Visa Electron ja nettimaksaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on Dansken Visa Electron, joka on aina ennen käynyt perus-Visasta nettimaksamisissa. Nyt sitten varasin Booking.comin kautta hotellin Thaimaasta ja maksu Electronilla. Huone oli maksa heti- tyylinen tarjous. S-postiin tuli varausvahvistus huoneesta Booking.comilta, eli se pitäis vissiin olla ok. Mutta tililtäni ei ole lähtenyt vielä maksua huoneesta, niin mietityttää että johtuuko se siitä, että maksu ei onnistunut Electronilla, vai onko siellä muuten vain jotain viivettä.

Onko kellään tietoa asian suhteen?
 
Onko visa electronilla turvallista tilata ulkomailta tavaraa?
Tilillä kuitenkin ihan hyvä summa rahaa...

Ei se taida ikinä täysin turvallista olla, kannattaa varsinkin vähän harkita että mihinkä sen numeron siellä netissä laittaa. Kyllähän noita muutamia tapauksia vuodessa tulee ihan julkisuuteen missä on joltain isoltakin toimijalta saatu kaivettua noita korttien numeroita. Mulla on ainakin omassa electronissa joku 300€ raja, mitä isommalla summalla ei voi vuorokauden aikana netistä tilata (vai olikohan niin ettei voi mitään ostaa yli 300€ vuorokaudessa?), ja tämän lisäks vielä pankki pyytää tekstarilla varmistusta jos koittaa netin kautta tilata tiettyä summaa suuremmalla rahalla. Että kyllähän se on mahdollista että joku sen sun numeron saa, mutta riski on aika pieni ja noita varotoimia on olemassa.
 
Onko visa electronilla turvallista tilata ulkomailta tavaraa?
Tilillä kuitenkin ihan hyvä summa rahaa...

Aiheesta tuli mieleen, että yleisesti ottaen on turvallista. Se kun riippuu niin paljon nettikaupasta johon korttisi tiedot meinaat laittaa.
Itse en korttitietojani syöttäisi epäluottetavan oloiselle pienellä saitille josta ei löydy kunnon tietoja firmasta.
Tätä varten on kuitenkin PayPal joka hoitaa tuon rahansiirtelyn ja kauppa ei saa korttitietojasi.
Jos PayPal kiinnostaa kannattaa tarkistaa tämä ohje, auttoi ainakin itseäni tilin avaamisessa.
 
Back
Ylös Bottom