Vitun pusutauti!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On tullut sairastettua mononukleoosi muutama kuukausi sitten. Kurkku ei ollut kovin kipeä, mutta kaula oli niin kipeä että säkällä pystyi päätä kääntämään. Tauti kesti mulla n4vko loppuaika oli vain sellaista pikkukuumetta. On lääkärin mukaan mahdollista että maksa tai perna repeää mononukleoosissa pienestä iskusta. Itsellä turpos maksa ihan kivasti, mutta oli pakko kuitenkin ottaa taudin loppuvaiheessa viinaa.

Originally posted by Tomi
Mononukleoosi on mahdollista sairastaa vain kerran. :kippis:
No sitte se oli joku toinen systeemi. Onneks ilmasin asian tollai
"on tainnu olla" Kerran on kurkku turvonnu melkeen umpeen jne.

-odu

olihan toi tossa viime keväänä.
Koko talven yli oli ollut flunssailua (n. 4-5 kk), joka oli katkaissut myös sali hommat. Mutta yhtenä krapula iltana olin sitten kaverin luona ja ihmttelin että mikä vittu täs nyt on kun aivan poikki ja oikea puoli kaulasta turvonnut aivan helvetisti. No ei muuta kuin aamulla dextraan ja monohan se oli. Siinä samalla oli iskenyt joku toinen tauti kans päälle ja sain siihen antibioottikuurin, jonka aikana myös mono lähti pois.
Koulusta otin vapaata muutaman päivän ja oli heikko olo, mutta mulla se ei iskenyt niin pahasti kuin mitä voisi iskeä. Huonompaan kuntoon menin kun leikattiin viisaudenhampaat pois, joka taas on aivan toinen juttu.

Varoitus

Varo oikeesti arvauskeskuslääkäreitä, tapahtui oikeassa elämässä:

Yks kesä pikkusällinä, kerkesin kuukauden olla kesätöissä ja sit tuli kurkku ihan helvetin kipeeks. No joku viikko kotosalla, ei vieläkää lähde kurkkukipu pois ja kurkku rupee turpoomaan. Noh sitte terveyskeskukseen, "joo pusutauti" ja kotia takas. toinen viikko, turpa on nii turvonnu ettei oikei voi syödä ku nestemäistä ruokaa ja seki sattuu ihan vitusti, uudellee arvauskeskukseen, "pusutauti" jne, tätä sitte jatku niinpitkään että 180cm jannu paino 60kg ja pystyny syömää enää mitään. sitten äitipappa otti ja vei erikoislekurille, lekuri katto että aijaa jassoo tämmönen tapaus, otti kaikkee rontkeneitä jne ja sit tuuppas kirurgiveitsellä kitalakee röörit, imi vähä mätää pois ja leikkauksee viikonpäästä.
Lääkäri sano vaa että: et taidakkaa oikei tajuta miten huonossa kunnossa oot, saat valita kuitenki että meetkö sairaalaan vai kotia. Menin kotia, leikkaukse jälkee paranin iha saatanan nopeesti ja eio isompia kurkkujuttuja enää ollu.

Toinen kerta terveyskeskuksessa niillä kesti nii pitkään huomata mun keuhkokuume että en pysyny enää omilla jaloilla, pyörryin vessaan, en pysyny pystyssä röntkenissä jne, ambulanssilla vaa sairaalaan.

kiitos terveyskeskus.

Kyllähän sen ymmärtää että yleislääkärit ei kertakaikkiaa voi olla mitää jumalia jotka tajuaa aina jokakerta oikein, mutta miks helvetissä niite edes pitäis olla. kyllä täässä SENVERRAN maksetaan noita perkelee veroja että luulis että terveyskeskuksiinki saatais vähä erikoislekureita, jaettais ne ihmiset sen mukaa mihi sattuu eikä senmukaa missä asuu.

-j

Mulla oli joku vuosi sitten kans kurkku aivan vitun kipee potenssiin kolme, angiinaa ei voinu verratakaan siihen tunteeseen ja sain varmaan samaa kurlauspaskaa kun sääkin, jotai lidokaiiniä se oli mut ei se tehonnu kun eka kerralla ja kurkku oli monta päivää tosi kipee. Sitten kaikkien labra kommellusten jälkeen, kun ei mitään selvää syytä kivulle löytyny mulle määrättiin antibiootteja (oiskohan ollu kefexin merkkisiä) ja vittu, nehän tehos heti ja parin pilsun jälkeen olo oli aivan loistava.

Jooh tänään käväsin lekurilla uudestaan. Terveyskeskuksessa sanottiin vaan: "Mononukleoosi. Voivoi sua poloista, on kyllä kamalan näkönen kurkku. Nyt vaan kotiin lepäämään. Kestää sellaset 2-3 viikkoa." Jooh... viime yö oli kans yhtä helvettiä. Syön ~3g buranaa päivässä, eikä tehoo enää kipuihin. Nukuin about tunnin, loput yöstä meni siihen, että hoin vittua makuuhuoneen katolle. Sanoin sielle lekurille, että ne buranat ei yksinkertasesti tehoo, ja se suostukin sitten antamaan Panacodeja ja viikon sairasloman. En ollu syöny mitään 16 tuntiin ja huitasin kaks panacodia naamariin, kun pääsin kotiin, niin johan rupes päässä humisemaan ja kivut unohtu :p Tätä juhlaa kesti kuitenkin vaan pikkasen päälle 2 tuntia, kun vaikutus sitten lakkas. Nyt taas sattuu niin perkeleesti. Tosta Jannepoon viestistä vois kyllä ottaa mallia. Vituttaa pikkasen, kun lääkärit vaan sanoo: "Ei voi tehä mitään..." :mad2: :(

Koin juu saman helvetin viime syksynä, ei ole juu IKINÄ ollu kurkku niin kipeenä. Lääkkeeksi ei saanu juu muuta ku 600 Buranaa ja just tota kurlaushommelia. Eikä noilla saanu ku kurkun eritavalla vittumaiseksi. Näin työterveydessä. Eli ei kai se auta ku kestää.

Juu mulla oli toi viime kesänä. Iski tosi nopeesti, kahen aikaan päivällä olin vielä vähän urheilemas ja oli ihan hyvä fiilis. Noin kasilta illalla oli "vähän" heikko olo ja mittasin kuumeen: 38,6. Aamul vaan lääkäriin eikä ne heti tienny mikä mul oli. Söin antibiootteja mut ei nekään auttanu ja sit ku kävin kolmannen kerran lääkärissä niin ne otti verikokeen jolla toi todetaan ja sit löyty. Ei ollu kiva tauti joo, painoa lähti vaikka kuinka paljon eikä mitään voinu tehdä. Mut se siinä oli ihan kivaa että kyllä se siitä paranee. Kato pikkuhiljaa..;)

Kyllä niillä lääkäreillä olisi vaikka mitä lääkkeitä noihin kipuihin antaa, mutta kun ne on niin saatanan varovaisia ettei ampuis vaan vahingossakaan yli. Paskiaiset!

Kalamiehen ystävä -pastillit on muuten parhaimpia kaikkiin kurkkuvaivoihin...

Mulla on ollut mononukleoosi ja angiina samaan aikaan. Te jätkät ette tiedä mitään kurkkukivuista. Kuume päälle 42. Sairaalassa olis ollut tilaa vaan käytävällä, joten päätin palata kotihoidon piiriin. Hengenlähtö oli enemmän kuin lähellä speksien mukaan.

Kn

Originally posted by Kynaniska
Mulla on ollut mononukleoosi ja angiina samaan aikaan. Te jätkät ette tiedä mitään kurkkukivuista. Kuume päälle 42. Sairaalassa olis ollut tilaa vaan käytävällä, joten päätin palata kotihoidon piiriin. Hengenlähtö oli enemmän kuin lähellä speksien mukaan.
Äijä vei kyllä nyt voiton tässä kisassa. Maanviljelijä? ;)

Originally posted by Jortsu
Äijä vei kyllä nyt voiton tässä kisassa.

Mitäs sanotte pusu- vatsatauti yhdistelmästä? Tutulla oli tuo.. ei varmaan mikään nautinto oksennella kun on kurkku hieman kipeä ja turvoksissa :rolleyes:

aargh....

No luinpa tossa pari päivää sitten tätä threadia, ja eikös sitten meikäänki pukannu kuumetta ja karmeen flunssan päälle. Nyt täällä kotona yritän keksiä jotakin tekemistä. Oma tietokone on paskana, töllöstä ei tuu mitään... tää syö miestä...
:mad2:

Originally posted by Tomi
Mononukleoosi on mahdollista sairastaa vain kerran.

Väärin...sen voin sairastaa useamman kerran. Olen elävä todiste siitä.. :D
Puolitoista vuotta sitten sairastuin ensimmäisen kerran ja olihan se aika helvettiä. Öinen kuolaaminen ei ollut järin mukavaa ja yleisulkonäkökin muistutti lähinnä vedellä täytettyä sammakkoa. En enää muista minkä antibiootin siihen sain,mutta arvauskeskus kuitenkin jonkinmoisen purkin käteeni tökkäsi ja sillä tuo tauti meni parin viikon kuumeilulla ohi. Kuulin lääkäriltä,että hänen ystävänsä oli sairastanut mononukleoosin todella pahasti: kuusi viikkoa 39-40 asteen kuume.
Toisen kerran sairastuin vajaa vuosi sitten. Se meni ihan pienellä nuhailulla ohi. Mutta sainpahan ainakin suuteloimisesta kammon. Ja vaikka olin jo parantunut,niin silti tartutin sen erääseen ihmiseen joka myös sai ikuisen kammon ko.taudista :lol1:

Luulisin, että on taudit menny sekasin... Kerran voi pusutauti tulla ainakin useamman lääkärin vakuuttelemana ja näin sanottiin myös netissä, kun yritin epätoivoisesti etsiä jotain poppakonsteja... Mononukleoosi on virustauti, eikä siihen ole olemassa mitään antipidititootteja.

Nyt on sen verta helpottanu, että pystyn jopa juoda! Oli aika hirveetä, kun oli koko ajan kauhee jano, eikä meinannu saada mitään nestettä alas. Pahin taitaa olla kärsitty... Heti kun pystyn syödä, lähetän jonkun kauppaan ostamaan mulle pussin salminakkia, litran Mövenpick Chocolate Chipsiä sekä pussin sipsiä, ja sit tilaan Mannesta lätyn :hmmm:

:worship: search toiminnolle!

ÄÄhh.. tätä vitutusta ei voi sanoin kuvailla...
Tarina juontaa juurensa jostain kuukauden takaa ku alko joku vaivaton pikku flunssa ja se kesti n.3vko. pystys reenaamaa iha ok mutta nytte!! maanantaina kattelin kurkkuani peilistä ja eikös ne nielurisat ollu täynnä valkosta laikkua --> lekuriin
Lekuri määräs penisiliinikuurin ottamatta mitään näytteitä kurkusta ku yleensä otetaan. ( ja tietenkään ei tullu mieleen kysyä mitään ku halus äkkiä pois).. Ja koko vitun viikon kuume keikkunu 38-39 välillä ja yleensä oireitten pitäis helpottaa parissa päivässä ku ton penisiliinikuurin saa.. Kurkku on niinku aivan vitun kipeä että ei nielemisestä/puhumisesta/nukkumisesta meinaa tulla hevon vittuakaa.. Taitaa pitää mennä kattoo sitä samaa lekurii ja kysellä että mikäs se tämmönen angiina on.. itte pelkään iha vituste tota "pusutautii" :(

Mulla on ollu toi tauti joskus, oli helpotus kuulla ettei se voi tulla ku kerran nimittäin silloin on helvetti maanpäällä ku pusutauti iskee:curs:

Ite en oo sitä sairastanu mut frendille kävi aika paskamaisesti: eka se oli joku 3-6kk koulust pois ku oli kipeenä melkein koko ajan. Sit sen jälkeen se helpotti vähäks aikaa kunnes se sai jonkun helvetin patin kurkkuun ettei se saanu kunnol henkee ja sit se leikattiin silt ja se oli tyyliin jossain tehol. Kuulema oli jotain jälkitautei.

*iik*

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom