Visa Electron ja nettimaksaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Mites muuten, jos tilaa jotain ulkomaisesta nettikaupasta, jossa hinnat on muuna valuuttana, niin lähteekö siitä joku lisämaksu? :david:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
T.K. sanoi:
Mites muuten, jos tilaa jotain ulkomaisesta nettikaupasta, jossa hinnat on muuna valuuttana, niin lähteekö siitä joku lisämaksu? :david:

Hinta lasketaan veloituksessa päivän kurssin mukaan. Ei muuta. Sivuilla kannattaa vertailla käytettävää valuuttaa, koska sivujen valuuttamuunnoksissa käytetään monesti vähän reilumpaa kurssia. Esimerkkinä tästä käyköön play.com, jossa valuuttana kannattaa pitää punta. Jos tilaukset tekee euroina niin häviää kurssissa (tai ainakin hävisi). Muuten tilauksen hinnan koostuminen kyllä selostetaan kyseisen puljun sivulla, mutta mitään valuuttakurssinpyörittelymaksuhyvityskusetuslisää(tm) ei mene.
 
Osuuspankin Electronilla myös pitäis pystyä maksamaan.. Ainakin nettipankin kautta on mahdollista enabloida se.. Ee onnistu ainakaan jos sitä ei ole enabloitu. Eli menee nettipankin kautta katselemaan korttiensa tietoja ja ruksaapi sen. Itse en ole kokeillut, että toimiiko. Näin olettaisin. :)
 
Pulla sanoi:
Ja kylla koko Electron sukkaa todella pahasti. Ymmartaakseni kun kortin sujauttaa koneesta lavitse niin se tarkastaa samoin tein notta onko tililla rahaa. Taman kun koittaa baarissa tehda klo 24-04 niin joko menee puoli tuntia tai sitten ei edes onnistu. Kerran olen jopa tiskilla odotellessa juonut kaljanikin loppuun ja piti tilata toinen ennenkuin lasku tuli. :)

Sinansa hyva ratkasu monelle nuorelle tai kaltaiselleni semialkoholistille joka umpitunnelissa hukkailee korttiansa useammin. Toimintatavasta johtuen ei paase hoylimaan miinukselle.

Tuo kortti pykii todella pahasti! Juuri tuo varmentaminen bugaa, se järjestelmä on yhtenään jumissa.
Ainakin eilen ei Kuopiossa kaikki baarit enää hyväksy sitä klo22 jälkeen ja niissä joissa hyväksyvät sen niin siitä menee 30snt käsittelymaksu.
Joskus kun pankit suunniteli tuon kortin niin sen alkuperäinen ajatus oli että maksuhäiriöisille ja epäsäännöllisesti tulonsa saaville tuo kortti. Mutta ne sitten intoituvat jakamaan sitä korttia kaikille ja jotain 200 000 korttia oli käyttäjillä ennenkuin alettiin kehittämään itse järjestelmää. Tälläkin hetkellä on viellä paljon kauppaliikkeitä/huoltoasemia joilla ei ole järjestelmää. Meilläkin tuon järjestelmän hankkiminen maksoi pirusti.
 
Läissy sanoi:
Osuuspankin Electronilla myös pitäis pystyä maksamaan.. Ainakin nettipankin kautta on mahdollista enabloida se.. Ee onnistu ainakaan jos sitä ei ole enabloitu. Eli menee nettipankin kautta katselemaan korttiensa tietoja ja ruksaapi sen. Itse en ole kokeillut, että toimiiko. Näin olettaisin. :)

Jep...Osuuspankin Electron pelittää netissä, kunha iskee verkkopankin asetuksista verkkomaksun päälle..
 
T.K. sanoi:
Mites muuten, jos tilaa jotain ulkomaisesta nettikaupasta, jossa hinnat on muuna valuuttana, niin lähteekö siitä joku lisämaksu? :david:

En mä nettikaupoista tiedä, mutta maksoin ruotsiin yhden eläinlääkärin labramaksun ja koska lasku oli kruunuissa niin meni veloitus, jotain 6 euroa, mutta jos ois ollut euroissa niin ei ois mennyt mitään. Näin sanottiin pankissa.
 
potsq sanoi:
Jep...Osuuspankin Electron pelittää netissä, kunha iskee verkkopankin asetuksista verkkomaksun päälle..

Kannattaa huomioida, että tällöin puhutaan vain VbV:tä tukevista kaupoista. Sammon kortilla tätä rajoitetta ei ole.

Näin siis jos tilanne ei ole ratkaisevasti muuttunut siitä mitä se oli. Tämä taas on epätodennäköistä.
 
Muistakaa hankkia sekä tavalliseen että electron korttiin verifaid by visa palvelu, jolloin korttianne ei voida käyttää väärin.
Ilman kyseistä palvelua pelkkä kortin numeron antaminen riittää, verifaid palvelussa kortin numeron lisäksi pitää antaa vielä tunnuksia,näin väärinkäytöksen mahdollisuus pienenee huomattavasti.
 
Viivi sanoi:
Muistakaa hankkia sekä tavalliseen että electron korttiin verifaid by visa palvelu, jolloin korttianne ei voida käyttää väärin.
Ilman kyseistä palvelua pelkkä kortin numeron antaminen riittää, verifaid palvelussa kortin numeron lisäksi pitää antaa vielä tunnuksia,näin väärinkäytöksen mahdollisuus pienenee huomattavasti.
Ainakin OKO-pankin asiakaspalvelun mukaan Visa Electron- kortilla ei voi maksaa verkossa kuin kaupoissa jotka ovat tehneet "verified by visa" sopimuksen ko. luotonantajan kanssa. Kuten linkistä nakyy, http://www.visaeu.com/iusevisa/atoz.html lista ei ole kovin suuri. En tiedä kuinka tuo sitten käytännössä toimii, en ole rajoituksen vuoksi viitsinyt tuota korttia hankkia.
 
JPx sanoi:
Sammon Visa Electron tunnistuu lähes poikkeuksetta aidoksi Visaksi. Tästä syystä se on erityisen suosittu meidän DVD:n ystävien keskuudessa.
:wanha: Hyviä olis DVDeitä, mutta ainakin tuota play.comia selaillessa huomasin että subtitlesseja ei tuntunut olevan suomeksi :(
 
ojuni sanoi:
:wanha: Hyviä olis DVDeitä, mutta ainakin tuota play.comia selaillessa huomasin että subtitlesseja ei tuntunut olevan suomeksi :(

Osassa on, osassa ei. Joskus on kyllä ollut playssakin vähän puutteelliset tiedot noitten tekstityksien suhteen, kannattaa tarkistaa esim. http://www.dvdcompare.net jos epäilee että tiedot ovat väärin.
 
Jos mä tilaisin jotain jenkeistä, niin tuleeko postimaksujen yms. lisäksi jotain tullimaksuja? Jos tulee, niin tietääks joku jotain nettisivua asiaan liittyen?
 
Myös Nordean Electronilla onnistuu tilaaminen ainakin Play.comista ja muista Verified By Visa-yrityksistä. Ensin pitää tosin mennä Nordean Solo-verkkopankkiin ja sieltä valikkoon Kortit -> Verkkokäyttö (tms.) ja siitä voi laittaa verkkomaksamisen päälle. Mulla on toiminu sen jälkeen Electron ainakin play.comissa sekä yhdessä toisessa VbV-paikassa, jossa Electron tunnistettiin Visaksi.
 
fidi sanoi:
Myös Nordean Electronilla onnistuu tilaaminen ainakin Play.comista ja muista Verified By Visa-yrityksistä. Ensin pitää tosin mennä Nordean Solo-verkkopankkiin ja sieltä valikkoon Kortit -> Verkkokäyttö (tms.) ja siitä voi laittaa verkkomaksamisen päälle. Mulla on toiminu sen jälkeen Electron ainakin play.comissa sekä yhdessä toisessa VbV-paikassa, jossa Electron tunnistettiin Visaksi.

Kiitos tiedosta!! Täytyypä testata...
 
Back
Ylös Bottom