi..En pysty nielemään mitään..en sylkee..joten syljen paperille..

Odotan odotan ja odotan kunnes vanhemmat tulevat töistä...äet antaa sangon johon syljen...mittaa kuumeen 40,8astetta..jeesus lapsi marian kolmasn setö....ikkuna auki...ukko munasilleen..(oli talvi)...Jääpusseja vaan päähän ja muualle..koetan niellä burunaa..ei pysty...aargh...onneks kuume saadaan laskettua 40asteen tuntumaan.

Seuraavana ihanana päivänä lääkäriin..Luulivat pelkäksi angiinaksi,mut totesivat myöhemmin oireiden pitkityttä,että pusuilutautihan se siellä..ei siinä mitään..monta viikko koski niellä..Nykyään nielurisat ja kitarisat leikattu..enää ei ongelmia kurkun kanssa..jeshh

Ennen oli viimeistään 5pv kuluttua antibiootti-kuurin lopetuksesta uusi angiina.. :rock:

Ite oon kans nielurisujen leikkausta miettiny, ne kun tuppaavat olemaan aika suuria ja usein oireilevia. Lääkäri toisaalta taas sano ettei em. toimituksia pahemmin enää tehdä. Suositteliko lääkäri vai pyysitkö itse leikkausta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom