Vitamiinit ja mineraalit

no yhtä hifistelyä kun se että ei syö kilokaupalla hiilaria illalla ja että juo palkkarin treenin jälkeen... noin suunnilleen.

e: mutta kannattaa pitää mittasuhteet mielessä.. ja kattoa että paljon sitä kalsiumia yms on niissä maitotuotteissa. lasillinen maitoa tuskin haittaa

Kun kalsium kerran estää osittain vitamiinien ja raudan imeytymisen, niin minkä helvetin takia jossain monivitamiineissa on kalsiumia???

Kun kalsium kerran estää osittain vitamiinien ja raudan imeytymisen, niin minkä helvetin takia jossain monivitamiineissa on kalsiumia???

Ei se kaikkea estä. Erityisesti sinkin ja raudan imeytymistä.

Hiven maalaisjärkeä, silvuplee.

Jos maito olisi vitamiinien imeytymisen kannalta erityisen haitallista, niin tokihan sellainen olisi tässä maidonlitkijöiden luvatussa maassa yleisesti tiedossa. Että kyllähän se raudan imeytymistä haittaa - vitamiini muka? - mutta toisaalta maito on nykyisin myös erinomainen D-vitamiinin lähde. Vetäköön tästä kaikesta itse kukin omat johtopäätöksensä.

Eipä sillä, itse olen korvannut maidon teellä :häjy:

Vielä jatkoksi edelliseen, kun kerran sain tilaisuuden.

Appelsiinit. Kaikkihan sen tietävät, että niistä saa mukavasti C-vitamiinia. Harvempi taas on kuullut, että niissä on myös kalsiumia varsin kohtalaisesti. Eipä näytä haittaavan imeytymistä. Ettää tämäkin nyt vain kalsiumista ja vitamiineista.

En ainakaan löytän et onks kukaa kysyn et miltäs noi rainbown monivitamiini-kivennäistabletit näyttää jonkuu ammattilaisen mielest?

Sisältö:
A-vitamiinia 800 µg (100 %)*
B1-vitamiinia 1,4 mg (100 %)*
B2-vitamiinia 1,6 mg (100 %)*
B6-vitamiinia 2,0 mg (100 %)*
B12-vitamiinia 1 µg (100 %)*
C-vitamiinia 60 mg (100 %)*
D-vitamiinia 5 µg (100 %)*
E-vitamiinia 10 mg (100 %)*
Biotiinia 150 µg (100 %)*
Foolihappoa 200 µg (100 %)*
Niasiinia 18 mg (100 %)*
Pantoteenihappoa 6 mg (100 %)*
Mangaania 2,5 mg (63 %)*
Rautaa 4,2 mg (30 %)*
Jodia 150 µg (100 %)*
Seleeniä 50 µg (63 %)*
Kromia 50 µg (42 %)*

Ei varmaankaa kovin hyvät statsit? Tänää kävin ostaas bioteekin duo e-epa+e-dha 650mg. Nyt vaa tarvis viel ton vitsku puolen kuntoo.

En ainakaan löytän et onks kukaa kysyn et miltäs noi rainbown monivitamiini-kivennäistabletit näyttää jonkuu ammattilaisen mielest?

Sisältö:
Niasiinia 18 mg (100 %)*
Mangaania 2,5 mg (63 %)*
Rautaa 4,2 mg (30 %)*
Jodia 150 µg (100 %)*
Seleeniä 50 µg (63 %)*
Kromia 50 µg (42 %)*

Ei varmaankaa kovin hyvät statsit? Tänää kävin ostaas bioteekin duo e-epa+e-dha 650mg. Nyt vaa tarvis viel ton vitsku puolen kuntoo.

Eipä noissa nykyään ole ainakaan usein "saantisuosituksia" ylittäviä annoksia, ostat noita vaan ja syöt sitten useamman tabletin.

Sisältö:
Niasiinia 18 mg (100 %)*
Mangaania 2,5 mg (63 %)*
Rautaa 4,2 mg (30 %)*
Jodia 150 µg (100 %)*
Seleeniä 50 µg (63 %)*
Kromia 50 µg (42 %)*

Vesilintua tommosella. Ihan naurettavan pienet määrät treenaavalle ihmiselle. Ei riitä vaikka ottaisit kahta päivässä. Esim. B-vitamiineja todella pienet määrät. Kannattaa satsata kunnon tuotteisin. :thumbs:

Niin noista kunnon tuotteista. Itse olen ainakin aika pihalla kaiken mailman tabuista ja kapseleista. Tässä nyt yrittänyt hiukan tietoa kerätä, mitä sitä oikein kannattaisi naamaan pistää. En halua alkaa ihan hifisteleen, mutta kaippa sitä olisi jo aika naamaan muutakin heittää kun palkkari.

Kalaöljykapseleita varmaankin kannattaa ainakin ostaa? Ja niitä pari naamaan päivässä. Mutta mitä muuta kannattaisi? Niin ja tällä hetkellä menee heraa ja maltoa.:rolleyes:

Niin noista kunnon tuotteista. Itse olen ainakin aika pihalla kaiken mailman tabuista ja kapseleista. Tässä nyt yrittänyt hiukan tietoa kerätä, mitä sitä oikein kannattaisi naamaan pistää. En halua alkaa ihan hifisteleen, mutta kaippa sitä olisi jo aika naamaan muutakin heittää kun palkkari.

Kalaöljykapseleita varmaankin kannattaa ainakin ostaa? Ja niitä pari naamaan päivässä. Mutta mitä muuta kannattaisi? Niin ja tällä hetkellä menee heraa ja maltoa.:rolleyes:

Itse vedän aamuisin Twinlabin daily one -monivitamiinin ja kalaöljyt (nestemäinen = halvempi). Päivänmittaan pari kolme lusikallista pellavansiemenöljyä (joista viimeinen lusikallinen ennen nukkumaanmenoa) ja treenien jälkeen c-vitamiinia.

Tuohon päälle soijaproteiinia yms. palkkarina tai sellaisenaan nostamaan proteiinin määrää. Maitotuotteet ei jostain syystä toimi mulla (kaasuuntuu :david: :D).

Tuskin tämä vielä hifistelyä kuitenkaan on, vaan itsestänsä huolen pitämistä. Tärkeitä ainesosia elimistölle vaikkei edes treenaisi.

oletteko syöneet pirkan vitskuja?
mä olen,enkä ole huomannut eroja kalliimpiin vitskuihin.tuntuu et ihan saman asian ajavat ku jotkut multitabsit tai apteekin muut kalliit kivennäispuristeet.

Pirkan C-vitskua oon syönyt varmaan reilun vuoden. Enpä ole huomannut eroa muihin merkkeihin. Toisaalta, miten sitä nyt oikein huomaisikaan...

kun tuntuu et ihan sama syödä noit halpis vitskuja.ei mulla ainakaa olo oo sen ihmeellisempi ku kalliita vitskuja syödessä.ni mitäs sitä rahoja tuhlaamaan kalliisiin.

kun tuntuu et ihan sama syödä noit halpis vitskuja.ei mulla ainakaa olo oo sen ihmeellisempi ku kalliita vitskuja syödessä.ni mitäs sitä rahoja tuhlaamaan kalliisiin.
Niin mitäpä sitä syödä ollenkaan, kun kerran miltään ei tunnu. No eeei, vitsi vitsi. Huomaako tuon jotenkin että syöt vitamiineja, itse en huomaa. Ajattelen vaan että kaippa se vanhemmalla iällä sitten näkyy =)

ei ole pirkan vitamiineista kokemusta, mutta aihetta hieman sivuten lidlin porevitskuja olen popsinut eikä voi ainakaan haukkua. maksaa sen euron tuubi missä muistaakseni 20 poretta.

edit: ja samanmoisia löytyy magnesiumina ja kalsiumina.

Joo itellä on ollut kanssa pirkan vitamiineja pitemmän aikaa. Kai ne ihan toimii niinkuin vitamiinien pitääkin, tuskin niiden purkkien kylkiin kuitenkaan valheellista tietoa printataan.

Back
Ylös Bottom