Vitamiinit ja mineraalit

Se nyt on aivan sama onko vitamiinit jauhossa vai tableteissa. Jauheet vaan ovat yleensä ehkä hieman vahvempia, tai ainakin jos vertaa apteekin nappeihin. Itse syön napeissa.

Ja tottahan vitamiineista aina hyötyä on, vaikka sotkisi mihin.

Tullut ilmeisesti joku EU sääntö noiden vitamiinien sisältöön, eli ei saa ylittää tiettyä % vuorokautisen saannin vertailuarvosta. Vitamax oli mielestäni hyvä tuote, mutta onko markkinoilla mitään vastaavaa halpaa vahvaa vitamiinivalmistetta. Kai siihen purkin kylkeen voi laittaa että tuo suositeltu vuorokausisuositus olisi vaikka 1g, vaikka 5g vois olla treenavalle ihmiselle lähempänä. Pakkiksen kaupassakaan ei oikein vaihtoehtoja löydy.

Onkos mitään merkitystä syökö möllerin kalanmaksaöljykapseleita vai Rainbow kalaöljyvitamiinikapseleita.

Hinnassa noilla on eroa ja rainbow on halvempaa. Onko laadullista eroa näillä kahdella valmistajalla vai voiko huoletta tyytyä halvempaan versioon samasta aineesta?

Omega-3:sta siis molemmissa.

editti kapseleita ei tabuja :D

Täällä menee seuraavaa.
mivitotal plussaa 30-50ml,
2 kpl vitamar kapseleita
500mg magnesiumia,
Sinkki en muista oliko 15 vai 30mg
lisäk c-vitamiinia fiilispohjalta, palkkarin yhteydessä yms joku 0,5-2g päivä.
Hyvin noilla päässy ainakin tähän asti.. tiiä sit onks liikaakin jotain?
Tos mivitotalissa on kyl aika paljon tavaraa.. :D

Itse vetelen. monivitamiini tabuja, c-vitamiinia, kromia ja sinkkiä.

Itse napostelen päivittäin:
2xmultivita tbl
2x C-vitamiini tbl (olisko á 500g)
2x kalaöljy kapseli
magnesiumia (välillä diasporaalia ja välillä toista merkkiä, toinen nopeasti imeytyvä ja toinen hitaasti)
kalkkia (mankku ja kalkki kimpassa)

Lisäksi käytän ruokavaliossani suolaa ihan kiitettävästi. Nyt kysymys koskeekin kramppeja, eli kesän selvisin hyvin ilman kramppeja ja samat vitskut yms. oli käytössä. Nyt kramppien määrä on lisääntynyt taas, herään mm. yöllä kauheisiin pohjekramppeihin ja hikisen liikunnan jälkeinen venyttely on tuskaa kramppien takia.

Eli tiedättekö jotain pillerimuotoista valmistetta, josta kroppa sais mineraaleja, jotka hikoilun myötä kropasta lähtee, jolla voisi noita kramppeja hillitä??

Onkos mitään merkitystä syökö möllerin kalanmaksaöljykapseleita vai Rainbow kalaöljyvitamiinikapseleita.

Hinnassa noilla on eroa ja rainbow on halvempaa. Onko laadullista eroa näillä kahdella valmistajalla vai voiko huoletta tyytyä halvempaan versioon samasta aineesta?

Omega-3:sta siis molemmissa.

editti kapseleita ei tabuja :D

On. Avainsanana EPA- (ja DHA-)pitoisuudet. :) Kyllä se kallistuu tuonne kalaöljyn puolelle, kuten usein. Tuossa alla ihan näppärä taulukko, johon on koottu kaupallisia kalaöljyvalmisteita. Löytyy myös nuo kaksi mainittua tuotetta:

http://www.luontais.info/ravintolisat.pdf

Joten woimanpesä on hyvä vaan ja jatkaa niiden halpiskapseleiden napsimista. :kippis1:

Tulee otettua päivittäin:
1x Twinlabin Daily One monivitamiini (kaikki tärkeimmät vitskut)
2x 500mg E-EPA
2x Helokkiöljy (GLA+E) -kapseleita
ja sitten satunnaisemmin magnesiumia, kalsiumia ja rautaa, ja tietysti c-vitamiinia.

Daily onea tullu syötyä joku puolvuotta, mulla vaan välillä lentää jostain syystä laatta noista jos ei oo ehtiny kulua tarpeeks aikaa edellisestä ruokailusta, eli tyhjään mahaan en oo noita pystyny ottaa.
Nyt löysin tälläsen: Ultimate Nutrition - Super Complete capsules 270kaps. Kellään kokemuksia? Purkki tollasta 44,90e, eli kestäis 9kk jos ottaa yhen päivässä, oisko vihdoinki korvaaja sille vanhalle vitamaxille.

Optimum Nutritionin Opti-vitesta on otettu vaikka täytyy poistaa toi kapseliosa ja syödä pelkkä jauhe ku ei tunnu oikeen imeytyvän muuten van tulee laatta.

-vitamaxia otan jokapäivä (vahvempaa versiota) ja just tuli life extensionin "two-per-day tablets" ja "super omega-3"
- E-epa 1000-2000mg päivässä
-kalsium 500-1000mg
-Joskus otan c-vitamiinia ja magnesiumia lisäksi

Luin vuoden vanhaa aikakauslehteä, jossa mainittiin, että EU ajaa uutta lakia joka rajaisi lisäravinne vitamiinien pitoisuuksia. Itse käytän Mega Forcea, joten tämänlainen laki ottaisi todella päähän. Onko kenelläkään tietoa milloin laki tulee voimaan ja millaisia pitoisuuksia sallitaan?

PS. En löytänyt searchilla threadia tästä aiheesta.

Itse olen kuullut että Twinlabin Ripped Fuel vedetään pois markkinoilta. Siinä on vissiin joku aine jonka pitoisuus on liian korkea. Maahantuojat saavat myydä varastot tyhjiksi, mutta tämän jälkeen tuote on pannassa.

Siis tämä mietityttää: Jos samalla aterialla juo maitoa/syö raejuustoa/nauttii muita maitotaloustuotteita, menevätkö esim. vihannesten ja hedelmien suojaravinteet hukkaan? Esim. raudan imeytymistähän maito (siis kalsium) ehkäisee tehokkaasti. Joskus lääkäri mainitsi, ettei kalkkitabletteja ja vitamiinipillereitä kannata ottaa yhtä aikaa, koska vitamiinit eivät näinollen imeydy.

Jos näin on, niin silloinhan maitotuotteet ja niiden sisältämä proteiini kannattaisi nauttia ihan yksistää...?

Kuka mitäkin pitää hifistelynä, kyllä tuo raudan imeytyminen esim. naiskestävyysjuoksijalla tahi kasvissyöjällä olisi aika tärkeä juttu, ja jos tuo kalsium sen estää niin terveyden kanssa siinä leikitään..?

Back
Ylös Bottom