Visa Electron ja nettimaksaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Mike

ATG
Pakkotoisto.com
Liittynyt
16.4.2002
Viestejä
97 004
Kaupunki
Helsinki
Koitin tossa vittuillakseni uusia forumin vBulletin lisenssiä Sammon Visa Electronilla ja perkeles, sehän onnistui. Pay Palin kautta makselin jenkkeihin leasing maksun. Enpä tiennyt että pelittää tuommoinen kortti ihan kuten luottokortit. Omalla vastuulla kantsii koittaa, niin voipi tilailla ulkomailta kuhan pitää tilillä fyrkkaa.

Toivottavasti ei ollut kovinkaan :wanha:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tiedä onko täällä ollut juttua, mutta jollain palstalla kylläkin... Eli taitaa tuo Sammon Electron olla ainoa, joka hyväksyvät.
 
Onko tosiaan niin että visa electronilla pystyisi maksamaan netissä. Ainakin koko kortti on ihan itse saatanasta normaali käytössä, jossakin toimii ja jossakin ei ja joka toinen pvä on sen varmistus järjestelmä nurin.
Tuo kortti on sinällään ihme jos sen numerolla menee maksu läpi netissä sillä esim. kassajärjestelmästä se ei mene numeron näppäilyllä läpi kuten kaikki muut kortit.

Miten muuten ihan normaali visa? Onko ollut ongelmia nettimaksujen kanssa? Äippäpuoli joka työskentelee pankissa on jyrkästi sitä vastaan että maksaa jotain netissä kortinnumeron kautta.
 
Jep, Sammon Visa Electron ilmeisesti tunnistuu netissä Visana tms., ja siksi maksaminen onnistuu sillä. Muiden pankkien Electroneilla ei voi maksaa netissä.
 
Juu koitin Yhdysvalloissa maksella Osuuspankin Visa Electronilla kun tilaisin paikallisesta nettikaupasta protua niin ei notta onnistunut. Winetti etta ei kyseisella kortilla voi tilata netista.
 
Kyyyllä Erectionilla pystyy maksamaan ihan hyvin. Itse olen tilannut vaimon kortilla vaikka mitä. Viimeksi T-paitoja Englannista (www.djtees.com). Aika moni pulju hyväksyy nykyään Electronin maksuvälineeksi ihan hyppien keikkuen.

:kippis1:
 
Sammon visa electron on vissiin ainut joka käy netissä maksamiseen, osuuspankin yms ei toimi (ainakaan mun tietääkseni). Moni tekee vissiin oman "netti-tilaus" tilin jonne voi siirtää kun haluaa ostaa jotain, just ton takia että ei tiedä oikeen miten turvallinen toi on ja sitten ei ainakaan vit*beep*ta niin paljoa kuin että kaikki säästöt menisi.
 
No vaimollani on Säästöpankin (aka Koivunlehtipankin) Electron, ja se jekkasee ihan ok, vaikka tuskin kovin montaa Säästöpankin Electronia on maailmalla liikenteessä. Turvallisuus on arvatenkin samaa luokkaa muiden tavisluottokorttien kanssa. Varmaan suuremmat riskit on maksaa lounas kortilla jossain tallinnalaisessa ravintolassa.
 
Sammon Visa Electronilla olen tilannut mooonesta eri ulkomaalaisesta nettikaupasta.
 
Spoonie_Luv sanoi:
No vaimollani on Säästöpankin (aka Koivunlehtipankin) Electron, ja se jekkasee ihan ok, vaikka tuskin kovin montaa Säästöpankin Electronia on maailmalla liikenteessä. Turvallisuus on arvatenkin samaa luokkaa muiden tavisluottokorttien kanssa. Varmaan suuremmat riskit on maksaa lounas kortilla jossain tallinnalaisessa ravintolassa.

Toimiiko siis sellaisissakin, jotka eivät varsinaisesti tue tuota Electron-nettiostoa? Sellaisissa siis, jotka käytännössä vaativat oikeaa Visaa.
 
Ei, vaan olen tarjonnut tuota ainoastaan niihin paikkoihin, joiden nettisivujen pankkikorttilistassa on Electronin kuva. En usko, että tuo korvaa normia Visaa, mutta voisihan sitä joskus kokeilla.
 
Kertokaapa nettikauppoja, jotka kelpuuttavat Visa Electronin maksuvälineeksi. Jossain päin internettiä olen muistaakseni nähnyt jonkinlaisen listan sellaisista kaupoista, mutta en nyt löytänyt sitä pikaisella googlettamisella.
 
Pulla sanoi:
Juu mutta onko nyt sitten ketaan joka on saanut nettiostoksiansa maksettua OSUUSPANKIN Visa Electronilla?

Itse tuli testailtua aika aktiivisesti ja ei yhteenkään paikkaan kelvannut. Kannattaa hankkia oikea Visa/pankkikorttiyhdistelmä. Visa on kyllä kehitellyt aika hyvän systeemin tohon nettimaksamiseen eli Verified by Visa-homman. Harmi vaan että aika harva nettikauppa on vielä mukana. Ja Electro kelpaa siihenkin. Koko Electro on syvältä noin muuten, pankeille helppo vaihtoehto, kauppiaan kannalta syvältä. Eli käyttäytyy kuten tavallinen luottokortti, ostot kiertävät Luottokunnan kautta ja provikat menevät jne
 
Sammon Visa Electron tunnistuu lähes poikkeuksetta aidoksi Visaksi. Tästä syystä se on erityisen suosittu meidän DVD:n ystävien keskuudessa. Verkkokauppoja, joissa voi maksaa Sammon electronilla, löytyy täältä. Vanha juttuhan tämä on jo sinänsä, mutta kerrataan nyt kertauksen vuoksi.

Sama lista:

Amazon - www.amazon.com /.fr/.de/.co.uk/.jp/.ca
CD-WOW - www.cd-wow.com
DeepDiscountDVD - www.deepdiscountdvd.com
DVDCrave - www.dvdcrave.com
DVDSoon - www.dvdsoon.com
EZYDVD - www.ezydvd.com.au
FutureEntertainment - www.futureent.com
Hong Kong Legends - www.hongkonglegends.co.uk
KoreanDVDs - www.koreandvds.com
Layoyo - www.layoyo.com
PlanetDVD - www.planetdvd.com.au
Play - www.play.com

Oikealla visallahan ongelmatilanteet voi hoitaa luottokunnan kanssa (eli rahat saa tarvittaessa takaisin ja luottokunta karhuaa ne sitten liikkeeltä/huijarilta). Samaisen foorumin nimimerkki Pertti toteaa Sammon Visa Electronilla toimimisesta vastaavassa tilanteessa seuraavaa:

"Kyllä voi valittaa. Oma Sammon Visa Electron numero joutui vääriin käsiin.
Tiliäni ehdittiin veloittaa noin 160 euroa kahdessa erässä. Tein kirjallisen reklamaation luottokuntaan. Jouduin odottamaan rahoja 60 vrk, koska kyseessä oli ulkomaiset pankit. Sampo kuitenkin palautti rahat kiltisti tililleni.
Tapauksesta joutuu tekemään myös rikosilmoituksen poliisille."

Eli Sammon electronilla voi myös hoitaa reklamaation luottokunnan kautta, koska Sampo ei kiellä korttinsa käyttöä nettiostoksissa.

Ja tarkennetaan tähän nyt vielä tämä villakoiran ydin:

Näin dvd:n ostajan näkökulmasta homma toimii näin. Tehdään sampoon leffatili ja siihen visa electron. Tilille lyödään rahaa aina kun ollaan jotain tilaamassa. Täten riskiä yliveloituksista ei käytännössä ole. Koko paketti on vielä ilmainen alle 26-vuotiaille, joten tästä syystä homma on pyörinyt leffojen ystävien keskuudessa tällä tavalla jo vuosia.
 
Tube sanoi:
Itse tuli testailtua aika aktiivisesti ja ei yhteenkään paikkaan kelvannut. Kannattaa hankkia oikea Visa/pankkikorttiyhdistelmä. Visa on kyllä kehitellyt aika hyvän systeemin tohon nettimaksamiseen eli Verified by Visa-homman. Harmi vaan että aika harva nettikauppa on vielä mukana. Ja Electro kelpaa siihenkin. Koko Electro on syvältä noin muuten, pankeille helppo vaihtoehto, kauppiaan kannalta syvältä. Eli käyttäytyy kuten tavallinen luottokortti, ostot kiertävät Luottokunnan kautta ja provikat menevät jne

Juu ei kun mitein vaan tuossa ihan yleisesti etta toimaako Osuuspankin Electron missaan tai kenellakaan. Pari kertaa oon netissa kokeillu mutta ei ole toiminut, maksanut sitten toisella kortilla.

Ja kylla koko Electron sukkaa todella pahasti. Ymmartaakseni kun kortin sujauttaa koneesta lavitse niin se tarkastaa samoin tein notta onko tililla rahaa. Taman kun koittaa baarissa tehda klo 24-04 niin joko menee puoli tuntia tai sitten ei edes onnistu. Kerran olen jopa tiskilla odotellessa juonut kaljanikin loppuun ja piti tilata toinen ennenkuin lasku tuli. :)

Sinansa hyva ratkasu monelle nuorelle tai kaltaiselleni semialkoholistille joka umpitunnelissa hukkailee korttiansa useammin. Toimintatavasta johtuen ei paase hoylimaan miinukselle.
 
Back
Ylös Bottom