Vitun pusutauti!

rintafile

Stifmeister
Ikä
40
VITTUPERKELESAATANAKYRPAE!

Lyhyesti taustat:
Marraskuun alussa köhää, lääkkeeks viinaa. Lääkkeet ei tehonnu -> poskiontelotulehdus 17.11. Yks kevyt kierto viikon lääkekuurin jälkeen. Pientä köhää. Pikkujouluja ja sen semmosta. To-pe välisenä yönä kurkku tuli niin kipeeks, että sain nukuttua just pikkasen vajaa tunnin. Buranat olin popsinu loppuun edellsinä päivinä. Valaisin pikkasen kurkkuani aamulla ja katoin peilin kautta, miltä siellä näyttää. En oo ikinä nähny niin vitun rumaa kurkkua: hela halsen ihan turvoksissa ja ihan täynnä valkosia patteja. Lääkäriin... todettiin mononukleoosi eli pusutauti, virustauti johon ei ole lääkitystä.

Kun ajattelen pahinta angiinaani ja aiheuttamaa kurkkukipua ja kerron sen kolmella, niin se alkaa pikkasen vastata tän hetkisiä fiiliksiä. Ei pysty puhua eikä syödä ja tuntuu, että voisin vetää itteni jojoon saman tien. 800 mg buranaa ei juuri lievitä fiiliksiä ja ääni muistuttaa lähinnä Steven Seagalia, jolla on hikinen sukka molemmissa poskissa. Lisäks sain lekurilta jotain ihmeen kurlausnestettä, joka puuduttaa suun ja nielun. Se muistuttaa lähinnä liimaa, ja joka kerta kun kaadan sitä suuhuni ni eka reaktio on kauhee yskäys ja laatat nousee kurkkuun. Yöllä saa nukuttua just sen verran, kun buranan vaikutus lakkaa. Viime yönä 4 tuntia. Ei kuitenkaan ihan yhtenään tota buranaa viitti napsia, ettei oksenna ja pasko verta, niinpä kurlaan tolla feikkispermalla kurkkuni nenästä kiinni pitäen. Sitten heräilen puolen tunnin välein sellasesta kuolalätäköstä, kun suu on niin veltto, ettei sylkikään pysy sisällä nukkuessa :mad2:

Niin ja itse asiaan... Kuinka monella tää tauti on ollu? Joku ainakin sano sairastaneensa tän. Minkälaista lääkitystä on ollu? Kaveri oli saanu kurkkutulehdukseen Panacodeja, joihin pistetty kodeiini muuttu elimistössä morfiiniksi (?). Noitakin kokeilin, muttei tehonnu buranaa paremmin. Eli sanokaa JOKU JOTAIN, JOKA PIKKASEN LIEVITTÄIS MUN TUSKIA! Tää on oikeesti hirvein tauti, mitä oon sairastanu! Morfiini ois kova sana. Mites eutanasia :hmmm:
Eikä varmaan tarvi sanoo, kuinka treenit on kärsiny tässä viimesen puolentoista kuukauden aikana, kun ei ruokaakaan saa alas.

Tän ois voinu melkeen heittää tonne "Vitutus"-threadiin, mutta sitten mun kysymys ois jääny mun avautumisen varjoon, niin kun se jää nyttenki. SIIS KOHTALOTOVERIT APUJA!! Tää oikeesti helpottaa, kun pääsee purkamaan vähän mieltä... jos pystyis puhumaan niin en ehkä kirjottais...

EDIT: Nii ja salin pikkujoulutkin ois ollu tänään... ei kykene...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hei mut nyt soitat mainostoimistoon, joka tekee Volvolle mainoksia ja sanot et teikämannen ääni ois käytössä...tai sit leffatrailereihin ääneks...
sit niillä rahoilla ostat Strepsilsejä ja joululahjoja

Tsemiä kuitenkin !!!!!!!!!!!!!!:rolleyes:

Mä sairastin ton taudin alkuvuodesta, kesti pari viikkoo toipuminen. Heti perään tuli sitte vielä korvatulehus. Paino tippu ihan pirusti ja samoin tulokset.. En muistaakseni saanu minkäänlaista lääkitystä.

Olen itsekin sairastanut kyseisen taudin, tosin vuosikausia sitten pikkujantterian. Muistan kyllä, että olo ei ollut järin suffeli. Ikävä kyllä vinkkejä tms en voi antaa kun tapahtumasta on >10v. Koitahan toipua, ja kyllä se siitä hetken päästä luovuttaa. :mad2:

Originally posted by Siima
Hei mut nyt soitat mainostoimistoon, joka tekee Volvolle mainoksia ja sanot et teikämannen ääni ois käytössä...tai sit leffatrailereihin ääneks...
sit niillä rahoilla ostat Strepsilsejä ja joululahjoja

Muah LOL!:lol1: Sattuu ku naurattaa :p

Kesällä 2001 sairastin tuon. Oli juhlaa olla kolme viikkoa 37-38C kuumeessa, otti hiukan elimistön päälle, laihduin noin 10kg joka tarkoittaa sitä että juuri mitään ei jääny :) Tämän koitoksen jälkeen tuli kurkku vielä kipeämmäksi(!) ja tohtorisetä sano että nyt ois kurkkutulehdus, sitä kesti sitte vielä viikon.

Mitään muuta lääkettä en syöny ku buranaa ja strepsilsejä. Kurkkutulehduksessa oli jokseenki kummallista syödä ku normaali hedelmäpommijugurtti oli _aivan_ liian maustettua mun kurkulle/makunystyröille.

Ainoa lohtu oli että kun tästä nyt kerran selviää ni uudestaan ei tarvi kärsiä :)

Toi on kyllä mukava tauti. Tuttu sairasti sen n. vuosi sitten. Kesti sillä muutaman viikon ja sinä aikana paino ehti putoamaan 7 kiloa, kun ei tosiaan pystynyt syömään oikeastaan mitään. Muistaakseni ei ollut saanu mitään tehoavia lääkkeitä. Sano vaan jälkeenpäin, että oli tosi "mukavaa" aikaa.

entinen tyttöystävä kertoi toissaviikolla bussissa kun se oli saanut ton pusutaudin loppukesästä. oli joutunut sairaalaan kun niin pahasti tulehtui kurkku :( MUTTA myös siskoni sairasti saman taudin ja sillä ei ollu noin paha. eikai siihen mitään lääkettä ole, kuuluu vittumaiseen virustautien sarjaan joka vaan pitää sairastaa pois! Tsemppiä!

muuten tähän vittumaisten virustautien sarjaan, onko kukaan sairastanut valkopistehilseihottumaa tms.? en oo varma tosta nimestä =) Kesti itellä 2 kuukautta ja levis koko kehoon, siis KOKO KEHO täynnä pienen itikanpureman näköisiä näppylöitä jotka kutitti aivan helvetisti. Siihenkää ei auttanu mikään, piti vaan rasvata kehoa kokoajan. Olin aivan hirveä näky varmaan.
(tais olla latinan kielinen pityrialis rosealis)

Originally posted by lentsikka

muuten tähän vittumaisten virustautien sarjaan, onko kukaan sairastanut valkopistehilseihottumaa tms.? en oo varma tosta nimestä =) Kesti itellä 2 kuukautta ja levis koko kehoon, siis KOKO KEHO täynnä pienen itikanpureman näköisiä näppylöitä jotka kutitti aivan helvetisti. Siihenkää ei auttanu mikään, piti vaan rasvata kehoa kokoajan. Olin aivan hirveä näky varmaan.
(tais olla latinan kielinen pityrialis rosealis)

ei hitto tollaista mulla oli liikkeellä joskus vuosi sitte....alkoi yhtäkkiä ja loppui 3 viikon jälkeen pikkuhiljaa. en ole ihan varma onko sama tauti mutta vaíkuttais aika samanlaiselta.

Mulla oli puoltoista kuukautta sitten flunssa ja nyt viiminen viikko sama juttu.
On se vittu kun just pääsee vauhtiin niin sama uudestaan.
No nyt on paranemaan päin, reeni alkaa ens viikolla.
Kummatkin alkanut nuhalla ja kovalla kurkkukivulla, ja lääkitys ollut vitamiinien lisäksi alkoholi.
Flunssa on muuten hyvä syy dokata, jos on muuten tarkempi asian suhteen.

Kax kertaa sairastettu lääkärien mukaan, joskus ihan pikkujannuna ja ja about 15-vuotiaana.

Juu, tuo samanen tauti vei tämän ukon viikoks sairaalaan teininä....sairaalaan tultaessa oli jo keuhkokuume ja vesirokko päällä, kun oli tuo pusutauti vieny aika hyvin puolustuskyvyn.. luulin sitä aluksi "vain" pahaksi flunssaksi :)

Kyllä maailmaan v-mäisiä tauteja mahtuu.

Neljä vuotta sitten sairastin hinkuyskän.

Heinäkuussa se alkoi, ekana huomasin ettei kaikki ole OK, kun treeneissä yskitti ihan saatanasti koko ajan. Kävin TK:ssa, siellä oli "kyllä se siitä"-meininki... Syyskuussa olin muuttanut Joensuuhun, ja kävin YTHS:llä saman asian takia. "kyllä se siitä" oli sielläkin vastaus, joten ei muuta kuin normaalia elämää älyttömän yskän kanssa. Joskus lokakuussa meininki oli se, että kun pulssi nousi vähänkään lepotasolta, niin tuli n. minuutin mieletön yskäkohtaus. Menin taas YTHS:lle ja "pakotin" ne ottamaan kunnon tutkimukset. Sitten alkoi astmakoehelvetti, inhalaattorit sun muut, ja säännöllisen epäsäännöllisen tupakoinnin jätin pois lääkärin kehotuksesta. Mitään ei löytynyt!

Siinä vaiheessa olin niin paskana, kuin 18-v. kundi voi olla joutuessaan harrastamaan keuhkosyöpäläisen elämää. Edes sänkyhommista ei tullut mitään, kun yskitti niin saatanasti. Marssin taas yliopisto-opiskelijoista huolehtivaan paikkaan, ja kerroin lääkärille, että nyt hoidat mut kuntoon, oli kyseessä ihan mikä juttu tahansa. Uhkasin jo vaikka millä syytteillä, jos he eivät käytä kaikkia mahdollisia resurssejaan. Johtui ehkä hysteerisestä/uhkaavasta/itsetuhoisesta asenteesta, mutta silloin ymmärsivät, että nyt "on tosi kyseessä". Monena päivänä kävin kaikissa mahdollisissa testeissä, mitä ne osas tehdä, ja suurinpiirtein vuoden -99 alussa paljastui, että mulla on hinkuyskä. "Vuodessa n. 700 suomalaista sairastaa sen, eikä siihen ole mitään lääkettä. Se kestää 4-12kk, yritä kestää"

Sitten ei ollut muuta mahdollisuutta kuin alistua kohtaloon ja kärsiä taudista. Kevään mittaan se sitten alkoi helpottamaan, ja loppui myös kokonaan. Vaikka kyseessä ei hinkuyskää dramaattisempi tauti ollutkaan, niin sen jälkeen on kyllä ymmärtänyt terveyden merkityksen!

Kaverilla oli tauti muutama vuos sitten. Ihan paskana koko jätkä. En nyt ihan tarkkaan muista mitä kaikkea sille tuli, mut sairaalassa se oli 2-4 päivää. Meinas saada leukemian siinä ohessa, kun valkosoluarvot alko heittelehtimään. Oli n. kuukauden ihan paskana, kaula turpos ihan vitus yms.

Itellä oli sama tauti samaan aikaan, ei muita oireita kun imusolmukkeiden turpoaminen...

Originally posted by tapio
Flunssa on muuten hyvä syy dokata, jos on muuten tarkempi asian suhteen.

Ei muuten mononukleoosissa paljoa kannata dokailla, on muutenki maksa siinä taudissa aikas kovilla. Itte sairastin nelisen vuotta takaperin, kuume pomppi 37:n ja 39:n välillä kolme viikkoa. Vitutti ku välillä oli suht terve olo mut sit kuume taas nousi, kaiken lisäks kurkku turpos sellaseen kuntoon et meinas sairaalaan joutua, kuulu vaan vinkuna kun koitti hengittää. No sitte sain kortisooni pillereitä et lähti henki kulkemaan. Kannattaa vaan ottaa rauhallisesti ettei mitään vielä pahempia jälkitauteja tuu...

Epstein-Barr virukseet voidaan soveltaa ennakkohoitona(torjuvasti) seka viruksen iskiessa seuraavia:

"..Studies indicate that the Epstein-Barr virus may be suppressed with bilberry extract (anthocyanins), curcumin, carotenoids, and chlorophylls. The exact doses of these natural plant extracts that might be effective against Epstein-Barr have yet to be determined..."

"..Free radicals play a role in causing damage to the immune system. Alpha-lipoic acid, a potent antioxidant, has improved energy levels in some people on doses of 500 to 800 mg a day..."

"..Coenzyme Q10, 100 mg taken 3 times a day, often helps victims of severe chronic fatigue syndrome. Another energy-boosting therapy involves taking 5 mg of NADH 2 times a day. The amino acid L-carnitine is known to boost energy levels. Taking 1000 to 2000 mg a day of acetyl-L-carnitine has helped people with low energy..."

Epstein-Barr on myos alustavasti syyllinen CFS (Chronic Fatigue Syndroomaan) seka Fibromyalgiaan

"..The concurrence of four or more of the following symptoms that have persisted or recurred for 6 or more consecutive months and that do not predate the fatigue:

Substantial impairment in short-term memory or concentration
Sore throat
Tender lymph nodes
Muscle pain
Multi-joint pain without swelling or redness
Headaches of a new type, pattern, or severity
Unrefreshing and/or interrupted sleep
Post-exertional malaise lasting more that 24 hours
Sensitivity to odors, noise, bright lights, medications and various foods .. "

"..Some CFS patients were found to have low levels of PBMC beta-endorphin and other neurotransmitters. Thyroid deficiency may also be a contributing factor in chronic fatigue syndrome..."

itse otan paivassa seuraavia:

Curcumin 800 mg
Alpha Lipoic Acid 600 mg
Acetyl L-Carnitine 1000 mg
coEnzyme Q10 100 mg
Thyroxin T4 38 mcg
Triiodothyronine T3 9 mcg

lisaksi syon paivittain ison maaran raakoja vihanneksia (ei mitaan jaavuorisalaatinlehtia)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom